abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52852936

Afonso Alves Martins Jr (Belo Horizonte, 30 januari 1981) is een Braziliaanse voetballer. Hij is de topscorer van de Eredivisie 2006/2007. Afonso Alves, zoals zijn voetbalnaam luidt, staat momenteel onder contract bij het Friese sc Heerenveen.

De Braziliaan begon zijn carrière bij Atlético Mineiro uit zijn vaderland Brazilië. In 2002 maakte de aanvaller de overstap naar de Zweedse Allsvenskan en speelde hij tot de zomer van 2006 bij de clubs Örgryte IS en Malmö FF. Bij de Zweedse topclub Malmö, waarvoor hij actief was in de periode 2004-2005, vormde hij lang het spitsenduo met Markus Rosenberg. Tijdens zijn debuutseizoen in de Zweedse havenstad veroverde Alves de nationale titel. Hij werd in de seizoenen 2004 en 2005 tweede in het topschutterklassement. In juli 2006 werd de spits voor 4,5 miljoen euro overgenomen en staat hij daardoor te boek als de duurste aankoop aller tijden van sc Heerenveen.

Op zaterdag 10 januari 2007 verbrak Alves het clubrecord van Jon Dahl Tomasson en Anthony Lurling
door tegen PSV zijn 19e seizoenstreffer (na 21 wedstrijden) aan te tekenen. Om uiteindelijk in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Feyenoord dankzij vier treffers op een seizoenstotaal van maar liefst 34 doelpunten uit te komen. Hiermee staat Alves op een gedeelde zesde plaats van de doelpuntenmakers in de eredivisie aller tijden.

Op donderdag 17 mei 2007 heeft hij een uitnodiging van de Braziliaanse bondscoach Dunga ontvangen voor de Seleçao, voor de oefencampagne van Brazilië tegen Engeland en Turkije ter voorbereiding op de Copa America. Nadat hij ook werd geselecteerd voor de Copa America en deze met zijn Brazilië wist te winnen, heeft Afonso Alves inmiddels wederom een uitnodiging gekregen voor een tweetal oefenduels in september. Het lijkt erop dat Afonso zich met recht een echte Goddelijke Kanarie mag gaan noemen.

Alves heeft zijn eigen fanlied (op de melodie van You are my sunshine):
You are my Alves, Afonso Alves
You make me happy, when skies are grey
When it's boring, you just keep scoring
O, please don't take, my Alves away

De afgelopen maanden is veel gespeculeerd over de toekomst van Afonso Alves. Aan het begin van de avond heeft zijn club SC Heerenveen het volgende bericht op haar website geplaatst:
quote:
Geen transfer Afonso Alves
31 augustus 2007
Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.
Afonso blijft dus in ieder geval tot de winterstop in het Abe Lenstra Stadion en op de Eredivisie-velden te bewonderen. To be continued...

Link naar het vorige topic: Afonso Alves topic #5 : Waar speelt hij komend seizoen?
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52853016
AZ heeft dus een bod van 20 miljoen gedaan maar werd geweigerd door SCH.
pi_52853039
Alves zal er wel zin in hebben.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52853042
quote:
) Wij herhalen: GEEN TRANSFER ALVES! De club maakt dat op de officiële website bekend. Verder de hartelijke groeten aan iedereen in Alkmaar. Louis van Gaal: ,,Ik had hem er graag bij gehad.''
nieuws

De vedrklaring op de officiële website van de club: ,,Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.''

(update 1, 19:55) Louis van Gaal, trainer van AZ, reageerde voor de camera van RTL5: ,,Ik had Alves er graag bij gehad. We zijn al heel lang met hem bezig. In mei was hij veel te duur en dat is hij nu nog.''

(later meer)
Hulde aan het bestuur trouwens, die voet bij stuk hielden
pi_52853043
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:09 schreef sjimz het volgende:
AZ zou 12 miljoen hebben geboden + percentage bij doorverkoop.. Logisch dat dat werd weggelachen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_52853060
quote:
12 miljoen.
pi_52853065
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:10 schreef koningdavid het volgende:
Alves zal er wel zin in hebben.[afbeelding]
Alves wel zn zaakwaarnemer niet
pi_52853088
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

AZ zou 12 miljoen hebben geboden + percentage bij doorverkoop.. Logisch dat dat werd weggelachen..
Als hij de eerste seizoenshelft gaat vlammen is ie in de winterstop voor 25 miljjoen verkocht.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:14:33 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52853132

Nu hopen datie snel fit wordt en dat hij weer kan spelen !
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52853193
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als hij de eerste seizoenshelft gaat vlammen is ie in de winterstop voor 25 miljjoen verkocht.
Daarom

+

Waarom zou je 'm in vredesnaam aan die $ch¤ringa en z'n gloryhunters in Alkmaar verkopen?? Een bod van 20 miljoen kun je gewoon niet weigeren, maar de gedachte alleen al.. En nu hebben ze (DSB) dus El Hamdaoui bij Willem II weggekocht
pi_52853308
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:16 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

.. En nu hebben ze (DSB) dus El Hamdaoui bij Willem II weggekocht
Goede speler.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52853540
Goedzo, laat Alves nog maar een jaartje vlammen en dan wegwezen hier in NL!
pi_52853717
Nog 2½ uur te gaan hoor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_52853864
Dan zal ie wel blijven.... of willem II heeft veel geld gehad voor El Hamdaoui !
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:47:09 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52854108
Of zou Willem II hem gaan kopen van het geld van Hamdaoui??
pi_52855768
quote:
Ik wilde het wel hoor
pi_52855830
Hij heeft in ieder geval de mentaliteit van een debiel spruitje, dat is wel duidelijk geworden. Wat een zak patat om zich zo door zijn zaakwaarnemers op te laten naaien.

Hij is natuurlijk geen SuperFries meer en we zijn gelukkig ook niet van hem afhankelijk. Ik vind het jammer dat de onrust nu blijft, dat zal ook op de ploeg doorwerken. Ik denk dat dit uiteindelijk niet gunstig is voor Heerenveen al vind ik het wel sterk van het bestuur dat het zich niet heeft laten ringeloren. Als ze hem aan AZ hadden verkocht, was ik definitief Groningen-fan geworden
pi_52858337
quote:
Uiteindelijk werd het de dag van de transfer die niet doorging. Afonso Alves mag niet naar AZ en het is de vraag of AZ dat niet een beetje aan zichzelf te danken heeft.
De Telegraaf meldde vrijdagochtend als eerste dat AZ en Afonso Alves het eens waren over een contract. De speler zou, zo verklaarde Ziller (het loopjongetje van Tiburcio), dat Alves in Alkmaar vijf keer zo veel kon verdienen als in Heerenveen. Via verschillende bronnen bereikte ons vrijdag echter het bericht dat het akkoord tussen Alves en AZ al op papier stond voordat sc Heerenveen in het verhaal werd betrokken. Zeer onfatsoenlijk en nog verboden ook. Immers, de verkopende club moet toestemming geven om met een speler te onderhandelen.

Die toestemming was er volgens onze bronnen (ja, meervoud) niet. Dat verklaart ook waarom De Telegraaf schreef dat directie en Raad van Commissarissen van sc Heerenveen besloten om niet meer te onderhandelen over Alves. De club bepaalde de vraagprijs op 20 miljoen euro en hield daaraan vast. Het bod van AZ was dus simpelweg niet hoog genoeg. Schattingen leveren een bedrag op van tussen twaalf en veertien miljoen euro. Daarnaast bood de club uit Alkmaar een percentage van de transfersom bij de volgende verkoop.

Mooi niet, dus. Volgens internetfora van AZ-fans was Alves al medisch gekeurd. Het feit dat hij vrijdag zijn voetbalschoenen en nog wat persoonlijke bezittingen meenam uit het Abe Lenstra Stadion wijst er ook op dat de aanvaller zelf uitging van een vertrek. Nu rest niets anders dan het lijmen van de breuk tussen Alves en sc Heerenveen, met 'dank' aan AZ dus.

Een beetje tijd is er wel. Alves speelt niet tegen Sparta, hij ontbrak immers tijdens de laatste training. Daarna reist hij naar Amerika voor twee interlandwedstrijden. Pas tijdens de uitwedstrijd tegen Excelsior mogen we hem weer op het veld verwachten. Dat is op 15 september.
Dit gaat een staart krijgen
pi_52858380
Kan ik nog zo'n 'Ik rem niet voor Dirk Scheringa' sticker bestellen bij die Willem II supporters?
pi_52864147
Alves heeft een week nodig om excuses te maken
pi_52874370
Dirk kwam nog 2 miljoen tekort voor Alves , AZ bood 15 miel en Heerenveen wou 17 miel.

Aldus Radio 1 , Langs de Lijn.

tevens tvp
pi_52877055
Hij zou zijn spullen bij Heerenveen ook al hebben opgehaald gister
pi_52879516
Ja, ze dachten echt dat het ging lukken met AZ. Ik vind het een merkwaardige en erg onprofessionele soap van die gozer. Hij komt wel heel dom en naief over, als je op je 27e nog zo onzelfstandig bent.

