Afonso blijft dus in ieder geval tot de winterstop in het Abe Lenstra Stadion en op de Eredivisie-velden te bewonderen. To be continued...quote:Geen transfer Afonso Alves
31 augustus 2007
Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.
Hulde aan het bestuur trouwens, die voet bij stuk hieldenquote:) Wij herhalen: GEEN TRANSFER ALVES! De club maakt dat op de officiële website bekend. Verder de hartelijke groeten aan iedereen in Alkmaar. Louis van Gaal: ,,Ik had hem er graag bij gehad.''
nieuws
De vedrklaring op de officiële website van de club: ,,Ondanks de nodige belangstelling voor Heerenveen-topscorer Afonso Alves, is het niet tot een transfer gekomen. Verschillende clubs toonden interesse voor de Braziliaanse spits. AZ ondernam zelfs vandaag nog een poging om Alves naar Alkmaar te halen, maar de clubs konden niet tot een accoord komen. Heerenveen houdt de topschutter aan zijn contract. Alves heeft nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen.''
(update 1, 19:55) Louis van Gaal, trainer van AZ, reageerde voor de camera van RTL5: ,,Ik had Alves er graag bij gehad. We zijn al heel lang met hem bezig. In mei was hij veel te duur en dat is hij nu nog.''
(later meer)
AZ zou 12 miljoen hebben geboden + percentage bij doorverkoop.. Logisch dat dat werd weggelachen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:09 schreef sjimz het volgende:
AZ heeft dus een bod van 20 miljoen gedaan maar werd geweigerd door SCH.
12 miljoen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:09 schreef sjimz het volgende:
Alves wel zn zaakwaarnemer nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:10 schreef koningdavid het volgende:
Alves zal er wel zin in hebben.[afbeelding]
Als hij de eerste seizoenshelft gaat vlammen is ie in de winterstop voor 25 miljjoen verkocht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:11 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
AZ zou 12 miljoen hebben geboden + percentage bij doorverkoop.. Logisch dat dat werd weggelachen..
Daaromquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als hij de eerste seizoenshelft gaat vlammen is ie in de winterstop voor 25 miljjoen verkocht.
Goede speler.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:16 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
.. En nu hebben ze (DSB) dus El Hamdaoui bij Willem II weggekocht
Ik wilde het wel hoorquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:09 schreef sjimz het volgende:
Dit gaat een staart krijgenquote:Uiteindelijk werd het de dag van de transfer die niet doorging. Afonso Alves mag niet naar AZ en het is de vraag of AZ dat niet een beetje aan zichzelf te danken heeft.
De Telegraaf meldde vrijdagochtend als eerste dat AZ en Afonso Alves het eens waren over een contract. De speler zou, zo verklaarde Ziller (het loopjongetje van Tiburcio), dat Alves in Alkmaar vijf keer zo veel kon verdienen als in Heerenveen. Via verschillende bronnen bereikte ons vrijdag echter het bericht dat het akkoord tussen Alves en AZ al op papier stond voordat sc Heerenveen in het verhaal werd betrokken. Zeer onfatsoenlijk en nog verboden ook. Immers, de verkopende club moet toestemming geven om met een speler te onderhandelen.
Die toestemming was er volgens onze bronnen (ja, meervoud) niet. Dat verklaart ook waarom De Telegraaf schreef dat directie en Raad van Commissarissen van sc Heerenveen besloten om niet meer te onderhandelen over Alves. De club bepaalde de vraagprijs op 20 miljoen euro en hield daaraan vast. Het bod van AZ was dus simpelweg niet hoog genoeg. Schattingen leveren een bedrag op van tussen twaalf en veertien miljoen euro. Daarnaast bood de club uit Alkmaar een percentage van de transfersom bij de volgende verkoop.
Mooi niet, dus. Volgens internetfora van AZ-fans was Alves al medisch gekeurd. Het feit dat hij vrijdag zijn voetbalschoenen en nog wat persoonlijke bezittingen meenam uit het Abe Lenstra Stadion wijst er ook op dat de aanvaller zelf uitging van een vertrek. Nu rest niets anders dan het lijmen van de breuk tussen Alves en sc Heerenveen, met 'dank' aan AZ dus.
Een beetje tijd is er wel. Alves speelt niet tegen Sparta, hij ontbrak immers tijdens de laatste training. Daarna reist hij naar Amerika voor twee interlandwedstrijden. Pas tijdens de uitwedstrijd tegen Excelsior mogen we hem weer op het veld verwachten. Dat is op 15 september.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:37 schreef SCH het volgende:
Maar don't fuck with the frisians. Dit soort onsportief en oneerlijk en diva-achtig gedrag wordt door nuchtere Friezen net nog iets minder gevroten dan elders.
quote:Alves blijft weer weg
door onze telesportredactie
HEERENVEEN -
Afonso Alves kan zijn mislukte transfer naar AZ maar moeilijk verkroppen. Een dag nadat zijn ploeggenoten van SC Heerenveen gelijk speelden tegen Sparta (3-3) verscheen de Braziliaan niet op de uitlooptraining. ,,Hij was er weer niet", zei trainer Gertjan Verbeek.
De coach weet nog niet wanneer hij de spits weer kan verwachten. ,,Hij heeft al zijn spullen meegenomen. Dinsdag vertrekt hij naar Brazilië voor de oefeninterlands tegen Mexico en Amerika. Daarna moeten we maar afwachten of hij donderdag -zoals afgesproken- komt opdagen. " Hoewel Verbeek baalt dat hij niet over zijn topscorer kan beschikken, is hij mild. ,,Afonso heeft wat tijd nodig om de teleurstelling te verwerken. En die moeten we hem kennelijk maar geven."
quote:Why I didn’t show up at the Gala
Segunda-feira Setembro 03rd 2007, 9:23 pm
Arquivado em: Notícias
After last Friday, 31st August, when I waited for a sensible decision from my club until the last hour, I’m not really in a “party” mood. On that day SC Heerenveen had the chance to transfer me for a price over four times bigger than what they paid for me one year ago. I don’t have to say again how important this transfer could be to my family and me. My family fully endorsed my decision of not showing up for this evening event. It’s hard to my mother read on my web site some SC Heerenveen fan calling me “monkey boy”. That’s exactly how I would feel if I had to bend to my “owners” in public tonight. It couldn’t be most fair than have my teammates receiving the top scorer prize for me.Nobody scores alone and they were an important part on these 34 goals. Thank you guys. Mr. Ries was the man that brought me to the club, and therefore he was the best person to receive the best player prize. Furthermore, the event organization and the club was informed that I wouldn’t go already a few days ago. So, in despite of whatever they say, it was not a surprise. AFONSO ALVES
quote:Alves ontbreekt op gala
HILVERSUM (ANP) - Afonso Alves ontbrak maandag bij het gala Voetballer van het Jaar. De Braziliaanse winnaar van de Gouden Schoen meldde zich af omdat hij geestelijk in de war zou zijn. Trainer Gertjan Verbeek nam de prijs, samen met de selectie van SC Heerenveen, in ontvangst.
Topscorer Alves wilde de afgelopen weken graag bij Heerenveen vertrekken, maar slaagde daar niet in. De Friese club hield vast aan de vraagprijs van twintig miljoen euro. Aan dat bedrag wilden clubs, waaronder AZ, niet voldoen.
,,Het gedrag van Alves keur ik niet goed'', zei Verbeek. ,,Maar als mens heeft hij het nu heel moeilijk. Daar heb ik wel begrip voor.''
Oud-PSV'er Phillip Cocu kreeg de Zilveren Schoen uitgereikt. De Bronzen Schoen was voor Alex. De verdediger van Chelsea ontbrak ook in Hilversum.
Ibrahim Afellay ontving uit handen van Johan Cruijff de prijs voor Talent van het Jaar. Guus Hiddink ontving de oeuvreprijs voor zijn verdiensten voor het Nederlandse voetbal. Kevin Blom werd geëerd als beste scheidsrechter.
Nu is het verschil tussen willekeurige keelklanken en het Fries niet zo heel groot..quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Fries?![]()
Hij kan niet eens Nederlands.
Vooral dat stukje van die zaakwaarnemer zegquote:SC Heerenveen laat Alves naar Amerika gaan
04/09/2007 10:14
Afonso Alves kan zich zonder problemen opmaken voor een oefenstage met de Braziliaanse ploeg. SC Heerenveen kan geen maatregelen nemen tegen de spits.
Heerenveen overwoog Alves geen toestemming te geven af te reizen naar Amerika, waar Brazilië twee vriendschappelijke wedstrijden afwerkt. De Friese club onderzocht of de werkweigering van de spits daarvoor voldoende grond zou zijn.
Dat bleek niet het geval. 'We weten nu in ieder geval dat het bijna onmogelijk is een speler te verbieden uit te komen voor zijn land', aldus directeur Yme Kuiper in het Algemeen Dagblad.
Heerenveen kan alleen maar hopen dat Alves met goede zin terugkeert in Friesland. 'Ik weet niet hoe zijn gemoedstoestand dan is', aldus Kuiper. 'Maar het is in zijn eigen belang dat hij bij ons weer aan voetballen toekomt. Als hij laat zien wat hij kan, komt die transfer er heus wel. Alleen: nu nog niet.'
Heerenveen beseft dat het mislukken van een transfer hard is aangekomen. Maar voor Alves zijn de mentale gevolgen groter, aldus een woordvoerder van zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio in het AD. 'Wat te denken van de sfeer op de training bij Brazilië. Vraagt Ronaldinho morgen aan Afonso: Met wie speel jij tegenwoordig? Zegt Afonso: Dingsdag. Dat kán toch niet.'
Alves zelf geeft via zijn weblog uitleg waarom hij maandag ontbrak op het Voetballer van het Jaar Gala. 'De organisatie en de club waren al enkele dagen op de hoogte dat ik niet zou komen. Dus wat men ook zegt, het kan geen verrassing zijn geweest.'
'Na afgelopen vrijdag, toen ik tot het laatste moment heb gewacht op een redelijke beslissing van mijn club, was ik niet in een feeststemming', aldus de Braziliaan.
'Het is moeilijk voor mijn moeder als zij op mijn website leest hoe een Heerenveen-fan mij een monkey boy noemt. Dat is precies hoe ik me zou voelen als ik publiekelijk had moeten buigen voor mijn eigenaars.'
Vi.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |