^^quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef PrinceLu het volgende:
Twintig jaar geleden noemden ze dat nog gewoon aanstellerietus.
Een glaasje (rode) wijn per dag is erg gezond voor je, goed voor hart en bloedvaten. Elke dag 3 flessen niet neequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:59 schreef michiel5 het volgende:
Wat een gezuer, zit gewoon tussen je oren, duh![]()
Met een beetje positief denken en je niet aanstellen en blijven zwelgen in zelf medelijden ben je er zo vanaf.
Het stoppen met drinken (koffie en alcohol) en meer wandelen zijn trouwens tips waar iedereen wat aan heeft, van alcohol wordt je gewoon depressief en koffie wordt je hyper van.
BIj wandelen (of elke andere vorm van bewegen) komt serotonine vrij waar jel kker happy van wordt.
Er lopen genoeg dokters rond op fok, maar ik zie ze niet hierbovenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:12 schreef QWERTYLINK het volgende:
ik ben blij dat er zoveel dokters op Fok! rondlopen, ik voel me al stukken beter
![]()
Zelfs de psycholoog is geen dokterquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:
goh, hoe aardig, meelevend en vriendelijk toch weer allemaal![]()
ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!![]()
Nee, geen zout!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:
goh, hoe aardig, meelevend en vriendelijk toch weer allemaal![]()
ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!![]()
Wat jij zegt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:37 schreef Tique3 het volgende:
vraag eens rond wie een goede psycholoog is, vraag een second opinion, en luister niet naar al die idioten die meteen schreeuwen dat je depressief bent.
Als je zelf al zegt van dat klopt absoluut niet, waarom het meteen geloven?
Ze zijn heel goed in ziektes aanpraten...
Dit laatste is dus heel vaak niet waar. Hoogstens als je al een paar keer eerder depressief geweest bent, of het veel meegemaakt hebt in je omgeving. Maar bosjes mensen die depressief zijn hebben het van zichzelf niet door.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:31 schreef Talleke het volgende:
Je moet je idd niks laten aanpraten, je lichaam geeft zelf wel aan als er iets mis is. Als je depressief bent, weet je dat.
quote:Daar heb je geen psycholoog voor nodig.
Ik zou wel idd voldoende rust nemen als je lichaam aangeeft dat je overspannen bent.
Dat wist ik nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:33 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dit laatste is dus heel vaak niet waar. Hoogstens als je al een paar keer eerder depressief geweest bent, of het veel meegemaakt hebt in je omgeving. Maar bosjes mensen die depressief zijn hebben het van zichzelf niet door.
[..]
Het is ook vaak meer een "kwartje dat moet vallen" dan een heftig bewustwordingsproces. En dan nog moet degene die depressief is maar net willen accepteren dat het zo isquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:41 schreef Talleke het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Ben zelf ook depressief geweest en ik wist het eigenlijk al voordat de psycholoog het mij vertelde. D8 dat het in de meeste gevallen zo was.
Dat is in principe mijn opzet ook, om hier dus een discussie over te krijgen... hoe weet je dat je depressief bent? Ik mag dan wel neerslachtig zijn en liever in mijn bed liggen dan rondjes door Den Helder hobbelen, maar dat ik op basis daarvan een indicatie krijg van je bent depressief vind ik nogal wat om te behapstukken. Daarnaast is er niet over anti depressiva gesproken, daar ik al onder de oxazepam zit. Ik heb aangegeven liever niets te slikken. Mijns inzien wordt je door die zooi nog neerslachtiger.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Het is ook vaak meer een "kwartje dat moet vallen" dan een heftig bewustwordingsproces. En dan nog moet degene die depressief is maar net willen accepteren dat het zo is
soms heb je gewoon een kutperiode, en moet je er gewoon doorheen, en is een beetje hulp wenselijk, omdat je anders blijft hangen in de ellende. vergis je niet, als iemand oprecht een kutperiode heeft gehad, met bv sterfgevallen, ziekte, of wat dan ook, dan is het normaal om depressief te geraken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Het is ook vaak meer een "kwartje dat moet vallen" dan een heftig bewustwordingsproces. En dan nog moet degene die depressief is maar net willen accepteren dat het zo is
het is nog altijd HAARquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:23 schreef r3gi3boy het volgende:
schopje naar R&P misschien? kan TS daar verder mijmeren over zijn gebreken in het leven.
dank voor je zeer nutteloze bijdragequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Had je je werk maar beter moeten plannen, mevrouw de professionele planner.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Waarom zou het 'normaal' zijn om dan depressief te worden? Het lijkt mij dat iedereen wel sterfgevallen, ziekte, etc meemaakt. Lijkt mij meer dat het een samenhangend geheel is van opeenvolgende gebeurtenissen. Die kutperiode ben ik dan weer wel met je eens, dat je daar even doorheen geholpen moet worden. Hetzij door vrienden hetzij door een onafhankelijk persoon.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:00 schreef simmu het volgende:
[..]
soms heb je gewoon een kutperiode, en moet je er gewoon doorheen, en is een beetje hulp wenselijk, omdat je anders blijft hangen in de ellende. vergis je niet, als iemand oprecht een kutperiode heeft gehad, met bv sterfgevallen, ziekte, of wat dan ook, dan is het normaal om depressief te geraken.
en sta jij te juichen bij sterfgevallen? ik bedoel niet dat het 'normaal' is (voor zover wie of wat dan ook normaal is) en/of een logisch gevolg. ik zeg enkel dat als er erge dingen gebeuren, dat het niks raar is dat je daar mee zit, en depressief van wordt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:41 schreef QWERTYLINK het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet echt mee eens. Waarom zou het 'normaal' zijn om dan depressief te worden? Het lijkt mij dat iedereen wel sterfgevallen, ziekte, etc meemaakt. Lijkt mij meer dat het een samenhangend geheel is van opeenvolgende gebeurtenissen. Die kutperiode ben ik dan weer wel met je eens, dat je daar even doorheen geholpen moet worden. Hetzij door vrienden hetzij door een onafhankelijk persoon.
maar het kan soms wel prettig zijn om de hele week keurig je best te doen (niet drinken, dingen ondernemen, braafbraaf) en dan op een vaste avond (niet alleen!) wel te blowen of te drinken en alleen maar een oude favo film te kijken ofzo of een duf spelletje te spelen, gewoon om je even uit te leven en niet te bravig te doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef Ferrox het volgende:
Blowen is nu echt het laatste wat je moet doen
aangezien wiet je emoties alleen maar versterkt
jij weet toch helemaal niet wat er allemaal speelt. als ik even mijn eigen situatie erbij haal: minor gedaan, viel tegen. afstuderen: ik bleek zwanger, de zwangerschap ging fout (heb het kindje verloren, moest geopereerd worden) en een begeleider die niet begeleidde en zeurde om resultaten (toen hij hoorde dat de zwangerschap niet goed was zei hij: "als ik mijn resultaten maar krijg"). ben uiteindelijk afgestudeerd met een 8, maar ben zelfs nu nog echt niet helemaal in orde. zeker ook overrated dat ik me nog niet ok voel?quote:
WTF care policequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:00 schreef simmu het volgende:
[..]
jij weet toch helemaal niet wat er allemaal speelt. als ik even mijn eigen situatie erbij haal: minor gedaan, viel tegen. afstuderen: ik bleek zwanger, de zwangerschap ging fout (heb het kindje verloren, moest geopereerd worden) en een begeleider die niet begeleidde en zeurde om resultaten (toen hij hoorde dat de zwangerschap niet goed was zei hij: "als ik mijn resultaten maar krijg"). ben uiteindelijk afgestudeerd met een 8, maar ben zelfs nu nog echt niet helemaal in orde. zeker ook overrated dat ik me nog niet ok voel?
bouwvakker?quote:
wellicht komt dat doordat de meeste mensen wel iets mankeert als je gaat zoeken. de meeste mensen komen dat alleen prima te boven, gegeven tijd en wat aandacht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:36 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom heb ik bij psychologen altijd het idee dat je redelijk gezond naar binnen gaat en dat je met de meest vage aandoeningen naar buiten komt? Die praten je alleen nog maar meer een depressie aan...
Een beetje depressie is te vergelijk met "griep" (qua hoe erg het is) maar dan tussen je oren. Op zich niet zo erg en met de juiste aandacht lost het zich wel op. Wat de medicijnen die jij slikt doen weet ik niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef QWERTYLINK het volgende:
[..]
Dat is in principe mijn opzet ook, om hier dus een discussie over te krijgen... hoe weet je dat je depressief bent? Ik mag dan wel neerslachtig zijn en liever in mijn bed liggen dan rondjes door Den Helder hobbelen, maar dat ik op basis daarvan een indicatie krijg van je bent depressief vind ik nogal wat om te behapstukken. Daarnaast is er niet over anti depressiva gesproken, daar ik al onder de oxazepam zit. Ik heb aangegeven liever niets te slikken. Mijns inzien wordt je door die zooi nog neerslachtiger.
Lichaam en geest zijn in veel opzichten een (ik denk zelfs in alle opzichten). Een fitte geest heeft positieve invloed op het lichaam en andersom. En kan er bij iedereen op elke plek in het lichaam wel iets scheef zitten, dus waarom niet in je bovenkamer? Ik ben ook wel eens wat depressief geweest. Ook door veel werk, ook door "even doorzetten" etc. Gewoon even relaxen, gezonde dingen doen en je komt er weer bovenop. Je hersens hebben ook ontspanning nodig, net als de rest van je lichaamquote:Ik vind het iig moeilijk om te accepteren dat ik ten eerste nog maar 24 ben en thuis zit omdat mijn lichaam te kennen heeft gegeven dat t niet meer verder kon. Daarnaast vind ik het nog moeilijker om te accepteren en onder ogen te zien dat er wat mis is in mijn bovenkamer. Sommige reacties geven blijk van: je stelt je aan. Ik denk dat diegene heel hard piepen als dit hun eens overkomt, ik ben namenlijk het type van: doorgaan en niet zeuren. (met als resultaat: je wordt keihard op je plek gezet door je lichaam)Dat soort reacties getuigd van niet weten waar je het over hebt en dan kan je mijns inzien beter je waffel houden, ik zet niets voor niets dit topic neer. Niet om zielig te doen, maar juist om bovenstaande reacties te verkrijgen en zo een beter beeld te krijgen van wat er zich afspeeld. En natuurlijk wat de ervaringen zijn van anderen omtrent overwerkt c.q overspannenheid/depressies. Ik ben echt niet de enige hier op Fok! met zo'n ervaring lijkt me.
Dat kun je beter iets minder heftig zien denk ik. Je mankeert altijd wel wat, alleen drukt de psychiater/psycholoog er een stempel op. Jij denkt dan meteen "oh ik heb wat ergs" maar dat hoeft niet meteen zo te zijn omdat de beestjes een naam hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:36 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom heb ik bij psychologen altijd het idee dat je redelijk gezond naar binnen gaat en dat je met de meest vage aandoeningen naar buiten komt? Die praten je alleen nog maar meer een depressie aan...
Nee, smakeloze humor... Inderdaad heb jij zeker reden gehad om je minder te voelen en nog steeds misschien, maar er zijn veel mensen die het voor anderen verpesten, mensen die zeggen dat ze overspannen zijn maar zich gewoon maar wat aanstellen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:26 schreef simmu het volgende:
[..]
bouwvakker?
dokwerker?
aap?
ik gok maar wat...
49 is verderop hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:54 schreef Stigma het volgende:
[..]
Nee, smakeloze humor... Inderdaad heb jij zeker reden gehad om je minder te voelen en nog steeds misschien, maar er zijn veel mensen die het voor anderen verpesten, mensen die zeggen dat ze overspannen zijn maar zich gewoon maar wat aanstellen.
Rust, reinheid en regelmaatquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:05 schreef QWERTYLINK het volgende:
Ik moet:
meer wandelen (joepie...)
stoppen met koffie drinken (what the f*ck?!)
stoppen met alcoholische versnaperingen (nee hè)
stoppen met uitgaan (grmblm)
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:26 schreef simmu het volgende:
[..]
bouwvakker?
dokwerker?
aap?
ik gok maar wat...
naja, ik trek me zo'n opmerking nu wel aan. ik ben uiteindelijk totaal 2 weken ziek thuis geweest, en als ik zo door had moeten werken had ik dat echt niet getrokken. maar waar maak je dan het onderscheid? mensen voelen zich toch gewoon zoals ze zich voelen/ het is niet zo dat je een knopje ff kan induwen wat zegt: "zo, en nu voel ik me niet meer moe en rot". zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:54 schreef Stigma het volgende:
[..]
Nee, smakeloze humor... Inderdaad heb jij zeker reden gehad om je minder te voelen en nog steeds misschien, maar er zijn veel mensen die het voor anderen verpesten, mensen die zeggen dat ze overspannen zijn maar zich gewoon maar wat aanstellen.
JIJ LOOPT DE KANTJES DER AF JONGETJE !!!!!!!!quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:01 schreef simmu het volgende:
[..]
naja, ik trek me zo'n opmerking nu wel aan. ik ben uiteindelijk totaal 2 weken ziek thuis geweest, en als ik zo door had moeten werken had ik dat echt niet getrokken. maar waar maak je dan het onderscheid? mensen voelen zich toch gewoon zoals ze zich voelen/ het is niet zo dat je een knopje ff kan induwen wat zegt: "zo, en nu voel ik me niet meer moe en rot". zo werkt het niet.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:08 schreef Rozevla het volgende:
[..]
JIJ LOOPT DE KANTJES DER AF JONGETJE !!!!!!!!![]()
Ik wel in elk geval...quote:Op zaterdag 1 september 2007 19:24 schreef MouzurX het volgende:
Stoppen met uitgaan? daar wordt je toch juist depri van of ben ik nou gek....?
20 jaar geleden liep je ook niet naar een shrink maar gelijk naar het eerste de beste kind dat het meest tegenovergesteld aan jou trauma was en verkrachte je en vermoorde je het in de bosjes naast de school....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef PrinceLu het volgende:
Twintig jaar geleden noemden ze dat nog gewoon aanstellerietus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |