quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:53 schreef Super7fighter het volgende:[..]
De Islam is de sterkste morele kracht op deze aardbol.
Veel mensen kunnen dat niet verkroppen en haten deze wereldreligie dan ook.
Niettemin is de Islam het meest actief belijdende geloof en de snelst groeiende godsdienst. Mensen haten het om dat te horen.
Maar natuurlijk, blijf jezelf dat vertellen.
Ik haat de islam niet specifiek trouwens, zoals ik al zei haat ik alle "religie".
Wil je mijn mening horen? De islam is net als het christendom een uit context gerukt overblijfsel uit een oeroud polytheisme, als moslim zul je zelf vast ook wel weten dat mohammed el (allah) de maangod boven alle andere stammengoden verhief.
Dat is de reden dat ik religie niet respecteer, en waarom religie geen authoriteit heeft.
Wél is het zo dat de islam dichter bij de bron staat dan het christendom (een muur van de kerk tussen het oude testament en het nu) In feite zijn de wetten in de islam een naaste versie van het oude testament.
Komt weer tegenover dat je beiden (oude testament en islam) moet zien als "testament" oftewel overlevering, het is een verslag van die tijd, in de context van die tijd. Niet een 'guide' om in een of ander verzonnen paradijs te komen, het paradijs kan hier en nu zijn namelijk, als mensen elkaar eens onvoorwaardelijk zouden respecteren, en make no mistake, ik respecteer gelovigen zoveel als mijn eigen familie en vrienden, moge ook duidelijk zijn waarom ik "religie"
Niet respecteer.
Oudtijdse wetten opleggen in een land dat zijn eigen cultuur heeft? Spoor je wel?
Als nederlanders in marokko oid zouden gaan wonen en zouden eisen dat vrouwen in korte korjes mochten lopen in de naam van respect, denk je echt dat marokko dat zou doen?
Dus zit niet zo hypocriet te zeiken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.