Mijn onze bassist (tevens huisgenoot) mod allerlei pedaaltjes en maakt ook allerlei shit... erg handig om zo één erbij te hebben... Onze andere gitarist heeft ook allerlei gemodde pedaaltjes... wel lachen om een gemutileerde Small Clone met allerlei switches te zienquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:13 schreef Maidenfan het volgende:
Yup, dat issem...
En nee, geen mods, in elkaar zetten was al link genoeg.
Printplaat solderen is piece of cake, maar ook al zijn de behuizingen relatief ruim, ineensteken is niet zo simpel. Zo'n true-bypass-switch heeft 9 contactpunten, jacks 2 en 3 (altijd 1 stereo en 1 mono om 'm te laten afslaan als je de plug eruit trekt), 3 potmeters hebben in totaal ook 9 aansluitingen...
Het is perfect te doen, daar niet van, maartoch, extra switches en dergelijke maken het extra gecompliceerd.
Hm, weinig bas zou ik zeker niet zeggen. Ze hebben zo goed als geen mids?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:21 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
tjek santana en smashing pumpkins maar eens, die gebruiken hem o.a..... ik vind het pedaal te schel en te weinig bass hebben, maar misschien is het jou smaak wel
Ik heb een "Nijmegen, oudste stad van Nederland" sticker...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb meer stickers nodig voor op m'n flightcaseheeft er 1 van jullie toevallig stickers
Ja van je band is ook goed wil van alles watquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb een "Nijmegen, oudste stad van Nederland" sticker...
Ik ga mijn zegel maar eens op mijn koffer schilderen... (als ik tijd heb)
Ow wacht... we hebben nog wel stickers van onze band
Cool! Die grote TLFG sticker ookquote:
tis wel handig, vooral als je toch al tekst hebtquote:
Mwa, ik vind 'GROOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAARGHHHH!!!!' toch ook wel emotie uitstralen hoor. Brengt de boodschap toch beter over dan wanneer je gewoon 'Ik ruk je kop eraf' zingt...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
tis wel handig, vooral als je toch al tekst hebt
en t geeft een leuk melodietje erbij en wat emotie, wat toch wel handig is he![]()
ja dat doet het he.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mwa, ik vind 'GROOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAARGHHHH!!!!' toch ook wel emotie uitstralen hoor. Brengt de boodschap toch beter over dan wanneer je gewoon 'Ik ruk je kop eraf' zingt...
Zondag was ik nog even naar de opendag geweest van de kunstschool... Ze hadden daar een workshop olv. mijn toekomstige lerares... was wel geinig, maar ik ben benieuwd wat ik er van ga bakkenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
tis wel handig, vooral als je toch al tekst hebt
en t geeft een leuk melodietje erbij en wat emotie, wat toch wel handig is he![]()
Ligt eraan... je kan niet afleiden welke emotie... kan net zo goed "Oh nee, vlekken in de witte was [...] en het wordt alleen maar grauwer!" betekenen...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mwa, ik vind 'GROOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAARGHHHH!!!!' toch ook wel emotie uitstralen hoor. Brengt de boodschap toch beter over dan wanneer je gewoon 'Ik ruk je kop eraf' zingt...
Is dat niet die junk uit Dribbel_ zijn Bob Dylan nachtmerrie?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:02 schreef guitarist.nl het volgende:
Met 2 gitaren tergelijke tijd spelen: http://nl.youtube.com/watch?v=kAds9-RMAZQ
Ja maar wát is daar dan mee? Ze zijn fijn?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Andere tele-modellen. Niet van Fender dus.
nee, goedkoperquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:29 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja maar wát is daar dan mee? Ze zijn fijn?![]()
Dat was geen droom, ik heb hem de 20 cent moeten lenen voor zijn ijsjequote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dat niet die junk uit Dribbel_ zijn Bob Dylan nachtmerrie?
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat was geen droom, ik heb hem de 20 cent moeten lenen voor zijn ijsje![]()
30 cent verwijderd van zijn rap carriere.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat was geen droom, ik heb hem de 20 cent moeten lenen voor zijn ijsje![]()
Ik krijg altijd de neiging om die gitaar te stemmen, want dat ding is altijd zo allerjezus valsquote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Indirect genaait door Bob Dylan :r
Als groot stonerfan, vind ik de Orangesound helemaal geweldig. Hopelijk komt het grote schip met geld hier nog eens langs en dan kom hier een hele fijne Orange rigquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:02 schreef ikheetmartijn het volgende:
Grappig ding, leuk voor thuis.
De Orange amps worden vaak door stonerbands gebruikt, net zoals de Green amps.
De NL band Toner Low is hier een voorbeeldje van.
Je moet d'r van houden. Ik vind het gaaf.
Dat dacht ik ook. Daarna begint het sparen voor zoiets:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:12 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi gitaartje Sloggi, kopen die plank!
Minder inderdaad, maar alles klinkt beter als je het lekker hard zetquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:24 schreef punkjunk het volgende:
Je hele huis ja.
Maar dat is het nadeel van buizen bakken, transistors hebben daar niet zo veel last van.
Ben ik het dan weer niet mee eens. Buizen klinkt op laag volume ook nog steeds gewoon supergoed maar ik kan in m'n studentenflatje ook neit voluit spelen . Tuurlijk dat het als je hem opendraait beter klinkt maar dat heb je met een transistor ook, hard klinkt ook sowieso al vetter.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:55 schreef Deansensitized het volgende:
Buizen moeten ook niet zacht staan. Kan je net zo goed via een stel spaarlampen spelen...
Oh, ben je er zo één.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:52 schreef Deansensitized het volgende:
Orange![]()
Dikke Randall buizenbak, dat is die shit! [afbeelding]
Ik heb pas die thundercombo eens getest en ik vond hem zeer goed eigenlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh, ben je er zo één..
Zijn hier nog Engl-fans? *verstopt honkbalknuppel achter zijn rug*.
Nou dat ligt natuurlijk ook wel beetje aan je muziekstijl als je weet ik het wat voor trashmetal achtig iets wil spelen heb je wel wat nodig natuurlijk dan kom je met een fender overdrive er niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:55 schreef punkjunk het volgende:
Veel gain is zowiezo niet goed. Vaak stoppen gitaristen veulste veel gain in hun spel, jammer is dat. Het klinkt veel beter en gedefineerder vind ik als je de gain iets wat terug draaid.
Nou speel ik zelf helemaal low gain maar vaak denk ik van, nou, ik wist niet dat er zo veel gain uit te halen was.
Randall distortion rolt niet zo lekker als een Engl, maar scheurt wel hard. En Marshall klikt zo.. Marshallig ..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind persoonlijk Engl echt zwaar overrated. Tuurlijk, het klinkt goed, maar is een Engl daarom een paar honderd euro meer waard dan een vergelijkbaar model van Marshall of Randall? I think not.
Het meest vervelend aan Engl vind ik Engl-eigenaren. Volgens hen is Engl de enige behoorlijke amp ter wereld en is al het andere B-kwaliteit. Eentje ging zo ver als te beweren dat in vergelijking tot Engl Marshall geen amps maakt die geschikt zijn voor Metal! Go figure!.
Wat ik mij trouwens afvroeg... in Speakers heb ik rockbandjes gezien van allerlei pluimage en het volgende viel mij op:
Metalgitaristen prefereren stacks en multi-effecten met minstens 264 settings (maar alleen omdat ze geen pedaal hebben met 666 geluiden).
Gitaristen die britpop, punk en rock spelen prefereren combo's en analoge pedalen, wat soms kan resulteren dat zij een pedalboard hebben liggen met 8 verschillende pedalen.
Vanwaar dat verschil toch eigenlijk? Ik vind het nogal frappant..
Als metal man ben je natuurlijk niet stoer met je oranje 1x12quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:58 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind persoonlijk Engl echt zwaar overrated. Tuurlijk, het klinkt goed, maar is een Engl daarom een paar honderd euro meer waard dan een vergelijkbaar model van Marshall of Randall? I think not.
Het meest vervelend aan Engl vind ik Engl-eigenaren. Volgens hen is Engl de enige behoorlijke amp ter wereld en is al het andere B-kwaliteit. Eentje ging zo ver als te beweren dat in vergelijking tot Engl Marshall geen amps maakt die geschikt zijn voor Metal! Go figure!.
Wat ik mij trouwens afvroeg... in Speakers heb ik rockbandjes gezien van allerlei pluimage en het volgende viel mij op:
Metalgitaristen prefereren stacks en multi-effecten met minstens 264 settings (maar alleen omdat ze geen pedaal hebben met 666 geluiden).
Gitaristen die britpop, punk en rock spelen prefereren combo's en analoge pedalen, wat soms kan resulteren dat zij een pedalboard hebben liggen met 8 verschillende pedalen.
Vanwaar dat verschil toch eigenlijk? Ik vind het nogal frappant..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |