abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52831781
Hellup!!!

Nadat ik een maand geleden overwerkt ben verklaard mocht ik gisteren om 14.50 uur aantreden bij de psycholoog. Na wat heen en weer gebrabbel krijg ik een lijst voor mijn neus, of ik even wil lezen.
Best hoor, beetje jammer dat ze erdoorheen bleef lullen. Kan ik niet goed hebben... In ieder geval niet in deze toestand. Na tientallen vragen kijkt ze me aan en kraamt het volgende uit: je bent niet alleen overspannen, je bent ook depressief.

Ik heb haar een minuut met open mond (hoe charmant) aangestaard. Ikkuh? Depri? Moet niet gekker worden.

DAT WERD HET DUS WEL!

Ik moet:
meer wandelen (joepie...)
stoppen met koffie drinken (what the f*ck?!)
stoppen met alcoholische versnaperingen (nee hè)
stoppen met uitgaan (grmblm)
meer kalmeringsmiddelen slikken (welja, loop er toch al als een zombie bij)

En dit alles heeft ze gebaseerd op een gesprek van drie kwartier een een stukje voorlezen

Mijn meer dan gegronde klacht: overwerkt gecombineerd met depressie is zwaar klote
Ondankbaarheid is de grootste vorm van arrogantie
pi_52831799
blablabla vrouwenkwaaltjes
pi_52831802
* crossover denkt meteen aan 'Self fulfilling prophecy'
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:19:40 #4
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_52831870
Twintig jaar geleden noemden ze dat nog gewoon aanstellerietus.
Nee jij bent lekker. =X
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:22:14 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52831907
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef PrinceLu het volgende:
^^
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:28:22 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52831958
Tegenwoordig is iedereen die een keer niet lekker in zijn vel zit overspannen, depressief of psychotisch. Kinderen hebben tegenwoordig standaard ADHD en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Die moderne ziektes zouden verboden moeten worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:29:07 #7
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52831973
modeziektes
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_52831977
Overwerkt
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:34:01 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_52832051
Niet zeuren vieze depri
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:37:48 #10
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_52832100
vraag eens rond wie een goede psycholoog is, vraag een second opinion, en luister niet naar al die idioten die meteen schreeuwen dat je depressief bent.
Als je zelf al zegt van dat klopt absoluut niet, waarom het meteen geloven?

Ze zijn heel goed in ziektes aanpraten...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:40:49 #11
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_52832139
Volgens mij hebben zowel TS als dokter een trap onder hun hol nodig
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52:53 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_52832329
25 jaar, en overwerkt. gefeliciteerd
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:59:40 #13
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_52832417
Wat een gezuer, zit gewoon tussen je oren, duh

Met een beetje positief denken en je niet aanstellen en blijven zwelgen in zelf medelijden ben je er zo vanaf.

Het stoppen met drinken (koffie en alcohol) en meer wandelen zijn trouwens tips waar iedereen wat aan heeft, van alcohol wordt je gewoon depressief en koffie wordt je hyper van.
BIj wandelen (of elke andere vorm van bewegen) komt serotonine vrij waar jel kker happy van wordt.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:08:02 #14
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_52832537
doemdenken is niet hetzelfde als depressief
Tot zover de kwaliteitspost
pi_52832542
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:59 schreef michiel5 het volgende:
Wat een gezuer, zit gewoon tussen je oren, duh

Met een beetje positief denken en je niet aanstellen en blijven zwelgen in zelf medelijden ben je er zo vanaf.

Het stoppen met drinken (koffie en alcohol) en meer wandelen zijn trouwens tips waar iedereen wat aan heeft, van alcohol wordt je gewoon depressief en koffie wordt je hyper van.
BIj wandelen (of elke andere vorm van bewegen) komt serotonine vrij waar jel kker happy van wordt.
Een glaasje (rode) wijn per dag is erg gezond voor je, goed voor hart en bloedvaten. Elke dag 3 flessen niet nee
verder gewoon niet zeiken, kappen met zelfmedelijden en ga eens wat doen (wandel, spring, ren, sex, fiets en slaap voldoende)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:12:20 #16
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52832608
Als je dit niet vind moet je gaan hardlopen ipv wandelen, hoef je geen slaapmiddelen meer te nemen, je alcoholische versnapering wordt sneller afgebroken, en koffie? Daar kun je mee stoppen, in plaats van koffie neem je gewoon veel thee en cola
pi_52832619
ik ben blij dat er zoveel dokters op Fok! rondlopen, ik voel me al stukken beter

pi_52832668
goh, hoe aardig, meelevend en vriendelijk toch weer allemaal

ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52832677
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:12 schreef QWERTYLINK het volgende:
ik ben blij dat er zoveel dokters op Fok! rondlopen, ik voel me al stukken beter

Er lopen genoeg dokters rond op fok, maar ik zie ze niet hierboven
Veel sterkte en doen wat je is aangeraden, ik hoop dat je er weer wat bovenop komt en de eventuele oorzaak van je huidige gevoel/toestand ontdekt en in het vervolg kan voorkomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52832689
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:

ts: neem mee wat die dokter zegt, maar neem het met een korrel zout hoor! laat je niet nog zieker praten!
Zelfs de psycholoog is geen dokter
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:27:43 #21
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_52832893
De combinatie overspannen en depressief is anders vrij standaard hoor...
Daarbij is een depressie nou niet meteen iets waardoor je onder de noemer "psychotisch" valt.

Minderen met koffie is gewoon om je beter te laten slapen, net als minderen met drank. (Van drank slaap je wel lang, maar niet erg effektief).
Alles wat ze je aan raadt is gewoon om even rust te creeeren tussen die oren van jou. Als jij overwerkt thuis zit is dat vast een goed plan (anders kon je wel werken).

Volg die lijst nou maar op (drink in elk geval weinig koffie, een kopje per dag alleen bij het opstaan oid), doe met uitgaan rustig aan (niet meer dan 1x/week en maak het niet te laat) en drink ook gewoon een poosje weinig of niet. Je zult je op vrij korte termijn echt relaxter gaan voelen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:24:06 #22
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_52834149
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:15 schreef simmu het volgende:

Nee, geen zout!
Daar krijg je weer hoge bloeddruk van

Zoals gezegd: in geval van twijfel een second opinion aanvragen.
Ondertussen matigen met koffie/alcohol. Dat is gezonder en daar is het toch om te doen.
Als ik griep heb drink ik ook ff geen liter koffie per dag meer.

Wandelen, hardlopen, grasmaaien... wat je maar leuk vindt: kom in beweging!
Stimuleer de bloedsomloop (betere afvoer van afvalstoffen), verhoog je energie niveau, maak de kop leeg (blik op oneindig en hardlopen bv helpt enorm)...
Je voelt je beter en je kan daarmee de wereld ook beter aan.

Je kunt je leven wel in de handen van de witte jassen leggen, maar je moet het nog steeds zelf leven!
Neem het heft weer in eigen handen.
pi_52834313
thanx voor die laatste 5 reacties, daar kan ik dan wel weer wat mee. Ik ga rondje duinen doen
pi_52834372
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:37 schreef Tique3 het volgende:
vraag eens rond wie een goede psycholoog is, vraag een second opinion, en luister niet naar al die idioten die meteen schreeuwen dat je depressief bent.
Als je zelf al zegt van dat klopt absoluut niet, waarom het meteen geloven?

Ze zijn heel goed in ziektes aanpraten...
Wat jij zegt.
pi_52837909
Je moet je idd niks laten aanpraten, je lichaam geeft zelf wel aan als er iets mis is. Als je depressief bent, weet je dat. Daar heb je geen psycholoog voor nodig.
Ik zou wel idd voldoende rust nemen als je lichaam aangeeft dat je overspannen bent.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:33:26 #26
14320 TR08
pi_52837974
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:31 schreef Talleke het volgende:
Je moet je idd niks laten aanpraten, je lichaam geeft zelf wel aan als er iets mis is. Als je depressief bent, weet je dat.
Dit laatste is dus heel vaak niet waar. Hoogstens als je al een paar keer eerder depressief geweest bent, of het veel meegemaakt hebt in je omgeving. Maar bosjes mensen die depressief zijn hebben het van zichzelf niet door.
quote:
Daar heb je geen psycholoog voor nodig.
Ik zou wel idd voldoende rust nemen als je lichaam aangeeft dat je overspannen bent.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:40:37 #27
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52838192
Als je depressief bent mag je natuurlijk al helemaal niet gezellig uitgaan met je vrienden een biertje drinken maar thuis RTL4 kijken en anti-depressiva slikken waarvan uit onderzoek is gebleken waarvan het in de helft van de gevallen tegenovergesteld werkt, goed plan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52838227
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:33 schreef TR08 het volgende:

[..]

Dit laatste is dus heel vaak niet waar. Hoogstens als je al een paar keer eerder depressief geweest bent, of het veel meegemaakt hebt in je omgeving. Maar bosjes mensen die depressief zijn hebben het van zichzelf niet door.
[..]
Dat wist ik niet . Ben zelf ook depressief geweest en ik wist het eigenlijk al voordat de psycholoog het mij vertelde. D8 dat het in de meeste gevallen zo was.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:44:28 #29
14320 TR08
pi_52838294
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:41 schreef Talleke het volgende:

[..]

Dat wist ik niet . Ben zelf ook depressief geweest en ik wist het eigenlijk al voordat de psycholoog het mij vertelde. D8 dat het in de meeste gevallen zo was.
Het is ook vaak meer een "kwartje dat moet vallen" dan een heftig bewustwordingsproces. En dan nog moet degene die depressief is maar net willen accepteren dat het zo is
pi_52844210
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Het is ook vaak meer een "kwartje dat moet vallen" dan een heftig bewustwordingsproces. En dan nog moet degene die depressief is maar net willen accepteren dat het zo is
Dat is in principe mijn opzet ook, om hier dus een discussie over te krijgen... hoe weet je dat je depressief bent? Ik mag dan wel neerslachtig zijn en liever in mijn bed liggen dan rondjes door Den Helder hobbelen, maar dat ik op basis daarvan een indicatie krijg van je bent depressief vind ik nogal wat om te behapstukken. Daarnaast is er niet over anti depressiva gesproken, daar ik al onder de oxazepam zit. Ik heb aangegeven liever niets te slikken. Mijns inzien wordt je door die zooi nog neerslachtiger.

Ik vind het iig moeilijk om te accepteren dat ik ten eerste nog maar 24 ben en thuis zit omdat mijn lichaam te kennen heeft gegeven dat t niet meer verder kon. Daarnaast vind ik het nog moeilijker om te accepteren en onder ogen te zien dat er wat mis is in mijn bovenkamer. Sommige reacties geven blijk van: je stelt je aan. Ik denk dat diegene heel hard piepen als dit hun eens overkomt, ik ben namenlijk het type van: doorgaan en niet zeuren. (met als resultaat: je wordt keihard op je plek gezet door je lichaam)Dat soort reacties getuigd van niet weten waar je het over hebt en dan kan je mijns inzien beter je waffel houden, ik zet niets voor niets dit topic neer. Niet om zielig te doen, maar juist om bovenstaande reacties te verkrijgen en zo een beter beeld te krijgen van wat er zich afspeeld. En natuurlijk wat de ervaringen zijn van anderen omtrent overwerkt c.q overspannenheid/depressies. Ik ben echt niet de enige hier op Fok! met zo'n ervaring lijkt me.
pi_52844406
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

soms heb je gewoon een kutperiode, en moet je er gewoon doorheen, en is een beetje hulp wenselijk, omdat je anders blijft hangen in de ellende. vergis je niet, als iemand oprecht een kutperiode heeft gehad, met bv sterfgevallen, ziekte, of wat dan ook, dan is het normaal om depressief te geraken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:01:25 #32
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_52846122
- waarom ben je neerslachtig, welke dingen veroorzaken dat en op welke momenten heb je dat?
- Zijn er dingen in je verleden gebeurd die je nooit hebt verwerkt of waar je niet mee om kan gaan? (iemands overlijden, aanranding etc.)
- Ben je tevreden met je baan/heb je het naar je zin?
- Wat voor dingen zou je allemaal kunnen doen om die neerslachtigheid weg te laten gaan?

Als je over dat soort dingen nadenkt dan kan je toch wel heel snel voor jezelf duidelijk maken of je overwerkt ben of een depressie hebt (is natuurlijk lang niet alles waar je over na moet denken maar het is een begin). Als je tevreden met je baan bent lijkt het me niet dat je overwerkt bent..

Depressief is trouwens meer dan 'ernstig ziek'. Het kan ook gewoon neerslachtig betekenen...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_52846806
schopje naar R&P misschien? kan TS daar verder mijmeren over zijn gebreken in het leven.
pi_52846973
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:23 schreef r3gi3boy het volgende:
schopje naar R&P misschien? kan TS daar verder mijmeren over zijn gebreken in het leven.
het is nog altijd HAAR
pi_52847033
Had je je werk maar beter moeten plannen, mevrouw de professionele planner.
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:32:59 #36
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_52847083
Ik zou ook depressief zijn als ik in Den Helder woonde
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_52847187
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Had je je werk maar beter moeten plannen, mevrouw de professionele planner.
dank voor je zeer nutteloze bijdrage
pi_52847352
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

soms heb je gewoon een kutperiode, en moet je er gewoon doorheen, en is een beetje hulp wenselijk, omdat je anders blijft hangen in de ellende. vergis je niet, als iemand oprecht een kutperiode heeft gehad, met bv sterfgevallen, ziekte, of wat dan ook, dan is het normaal om depressief te geraken.
Daar ben ik het niet echt mee eens. Waarom zou het 'normaal' zijn om dan depressief te worden? Het lijkt mij dat iedereen wel sterfgevallen, ziekte, etc meemaakt. Lijkt mij meer dat het een samenhangend geheel is van opeenvolgende gebeurtenissen. Die kutperiode ben ik dan weer wel met je eens, dat je daar even doorheen geholpen moet worden. Hetzij door vrienden hetzij door een onafhankelijk persoon.
pi_52847650
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:41 schreef QWERTYLINK het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Waarom zou het 'normaal' zijn om dan depressief te worden? Het lijkt mij dat iedereen wel sterfgevallen, ziekte, etc meemaakt. Lijkt mij meer dat het een samenhangend geheel is van opeenvolgende gebeurtenissen. Die kutperiode ben ik dan weer wel met je eens, dat je daar even doorheen geholpen moet worden. Hetzij door vrienden hetzij door een onafhankelijk persoon.
en sta jij te juichen bij sterfgevallen? ik bedoel niet dat het 'normaal' is (voor zover wie of wat dan ook normaal is) en/of een logisch gevolg. ik zeg enkel dat als er erge dingen gebeuren, dat het niks raar is dat je daar mee zit, en depressief van wordt.
pi_52848016
Geniet van je vrije tijd
zoek er een hobby bij waar je veel buiten bent > vissen? wandellen? skaten? weetikveel
Drink geef koffie maar drink redbull ofzo ^^
Drink geen alcohol, smoke een joint
suc6 ^^
Stupid Inflateble Sheep No Work :(
pi_52849223
Blowen is nu echt het laatste wat je moet doen
aangezien wiet je emoties alleen maar versterkt
Glimlachen is de meest elegante manier om je tegenstander je tanden te laten zien
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:56:25 #42
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_52849324
Huilie. Overwerkt = overrated.

Vrouwen
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_52849338
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:52 schreef Ferrox het volgende:
Blowen is nu echt het laatste wat je moet doen
aangezien wiet je emoties alleen maar versterkt
maar het kan soms wel prettig zijn om de hele week keurig je best te doen (niet drinken, dingen ondernemen, braafbraaf) en dan op een vaste avond (niet alleen!) wel te blowen of te drinken en alleen maar een oude favo film te kijken ofzo of een duf spelletje te spelen, gewoon om je even uit te leven en niet te bravig te doen zeg maar: 1 avond ultra zielig/depri en vervelend.
pi_52849441
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:56 schreef Stigma het volgende:
Huilie. Overwerkt = overrated.

Vrouwen
jij weet toch helemaal niet wat er allemaal speelt. als ik even mijn eigen situatie erbij haal: minor gedaan, viel tegen. afstuderen: ik bleek zwanger, de zwangerschap ging fout (heb het kindje verloren, moest geopereerd worden) en een begeleider die niet begeleidde en zeurde om resultaten (toen hij hoorde dat de zwangerschap niet goed was zei hij: "als ik mijn resultaten maar krijg"). ben uiteindelijk afgestudeerd met een 8, maar ben zelfs nu nog echt niet helemaal in orde. zeker ook overrated dat ik me nog niet ok voel?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:07:04 #45
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_52849634
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:00 schreef simmu het volgende:

[..]

jij weet toch helemaal niet wat er allemaal speelt. als ik even mijn eigen situatie erbij haal: minor gedaan, viel tegen. afstuderen: ik bleek zwanger, de zwangerschap ging fout (heb het kindje verloren, moest geopereerd worden) en een begeleider die niet begeleidde en zeurde om resultaten (toen hij hoorde dat de zwangerschap niet goed was zei hij: "als ik mijn resultaten maar krijg"). ben uiteindelijk afgestudeerd met een 8, maar ben zelfs nu nog echt niet helemaal in orde. zeker ook overrated dat ik me nog niet ok voel?
WTF care police

pi_52850161
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:07 schreef Stigma het volgende:

[..]

WTF care police

bouwvakker?
dokwerker?
aap?

ik gok maar wat...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:36:46 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_52850407
Waarom heb ik bij psychologen altijd het idee dat je redelijk gezond naar binnen gaat en dat je met de meest vage aandoeningen naar buiten komt? Die praten je alleen nog maar meer een depressie aan...
Don't let my username fool you...
pi_52850491
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:36 schreef Metalfreak het volgende:
Waarom heb ik bij psychologen altijd het idee dat je redelijk gezond naar binnen gaat en dat je met de meest vage aandoeningen naar buiten komt? Die praten je alleen nog maar meer een depressie aan...
wellicht komt dat doordat de meeste mensen wel iets mankeert als je gaat zoeken. de meeste mensen komen dat alleen prima te boven, gegeven tijd en wat aandacht.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:30:08 #49
14320 TR08
pi_52855207
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef QWERTYLINK het volgende:

[..]

Dat is in principe mijn opzet ook, om hier dus een discussie over te krijgen... hoe weet je dat je depressief bent? Ik mag dan wel neerslachtig zijn en liever in mijn bed liggen dan rondjes door Den Helder hobbelen, maar dat ik op basis daarvan een indicatie krijg van je bent depressief vind ik nogal wat om te behapstukken. Daarnaast is er niet over anti depressiva gesproken, daar ik al onder de oxazepam zit. Ik heb aangegeven liever niets te slikken. Mijns inzien wordt je door die zooi nog neerslachtiger.
Een beetje depressie is te vergelijk met "griep" (qua hoe erg het is) maar dan tussen je oren. Op zich niet zo erg en met de juiste aandacht lost het zich wel op. Wat de medicijnen die jij slikt doen weet ik niet.
quote:
Ik vind het iig moeilijk om te accepteren dat ik ten eerste nog maar 24 ben en thuis zit omdat mijn lichaam te kennen heeft gegeven dat t niet meer verder kon. Daarnaast vind ik het nog moeilijker om te accepteren en onder ogen te zien dat er wat mis is in mijn bovenkamer. Sommige reacties geven blijk van: je stelt je aan. Ik denk dat diegene heel hard piepen als dit hun eens overkomt, ik ben namenlijk het type van: doorgaan en niet zeuren. (met als resultaat: je wordt keihard op je plek gezet door je lichaam)Dat soort reacties getuigd van niet weten waar je het over hebt en dan kan je mijns inzien beter je waffel houden, ik zet niets voor niets dit topic neer. Niet om zielig te doen, maar juist om bovenstaande reacties te verkrijgen en zo een beter beeld te krijgen van wat er zich afspeeld. En natuurlijk wat de ervaringen zijn van anderen omtrent overwerkt c.q overspannenheid/depressies. Ik ben echt niet de enige hier op Fok! met zo'n ervaring lijkt me.
Lichaam en geest zijn in veel opzichten een (ik denk zelfs in alle opzichten). Een fitte geest heeft positieve invloed op het lichaam en andersom. En kan er bij iedereen op elke plek in het lichaam wel iets scheef zitten, dus waarom niet in je bovenkamer? Ik ben ook wel eens wat depressief geweest. Ook door veel werk, ook door "even doorzetten" etc. Gewoon even relaxen, gezonde dingen doen en je komt er weer bovenop. Je hersens hebben ook ontspanning nodig, net als de rest van je lichaam

Subtiele hint: Sex werkt bij veel mensen ontzettend goed tegen depressie dus waarschijnlijk kan je partner je ook helpen

[ Bericht 2% gewijzigd door TR08 op 31-08-2007 22:35:59 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:33:27 #50
14320 TR08
pi_52855289
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:36 schreef Metalfreak het volgende:
Dat kun je beter iets minder heftig zien denk ik. Je mankeert altijd wel wat, alleen drukt de psychiater/psycholoog er een stempel op. Jij denkt dan meteen "oh ik heb wat ergs" maar dat hoeft niet meteen zo te zijn omdat de beestjes een naam hebben.
Als je naar een huisarts gaat met de vraag om je van top tot teen na te kijken vind die gegarandeerd ook wel wat.
Of het zin heeft om je daarvoor flink onder handen te nemen is bij zowel de psycholoog als de huisarts zeer de vraag.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:54:46 #51
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_52855885
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:26 schreef simmu het volgende:

[..]

bouwvakker?
dokwerker?
aap?

ik gok maar wat...
Nee, smakeloze humor... Inderdaad heb jij zeker reden gehad om je minder te voelen en nog steeds misschien, maar er zijn veel mensen die het voor anderen verpesten, mensen die zeggen dat ze overspannen zijn maar zich gewoon maar wat aanstellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stigma op 31-08-2007 23:17:04 ]
pi_52857686
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:54 schreef Stigma het volgende:

[..]

Nee, smakeloze humor... Inderdaad heb jij zeker reden gehad om je minder te voelen en nog steeds misschien, maar er zijn veel mensen die het voor anderen verpesten, mensen die zeggen dat ze overspannen zijn maar zich gewoon maar wat aanstellen.
49 is verderop hoor.

Zeggen dat je overspannen bent en je aanstellen? Een arts constateerd dat je dat bent... Is niets aanstellerigs aan. Ik denk dat jij heel verkeerd bezig bent met denken net als een paar anderen die posten dat overspannen 'tussen je oren' zit. Als ik mocht kiezen had ik nu lekker op mijn werk gezeten en gezellig wezen doen met vrienden. Helaas kies je hier niet voor, maar overkomt het je. Als ik mocht ruilen en weer normaal kon functioneren zou ik het zo doen, hier is niets leuk aan. Ik vind het best dat iedereen een mening heeft over dit onderwerp, maar post dan wat zinnigs of onderbouw je mening tenminste.

En je 'wat minder voelen' terwijl je je kindje verliest... Dat lijkt me één van de ergste dingen die je kan overkomen.
pi_52857713
Beter een vogel in de hand als 10 in de lucht !
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:12:49 #54
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52858020
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:05 schreef QWERTYLINK het volgende:
Ik moet:
meer wandelen (joepie...)
stoppen met koffie drinken (what the f*ck?!)
stoppen met alcoholische versnaperingen (nee hè)
stoppen met uitgaan (grmblm)
Rust, reinheid en regelmaat
Lijkt mij echt geen slecht plan hoor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52858073
BOE
Back to the 70's
pi_52858166
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:26 schreef simmu het volgende:

[..]

bouwvakker?
dokwerker?
aap?

ik gok maar wat...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52860302
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:54 schreef Stigma het volgende:

[..]

naja, ik trek me zo'n opmerking nu wel aan. ik ben uiteindelijk totaal 2 weken ziek thuis geweest, en als ik zo door had moeten werken had ik dat echt niet getrokken. maar waar maak je dan het onderscheid? mensen voelen zich toch gewoon zoals ze zich voelen/ het is niet zo dat je een knopje ff kan induwen wat zegt: "zo, en nu voel ik me niet meer moe en rot". zo werkt het niet.
pi_52872696
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:01 schreef simmu het volgende:

[..]

naja, ik trek me zo'n opmerking nu wel aan. ik ben uiteindelijk totaal 2 weken ziek thuis geweest, en als ik zo door had moeten werken had ik dat echt niet getrokken. maar waar maak je dan het onderscheid? mensen voelen zich toch gewoon zoals ze zich voelen/ het is niet zo dat je een knopje ff kan induwen wat zegt: "zo, en nu voel ik me niet meer moe en rot". zo werkt het niet.
JIJ LOOPT DE KANTJES DER AF JONGETJE !!!!!!!!
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_52872721
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:08 schreef Rozevla het volgende:

[..]

JIJ LOOPT DE KANTJES DER AF JONGETJE !!!!!!!!
pi_52873029
Stoppen met uitgaan? daar wordt je toch juist depri van of ben ik nou gek....?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52873553
Pickwick wants you!
pi_52873826
Stoppen met uitgaan? Uitgaan is toch ontspannend en doe je voor de lol, waarom stoppen met iets leuks? Volgens mij is het gewoon een complot en wilt ze dat je stopt met uitgaan zodat je geld bespaard wat je vervolgens uit kan geven aan haar consult.
pi_52874446
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:24 schreef MouzurX het volgende:
Stoppen met uitgaan? daar wordt je toch juist depri van of ben ik nou gek....?
Ik wel in elk geval...

Als ik de zaterdagavonden thuis zou moeten zitten, zou ik zeker helemaal gek worden...
Don't let my username fool you...
pi_52874472
mensen die psychologen serieus nemen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_52876074
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef PrinceLu het volgende:
20 jaar geleden liep je ook niet naar een shrink maar gelijk naar het eerste de beste kind dat het meest tegenovergesteld aan jou trauma was en verkrachte je en vermoorde je het in de bosjes naast de school....

kortom, leve de psychologie
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')