Wel in mijn wereldquote:Op zaterdag 1 september 2007 04:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een technisch goede Ford bestaat niet..
Solipsisme, is dat nou die filosofie dat de hele wereld een uitvloeisel is van de fantasie van de toeschouwer? Ik leef en ik neem de wereld waar, waardoor ik echt ben en de rest door mij bedacht is? Simpel gezegd dan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag, waarom Amerikanen de VS niet op een wereldkaart aan kunnen wijzen. Je kunt er solipsisme bij halen, of absolutisme vs. relativisme.
Amerikanen kunnen de VS niet op een wereldkaart aanwijzen, omdat ze niet gewend zijn Amerika in context te zien, relatief aan andere landen. Misschien moest ik maar eens meedoen aan zo'n verkiezing.![]()
Jep. In het geval van Amerikanen zou de redenering kunnen zijn: Ik woon in Amerika, ik observeer Amerika, en dus is Amerika voor mij cognitief werkelijk. Echter, in Afrika ben ik nog nooit geweest, Afrika heb ik nog nooit waargenomen, dus Afrika bestaat niet. Als ze vervolgens een wereldkaart zien en de VS aan moeten wijzen, dan zouden ze het bestaan moeten erkennen van 'de rest van de wereld'.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Solipsisme, is dat nou die filosofie dat de hele wereld een uitvloeisel is van de fantasie van de toeschouwer? Ik leef en ik neem de wereld waar, waardoor ik echt ben en de rest door mij bedacht is? Simpel gezegd dan.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:40 schreef Gellius het volgende:
Goedemorgen, figments of my imagination.
Best aannemelijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Dat vind ik trouwens het mooie aan Murakami: het Kwaad schuilt volgens hem in gebrek aan verbeeldingskracht.
quote:
Ik heb me niet verveeld.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:00 schreef broer het volgende:
Maar wel een móóie lange zit, Bupa. Geef het gerust toe.
Potver, die post had ik dus vóór 12 uur bedacht! Waarom werken mijn personages zo traag?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goedemorgen, pigments of my imagination.
Gek hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Er was vanochtend een moment dat ik zin had om in Utrecht te beginnen!! En van dat gevoel werd ik weer bang.
Mijn studentenleven.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Te beginnen waaraan, Erik?
Jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt je studie Nederlands.
Mij gelukkig ook.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het vervult mij met vreugde, Erik.
Zeven kleuren schijt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Aan die angst moet je gewoon schijt hebben, natuurlijk.
Ik ben ook blij voor jou.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:10 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Studeren is ook echt heel leuk, vind ik.
Wat een onzin, ik kom bijna elke dag wel iemand tegen die ik ken in Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Ja, nou en. Die stad is groot genoeg om het risico dat je ongewild iemand tegen het lijf loopt, tot nagenoeg nul te reduceren.
Dat is heel wat anders. Die kén je.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik kom bijna elke dag wel iemand tegen die ik ken in Amsterdam.
Hoezo is dat wat anders? Ah, Erik kent hen natuurlijk niet van gezicht.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders. Die kén je.
Ik zie jou toch geregeld lopen in Utrecht.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:29 schreef Lienekien het volgende:
Ja, nou en. Die stad is groot genoeg om het risico dat je ongewild iemand tegen het lijf loopt, tot nagenoeg nul te reduceren.
Ik en een muts. Ja, ja.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zie jou toch geregeld lopen in Utrecht.
Dat rare gebreide mutsje kan trouwens écht niet hoor.
quote:
Dank je, maar eigenlijk was het iets té makkelijk. Inkoppertje.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Keigrappig.
Ojajoh?quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:06 schreef Mayfair het volgende:
Ik hoor geklipperdeklop, waarschijnlijk rokkengewapper.
Verdomd, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:23 schreef k_man het volgende:
Het is droog, dus ik ga de stad maar eens in.
Op zaterdagmiddag de stad in? Wat is dat nou weer voor zelfkastijding?quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:23 schreef k_man het volgende:
Het is droog, dus ik ga de stad maar eens in.
Oh, Bupa!quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:43 schreef Bupatih het volgende:
Oh, mijn gloeiende god.Ik heb hier hét rode boekje, de Schrijfwijzer van Jan Renkema, in mijn knuisten geklemd. Ik voel me... ik voel me zo bevoorrecht! [afbeelding] Ik zal het koesteren. Ik zal het liefhebben.
Het is dé manier om een kras op je auto te krijgen. Een kind met een boodschappenwagentje, een vrouw in een boodschappenwagentje.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:24 schreef broer het volgende:
Op zaterdagmiddag de stad in? Wat is dat nou weer voor zelfkastijding?
Ben je niet een beetje te oud voor dat soort studentenpraktijken?quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:04 schreef thaleia het volgende:
Dat is ook een manier om de stad op zaterdagmiddag te mijden trouwens. Gewoon nog niet wakker zijn.
Leuk man, bejaarden inhalen!quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Op zaterdag de stad in gaan. 's Ochtends zwemmen tussen de bejaarden. Ik weet niet wat erger is.
De Anderen.
Nee, dat gaat niet, want ze zwemmen altijd naast elkaar, en als jij net begonnen bent om er met een boog omheen te zwemmen, dan krijg je met tegenliggers te maken.quote:
Dat valt best mee. Tenminste wel om 7 uur 's ochtends.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet, want ze zwemmen altijd naast elkaar, en als jij net begonnen bent om er met een boog omheen te zwemmen, dan krijg je met tegenliggers te maken.![]()
Het lijkt me meer een state of mind. Ik ben al mijn leven lang te oud voor dat soort dingen, ongeacht mijn leeftijd.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje te oud voor dat soort studentenpraktijken?
Ik heb zwarte schoenpoets gekocht.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:10 schreef Frollo het volgende:
Wat boeit mij dat. Als ik op zaterdag in de stad moet zijn, ga ik naar de stad, zo simpel is het.
Net Civilization IV: Beyond the Sword gehaald
quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:10 schreef Frollo het volgende:
Wat boeit mij dat. Als ik op zaterdag in de stad moet zijn, ga ik naar de stad, zo simpel is het.
Net Civilization IV: Beyond the Sword gehaald
Het ligt nu vredig tussen 'Creatief schrijven' en 'Handboek stijl' in te rusten op m'n bed.quote:
Die mogen ook wel eens terugkomen van vakantie!quote:
Ja, die heb je ook.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me meer een state of mind. Ik ben al mijn leven lang te oud voor dat soort dingen, ongeacht mijn leeftijd.
In het bad hier zijn de bejaarden al vrij vroeg 'actief'. Ik vind het bewonderenswaardig, daar niet van, maar ze moeten toch eens wat regels in acht gaan nemen. De sloombo's (hé, is dat geen woord?) zwemmen aan de ene kant, en ik aan de andere kant.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat valt best mee. Tenminste wel om 7 uur 's ochtends.
Een paar weken geleden is het een groepje cricketers gelukt om na de vrijdagavondtraining in het clubhuis aan de bar te blijven plakken tot de jeugdwedstrijden op zaterdagochtend begonnen. Het is gewoon een kwestie van wíllen, Claudia.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al mijn leven lang te oud voor dat soort dingen, ongeacht mijn leeftijd.
Nou, ik kan dat niet. Laat naar bed en dan om half negen fris aan het werk gaan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:15 schreef thaleia het volgende:
Een avondmens (of beter: een NON-ochtendmens) zijn staat los van de studentperiode.
Ook de ochtenden na non-studentikoze avonden van met een kopje thee een beetje werken en de was doen maak ik, als er niet een bepaalde reden is om de wekker te zetten, doorgaans niet mee.
Hier doen ze dat vrij netjes. De bejaarden aan de ene kant, de brilletjes aan de andere kant en de tussengevallen in het midden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het bad hier zijn de bejaarden al vrij vroeg 'actief'. Ik vind het bewonderenswaardig, daar niet van, maar ze moeten toch eens wat regels in acht gaan nemen. De sloombo's (hé, is dat geen woord?) zwemmen aan de ene kant, en ik aan de andere kant.
Drink jij koffie? Er is me verteld dat het grote probleem dat ik met het verschijnsel 'ochtend' heb voor een groot deel verholpen zou kunnen worden eens te kappen met die thee en over te stappen op de (kennelijk) godendrankquote:Op zaterdag 1 september 2007 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, ik ben een ochtendmens
Zal ik je eens wat vertellen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:20 schreef thaleia het volgende:
[..]
Drink jij koffie? Er is me verteld dat het grote probleem dat ik met het verschijnsel 'ochtend' heb voor een groot deel verholpen zou kunnen worden eens te kappen met die thee en over te stappen op de (kennelijk) godendrank
Ja, maar jij bent net uit de luiers.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:22 schreef Bupatih het volgende:
In de vakantie (en eigenlijk ook doordeweeks) doe ik het vaak allebei. Laat naar bed en vroeg op. Dat doe ik al een paar jaar.
Alsof dat zoveel zegt. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die het niet doen en het niet eens kunnen/volhouden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent net uit de luiers.![]()
Sinds ik een paar keer per week 's ochtends om 7 uur ga zwemmen, ben ik om. Of beter gezegd, val ik 's avonds gewoon om van de slaap. Dan vind ik het heerlijk om naar bed te gaan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:28 schreef thaleia het volgende:
Hoe ouder je wordt hoe meer je een ochtendmens wordt, schijnt het trouwens
Zucht.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:28 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Alsof dat zoveel zegt. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die het niet doen en het niet eens kunnen/volhouden.
Dat lijkt me echt heerlijk. Ik had ooit een collega die probleemloos toe kon met vier uur slaap per nacht. Meer had hij echt niet nodig. Dat geeft je wel mooi drie uur per dag extra levensvreugde t.o.v. de gemiddelde mensquote:Op zaterdag 1 september 2007 17:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik slaap meestal ook laat en ben vroeg wakker.
Ohja, de Haagse beatnacht. Met Haagse bandjes. Krezip komt niet, ik zag geen reden om te gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |