Nee, juist niet! Het bestaan van God is onlogisch.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:43 schreef Daantke het volgende:
[..]
Je onderschrift suggereert dat God in jouw ogen wel degelijk bestaat.
Sukkel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:19 schreef Relneger18 het volgende:
80% van fok! haat religies, vinden het voor domme mensen. Die atheisten denken ook altijd dat ze zo slim zijn en denken dat ze alles beter weten. Zelf zijn nog dommer dan een baksteen en kunnen ze ook niet verder kijken dan hun miniscule piemel lang is. Gelovigen zijn achterlijk, maar als je dan zegt waarom, komen ze zelf met kansloze argumenten aanzetten.
Het zijn meestal diezelfde nerdjes die in het echt leven nergens durven op te komen en niks durven te zeggen tegen " allochtonen" , en dan maar uit frustratie zijn argumentloze mening op fok te gooien, want ja dan ben je stoer.
Tuurlijk kan dat wel, je ziet het toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
We leven hier om zogenoemd onze geest te verrijken met alle ervaringen die we opdoen in het leven op aarde.
Geloven dat de Big Bang alles zo heeft geschept is het meest achterlijke complot wat er bestaat. Dat kan niet. Kijk alleen al naar de geboorte van een kind, zoiets kan niet zomaar geschept wezen, echt niet. Maargoed, zo heeft iedereen zijn of haar mening daarover. Ik respecteer het jou, respecteer jij het dan ook van mensen die wel geloven.
Ja, en intussen denken 'brand maar in de hel'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
We leven hier om zogenoemd onze geest te verrijken met alle ervaringen die we opdoen in het leven op aarde.
Geloven dat de Big Bang alles zo heeft geschept is het meest achterlijke complot wat er bestaat. Dat kan niet. Kijk alleen al naar de geboorte van een kind, zoiets kan niet zomaar geschept wezen, echt niet. Maargoed, zo heeft iedereen zijn of haar mening daarover. Ik respecteer het jou, respecteer jij het dan ook van mensen die wel geloven.
secundum quidquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:19 schreef Relneger18 het volgende:
80% van fok! haat religies, vinden het voor domme mensen.
Tu quoquequote:Die atheisten denken ook altijd dat ze zo slim zijn en denken dat ze alles beter weten. Zelf zijn nog dommer dan een baksteen
Ad hominemquote:en kunnen ze ook niet verder kijken dan hun miniscule piemel lang is.
quote:Gelovigen zijn achterlijk, maar als je dan zegt waarom, komen ze zelf met kansloze argumenten aanzetten.
Stropopquote:Het zijn meestal diezelfde nerdjes die in het echt leven nergens durven op te komen en niks durven te zeggen tegen " allochtonen" , en dan maar uit frustratie zijn argumentloze mening op fok te gooien, want ja dan ben je stoer.
Volkomen!quote:Kansloos,![]()
Dat is jou mening. Maar het kan wél, dat zie je.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:43 schreef Bernard0s het volgende:
Geloven dat de Big Bang alles zo heeft geschept is het meest achterlijke complot wat er bestaat. Dat kan niet.
Waarom zou dit niet kunnen? Kijk eens om je heen, de hele wereld, elk dier/plant oftewel levend organime kan zich voortplanten. Dat is het wonder van de natuur.quote:Kijk alleen al naar de geboorte van een kind, zoiets kan niet zomaar geschept wezen, echt niet.
Breng het dan ook als je eigen mening, en niet als een vaststaand feit.quote:Maargoed, zo heeft iedereen zijn of haar mening daarover. Ik respecteer het jou, respecteer jij het dan ook van mensen die wel geloven.
God , niemand weet wat "hij" is en hoe "hij" eruit ziet en daarom is het accepteren en geloven in het bestaan van God irrationeel voor veel mensen omdat de "wat" "wie" en "hoe" vraag niet beantwoord kan worden, m.a.w. iets wat niet kan worden beschreven met welke termen dan ook zal dan ook simpelweg niet bestaan. En dat is wat veel mensen tot de vraag stelt of God werkelijk bestaat (met natuurlijk de lanterfanters die niet moeilijk willen nadenken)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:28 schreef Dr.Droxz het volgende:
je maakt een topic die tegenovergesteld is aan die van mij, lachen!
Waarom ik ben tegen geloof? omdat mensen die geloven dit graag laten merken,
en dit al snel willen doordwingen naar andere mensen.
Als de meeste gelovige geen antwoord weten is het altijd iets in de zin van "dat is de wil van god".
Alles wat goed is is van jesus, en alles wat slecht is komt van de duivel.
Datzelfde geldt dan voor jouquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:50 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Breng het dan ook als je eigen mening, en niet als een vaststaand feit.
De argumenten van die gastquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:50 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Maar het kan wél, dat zie je.
[..]
Waarom zou dit niet kunnen? Kijk eens om je heen, de hele wereld, elk dier/plant oftewel levend organime kan zich voortplanten. Dat is het wonder van de natuur.
[..]
Breng het dan ook als je eigen mening, en niet als een vaststaand feit.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:54 schreef afcajos het volgende:
religie is dom, behalve die vrije dagen dankzij religie![]()
Ik ben dan ook van mening dat wanneer je niet Christelijk bent, je bent kunt gaan werken met Kerst en Pasen en al dat soort dagenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:54 schreef afcajos het volgende:
religie is dom, behalve die vrije dagen dankzij religie![]()
Gelovigen hebben dus minder kracht dan niet-gelovigen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:56 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat wanneer je niet Christelijk bent, je bent kunt gaan werken met Kerst en Pasen en al dat soort dagen
Laat ons de winkels op zondag dan ook gewoon overal open doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:56 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat wanneer je niet Christelijk bent, je bent kunt gaan werken met Kerst en Pasen en al dat soort dagen
Wie is "ons"? "Ons" heeft bepaald dat de winkels op zondag dicht zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Laat ons de winkels op zondag dan ook gewoon overal open doen.
Als je zoiets zegt wordt er om gelachen, als je "Het Grote Paarse Biermonster" vervangt met "God" of "Allah" moet je er ineens respect voor hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik geloof trouwens in het Grote Paarse Biermonster. Die heeft de wereld geschapen en terwijl Hij dat deed, schreef hij een boek over hoe ik me in m'n leven moet gedragen. Het Grote Paarse Biermonster bestaat, dat weet ik zeker, al heb ik hem nooit gezien. Maar hij móet wel bestaan, kijk maar om je heen.
Anders zoek je een gebouw waar je het Grote Paarse Biermonster kunt gaan aanbidden. Eens kijken wat er eerder vol zit, jouw gebouw of de plaatselijke kerkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik geloof trouwens in het Grote Paarse Biermonster. Die heeft de wereld geschapen en terwijl Hij dat deed, schreef hij een boek over hoe ik me in m'n leven moet gedragen. Het Grote Paarse Biermonster bestaat, dat weet ik zeker, al heb ik hem nooit gezien. Maar hij móet wel bestaan, kijk maar om je heen.
De Christelijke meerderheid van vroeger heeft bepaald dat de winkels op zondag dicht zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:59 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wie is "ons"? "Ons" heeft bepaald dat de winkels op zondag dicht zijn.
En als heel Nederland nu zou vinden dat de winkels op zondag open moesten, dan zou dat gebeuren. Maar heel Nederland vind dat niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:00 schreef Birra het volgende:
[..]
De Christelijke meerderheid van vroeger heeft bepaald dat de winkels op zondag dicht zijn.
Als ik Het Grote Paarse Biermonster een andere naam geef, en er een eeuw of 20 overheen laat gaan, weet ik zeker dat er veel Grote Paarse Biermonster Aanbid Gebouwen zijn. Het is een kwestie van tijd en opvoeding.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:00 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Anders zoek je een gebouw waar je het Grote Paarse Biermonster kunt gaan aanbidden. Eens kijken wat er eerder vol zit, jouw gebouw of de plaatselijke kerk
Jullie hebben er toch geen last van als wij(de niet gelovigen) gewoon de winkels open doen en alleen wij ( weer de niet gelovigen) gaan winkelen ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:02 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En als heel Nederland nu zou vinden dat de winkels op zondag open moesten, dan zou dat gebeuren. Maar heel Nederland vind dat niet.
Het is heel Nederland nooit gevraagd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:02 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En als heel Nederland nu zou vinden dat de winkels op zondag open moesten, dan zou dat gebeuren. Maar heel Nederland vind dat niet.
Wie weet dat beter: jij, of mensen die in het Grote Paarse Biermonster geloven?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:03 schreef Arthur.Spooner het volgende:
[..]
Als ik Het Grote Paarse Biermonster een andere naam geef, en er een eeuw of 20 overheen laat gaan, weet ik zeker dat er veel Grote Paarse Biermonster Aanbid Gebouwen zijn. Het is een kwestie van tijd en opvoeding.
Als je vanaf kinds af aan leert dat het Grote Paarse Biermonster bestaat, dan geloof je dat ook. Vooral als de rest van het land ook zegt dat Hij bestaat.
Jullie hebben er toch geen last van als wij (de gelovigen) gewoon op zondag naar de kerk gaan en alleen wij (de gelovigen) God aanbidden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Jullie hebben er toch geen last van als wij(de niet gelovigen) gewoon de winkels open doen en alleen wij ( weer de niet gelovigen) gaan winkelen ?
Dit bedoel ik dus met stomme regeltjes die de gelovigen de niet-gelovigen opleggen.
Jawel, ik word heel vaak wakker gemaakt door kerkklokken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jullie hebben er toch geen last van als wij (de gelovigen) gewoon op zondag naar de kerk gaan en alleen wij (de gelovigen) God aanbidden?
Dat bedoel ik dus, jullie stellen je aan
heb ik daar last van dan? nee ik wil gewoon o.a. op zondag naar de winkel kunnen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jullie hebben er toch geen last van als wij (de gelovigen) gewoon op zondag naar de kerk gaan en alleen wij (de gelovigen) God aanbidden?
Dat bedoel ik dus, jullie stellen je aan
Nee? Er zijn nooit verkiezingen waarbij heel Nederland kan stemmen op een partij die ervoor is om de winkels op zondag te openen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:05 schreef Birra het volgende:
[..]
Het is heel Nederland nooit gevraagd.
leef en laat leven toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
heb ik daar last van dan? nee ik wil gewoon o.a. op zondag naar de winkel kunnen.
Ik word wakker van idioten die zonodig tot laat in de nacht moeten uitgaan, waardoor ik niet kan slapenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:08 schreef Birra het volgende:
[..]
Jawel, ik word heel vaak wakker gemaakt door kerkklokken.
Maar dat is het niet alleen, jullie maken mij wakker door aan te bellen, en te zeggen dat ik in iets moet geloven waarvan ik nog nooit wat heb gemerkt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |