Wat mij betreft ook, laat Emanuelson zich maar een paar weken op de bank laten afvragen wat hij doet bij Ajax.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
IPV Emanuelson kan je daar vertongen neerzetten wat mij betreft.
En het is een jonge gast uit de eigen jeugd die alleen nog maar beter kan worden. Heb er nog niet eens zo'n probleem mee als die eens af en toe een foutje maakt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:42 schreef Saekerhett het volgende:
Van der Wiel is gewoon een paar klasses beter dan Colin. Vorig jaar uit tegen Twente speelde hij ook zeer verdienstelijk. Hij moet gewoon een basisplek krijgen en veel spelen, dan wordt het een hele grote.
Zo'n Slavia moet je kapot spelen, wegtikken. Je zag een aantal van die gasten na een half uur al hyperventileren. Wat hadden we, iets van 60-70% balbezit? Maar in plaats van dat te benutten en die lui zich kapot te laten rennen gaat Ajax rustig rondspelen achterin en laten ze die Tsjechen rustig op adem komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:11 schreef Jnk18 het volgende:
oh ja en waarom word er niet gevoetbald in dit ajax? die lange passes hele tijd fuckin hell!!!!!!! ik heb er nachtmerries over gehad zo slecht ws het![]()
![]()
![]()
quote:EXCLUSIEF - Olaf Lindenbergh is in gesprek met Sparta Rotterdam. De middenvelder liet eerder deze week NEC nog weten dat hij voor een buitenlands avontuur ging.
Lindenbergh moet weg bij Ajax, waar hij geen deel meer uitmaakt van de selectie van coach Henk ten Cate. De 32-jarige speler onderhandelt momenteel met Sparta, en het ziet er naar uit dat beide partijen tot een akkoord komen.
Dat Lindenbergh voor Sparta kiest is enigszins opmerkelijk. Hij staakte onlangs de onderhandelingen met NEC omdat hij naar het buitenland wilde. Volgens NEC's technisch directeur Carlos Aalbers had Lindenbergh voor een club in Denemarken gekozen.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:20 schreef S-Two het volgende:
tvp, kutzooi, ben er nog steeds kapot van.
Grygera ging naar Juve, ok. Babel naar Liverpool voor 17 mljn. Suarez voor gehaald, die heeft er in augustus bijna net zoveel ingeschopt als Babel in het gehele seizone-->een verbetering.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:00 schreef Saekerhett het volgende:
Je had zo'n prachtig elftal gehad kunnen hebben als Sneijder, Grygera, Babel, Leonardo, Perez en Davids allemaal waren gebleven of fit waren geweest....
Tja, als...
Ik zit ook met smacht te wachten op de creatieve middenvelder die bij ajax moet komen spelen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:26 schreef BoNi het volgende:
Zonder creativiteit op het middenveld moet je op een gegeven moment wel lange ballen gaan hanteren.
Die bal van Kennedy op Huntelaar (die hij overigens óf gewoon vast had moeten houden óf op goal had moeten schieten) was een goed voorbeeld van hoe het wél moet en liet zien dat Kennedy op het middenveld had moeten starten!
Van 't Wereldje op VI, ik vond hem wel aardigquote:• Henk ten Cate: 'Als je tien keer tegen Slavia speelt win je negen keer.' Aad de Mos: '10-2=9??'
Jonge die kennedy kan niks alleen een balletje breed en een voorzet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:26 schreef BoNi het volgende:
Zonder creativiteit op het middenveld moet je op een gegeven moment wel lange ballen gaan hanteren.
Die bal van Kennedy op Huntelaar (die hij overigens óf gewoon vast had moeten houden óf op goal had moeten schieten) was een goed voorbeeld van hoe het wél moet en liet zien dat Kennedy op het middenveld had moeten starten!
Klopt. Maar dat is helaas niet gebeurd. Feit is in ieder geval wel dat er eigenlijk in ieder geval nog een verdediger bij moet komen, en een middenvelder zou ook niet overbodig zijn. Maar goed, er zal wel niemand meer komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:29 schreef Silenus het volgende:
[..]
Grygera ging naar Juve, ok. Babel naar Liverpool voor 17 mljn. Suarez voor gehaald, die heeft er in augustus bijna net zoveel ingeschopt als Babel in het gehele seizone-->een verbetering.
Sneijder behouden, Perez behouden en je had een topelftal.
Kun je lang wachten. Misschien toch nog in de winterstop, en anders volgend jaar of over 2 jaar een keer. Want de selectie is toch breed en sterk genoeg! Tyfusbestuur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zit ook met smacht te wachten op de creatieve middenvelder die bij ajax moet komen spelen.
Dan vond ik deze beterquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:35 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Van 't Wereldje op VI, ik vond hem wel aardig
quote:• Verdediger Valentin Nastase stopt met voetballen na blunders in voorronde CL. Ajax-verdediger Emanuelson spreekt opnieuw van een leermoment...
Albert Tolsma
quote:30 augustus: "Ik geloof er niets van..."
[Ingezonden bericht]
Beste redactie,
Hoe graag ik het fanzine ook lees, hoe vaak ik jullie website ook bezoek, gooi het maar op zwart. Ik word doodziek van alles. Aan één kant krijg je telkens hoop, mooie beloften, word je kapot gegooid met een heus 'meer-jarenplan', maar aan de andere kant word je keihard in je gezicht geslagen door de club.
Ik geloof er niets, maar dan ook helemaal niets meer van dat dhr. Fontein zijn woorden van toen nog kan herinneren. Ik hoop van harte dat er ook maar iemand een opname daarvan heeft gemaakt.
Een Ajacied
Doe 's effe normaal klapkaak. Hij werd niet voor niets gewisseld. Je moet bij Colin zijn. Door hem gaat alles fout.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:45 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik hoop dat stam emanuelson de waarheid heeft gezegd in de kleedkamer. En als het bestuur eer had hadden ze emanuelson ontslagen.
Doe 's effe normaal klapkaak. Er had al lang gescoord moeten worden toen die fout werd begaan. Bovendien stelt Ten Cate hem telkens op, niet hijzelf!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Doe 's effe normaal klapkaak. Hij werd niet voor niets gewisseld. Je moet bij Colin zijn. Door hem gaat alles fout.
Hij heeft zelf toch benen om van het veld af te stappen en een mond om te zeggen "nee Henk, ik speel lekker niet. Gregory is veel beter en met hem kun je CL behalen. Als ik speel maak ik expres fouten. Keus is aan jou Henk."quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:48 schreef Chivu het volgende:
[..]
Doe 's effe normaal klapkaak. Er had al lang gescoord moeten worden toen die fout werd begaan. Bovendien stelt Ten Cate hem telkens op, niet hijzelf!
Ja, natuurlijk!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hij heeft zelf toch benen om van het veld af te stappen en een mond om te zeggen "nee Henk, ik speel lekker niet. Gregory is veel beter en met hem kun je CL behalen. Als ik speel maak ik expres fouten. Keus is aan jou Henk."
Zou hij zich net zo kapot hebben zitten ergeren als wij denk je?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:42 schreef jna het volgende:
Wat zal Luque wel niet hebben gedacht gister.![]()
Die is nu met z'n advocaat aan het kijken of dat contract nog ongeldig kan worden gemaakt denk ik
Hij zal gedacht hebben:"UEFA Cup. Nouja, ook geweldig om te vlammen tegen m'n oude ploeg!"quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou hij zich net zo kapot hebben zitten ergeren als wij denk je?
Haha, idiot much?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Doe 's effe normaal klapkaak. Hij werd niet voor niets gewisseld. Je moet bij Colin zijn. Door hem gaat alles fout.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:02 schreef Ordinair het volgende:
Als Colin ook maar 1 lach vandaag op ze bek heb gehad hoop ik dat zijn kaak eraf rot..
Nee vind 't meer wat voor Roda.... Och verrek.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:59 schreef DarkShine het volgende:
Sparta Praag zou een mooie loting zijn voor de UEFA-Cup. Toch?
Volgens mij krijgen we de 1e ronde een makkelijkere ploeg, maar dan bedoel ik echt makkelijk, geen onderschattingquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:59 schreef DarkShine het volgende:
Sparta Praag zou een mooie loting zijn voor de UEFA-Cup. Toch?
quote:Jaakke en Van Geel kijken teleurgesteld terug
Amsterdam, 30 aug 2007
Teleurstelling. Het was donderdag in de ArenA niet alleen het meest uitgesproken woord, de teleurstelling over de uitschakeling door Slavia Praag tekende de gezichten van John Jaakke en Martin van Geel.
De voorzitter en de technisch directeur stonden in de perskamer van het stadion de verzamelde pers te woord. Aan het woord teleurstelling ging in veruit de meeste zinnen het bijvoeglijk naamwoord ‘enorm’ vooraf. Slavia heeft Ajax over twee wedstrijden in een rouwstemming gedompeld.
,,Ajax was tweemaal de betere ploeg, maar had het wel af moeten maken’’, legt Van Geel, luttele uren na de thuiskomst uit Praag, de vinger op de zere plek. ,,Op de beslissende momenten moet je een wedstrijd naar je toe trekken. De conclusie die je nu kunt trekken, is dat de ploeg op beslissende momenten heeft gefaald. Het is me te makkelijk om dat pech te wijten. De ploeg was er gewoon nog niet helemaal klaar voor.’’
Net als de technisch directeur en de voorzitter zitten ook de spelers met eenzelfde, wellicht zelfs grotere kater. ,,De spelers willen zich ook op het hoogste platform bewijzen. Ook voor hen is de teleurstelling dus groot.’’
De wallen onder de oogleden van Jaakke wezen op een gebrek aan nachtrust. De Ajax-voorzitter sloot zich woordelijk aan bij zijn technisch directeur. Ook volgens Jaakke had Ajax woensdag ‘gewoon’ moeten winnen van Slavia Praag. ,,Er zijn meerdere oorzaken waarom het niet is gelukt om Slavia te verslaan’’, keek ook Jaakke gedesillusioneerd terug. De recente transfers van Ryan Babel en Wesley Sneijder trekken een flinke wissel op de selectie. ,,Alle ontwikkelingen in de transferperiode is een van de oorzaken voor de uitschakeling’’, beaamde de preses.
Ajax doet in elk geval alles wat in zijn vermogen ligt om de transferperiode te verkorten. De lobby om de deadline voor transfers een maand eerder af te laten eindigen, loopt via de UEFA. Ajax’ algemeen directeur Maarten Fontein is nu al bij de Champions Leagueloting in Monaco. ,,Hij gaat er keihard mee aan de slag’’, aldus Van Geel, die ook liet weten dat de Amsterdamse club de zogenaamde ‘home grown regel’ wil aanpassen. De regel heeft een zeer nadelige uitwerking voor een opleidingsclub als Ajax. Als een jonge speler drie seizoenen onder contract staat bij een club, geldt deze al als zelf opgeleid. De uitwerking is dat vooral de topclubs azen op steeds jongere talenten. Van Geel: ,,Die regel moet worden aangepast. Nu loop je het risico spelers van 20, 21 jaar kwijt te raken. Straks raak je 17, of 18-jarige spelers kwijt. Dat zou de doodsteek voor Ajax kunnen zijn.’’
Jaakke weet de uitschakeling door de Tsjechen ook aan leeftijd en ervaring. Veel Ajacieden zijn nog niet zo heel ver verwijderd van de start van hun professionele carrière. ,,We hebben een goede selectie, die goed is begonnen aan de competitie. We willen nog steeds graag kampioen worden. Het UEFA Cuptoernooi winnen is niet makkelijk, maar de UEFA Cup is zeker ook een mooie beker.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |