Wel in mijn wereldquote:Op zaterdag 1 september 2007 04:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een technisch goede Ford bestaat niet..
Solipsisme, is dat nou die filosofie dat de hele wereld een uitvloeisel is van de fantasie van de toeschouwer? Ik leef en ik neem de wereld waar, waardoor ik echt ben en de rest door mij bedacht is? Simpel gezegd dan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag, waarom Amerikanen de VS niet op een wereldkaart aan kunnen wijzen. Je kunt er solipsisme bij halen, of absolutisme vs. relativisme.
Amerikanen kunnen de VS niet op een wereldkaart aanwijzen, omdat ze niet gewend zijn Amerika in context te zien, relatief aan andere landen. Misschien moest ik maar eens meedoen aan zo'n verkiezing.![]()
Jep. In het geval van Amerikanen zou de redenering kunnen zijn: Ik woon in Amerika, ik observeer Amerika, en dus is Amerika voor mij cognitief werkelijk. Echter, in Afrika ben ik nog nooit geweest, Afrika heb ik nog nooit waargenomen, dus Afrika bestaat niet. Als ze vervolgens een wereldkaart zien en de VS aan moeten wijzen, dan zouden ze het bestaan moeten erkennen van 'de rest van de wereld'.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Solipsisme, is dat nou die filosofie dat de hele wereld een uitvloeisel is van de fantasie van de toeschouwer? Ik leef en ik neem de wereld waar, waardoor ik echt ben en de rest door mij bedacht is? Simpel gezegd dan.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:40 schreef Gellius het volgende:
Goedemorgen, figments of my imagination.
Best aannemelijk.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Dat vind ik trouwens het mooie aan Murakami: het Kwaad schuilt volgens hem in gebrek aan verbeeldingskracht.
quote:
Ik heb me niet verveeld.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:00 schreef broer het volgende:
Maar wel een móóie lange zit, Bupa. Geef het gerust toe.
Potver, die post had ik dus vóór 12 uur bedacht! Waarom werken mijn personages zo traag?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goedemorgen, pigments of my imagination.
Gek hoor.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Er was vanochtend een moment dat ik zin had om in Utrecht te beginnen!! En van dat gevoel werd ik weer bang.
Mijn studentenleven.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Te beginnen waaraan, Erik?
Jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt je studie Nederlands.
Mij gelukkig ook.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het vervult mij met vreugde, Erik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |