Maar gaat dat hele SCO wel werken? China en Rusland staan nou niet echt bekend als de grootste vrienden en als India en Pakistan er ook nog eens bijkomen slaat het al helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef NorthernStar het volgende:
Aan het begin van de 20e eeuw werden exact dezelfde argumenten aangevoerd waarom er nooit meer een oorlog in Europa zou komen. Zoveel wederzijdse economische afhankelijkheid dat het door velen uitgesloten werd geacht. Nou dat hebben we geweten.
Imo is een totale oorlog nog steeds goed mogelijk. Want goedbeschouwd bestaat er continue een staat van oorlog, alleen heb je gradaties. We lijken nu weer de richting van proxy-oorlogen op te gaan zoals tijdens de "koude oorlog".
De NATO versus de SCO? Niet heel onwaarschijnlijk imo.
China en Rusland vormen de spil, de anderen zijn satelliten, die hoeven onderling dus niet per se de beste vrienden te zijn. Turkije en Griekenland zitten ook beide bij de Nato bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar gaat dat hele SCO wel werken? China en Rusland staan nou niet echt bekend als de grootste vrienden en als India en Pakistan er ook nog eens bijkomen slaat het al helemaal nergens op.
Olie is niet alleen een energiebron, maar ook een grondstof voor enorm veel producten. Nóg een probleem erbij, ook al wordt daar door Al Gore niet over gesproken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:18 schreef Perrin het volgende:
Vergeet ook niet dat de wereldeconomie voor een groot deel op olie draait, een eindige hulpbron. Vooralsnog is er geen goed alternatief om het huidige tempo van energieverbruik op te vangen met alternatieven. De komende jaren/decennia moet er een alternatief gevonden worden en in gebruik genomen worden of het totale energieverbruik moet drastisch worden beperkt.
Dat wist ik niet, maar de situatie is niet te vergelijken toch. Een Duits bedrijf was vroeger Duits, nu kan het volledig eigendom zijn van Chinese aandeelhouders. Dat heeft toch enorme financiële gevolgen voor China dan ook etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef NorthernStar het volgende:
Aan het begin van de 20e eeuw werden exact dezelfde argumenten aangevoerd waarom er nooit meer een oorlog in Europa zou komen. Zoveel wederzijdse economische afhankelijkheid dat het door velen uitgesloten werd geacht. Nou dat hebben we geweten.
Meer POL lijkt me..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:26 schreef Triggershot het volgende:
Hmm, WFL materiaal, guys help me out here?
Vind Dat het in WFL hoort. (Filosofie) Het draaid meer dan alleen om politiekquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:26 schreef Triggershot het volgende:
Hmm, WFL materiaal, guys help me out here?
1. Terroristen organisatiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:15 schreef Boswachtertje het volgende:
Geen enkele natie of gemeenschap zal een oorlog willen veroorzaken, maar wat te denken van een 3e partij - 1 die niet door landsgrenzen of wetten wordt begrenst?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:31 schreef je_oma het volgende:
[..]
1. TerroristenReligieuze / politieke organisatie
2. Buitenaardse intelligentie
3. Intelligente levensoort op de bodem van de oceaan die zich buiten ons weten om heeft kunnen ontwikkelen
Juist. En een vierde..en een vijfde. Oorlog zal er altijd zijn want men wil altijd meer dan de buurman en men is het nooit eens met de religie van de buurvrouw.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:45 schreef iamthezenmaster het volgende:
oorlog zit in de mens....
slechts een kwestie van tijd tot de derde wereld oorlog...
oneens, in een menselijk kader is oorlog niet productief of constructief.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:45 schreef iamthezenmaster het volgende:
Het draait niet om religie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist. En een vierde..en een vijfde. Oorlog zal er altijd zijn want men wil altijd meer dan de buurman en men is het nooit eens met de religie van de buurvrouw.
of dat de mens oorlog ontgroeit (ik weet het, iets minder realistisch dan jouw analysequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:45 schreef iamthezenmaster het volgende:
slechts een kwestie van tijd tot de derde wereld oorlog...
Roofoverval op wat grotere schaal idd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het draait niet om religie.
Religie wordt alleen maar misbruikt om de massa te overtuigen.
Uiteindelijk zijn de motieven voor oorlog puur financieel.
Tegenwoordig in de Westerse Wereld heb je gelijk. . Maar ik weet niet of je hebt opgelet op 11 September? En naar al die vage kutlandjes in die zandbak die met dreigementen komen om de ongelovige honden naar de hel te sturen door middel van het kromzwaard?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het draait niet om religie.
Religie wordt alleen maar misbruikt om de massa te overtuigen.
Uiteindelijk zijn de motieven voor oorlog puur financieel.
Eensch, maar van wie?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
Religie en geld/land/macht zijn altijd de drijfveren geweest.
Van de heren met de grootste pikken.quote:
Ik heb zeker opgelet op 11 september.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tegenwoordig in de Westerse Wereld heb je gelijk. . Maar ik weet niet of je hebt opgelet op 11 September? En naar al die vage kutlandjes in die zandbak die met dreigementen komen om de ongelovige honden naar de hel te sturen door middel van het kromzwaard?
Religie en geld/land/macht zijn altijd de drijfveren geweest.
Je doet nu net alsof Amerika de oorlog begonnen is?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb zeker opgelet op 11 september.
Daar gebeurde exact wat ik zeg, het concept religie werd misbruikt om oorlogen goed te praten die met bedoeling hebben om meer geld en controle te vergaren.
Dat is slechts een theorie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:25 schreef Viajero het volgende:
Een derde wereldoorlog?
You must be MAD!
Nee dus.
Dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof Amerika de oorlog begonnen is?
Je hebt duidelijk niet opgelet.
Ja, want alles is met 11 september begonnenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb zeker opgelet op 11 september.
Die zin (Ik heb opgelet) doet me altijd denken aan 'Opgezwolle - Gekkenhuis'quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:58 schreef Triggershot het volgende:
Ja, want alles is met 11 september begonnen
Welke zin?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Die zin (Ik heb opgelet) doet me altijd denken aan 'Opgezwolle - Gekkenhuis'![]()
Nee...je maakte de opmerking "die met bedoeling hebben om meer geld en controle te vergaren".quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:38 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat maak jij er van.
De woorden die ik plaatste laten in het midden wie er "de oorlog" begonnen is.
Helegaar niet. Maar als beweerd wordt dat religie geen drijfveer is(geweest) voor oorlog dan heeft 'ie het mis. En dat wilde ik even aantonen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want alles is met 11 september begonnen
Wat een onzin, zeggen dat religie wel de drijfveer was/is, is het probleem, het ware probleem niet zien.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Helegaar niet. Maar als beweerd wordt dat religie geen drijfveer is(geweest) voor oorlog dan heeft 'ie het mis. En dat wilde ik even aantonen.
Jep .quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee...je maakte de opmerking "die met bedoeling hebben om meer geld en controle te vergaren".
Dan was niet de bedoeling van de terroristen. En die hebben de oorlog gestart met 9/11.
Dus dan kan ik hooguit concluderen dat je Amerika bedoelde want die heeft welke zulke motieven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |