De redenering van Khadafi (in z'n groene boekje) is dat mensen geen huizen mogen bezitten die niet bewoond of gebruikt worden.quote:
wat is het toch een voorbeeld voor de mensheid!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:46 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
De redenering van Khadafi (in z'n groene boekje) is dat mensen geen huizen mogen bezitten die niet bewoond of gebruikt worden.
Ik hoorde dit verhaal ooit van een vastgoedgozer, ik zal het ooit nog wel een keertje navragen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bron? Geef mij een voorbeeld van een (buitenlandse) investeerder die heeft afgezien van een investering in de Nederlandse economie doordat er hier en daar krakers zijn.
Tenzij het je mening is, dan geef ik er geen zier om, aangezien je volgens mij geen investeerder bent. Dan mag je je mond gewoon dichthouden.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:41 schreef funkmaster het volgende:
kut kraak paupers! eigendom = eigendom, je mag ze van mij best een boete opleggen maar kraken is gewoon zooo fucking gay....
als iemand een oldtimer heeft en 'm nooit gebruikt mag je toch ook niet "bepalen" dat jij hem mag openbreken en erin mag rijden omdat je een auto nodig hebt???
KRAKERS = PAUPERS
ik snap de problematiek wel, maar ik vind dat het gewoon principieel niet mag....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:03 schreef retteketet het volgende:
[..]
![]()
Zijscheiding, beslagen bril en lid van een schaakvereniging, I presume?
Het tekort aan woonruimte oplossen lijkt me toch wel belangrijker dan het respecteren van één van de eigendommen van een toch al goed boerende vastgoedspeculant.
Vind je dan ook niet dat speculatieve leegstand principieel niet mag?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:43 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik snap de problematiek wel, maar ik vind dat het gewoon principieel niet mag....
en nee, geen zijscheiding, geen bril en geen schaakverenigingwel met respect voor succes van mensen en geen respect voor hippies die eingendom claimen.
Een enkele vastgoedgozerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik hoorde dit verhaal ooit van een vastgoedgozer, ik zal het ooit nog wel een keertje navragen.
Het klinkt in ieder geval heel erg logisch. Bedrijven houden namelijk niet van regels en zeker niet van krakers, die kosten nog meer geld.
kijk dat is waar jij en ik verschillen...speculatieve leegstand valt niet te definieren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Vind je dan ook niet dat speculatieve leegstand principieel niet mag?
diegene werkt voor een bedrijf die heel veel panden in het beheer heeft, dus die zal er wel wat van af weten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een enkele vastgoedgozer![]()
Je hebt me overtuigd![]()
Dat is niet in principe het zelfde, jij gebruikt je vakantiehuisje. Die kantoorpanden staan meestal al jaren leeg en zijn niet in gebruikquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:20 schreef funkmaster het volgende:
[..]
Als ik een vakantiehuisje heb op Thailand, en daaromheen leven een hele hoop mensen in armoede en ik ben er maar een paar maanden per jaar. Mogen die mensen dan ook de rest van het jaar in mijn vakantiehuis gaan wonen met z'n allen?? dat is in principe hetzelfde.
Dat mag dus niet, omdat het huis dan niet langer dan een jaar leeg staat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:20 schreef funkmaster het volgende:
[..]
kijk dat is waar jij en ik verschillen...speculatieve leegstand valt niet te definieren.
Als ik een vakantiehuisje heb op Thailand, en daaromheen leven een hele hoop mensen in armoede en ik ben er maar een paar maanden per jaar. Mogen die mensen dan ook de rest van het jaar in mijn vakantiehuis gaan wonen met z'n allen?? dat is in principe hetzelfde.
Ik zeg niet dat ik het klote vind dat er een woningtekort is, maar dit is niet de manier om het op te lossen...
minder mensen is de manier om het op te lossen![]()
Laten we ons beperken tot werkelijke gevallen in Nederland, niet-bestaande foute krakers in Thailand dragen weinig toe aan de discussie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:20 schreef funkmaster het volgende:
[..]
kijk dat is waar jij en ik verschillen...speculatieve leegstand valt niet te definieren.
Ik zeg niet dat ik het klote vind dat er een woningtekort is, maar dit is niet de manier om het op te lossen...
minder mensen is de manier om het op te lossen![]()
laten we het wel hebben over het tuig dat de nederlandse krakers het leven zuur maakt. laten we het vooral hebben over de stupiditeit van de wethouder en zijn onvermogen om met betere plannen dan het aanzetten tot kraken te komen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:20 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Laten we ons beperken tot werkelijke gevallen in Nederland, niet-bestaande foute krakers in Thailand dragen weinig toe aan de discussie.
geldt misschien ook voor m'n commentaar over Lybie![]()
krakers zijn een van de hardst werkende mensen die ik ken, alleen vaak niet op de 'standaard' manierquote:Op dinsdag 4 september 2007 23:58 schreef Spacehamster het volgende:
Wat een vooroordelen... Ik ken bijna alleen krakers die een heel net baantje hebben. Zelfs die met dreadlocks hebben tegenwoordig liever werk dan een uitkering.
Het zijn echt de 80ies niet meer hoor.
Je vergeet hierbij dat je geen rechten hebt als anti-kraker, alleen maar plichten. Als er iets kapot gaat ben je afhankelijk van de organisatie waarbij je anti-kraakt, die het bij mij allemaal niet zo veel kon schelen. Ook is het in een normaal huurhuis niet zo dat iedereen en zijn moeder bij de organisatie te allen tijde je ruimte in kan, en dat je elke maand gecontroleerd wordt en er altijd wel iets te zeiken valt. Kortom, 0 vrijheden, 0 rechten, soms leuke, maar vaak rotte panden. Ik zou het eerlijker vinden dat je de werkelijke gebruikskosten van zo'n pand betaald. Betalen voor wat je gebruikt/voor onderhoud/voor wat diensten waard zijn is eerlijk. Als anti-kraker ben je gewoon een woonslaaf, de eigenaar hoeft nog geen vinger voor je op te tillen, en hij kan je er zo uit flikkeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:37 schreef SuperMocio het volgende:
Dat je als anti-kraker betaalt om iemand een dienst te verlenen, zoals hier eerder beweerd werd, lijkt mij dan ook klinklare onzin.
Anti-kraak heeft nu eenmaal een aard van tijdelijkheid; zeker als het gaat om kantoorpanden (die nooit gebouwd zijn om in te wonen en in 99% van de gevallen ook niet geschikt zijn om te veranderen in woonhuizen) en woningen die in de toekomst gesloopt gaan worden. De insteek is dat het voor de bewoners (en de eigenaar) een tussenoplossing is. Als je niet eens bent met de voorwaarden die daar bij komen kijken moet je er niet aan beginnen. Ik neem aan dat iedereen die anti-kraak overweegt zich van te voren bewust is van de tijdelijkheid van de huisvesting en niet de zelfde verwachtingen heeft als bij een reguliere huurwoning. Daar staat tegenover dat je voor weinig geld op plaatsen kunt wonen waar je normaalgesproken moeilijk iets zou kunnen vinden. Dat er onderweg ook nog wat verdiend wordt door iemand, heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Kapitalisme.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |