Wat Derksen zegt vind ik verkeerd om verschillende redenen. Ten eerste is Van Basten qua resultaat gewoon de allerbeste coach die we tot nu toe hebben gehad. Geen enkele andere coach heeft het gepresteerd om van 22 gespeelde wedstrijden er maar één te verliezen en zestien te winnen. En dat dat tegen voetbaldwergen zou zijn geweest is ook onzin want Argentinië en enkele andere top 10 en top 20 landen kan je geen voetbaldwergen noemen, net zo min als dat al die andere coaches alleen maar tegen Italië, Duitsland en Brazilië zouden hebben gespeeld... En die andere coaches hadden spelers als Cruijjff, Van Basten en Bergkamp, om er maar een paar te noemen... Alléén door die ene met 1-0 verloren wedstrijd tegen Portugal, de enige verloren wedstrijd van 22 die ergens om gingen, heeft blijkbaar nu iedereen een hekel aan Van Basten...quote:Op maandag 3 september 2007 15:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat zegt Johan Derksen dan verkeerd? Klopt toch dat Bassie het verkeerde systeem gebruikt?
Dit noemen ze in het voetbal geloof ik "niet de bal maar de man spelen"... Net als jij en "mensen" heb ik ook een mening... Voorzover ik weet is een forum als dit ook bedoelt om je mening te geven, ook als je het niet met de massa eens bent... Misschien moet je dat ook eens proberen, het niet automatisch met de massa eens zijn maar een eigen mening hebben en daar voor uit durven komen...quote:Op maandag 3 september 2007 15:36 schreef knnth het volgende:
In de wereld van Tennessee houdt iedereen z'n mond die geen tien jaar trainerservaring op 't hoogste niveau heeft
joh, jan en allemaan hebben een mening over voetbal, dat is juist de charme ervan. Dat je steeds zeurt dat mensen een mening hebben slaat echt nergens op, dat is voetbal nu eenmaal.
De eerste stap zet Bassie: bijna alle beste spelers met een Nederlands paspoort zijn nu geselecteerd. NIet meer van die rare Denneboom selectie etc. Nu nog 4-4-2 maar dat is een utopie.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zeker weten, hij schrijft precies wat ik al ruim een jaar roep: Bassie moet zijn systeem aanpassen, zodat Neerlands beste spelers daarin het beste presteren. Onze bondscoach doet het echter andersom, hij kiest voor (een verkrachte versie van het ooit zo succesvolle) 4-3-3 en zet spelers neer, op posities waar zij helemaal niet thuishoren. Maar goed, dit zal echt niet meer veranderen voor het EK en na het EK hoop ik op een andere bondscoach, Louis van Gaal zou alleen al een goede optie zijn omdat hij toch niet naar JC luistert.
Hier voor de volledigheid de hele column van Johan Derksen:
[..]
Overigens zo ongeveer het eerste schrijfsel van de Snor waar ik me in kan vinden.
Terwijl we tijdens het WK van 2006 en het EK van 2008 een geweldige selectie konden sturen, een goede bondscoach zou er na drie jaar allang een schitterend team van gemaakt hebben, maar Bassie maakt het allemaal alleen maar kapot!quote:Op maandag 3 september 2007 16:03 schreef Longmen het volgende:
[..]
De eerste stap zet Bassie: bijna alle beste spelers met een Nederlands paspoort zijn nu geselecteerd. NIet meer van die rare Denneboom selectie etc. Nu nog 4-4-2 maar dat is een utopie.
Zomer 2008 komen we er idd achter dat 4 jaar is weggegooid. Nooit zullen we een toernooi winnen onder van Basten....
Hij durft niet te kiezen lijkt het wel. Nu ook weer: 25 man selecteren. Toon eens ballen en stel de beste 11 op, de komende maanden. En laat anderen niet twijfelen of valse hoop geven....quote:Op maandag 3 september 2007 16:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Terwijl we tijdens het WK van 2006 en het EK van 2008 een geweldige selectie konden sturen, een goede bondscoach zou er na drie jaar allang een schitterend team van gemaakt hebben, maar Bassie maakt het allemaal alleen maar kapot!
De kwalificatie voor het WK06 was bijna perfect, in ieder geval de allerbeste kwalificatie in de geschiedenis van Oranje. De eerste ronde van het WK06 was ook bijna perfect en ook weer de beste uit de geschiedenis van Oranje, winst tegen Servië, winst tegen Ivoorkust en gelijkspel tegen Argentinië, 7 punten uit 3 wedstrijden, met maar één tegendoelpunt. In 74, 78, 94, 98 en alle andere wk's was ook de eerste ronde nooit zo goed als verleden jaar... Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal, die ene fucking 0-1 En ook deze kwalificatie kan nog steeds net zo goed worden als die van verleden jaar... en wie weet winnen we volgend jaar en worden we kampioen. Wat gaan dán al die mensen doen die al 22 threads lang lopen te roepen dat hij ontslagen moet worden behalve misschien zich kapot schamen?quote:Op maandag 3 september 2007 15:57 schreef M0NTANA het volgende:
Natuurlijk zijn de resultaten onder Bassie geweldig, maar tijdens het WK waren we kansloos en ook tijdens komend EK zullen we geen potten breken, als het doorgaat zoals de afgelopen drie jaar.
Het bondscoachschap van Marco van Basten is gewoon weggegooide tijd, we schieten er niets mee op.
Ik vind het hartstikke leuk dat je in deze draad tegengas geeft, maar eerst vragen of iemand trainerservaring heeft, en nu weer vragen waarom Derksen niet zelf gaat coachen ... slaat gewoon nergens op. Natuurlijk zijn we allemaal stuurlui die aan wal staan. Leve het voetbalquote:Op maandag 3 september 2007 15:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dit noemen ze in het voetbal geloof ik "niet de bal maar de man spelen"... Net als jij en "mensen" heb ik ook een mening... Voorzover ik weet is een forum als dit ook bedoelt om je mening te geven, ook als je het niet met de massa eens bent... Misschien moet je dat ook eens proberen, het niet automatisch met de massa eens zijn maar een eigen mening hebben en daar voor uit durven komen...
Een goede, geschikte bondscoach kijkt wie de beste beschikbare voetballers zijn, die stelt hij op en dan kijkt hij in welke formatie zij het beste renderen. De bondscoach van Nederland zou dus in principe Ruud van Nistelrooij, Robin van Persie, Wesley Sneijder, Clarence Seedorf en Mark van Bommel sowieso moeten opstellen. Een blinde kip ziet dan al dat het geen 4-3-3 wordt, maar een 4-4-2-variant. Waarom het dan niet gewoon eens proberen? Ruud van Nistelrooij en Robin van Persie voorin, Wesley Sneijder op tien en daarachter Clarence Seedorf en Mark van Bommel, lijkt toch op zich vrij aardig? Maar goed, Bassie en Johan Cruijff hebben het 4-3-3 heilig verklaard, ze worden nog liever vroeg uitgeschakeld op een groot toernooi dan dat ze concessies doen.quote:Op maandag 3 september 2007 16:11 schreef Longmen het volgende:
[..]
Hij durft niet te kiezen lijkt het wel. Nu ook weer: 25 man selecteren. Toon eens ballen en stel de beste 11 op, de komende maanden. En laat anderen niet twijfelen of valse hoop geven....
Jij houdt wel van scorebordjournalistiek hè?quote:Op maandag 3 september 2007 16:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
De kwalificatie voor het WK06 was bijna perfect, in ieder geval de allerbeste kwalificatie in de geschiedenis van Oranje. De eerste ronde van het WK06 was ook bijna perfect en ook weer de beste uit de geschiedenis van Oranje, winst tegen Servië, winst tegen Ivoorkust en gelijkspel tegen Argentinië, 7 punten uit 3 wedstrijden, met maar één tegendoelpunt. In 74, 78, 94, 98 en alle andere wk's was ook de eerste ronde nooit zo goed als verleden jaar... Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal, die ene fucking 0-1 En ook deze kwalificatie kan nog steeds net zo goed worden als die van verleden jaar... en wie weet winnen we volgend jaar en worden we kampioen. Wat gaan dán al die mensen doen die al 22 threads lang lopen te roepen dat hij ontslagen moet worden behalve misschien zich kapot schamen?
Dan beleven we voetbal blijkbaar anders, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en jij of jullie proberen het volgens mij alleen maar kapot te praten... En voor zover ik uit jullie berichten op kan maken ergeren jullie je alleen maar als je naar Oranje kijkt... Komt dat nou door de persoon Van Basten of hoe zit dat nou precies?quote:Op maandag 3 september 2007 16:16 schreef knnth het volgende:
[..]
Ik vind het hartstikke leuk dat je in deze draad tegengas geeft, maar eerst vragen of iemand trainerservaring heeft, en nu weer vragen waarom Derksen niet zelf gaat coachen ... slaat gewoon nergens op. Natuurlijk zijn we allemaal stuurlui die aan wal staan. Leve het voetbal
Geniet jij weleens als je naar Oranje kijkt dan?quote:Op maandag 3 september 2007 16:21 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dan beleven we voetbal blijkbaar anders, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en jij of jullie proberen het volgens mij alleen maar kapot te praten... En voor zover ik uit jullie berichten op kan maken ergeren jullie je alleen maar als je naar Oranje kijkt... Komt dat nou door de persoon Van Basten of hoe zit dat nou precies?
Tot nu toe zijn we op elk WK waar we verder kwamen dan de eerste ronde tegen een verlieswedstrijd aangelopen... Twee keer was dat pas in de finale maar Van Basten had verleden jaar de pech dat dat meteen in de eerste wedstrijd ná de eerste ronde was, maar het was wel de allerbeste eerste ronde ooit. Ik heb eigenlijk 3 punten, ten eerste dat Van Basten onze beste bondscoach ooit is, met afstand, en dat hij met een zeer wisselende spelersgroep, die minder is dan de grote Oranjes van 74, 78 en 88 tot nu toe de allerbeste resultaten ooit heeft geboekt maar dat hij de pech had snel tegen Portugal aan te lopen. Ten tweede dat hij als bondscoach en een van onze grootste voetbalhelden meer respect verdiend, maar bovendien zou moeten krijgen alleen al als vanzelfsprekende steun van de supporters (ondersteuners!) en ten derde dat het gewoon contraproductief is om om zijn ontslag te gaan vragen op dit moment met het EK08 in aantocht...quote:Op maandag 3 september 2007 16:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jij houdt wel van scorebordjournalistiek hè?![]()
Er was tijdens het WK in 2006 véél meer mogelijk, maar Bassie heeft het verneukt.
Er is heel veel mogelijk op het EK in 2008, maar Bassie gaat het verneuken.
Iedere andere bondscoach had al veel meer kritiek te verduren gekregen, Bassie heeft gewoon het geluk dat hij Johan Cruijff achter zich heeft staan en dat veel voetbalsupporters hem heel veel krediet geven door verleden als voetballer, iets wat er volledig buitenstaat.quote:Op maandag 3 september 2007 16:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn we op elk WK waar we verder kwamen dan de eerste ronde tegen een verlieswedstrijd aangelopen... Twee keer was dat pas in de finale maar Van Basten had verleden jaar de pech dat dat meteen in de eerste wedstrijd ná de eerste ronde was, maar het was wel de allerbeste eerste ronde ooit. Ik heb eigenlijk 3 punten, ten eerste dat Van Basten onze beste bondscoach ooit is, met afstand, en dat hij met een zeer wisselende spelersgroep, die minder is dan de grote Oranjes van 74, 78 en 88 tot nu toe de allerbeste resultaten ooit heeft geboekt maar dat hij de pech had snel tegen Portugal aan te lopen. Ten tweede dat hij als bondscoach en een van onze grootste voetbalhelden meer respect verdiend, maar bovendien zou moeten krijgen alleen al als vanzelfsprekende steun van de supporters (ondersteuners!) en ten derde dat het gewoon contraproductief is om om zijn ontslag te gaan vragen op dit moment met het EK08 in aantocht...
Scorebordjournalistiek, we winnen, maar hoe? Daarbij, de wedstrijden waar het er echt omgaat, geven we niet thuis. We moesten er tijdens het WK staan, maar stonden er niet. Tijdens het EK moeten we er staan, maar dan staan we er weer niet. Bassie verneukt vier jaar interlandvoetbal, terwijl er redelijk veel mogelijk was!quote:Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
Wil er nou nog iemand reageren op wat ik zeg of blijven jullie alleen maar roepen dat Van Basten gewoon poep is?
22 echte wedstrijden, 16 gewonnen, vijf gelijk, één verloren. Nog nooit heeft een bondscoach dat met Oranje gepresteerd, niet in 74, niet in 78, niet in 88 en niet in 98. De allerbeste WK kwalificatie ooit, de allerbeste WK eerste ronde ooit, één verlieswedstrijd en nu bezig aan de voorlopig allerbeste EK kwalificatie ooit en wat er volgend jaar op het EK gaat gebeuren weet nog niemand... Waar hebben jullie het nou in hemelsnaam over?
Wat maakt die kwalificatie nu uit in zo'n simpele groep bovendien? Niemand heeft het meer over die kwalificatie, het gaat om hoe je er op een toernooi staat. En daar heeft NL absoluut geen visite kaartje afgegeven.quote:Op maandag 3 september 2007 16:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
De kwalificatie voor het WK06 was bijna perfect, in ieder geval de allerbeste kwalificatie in de geschiedenis van Oranje. De eerste ronde van het WK06 was ook bijna perfect en ook weer de beste uit de geschiedenis van Oranje, winst tegen Servië, winst tegen Ivoorkust en gelijkspel tegen Argentinië, 7 punten uit 3 wedstrijden, met maar één tegendoelpunt. In 74, 78, 94, 98 en alle andere wk's was ook de eerste ronde nooit zo goed als verleden jaar... Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal, die ene fucking 0-1 En ook deze kwalificatie kan nog steeds net zo goed worden als die van verleden jaar... en wie weet winnen we volgend jaar en worden we kampioen. Wat gaan dán al die mensen doen die al 22 threads lang lopen te roepen dat hij ontslagen moet worden behalve misschien zich kapot schamen?
Vind je het heel erg als ik niet warm of koud wordt van zulke cijfers?quote:Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
Wil er nou nog iemand reageren op wat ik zeg of blijven jullie alleen maar roepen dat Van Basten gewoon poep is?
22 echte wedstrijden, 16 gewonnen, vijf gelijk, één verloren. Nog nooit heeft een bondscoach dat met Oranje gepresteerd, niet in 74, niet in 78, niet in 88 en niet in 98. De allerbeste WK kwalificatie ooit, de allerbeste WK eerste ronde ooit, één verlieswedstrijd en nu bezig aan de voorlopig allerbeste EK kwalificatie ooit en wat er volgend jaar op het EK gaat gebeuren weet nog niemand... Waar hebben jullie het nou in hemelsnaam over?
Maar ook die zgn. principes zijn inmiddels lachwekkend. Wel van Nistelrooy (beste spits), dan weer niet (hij rendeerde niet op een WK) en nu weer wel (de beste spits) Om nog maar te zwijgen over de lulkoek die hij verkondigt omtrent Seedorf...quote:Op maandag 3 september 2007 16:28 schreef knnth het volgende:
Ik probeer ook van voetbal te genieten en daarom heb ik inmiddels al sinds Luxemburg-uit geen wedstrijd meer van Oranje gezien. Voorheen ging ik zelfs regelmatig naar interlands toe.
Ik geniet nu van Jong Oranje, Primera Division, Premier League en de nationale competitie.
Met de persoon Van Basten heb ik geen problemen, wel met het feit dat hij stroman lijkt van Cruijff en dat hij heel principieel is in bepaalde opvattingen, terwijl ik een pragmaticus pur sang ben.
Heb je die wedstrijden misschien ook gezien? Het was allemaal meer geluk dan wijsheid, elke wedstrijd weer. Gelijkwaardige of zelfs mindere landen, zoals Duitsland en Mexico speelden veel beter voetbal dan Oranje. Er zit ook geen stijgende lijn in, het blijft allemaal maar matig. De resultaten beginnen nu zelfs ook slechter te worden. Zijn geluk begint op te raken waarschijnlijk. In de periode onder Van Basten heb ik welgeteld één helft met goed voetbal gezien. De rest was huilen met de pet op. En dat van de protegé van Cruijff, die altijd zijn mond vol heeft over mooi voetbal.quote:Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
1. AC Milan 10 6 3 1 2 8 4 +4quote:Op maandag 3 september 2007 16:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |