http://www.soccerplaza.be/nieuws/13369quote:Ajax middenvelder Olaf Lindenbergh zal per direct de overstap gaan maken naar Sparta Rotterdam.
Het bovenstaande nieuws werd zojuist gemeld door "Amsterdam FM". Volgens de berichtgeving tekent Lindenbergh in Rotterdam een contract voor één seizoen bij de club waar Danny Blind momenteel de Technisch directeur is. Sparta toonde al eerder interesse in de middenvelder maar kon het geen akkoord bereiken met Ajax.
quote:"Rellen in Amsterdam!"
Datum: 31-aug-2007 17:43
Kort nadat bekend werd gemaakt dat Olaf Lindeberg Ajax heeft verlaten is er in de hoofdstad van nederland een waar vuurgevecht uitgebroken. Supporters van Ajax hebben de Arena en haar omgeving verandert in een waar slagveld waar naar verluidt al een tiental mensen het leven hebben gelaten waaronder een speler van Ajax Colin!
Supporters schreeuwden: "Wij willen Lindeberg!"
De politie zegt dat de rellen zijn uitgebroken omdat Mnr. Van Geel, zijn belofte niemand meer te verkopen heeft gebroken, supporters spreken van een zoek einde en apocalyptische toekomstperspectieven.
Meer volgt.
Nee maar Groningen is ook niet in vorm dus moet wel lukken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:22 schreef rompompom het volgende:
Groningen, winnen we ook niet zomaar van..
Idd, dit moet te doen zijn, al hoop ik dat ze de tranen van woensdag niet meer in de oogjes hebben!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:25 schreef kevin6188 het volgende:
Groningen heeft volgens mij nog steeds geen aanval en zo lekker gaat het daar ook weer niet, dus met minder dan een zege neem ik geen genoegen...
Ze leken er niet zo mee te zitten, vooral HtC nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Idd, dit moet te doen zijn, al hoop ik dat ze de tranen van woensdag niet meer in de oogjes hebben!
Van Slavia Praag ook.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:27 schreef Longmen het volgende:
Thuis moeten we gewoon winnen van Groningen
Nee maar dat kwam omdat ze eigenlijk moesten winnen, maar het per ongeluk nalieten, dit is puur een opstapeling van karma en pech!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze leken er niet zo mee te zitten, vooral HtC niet.
Hoop geblesseerden bij Groningen. Levchenko, VD Laak, Kolder, Nevland en Stenman.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:22 schreef rompompom het volgende:
Groningen, winnen we ook niet zomaar van..
Dit is de laatste druppel, Van Geel! Opzouten met die hap!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:35 schreef Nashje het volgende:
Lindenbergh ook nog weg. Kan er ook nog wel bij. Ik dacht dat er niemand meer zou vertrekken Van Geel?
net alsof Lindenbergh zo'n dragende speler isquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:35 schreef Nashje het volgende:
Lindenbergh ook nog weg. Kan er ook nog wel bij. Ik dacht dat er niemand meer zou vertrekken Van Geel?
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.quote:
Ik bedoel maar..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.![]()
Tijdens de Olaf Lindeberg benefiet wedstrijd tussen het Ajax dreamteam en het Friends von Olaf team!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:44 schreef Madine het volgende:
Wanneer neemt Olaf afscheid?
Nou ik vind hem wel belangrijk. Het is een voorbeeld voor de jeugd met zijn leeftijd en ervaring.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:41 schreef toma het volgende:
[..]
net alsof Lindenbergh zo'n dragende speler is
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.soccerplaza.be/nieuws/13369
[afbeelding]
"Onze Olaf!"
Daar gaat hij dan, na een aantal dagen/weken van onzekerheid vertrekt weer een topper vanuit de amsterdamse ondergrond zoals zovelen hem al zijn voorgegaan. Na een seizoen vol ups en downs zal Olaf ons nu definitief verlaten omdat hij naar eigen zeggen: "Een nieuwe wending in een wereld vol avontuur tegemoet wilt zien gaan!"
Olaf, al jouw voetballende kwaliteiten zijn geweldig naar voren gekomen in deze geweldige jaren, we zullen jou oprecht missen en hopen je ooit weer in het Rood Wit terug te mogen zien, en zeggen: "Daar gaat Olaf de belichaaming van een Ajax ziel!"
[afbeelding]
"Olaf: Ik ga Ajax zeker missen maar vrienden als Tom en Mauro waren toch al weg..."
[afbeelding]
"Rellen in Amsterdam!"
Datum: 31-aug-2007 17:43
Kort nadat bekend werd gemaakt dat Olaf Lindeberg Ajax heeft verlaten is er in de hoofdstad van nederland een waar vuurgevecht uitgebroken. Supporters van Ajax hebben de Arena en haar omgeving verandert in een waar slagveld waar naar verluidt al een tiental mensen het leven hebben gelaten waaronder een speler van Ajax Colin!
Supporters schreeuwden: "Wij willen Lindeberg!"
De politie zegt dat de rellen zijn uitgebroken omdat Mnr. Van Geel, zijn belofte niemand meer te verkopen heeft gebroken, supporters spreken van een zoek einde en apocalyptische toekomstperspectieven.
Meer volgt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.soccerplaza.be/nieuws/13369
[afbeelding]
"Onze Olaf!"
Daar gaat hij dan, na een aantal dagen/weken van onzekerheid vertrekt weer een topper vanuit de amsterdamse ondergrond zoals zovelen hem al zijn voorgegaan. Na een seizoen vol ups en downs zal Olaf ons nu definitief verlaten omdat hij naar eigen zeggen: "Een nieuwe wending in een wereld vol avontuur tegemoet wilt zien gaan!"
Olaf, al jouw voetballende kwaliteiten zijn geweldig naar voren gekomen in deze geweldige jaren, we zullen jou oprecht missen en hopen je ooit weer in het Rood Wit terug te mogen zien, en zeggen: "Daar gaat Olaf de belichaaming van een Ajax ziel!"
[afbeelding]
"Olaf: Ik ga Ajax zeker missen maar vrienden als Tom en Mauro waren toch al weg..."
[afbeelding]
[..]
foto nog ergens?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:11 schreef Nashje het volgende:
Ach hij 'lacht' in ieder geval. Bij Roger kon je van z'n kop aflezen dat ie alleen kwam om z'n zakken te vullen.
quote:Motta van FC Barcelona naar Atletico
Atletico Madrid heeft de laatste dag van de transferperiode aangegrepen om nog een speler aan te trekken in de persoon van Thiago Motta. De middenvelder kost de ploeg uit de hoofdstad twee miljoen euro. Motta komt over van FC Barcelona.
Motta mocht het sterrenensemble van Frank Rijkaard verlaten en werd ook gelinkt aan Ajax.
Twee miljoen? Het is maar wat je onhaalbaar noemt. Dikke kans dat-ie gewoon zelf geen zin had om te komen.quote:
Onhaalbaar dus.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:52 schreef rompompom het volgende:
[..]
Twee miljoen? Het is maar wat je onhaalbaar noemt. Dikke kans dat-ie gewoon zelf geen zin had om te komen.
Dat wordt leuk!quote:
Ik stel voor om de 27 miljoen van Sneijder te bieden en te kijken of ze dit accepteren!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:14 schreef denthemen het volgende:
Net terug uit Amsterdam, chaos, mensen die dreigen zichzelf op te hangen als Olaf niet terug komt
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:14 schreef denthemen het volgende:
Net terug uit Amsterdam, chaos, mensen die dreigen zichzelf op te hangen als Olaf niet terug komt
Hadden we Real Madrid de verkeerde middenvelder verkocht, steelt Sparta hem alsnog wegquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:17 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Ik stel voor om de 27 miljoen van Sneijder te bieden en te kijken of ze dit accepteren!
We hebben een verschrikkelijke fout gemaakt...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hadden we Real Madrid de verkeerde middenvelder verkocht, steelt Sparta hem alsnog weg![]()
en dan maken ze ook nog eens een club als WillemII helemaal kapot door elke speler die daar goed presteerd weg te kopen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:40 schreef rompompom het volgende:
[..]
Eens te meer tonen ze aan meer met Ajax bezig te zijn dan met hun eigen clubje. Stakkers..
Sikora Sonck en Soetaars niet te vergeten!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:59 schreef koningdavid het volgende:
Ik pleit voor een Olaf testimonial met gastspelers als Juanfran, Veldman, Tom Sier, Kinkladze, Gabrich, Rudy, Roger, Demtsjenko, Tobiasen, etc.
Zou echt vet zijn.![]()
waarschijnlijk komt er een testimonialquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:56 schreef devv05 het volgende:
Wanneer is het afscheid van Olaf eigenlijk? Zal wel druk worden.
Wat een treurige lui. Echt niet te geloven. Kijk dat volk daar nou depressief zitten. Het bewijst inderdaar maar eens te meer dat die gasten zich meer afzetten tegen Ajax dan dat ze van hun eigen club houden.quote:
Ledezma en Vierklau verwachten ook een uitnodiging!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:59 schreef koningdavid het volgende:
Ik pleit voor een Olaf testimonial met gastspelers als Juanfran, Veldman, Tom Sier, Kinkladze, Gabrich, Rudy, Roger, Demtsjenko, Tobiasen, etc.
Zou echt vet zijn.![]()
quote:Ten Cate denkt niet aan opstappen
In supporterskringen is het heel onrustig, maar Henk ten Cate peinst er niet over om gehoor te geven aan de roep om op te stappen. Dat vertelde de trainer van Ajax vrijdag. "Als sommige mensen dat roepen, zou het heel makkelijk zijn om nu op te stappen. Het bestuur heeft vertrouwen in mij en, dat is het allerbelangrijkste, de spelersgroep ook", verklaarde Ten Cate zijn besluit om voorlopig aan te blijven.
"Ik heb geen enkel teken dat we de grip op de groep kwijt zijn", vervolgde hij. "Verre van dat zelfs, en wat de directie betreft: ik denk dat we een dusdanige relatie hebben dat wanneer ze het niet meer in mij zouden zien zitten, ze mij dat zullen zeggen." Ten Cate heeft bij Ajax nog een contract tot het eind van het seizoen.
mooi stuk.quote:Een schip met gaten in de boeg
Analyse Willem Vissers
AMSTERDAM - Hoe reëel zijn de ambities van de Amsterdamse club nog?
Met de opmerking dat Ajax na zijn verbanning naar de UEFA Cup een reis riskeert naar het land van Borat, verwees routinier Jaap Stam naar de afkalvende status van de roemruchte club. Kazachstan-uit dus, in plaats van het schijnsel van San Siro of de grootsheid van Camp Nou in de Champions League.
Het oproer kraait na de uitschakeling door Slavia Praag. Leden van de inofficiële supportersvereniging AFCA draaiden de site op zwart en eisten het vertrek van trainer Ten Cate én de clubleiding; een opportunistisch signaal, wél typerend voor de in alle geledingen van de club groeiende onvrede.
Mocht Ten Cate zijn tweede en laatste contractjaar niet voltooien, dan is hij na Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman en Blind de zesde trainer op rij die voortijdig vertrekt. Dat is geen toeval. Ajax is een schip met gaten in de boeg. De boot maakt water en zinkt. Een nieuw schip bouwen, is mogelijk zinvoller dan het dek blijven dweilen en de gaten provisorisch dichten.
De clubleiding waant zich nog immer lid van de Europese elite en schrijft beleidsplannen (top-16 van Europa) met ambities die niet stroken met de werkelijkheid. Directeur Fontein vertelde een jaartje geleden dat men hem mag afrekenen op de planning. Voor velen is dat proces alvast begonnen.
De mentale en fysieke kracht op het veld, de afgeroomde kwaliteit, de ondermaatse scouting, plus het gebrek aan zelfkritiek en ambitie spelen Ajax parten.
Ajax is vervreemd van zichzelf, getuige het spel in Praag dat in niets leek op het elegante, fijnzinnige voetbal dat Ajax groot maakte. Buitenspelers passeren geen man of geven slechte voorzetten, het middenveld is gespeend van creativiteit, de achterhoede onzeker, de mentale weerbaarheid gering.
Icoon Edgar Davids, die de Tsjechen in fysiek en mentaal opzicht had kunnen weerstaan, brak een maand geleden een scheenbeen omdat hij zijn beschermers niet droeg. Een dergelijk staaltje onprofessionalisme kan er nog wel bij.
Hoe moeilijk het voor een Nederlandse club ook is om aan te klampen bij de Europese top, Ajax heeft daarvoor door de late verkoop van Sneijder te weinig ondernomen.
Het is niet gezegd dat Ajax mét Sneijder had gewonnen van Slavia, maar de patronen vloeiden uit het spel en Ajax haalde geen vervanger. Sterker: de voetballer die zijn spel het dichtst benadert, Perez, was ook al verkocht.
Hoe het anders kon, bewees HSV met voormalig Ajacied Van der Vaart. HSV weigerde de spil te laten vertrekken naar Valencia. En wie Van der Vaart vorige week zag voetballen in de overigens verloren wedstrijd tegen Bochum, weet dat ook Sneijder de motivatie weer had opgepakt.
Ajax mist pure kwaliteit. De opleiding bewees deze zomer opnieuw zijn waarde, want ook Babel werd verkocht. Het aantrekken van voetballers daarentegen blijft een probleem. Colin, Delorge, Rommedahl, Bakircioglu, Urzaiz; het zijn kennissen van de trainer en/of subtoppers. De laatste aankoop, Luque, heeft de afgelopen twee seizoenen zo weinig meegedaan bij Newcastle dat Ajax ook met hem een gok neemt.
Sinds de komst van toptalenten als Chivu, Ibrahimovic, Mido en Maxwell, alweer jaren geleden, blijft succesvolle (buitenlandse) scouting meestal uit. Het is geen kunst om Suarez van Groningen over te nemen voor 8 miljoen euro, na een eerste bod van 3,5 miljoen. De kunst is een speler van zijn kaliber te ontdekken en voor 1,5 miljoen te kopen, zoals Groningen dat deed, of zoals PSV dat al jaren doet met Farfán, Gomes en anderen. Niet voor niets is Hans van der Zee afgelopen zomer weggeplukt uit het scoutingsapparaat van PSV.
Op Schiphol was een veelbetekenend onderonsje tussen Van Geel en Ten Cate te zien, woensdagnacht. Van Geel schudde telkens het hoofd. Woede spatte uit zijn ogen. Ten Cate was het zichtbaar oneens en beende weg. Het oproer kraait, ook intern.
Lekker kijken in de sports bar in Praag. Als er net zoveel komen kijken als bij Rode Ster, kan het wel gezellig worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zagreb, prachtige tegenstander
Hopelijk komt er veel volk van hun mee, BBB
Stakkers.quote:
quote:"Lindeberg aangeslagen door reactie fans"
Amsterdam 21:38
Kersverse spartaan Olaf Lindeberg vertoond zich de komende tijd niet meer in de Ajax arena als wij de preses mogen geloven. De talentvolle voetballer heeft naar eigen zeggen genoeg van de "geweldadige sfeer rondom zijn persoon" Hij claimt dat mensen teveel aan hem trekken en vele clubs wilden hem inlijven afgelopen zomer!
Olaf: "Mijn tijd bij Ajax was geweldig, ik heb geweldige jongens leren kennen waar ik vriendschappen mee heb gesloten zoals je dat normaal in films doet, deze groep jongens was een hecht genootschap, toen Tom problemen had met de sfeer in de kleedkamer besloten we dat het anders moest, Edgar (Davids red.) zorgde de dag na de uitspraken van Tom direct voor een geurkaas en bloemen in de kleedkamer maar helaas mocht dat niet baten, Tom had al besloten te gaan voetballen bij een andere club, iets wat voor mij persoonlijk een groot verlies bleek en mijn besluit om hogere stap te maken in mijn voetbalcarriere kracht bijzette. Ik heb totaal geen spijt van mijn keuze en Ajax houdt altijd een plek in mijn hart, ooit hoop ik weer Rood wit te worden zoals in de periode van mijn grote (persoonlijke) successen!
Supporters van Ajax reageerden ontdaan op het besluit van Olaf om te vertrekken maar de meesten van hun wisten het te anticiperen en zagen ook in dat een talent als Olaf gewoonweg niet te houden was, helaas zijn de meningen over Van Geel minder vriendelijk wat tevens oorzaak van de rellen rondom en in de Arena waren. Een ooggetuige meldt: "Mensen schreeuwden dat de pakken een stelletje raddraaiers en huichelaars zijn, complete chaos!"
Ook schijnen er meldingen van kanibalisme en verkrachtingen te worden gedaan!
quote:
Ik dacht al hehehequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik was dan ook benieuwd van welke site dit kwam
quote:Mitea en Manucharyan gebroken na vertrek Lindenbergh
van onze verslaggever
Het vertrek van Olaf Lindenbergh naar Sparta laat diepe wonden achter in de selectie van Ajax.
Op de training kregen zowel Mitea als Manucharyan last van ontstoken traanbuizen.
Beiden schijnen erg onder de indruk te zijn van het afscheid van Olaf Lindenbergh.
Bekend was dat Olaf een soort vader voor Mitea en Manucharyan was.
Niet alleen Mitea en Manucharyan waren geemotioneerd vanwege het vertrek.
Ook Leonardo kon het niet geloven dat een van de sterkhouders van de selectie zomaar voor het sluiten van de transfermarkt van de hand werd gedaan.
Leonardo zichtbaar aangeslagen vanwege het vertrek van Lindenbergh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |