abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52817352
Jullie gaan toch niet echt optreden met een drumcomputer?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52817390
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:37 schreef Cynic het volgende:
Jullie gaan toch niet echt optreden met een drumcomputer?
zijn we eigenlijk wel van plan. wat moeten we anders?
en het klinkt absoluut niet slecht ofzo hoor.
pi_52817427
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:35 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Omdat er geen drummer is

Maar is dat gewoon okee dat je komt optreden met een drumcomputer enz ? heb het teminste nog nooit ergens gezien ofzo
Nee, er spelen ook 2 andere bands, die zijn gewoon meeverplaatst
en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat andere bands zijn die het doen of deden.

Edit: En dan nog, als wij willen optreden met drumcomputer mag dat toch zeker wel?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:43:52 #34
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52817564
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:39 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Nee, er spelen ook 2 andere bands, die zijn gewoon meeverplaatst
en ik heb me laten vertellen dat er ook wel wat andere bands zijn die het doen of deden.

Edit: En dan nog, als wij willen optreden met drumcomputer mag dat toch zeker wel?
Ja dat moet je zelf weten maar lijkt me logisch dat je de zaal ervan op de hoogte brnegt
Achja dat gezeik met schuiven zal je altijd hebben
Nu dinsdag moesten we spelen en de 1e 5 bands van de maand zouden doorgaan met de hoogste score
maar eigenaar besloot dat hij er geen zin meer in had
dus finale is gewoon maar afgezegt beetje lame
pi_52817653
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:38 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

zijn we eigenlijk wel van plan. wat moeten we anders?
en het klinkt absoluut niet slecht ofzo hoor.
Ik dacht dat jij zo van de truiheid was...
Ik vind dingen die van een bandje meelopen altijd zo nep...
Het ziet er ook nog eens niet uit.
It has to mean something
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:50:17 #36
125915 Dribbel_
pi_52817741
Maar je drummer kan ook geen fouten maken
nouja
als hij neit vastloopt
pi_52817853
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar je drummer kan ook geen fouten maken
nouja
als hij neit vastloopt
Ik heb wel eens een hiphop groepje gezien die een cd-speler op het podium hadden staan waarop hun muziek draaide. Gingen ze met z'n allen staan springen: sloeg de cd-speler over
It has to mean something
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:05:07 #38
125915 Dribbel_
pi_52818216
ja dat is hiphop die verdienen dat
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:05:21 #39
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52818229
Dacht dat jullie een drummer hadden? Wat is er gebeurd?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_52818550
pi_52818893
ptv
PS4 online: micro_nl
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:31:15 #42
125915 Dribbel_
pi_52818929
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:29 schreef guitarist.nl het volgende:
ptv
Is je interview nog ergens te lezen ?
pi_52819113
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een hiphop groepje gezien die een cd-speler op het podium hadden staan waarop hun muziek draaide. Gingen ze met z'n allen staan springen: sloeg de cd-speler over
Dat is altijd zo lijkt het. Ik trad op met een andere winnaar van een voorronde van een wedstrijd en hun crappy gebrande cdtje sloeg ook over. En maar schelden tegen die geluidsman. Hij staat daar met een CD-speler van 1000,-, zij leveren een crappy cdtje. Wat denk je zelf?
Echt zielig, die "kijk ons eens gevaarlijk zijn"-mannetjes. Onzekere, bange gastjes zijn het. Bang om voor lul te staan, maar zo doen ze het echt zelf.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_52819164
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:43 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja dat moet je zelf weten maar lijkt me logisch dat je de zaal ervan op de hoogte brnegt
Achja dat gezeik met schuiven zal je altijd hebben
Nu dinsdag moesten we spelen en de 1e 5 bands van de maand zouden doorgaan met de hoogste score
maar eigenaar besloot dat hij er geen zin meer in had
dus finale is gewoon maar afgezegt beetje lame
Ooooooooooook. Dat is raar. .

Wanneer staan jullie nou op de donderdagavond in Speakers, verdorie? Want dan kom ik kijken. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:41:42 #45
125915 Dribbel_
pi_52819273
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ooooooooooook. Dat is raar. .

Wanneer staan jullie nou op de donderdagavond in Speakers, verdorie? Want dan kom ik kijken. .
Weet ik veel regel het eens voor ons
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:42:11 #46
125915 Dribbel_
pi_52819289
Hoe doen jullie het meestal met optredens regelen bellen/mailen/demo opsturen ?
pi_52819336
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dacht dat jullie een drummer hadden? Wat is er gebeurd?
Ja, dat dachten wij ook.

Het zit dus zo, we hadden een Mp3'tje gehoord waarop die kerel drumde in een eerdere band.
En dat was gewoon belachelijk goed, dus wij hadden zoiets, als je dit kunt drummen zit je in de band .
Alleen hij had een tijdje geleden z'n drumstel al verkocht omdat ie was gestopt met bandjes enzo, maar na onze nummers gehoord te hebben had hij er weer helemaal zin in. Hij is dus een paar keer drumloos bij repetities geweest van ons, is wel prima gast enzo verder. Maar hij had dus een drumstel gekocht, en dat duurde lang, en hij kon het niet thuis neerzetten maar alleen in de oefenruimte van een jongerencentrum. Dus hij kon niet veel oefenen, en in de vakantie zat die tent ook nog es dicht. Nu hebben we dus een aantal weken geleden geoefend mét die gast en z'n drumstel. En hij kon het gewoon niet drummen. En niet alleen omdat we ingewikkelde drumshit hebben, nee hij kon gewoon niet drummen eigenlijk. Bleek dat die kerel al zo'n beetje 2 jaar geen drumstel had aangeraakt. Dus we hebben het 2 dagen geprobeerd, maar het werd niet echt wat. Dus hebben we hem verteld dat dit zo niet gaat werken, maar dat ie altijd welkom is zodra ie het wel kan drummen.

donderdag 30 augustus 2007 @ 19:50:05 #48
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_52819543
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:14 schreef punkjunk het volgende:
In vind die fender deluxes niet zo heel lekker klinken op laag volume. Een twin reverb natuurlijk ook niet, maar daar weet ik van dat ze op hoog volume wel heerlijk klinken .
mijn twin klinkt op laag volume ook nog lekker, en sprankeld hoor, al heeft een twin op zijn laagste volume ook al wel een redelijk volume.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_52819744
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:23 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Vet! Dit is precies wat ik dan moet hebben.
Volgens mij kun je de witte en een rode laten onderbreken met een push/pull pot... dan kan je ook single coil spelen met je brugelement. (Ik weet niet of dit goed klinkt met een mini-humbucker,... maar misschien leuk om mee te experimenteren)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:00:46 #50
125915 Dribbel_
pi_52819817
Ik vind die 5 standenschakelaars altijd zo kut weet nooit snel wat ik nou aan het doen ben
heb nu gewoon makkelijk 3 standen en pushpull om naar singelcoil te schakelen makkelijker kan niet
pi_52819882
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe doen jullie het meestal met optredens regelen bellen/mailen/demo opsturen ?
Een combinatie van die dingen eigenlijk. En wat belangrijk is de politiek. Oooooveral vriendjes maken en onderhoud contacten met andere bands. Als zij dan nog een band nodig hebben denken ze aan jou. Zorg dat je jullie naam kennen.
Toen Heidevolk een support nodig had werd er een blik 'folk metal' open getrokken. Tot dan kenden zij maar één band, maar door marketing leerden zij de naam Conorach kennen. Toen zijn wij gebeld. .

Wij zijn er ook nog geen sterren in hoor, maar het wordt steeds beter. .

Jullie hebben een toffe site en een myspace. Ik zou zeggen: spam ermee tot net aan de grens van irritant. Ik moest er ook naar op zoek gaan (wat ik deed omdat ik geïnteresseerd ben in wat voor muziek iedereen hier maakt). Maar nu weet ik dat als iemand mij in deze omgeving vraag of ik nog een rockband ken om op een billing te zetten, ik aan jullie denk. En dat zou iedereen moeten doen. .

Oh nog een tip..kom zo profi mogelijk over. Programmeurs lullen ook met elkaar nml en zeker in geval van jongerencentra maakt het soms best indruk. Toen wij ons in gingen schrijven voor de Midwinterfair zijn we zover gegaan om eigen briefpapier, enveloppen en factuurpapier te creëren. Gewoon ff in word gemaakt, maar toch...zag er profi uit. Dat in combinatie met onze uiteraard briljante muziek ( ) heeft er toe geleid dat wij mochten spelen en andere bands die veel langer spelen etc niet.
pi_52819912
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:57 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Volgens mij kun je de witte en een rode laten onderbreken met een push/pull pot... dan kan je ook single coil spelen met je brugelement. (Ik weet niet of dit goed klinkt met een mini-humbucker,... maar misschien leuk om mee te experimenteren)
En ik zou single coil willen spelen omdat...? .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:08:24 #53
125915 Dribbel_
pi_52820047
Okee
maar spammen vind ik zelf al rete irritant als het gebeurt en ben er dus zelf ook niet zo weg van
maar waar spam je die zooi dan
Ja onderling contact met bands ook steeds meer hoe vaker we optreden hoe meer bands je tegenkomt. Maar is altijd weer lastig om bands te hebben waar eht goed mee klikt en waar de muziekstijl goed samengaat.
Spelen nu een aantal keer met een ska punk band dat is dan weer een toffe combinatie die mooi in elkaar overloopt

Maar weet je nog wat leuke zaken hier in de buurt om te spelen toevallig.

En of er nog its in de richting is qua popprijzen ofzo is ook altijd weer leuk om te spelen
pi_52820097
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:04 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

En ik zou single coil willen spelen omdat...? .
...het cleane beter tot zijn recht komt

Serieus,... Met die JB van mij overstuur ik al snel mijn versterker... als ik m uit de humbuckerstand trek, kan ik tenminste een clean geluid krijgen dat lekker klinkt, zonder de gain terug te hoeven draaien... ideaal...
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:11:21 #55
125915 Dribbel_
pi_52820143
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:09 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

...het cleane beter tot zijn recht komt

Serieus,... Met die JB van mij overstuur ik al snel mijn versterker... als ik m uit de humbuckerstand trek, kan ik tenminste een clean geluid krijgen dat lekker klinkt, zonder de gain terug te hoeven draaien... ideaal...
Heb je actieve elementen dan ofzo ? Ik vind het clean wat ik uit m'n humbuckers krijg echt supermooi en helder warm geluid. Singlecoil klinkt het gelijk weer veel dunner en is weer minder maar bij beide geen last van oversturen of iets
pi_52820195
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:11 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Heb je actieve elementen dan ofzo ? Ik vind het clean wat ik uit m'n humbuckers krijg echt supermooi en helder warm geluid. Singlecoil klinkt het gelijk weer veel dunner en is weer minder maar bij beide geen last van oversturen of iets
Seymour Duncan SH-4 JB model... hoge output...
pi_52820376
Ja ik bedoel ook niet spammen in de zin van een topic binnen wandelen en je link zomaar uit het niks neerknallen. Dat is ook kut. Maar het feit dat mijn bandlink in mijn sig hier staat, heeft ons al een aantal fans opgeleverd (stuk of 3 waarvan ik weer, waarvan 1 onze demo besteld heeft). Je valt mensen niet actief lastig, maar als iemand van folk metal houdt en mijn sig ziet, denkt hij of zij misschien "heeee...ff klikken".
En maak oooooooveral profielen op. Wij hebben er 6 geloof ik. myspace, hyves, musicfromnl etc etc.

Popprijzen zijn leuk ja. Doe de volgende keer meet met Podium Enjoi. Dat is leuk en levert je 2 gigs en 200 euro op als je wint (zoals wij ).

Leuke zaakjes..hmmm als ik jullie was zou ik iig Musicon proberen. HPC schijnt ook leuk te zijn, maar daar hebben wij nog niet gespeeld. Koornbeurs en Speakers in Delft. In A'dam kun je The Cave proberen. In Leiden heb je nog wat, maar de naam is mij ff ontschoten....
In R'dam zit Exit, maar wij hebben geen idee hoe daar binnen te komen. Proberen we ook al een tijdje, maar volgens mij zijn ze gewoon niet dol op metal. Jullie hebben denk ik wel meer succes.
Oh, de Rotonde in Berkel-Rodenrijs is leuk! .

Speakers moet niet moeilijk zijn, joh. Het voordeel is, dat als je bevalt mag je vaker komen. Ze organiseren op donderdagen 1x per maand een rockavondje met 3 bands en gratis entree. Ik vind dat jullie daar gewoon moeten staan. Er lopen altijd wel mensen naar binnen!
Die avonden worden geregeld door ene Gideon. Erg schappelijke kerel. .

pi_52820439
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:12 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Seymour Duncan SH-4 JB model... hoge output...
You read my mind, my friend. Die was ik van plan te kopen idd. .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:24:39 #59
125915 Dribbel_
pi_52820533
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ja ik bedoel ook niet spammen in de zin van een topic binnen wandelen en je link zomaar uit het niks neerknallen. Dat is ook kut. Maar het feit dat mijn bandlink in mijn sig hier staat, heeft ons al een aantal fans opgeleverd (stuk of 3 waarvan ik weer, waarvan 1 onze demo besteld heeft). Je valt mensen niet actief lastig, maar als iemand van folk metal houdt en mijn sig ziet, denkt hij of zij misschien "heeee...ff klikken".
En maak oooooooveral profielen op. Wij hebben er 6 geloof ik. myspace, hyves, musicfromnl etc etc.

Popprijzen zijn leuk ja. Doe de volgende keer meet met Podium Enjoi. Dat is leuk en levert je 2 gigs en 200 euro op als je wint (zoals wij ).

Leuke zaakjes..hmmm als ik jullie was zou ik iig Musicon proberen. HPC schijnt ook leuk te zijn, maar daar hebben wij nog niet gespeeld. Koornbeurs en Speakers in Delft. In A'dam kun je The Cave proberen. In Leiden heb je nog wat, maar de naam is mij ff ontschoten....
In R'dam zit Exit, maar wij hebben geen idee hoe daar binnen te komen. Proberen we ook al een tijdje, maar volgens mij zijn ze gewoon niet dol op metal. Jullie hebben denk ik wel meer succes.
Oh, de Rotonde in Berkel-Rodenrijs is leuk! .

Speakers moet niet moeilijk zijn, joh. Het voordeel is, dat als je bevalt mag je vaker komen. Ze organiseren op donderdagen 1x per maand een rockavondje met 3 bands en gratis entree. Ik vind dat jullie daar gewoon moeten staan. Er lopen altijd wel mensen naar binnen!
Die avonden worden geregeld door ene Gideon. Erg schappelijke kerel. .

Jep heb ook met gideon gemaild ook maar hij had toen een plek vrij op de verkeerde dag en voor de rest was er redelijk vooruit al veel geplanned
HPC hebben we al gespeeld was wel okee opzich niet heel bijzonder.
Exit wou ik binnekort inderderdaad een demo naar op gaan sturen. Nu we die nummers op hebben genomen kunnen we eindelijk iets doorsturen wat nog enigzins goed klinkt die vorige was echt ruk.

Ja popprijzen zijn vooral leuk omdat er altijd wel veel publiek op af komt zetten.
Zal de rotonde eens proberen ook dan
pi_52820577
Oh heerlijk ik heb na een jaar of 2 weer jazz ii plectrums, was ooit de 1e plectrum die ik had. (pingelt nog wat bluesjes )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')