Maar Heerenveen heeft goed gehandeld. Zal hem nu gewoon duidelijk moeten maken dat dit soort grappen niet kunnen. Daar zijn wij nuchtere Friezen niet van gediend. Gewoon een paar er in knallen tegen AZ en Feyenoord en we lullen nergens meer over.
pi_52879541
We missen hem wel zeg... publiek was niet zo te spreken over Alves, veel anti-songs.
pi_52879571
Wat voor soort liedjes?

Zul je mij niet horen meezingen hoor, behalve als ze erg geestig zijn.
pi_52879612
1-2-3-4-5-6-7 waar is Afonso Alves gebleven, hij is niet hier, hij is niet daar, hij is naar Amerika.

Die vond ik nog wel kunnen, de rest was gewoon in-en-in-triest..

Net als de wedstrijd, meer hoef ik er niet over te zeggen
pi_52879628
anti alves (5x)

1,2,3,4,5,6,7 waar is afonso alves gebleven,
hij is niet hier, hij is niet daar
hij is naar amerika.
pi_52879650
Nou ja, Alves heeft het er wel naar gemaakt natuurlijk.
Je had mijn vader moeten horen vandaag
pi_52879676
Ik vond die supporter die vandaag in het AD zei dat ie Alves niks kwalijk nam, ook wel erg naief. Maar da's natuurlijk zo'n watje. Is vast geen diehard supporter van Nieuw Noord
pi_52879715
Ik heb wel gelijk, het leek nergens naar vandaag, en we missen een type Alves. Je kan hem maar beter vergeven anders wordt het een anoniem seizoen.
pi_52879780
Oh, maar het publiek vergeeft het hem ook wel als ie straks weer speelt en gaat scoren en zo.

Maar don't fuck with the frisians. Dit soort onsportief en oneerlijk en diva-achtig gedrag wordt door nuchtere Friezen net nog iets minder gevroten dan elders.
pi_52885255
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:37 schreef SCH het volgende:

Maar don't fuck with the frisians. Dit soort onsportief en oneerlijk en diva-achtig gedrag wordt door nuchtere Friezen net nog iets minder gevroten dan elders.
!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52886171
Volgend seizoen de topictitel: Afonso blijft een SuperFrisia?
pi_52887329
In de winterstop zal hij alsnog wel verkassen.
pi_52887334
Zal die eerst moeten gaan spelen.
pi_52893631
quote:
Alves blijft weer weg
door onze telesportredactie
HEERENVEEN -

Afonso Alves kan zijn mislukte transfer naar AZ maar moeilijk verkroppen. Een dag nadat zijn ploeggenoten van SC Heerenveen gelijk speelden tegen Sparta (3-3) verscheen de Braziliaan niet op de uitlooptraining. ,,Hij was er weer niet", zei trainer Gertjan Verbeek.

De coach weet nog niet wanneer hij de spits weer kan verwachten. ,,Hij heeft al zijn spullen meegenomen. Dinsdag vertrekt hij naar Brazilië voor de oefeninterlands tegen Mexico en Amerika. Daarna moeten we maar afwachten of hij donderdag -zoals afgesproken- komt opdagen. " Hoewel Verbeek baalt dat hij niet over zijn topscorer kan beschikken, is hij mild. ,,Afonso heeft wat tijd nodig om de teleurstelling te verwerken. En die moeten we hem kennelijk maar geven."
pi_52894628
Ja ja, wat een ramp als je niet voor die 'topclub' uit AZ mag uitkomen
pi_52895229
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Spelers die niet gespeeld hebben lopen toch niet uit ?
pi_52931224
Obinna bij Chievo is ook een "Alvesje" aan het doen, is spoorloos verdwenen nadat hij ook niet weg mocht.

En 't was gisteren weer gezellig op het voetbalgala......
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52931553
Hebben we eens een winnaar, komt ie niet
pi_52931600
quote:
Why I didn’t show up at the Gala
Segunda-feira Setembro 03rd 2007, 9:23 pm
Arquivado em: Notícias
After last Friday, 31st August, when I waited for a sensible decision from my club until the last hour, I’m not really in a “party” mood. On that day SC Heerenveen had the chance to transfer me for a price over four times bigger than what they paid for me one year ago. I don’t have to say again how important this transfer could be to my family and me. My family fully endorsed my decision of not showing up for this evening event. It’s hard to my mother read on my web site some SC Heerenveen fan calling me “monkey boy”. That’s exactly how I would feel if I had to bend to my “owners” in public tonight. It couldn’t be most fair than have my teammates receiving the top scorer prize for me.Nobody scores alone and they were an important part on these 34 goals. Thank you guys. Mr. Ries was the man that brought me to the club, and therefore he was the best person to receive the best player prize. Furthermore, the event organization and the club was informed that I wouldn’t go already a few days ago. So, in despite of whatever they say, it was not a surprise. AFONSO ALVES
pi_52931745
Hij probeert zich er weer uit te lullen. Ik ga ook maar eens op zijn website reageren
pi_52931939
quote:
Alves ontbreekt op gala

HILVERSUM (ANP) - Afonso Alves ontbrak maandag bij het gala Voetballer van het Jaar. De Braziliaanse winnaar van de Gouden Schoen meldde zich af omdat hij geestelijk in de war zou zijn. Trainer Gertjan Verbeek nam de prijs, samen met de selectie van SC Heerenveen, in ontvangst.

Topscorer Alves wilde de afgelopen weken graag bij Heerenveen vertrekken, maar slaagde daar niet in. De Friese club hield vast aan de vraagprijs van twintig miljoen euro. Aan dat bedrag wilden clubs, waaronder AZ, niet voldoen.

,,Het gedrag van Alves keur ik niet goed'', zei Verbeek. ,,Maar als mens heeft hij het nu heel moeilijk. Daar heb ik wel begrip voor.''

Oud-PSV'er Phillip Cocu kreeg de Zilveren Schoen uitgereikt. De Bronzen Schoen was voor Alex. De verdediger van Chelsea ontbrak ook in Hilversum.

Ibrahim Afellay ontving uit handen van Johan Cruijff de prijs voor Talent van het Jaar. Guus Hiddink ontving de oeuvreprijs voor zijn verdiensten voor het Nederlandse voetbal. Kevin Blom werd geëerd als beste scheidsrechter.
pi_52931959
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[afbeelding]
Fries? Hij kan niet eens Nederlands.
pi_52932121
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Fries? Hij kan niet eens Nederlands.
Nu is het verschil tussen willekeurige keelklanken en het Fries niet zo heel groot..
pi_52932785
Nou ik vind dat Heerenveen het nog aardig goed doet en hem in bescherming neemt. Ik denk dat als hij zich over 2 weken niet meldt hij echt naar een transfer kan fluiten. Ik vond de woorden van oud voorzitter wel leuk .. wolven in schaapsvacht... ben benieuwd wie hij daarmee zou bedoelen
pi_52932804
ik zou hem btw niet eens mee laten gaan met Brazilie! Even laten zien wie de baas is.
pi_52933349
quote:
SC Heerenveen laat Alves naar Amerika gaan
04/09/2007 10:14

Afonso Alves kan zich zonder problemen opmaken voor een oefenstage met de Braziliaanse ploeg. SC Heerenveen kan geen maatregelen nemen tegen de spits.

Heerenveen overwoog Alves geen toestemming te geven af te reizen naar Amerika, waar Brazilië twee vriendschappelijke wedstrijden afwerkt. De Friese club onderzocht of de werkweigering van de spits daarvoor voldoende grond zou zijn.

Dat bleek niet het geval. 'We weten nu in ieder geval dat het bijna onmogelijk is een speler te verbieden uit te komen voor zijn land', aldus directeur Yme Kuiper in het Algemeen Dagblad.

Heerenveen kan alleen maar hopen dat Alves met goede zin terugkeert in Friesland. 'Ik weet niet hoe zijn gemoedstoestand dan is', aldus Kuiper. 'Maar het is in zijn eigen belang dat hij bij ons weer aan voetballen toekomt. Als hij laat zien wat hij kan, komt die transfer er heus wel. Alleen: nu nog niet.'

Heerenveen beseft dat het mislukken van een transfer hard is aangekomen. Maar voor Alves zijn de mentale gevolgen groter, aldus een woordvoerder van zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio in het AD. 'Wat te denken van de sfeer op de training bij Brazilië. Vraagt Ronaldinho morgen aan Afonso: Met wie speel jij tegenwoordig? Zegt Afonso: Dingsdag. Dat kán toch niet.'

Alves zelf geeft via zijn weblog uitleg waarom hij maandag ontbrak op het Voetballer van het Jaar Gala. 'De organisatie en de club waren al enkele dagen op de hoogte dat ik niet zou komen. Dus wat men ook zegt, het kan geen verrassing zijn geweest.'

'Na afgelopen vrijdag, toen ik tot het laatste moment heb gewacht op een redelijke beslissing van mijn club, was ik niet in een feeststemming', aldus de Braziliaan.

'Het is moeilijk voor mijn moeder als zij op mijn website leest hoe een Heerenveen-fan mij een monkey boy noemt. Dat is precies hoe ik me zou voelen als ik publiekelijk had moeten buigen voor mijn eigenaars.'
Vi.nl
Vooral dat stukje van die zaakwaarnemer zeg
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_52933403
Weet iemand nog een betaalbare joegoslaaf? Heb nog wel een 'klusje' voor zo iemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')