quote:
ik heb het net nog bekeken. gewoon
www.uitzendinggemist.nl En dan stond het meteen op de voorpagina. werkt prima.
Hans Teeuwen had inderdaad een aantal goede punten hoor. Jammer dat die punten niet zo goed overkwamen. Prog was op zich interessant, maar ook wel weer een echt voorbeeld van eenzijdige belichting hoor. Bijvoorbeeld over dat homo geweld. Dat is pas geleden in het nieuws geweest, vervolgens heeft de volkskrant een test gedaan. Twee verslaggevers zijn een dag lang provocerend rond gaan lopen in de wijken waar het om zou gaan en die hebben weer helemaal nergens last van gehad. Daarmee haal je die hele zogenaamde discussie weer onderuit.
Wat vooral opviel en ook gelukkig door een enkel verstandig persoon werd gezegd: Het respect moet toch echt van 2 kanten komen als je wilt dat het werkt. Je kunt als Islamiet ONMOGELIJK eisen dat mensen respect voor je hebben (en je kledij bijvoorbeeld) als je zelf elk persoon dat zich naar westerse maatstaven gewoon kleedt zo ongeveer gaat verachten.
Tegelijkertijd, je kunt als Westers persoon onmogelijk respect verwachten van Islamieten als je elke persoon die langs komt lopen in een burkha op voorhand belachelijk maakt en marrokkaanse accenten na gaat doen.
Echt, de meeste mensen van het programma schreeuwen om het hardst, maar alleen in hun eigen straatje. Die Yvette was daar het mooiste voorbeeld van. Elk argument was: Ik vind, mijn gevoel, voor mij. Het mooiste van alles was dat juist Hans Teeuwen de serieuze evenwichtige commentaren had hier en daar.
Iedereen in Nederland roept (of beter gezegd riep) maar om het hardst dat we zo tolerant zijn hier. WAKE UP! dat is niet zo! Als er ergens een shoarma zaak wordt geopend is het goed, maar als diezelfde cultuur vervolgens een eigen moskee wil is het voor sommige mensen meteen verachtelijk.
[ Bericht 32% gewijzigd door Delnooz op 31-08-2007 13:01:14 ]