quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Krakers zijn trouwens creatieve, gewone en aardige mensen die helemaal niet meer aan stereotype beeld van de jaren '80 voldoen.
nee ik denk dat het oproepen tot kraken een heel vreemd gebaar is. liever zie ik ze keihard werken om andere oplossingen te bedenken, zoals huisvesting voor studenten, met subsidie van de gemeente.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:00 schreef Nembrionic het volgende:
En jij denkt dat vergunningen verlenen het probleem op gaat lossen?
De enige reden dat de VVD met geweld kraken wil verbieden heeft idd er mee te maken dat hun vriendjes minder winst kunnen maken.quote:
Ja, die komen gewoon in schone kleding op de universiteit hoor. Al dat negatieve gelul over krakers is echt nergens op gebaseerd. Hun creativiteit is soms echt bewonderingswaardig.quote:
Vuurvretertjeeeeeequote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:09 schreef rashudo het volgende:
Kraken mocht altijd al. De echte criminelen, dat zijn de ambtenaren die alleen dure woningen en kantoorruimte laten bouwen in plaats van normale betaalbare woningen.
de echte criminelen zijn de 80% buitenlandse rotzooi schoppers. en meneer van gl denkt nog te veel vanuit zijn pacifistische peace krakerstijd ( die met die me enzoquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:09 schreef rashudo het volgende:
Kraken mocht altijd al. De echte criminelen, dat zijn de ambtenaren die alleen dure woningen en kantoorruimte laten bouwen in plaats van normale betaalbare woningen.
dat lijkt mij dus ook. maar noem het dan geen kraken maar anti-kraak en laat ze een bepaald bedrag betalen, voor gas en electra. zodat ze niet hoven kutten met gasflessen en zo.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:19 schreef bleiblei het volgende:
Wat mij betreft moet kraken mogen.
Onder een aantal voorwaarden.
Lui die kraken laten de staat van het pand netjes en tiefen op als er een nieuwe nuttige bestemming voor gevonden is.
Houden krakers zich daar niet aan mogen ze wmb. onderste boven van het dak getieft worden.
Oh..dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen toen je riep:quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik denk dat het oproepen tot kraken een heel vreemd gebaar is. liever zie ik ze keihard werken om andere oplossingen te bedenken, zoals huisvesting voor studenten, met subsidie van de gemeente.
Anyway...huisvesting voor studenten zou inderdaad mooi zijn. Maar het probleem ligt daarbij vooral bij de eigenaren van de ruimte (en inderdaad wellicht ook het bestemmingsplan). Die eigenaren zitten er waarschijnlijk helemaal niet op te wachten om een stel pauperige kutstudenten te huisvesten. Daarbij zal een deel van het leegstaande gebeuren in gebouwen zitten waar wél al kantoren in gebruik zijn.quote:als die fucking kutgemeente nou eens wat sneller met vergunningen aankomt dan kan er misschien nog iets van geld verdient worden
vet gedrukt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh..dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen toen je riep:
[..]
Anyway...huisvesting voor studenten zou inderdaad mooi zijn. Maar het probleem ligt daarbij vooral bij de eigenaren van de ruimte (en inderdaad wellicht ook het bestemmingsplan). Die eigenaren zitten er waarschijnlijk helemaal niet op te wachten om een stel pauperige kutstudenten te huisvesten. Daarbij zal een deel van het leegstaande gebeuren in gebouwen zitten waar wél al kantoren in gebruik zijn.
De hurende bedrijven zitten natuurlijk niet te wachten op een brallende, kotsende corpsbal terwijl ze in een meeting zitten met hun grootste klant.
wel als je als aannemer veel amsterdammers aanneeemt voor een project, waardoor zij voor een jaar kunnen vreten. en amsterdam maakt met deze domme man in hun portefeuille investeerders bang.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:29 schreef bleiblei het volgende:
Vergeet overigens niet dat kantoorruimte absoluut niet zo maar ff om te bouwen is naar woonruimte (heel andere eisen wat betreft vloeren, muren, plafonds e.d.) en dat kantoorruimte een stuk rendabeler is om te bouwen. Als je een rijtjehuis bouwt kost dat relatief veel dure grond en krijg je te maken met veeleisende mensen die een groot huis met grote tuin, leuke omgeving met veel groen willen en allemaal natuurlijk in het centrum van een stad voor heel weinig geld (want de huizenprijzen zijn zo belachelijk hoog!) Terwijl een kantoorpand relatief goedkoop is, in huurcontracten van 5 jaar verhuurd worden en je het hele pand in 10 jaar verhuur (2 huurperiodes dus!) dik terugverdient hebt.
Aan het einde draait het net als bij iedereen hier (ambtenaar van GL of enorm rijke crimineel projectontwikkelaar) om 1 ding. En das geld. Welkom back on earth. Niemand gaat veel risico nemen met bouw van panden om weinig geld te verdienen.
Als we ook bonvestaande uitspraak lezen dat een investeerder na 10 jaar kantoorruimte verhuur de investering terug verdient heeft dan moeten die investeerders ook niet huilen. Hoe moeten ze nog meer beloond worden? Ik zou toch denken dat vastgoed in het kader van een beter millieu een langere gebruiksduur dan 10 jaar zal hebben. Of we moeten net zoals in de VS gaan bouwen met klappernoten hout.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:34 schreef zoalshetis het volgende:
amsterdam staat niet bekend om het belonen van investeerders.
Jaah, maar ze moeten het wel 10 jaar verhuurd krijgen. Dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we ook bonvestaande uitspraak lezen dat een investeerder na 10 jaar kantoorruimte verhuur de investering terug verdient heeft dan moeten die investeerders ook niet huilen. Hoe moeten ze nog meer beloond worden? Ik zou toch denken dat vastgoed in het kader van een beter millieu een langere gebruiksduur dan 10 jaar zal hebben. Of we moeten net zoals in de VS gaan bouwen met klappernoten hout.
Woningen krijgen ze wel voor 40 jaar verhuurd, omdat er een structureel tekort aan in nederland.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jaah, maar ze moeten het wel 10 jaar verhuurd krijgen. Dus.
rechters bepaalden of krakers lang genoeg in een pand zaten. ze werden er alleen hardhandig uitgezet omdat kutkrakers vonden/vinden dat ze boven de wet staan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:40 schreef Alecks het volgende:
(peace mén!)
Goed, de vastgoedeigenaren schakelden daarna de politie in waarna de krakers er weer hardhandig uitgezet werden. Daarna bleef het weer leegstaan, waarna er weer krakers in kwamen. Waarna de politie weer ingeschakeld werd om ze eruit te zetten, en zo voort.
ik vind juist dat de gemeente er alles aan moet doen om de mensen die de stad groot en rijk maken, te benaderen op een normale nanier. niet dat de man van ruimtelijk ordening in amsterdam roept dat kraken is toegestaan en gebruik van gemaakt moet worden. hij had duizend andere oplossingen kunnen aandragen, deze afa, gl wethouder/oldschool-kraker.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:14 schreef Chandler het volgende:
Vind dat kraken een zeer goede oplossing is voor problematische leegstanden in welke stad dan ook. Wat voor functioneel nut heeft een leegpand nou eingelijk? en hoeveel mensen zitten verlegen om woonruimte???
Point made.
Gas en electra wordt gewoon aangesloten, ook voor krakers. Dat zijn energiebedrijven verplicht. Niks gasflessen of doorspoelen met regenwater, als je maar betaalt wordt alles aangesloten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat lijkt mij dus ook. maar noem het dan geen kraken maar anti-kraak en laat ze een bepaald bedrag betalen, voor gas en electra. zodat ze niet hoven kutten met gasflessen en zo.
die mensen die de stad groot en rijk maken laten de stad ook verpauperen, harder dan de krakers dat doen. Leegstand is gewoon achteruitgang. Zolang er in een pand gewoond wordt/het verwarmt wordt blijft het in betere staat dan als wanneer het leegstaat. Deze mensen krijgen genoeg kansen om kraken te voorkomen, maar maken hier geen gebruik van. Of ze willen ontzettend veel geld en niet voor minder verkopen, of, zoals ik al zei, willen slopen, krijgen geen toestemming en laten zo'n pand dan maar in elkaar storten om dure woningen terug te bouwen of nog meer onnodige kantoorruimte.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind juist dat de gemeente er alles aan moet doen om de mensen die de stad groot en rijk maken, te benaderen op een normale nanier.
waarom denkt deze oud-kraker nog steeds dat het goed zou zijn om te kraken. dat is een signaal naar bedrijvigheid in amsterdam van lik me vestje.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:21 schreef godigita het volgende:
[..]
Gas en electra wordt gewoon aangesloten, ook voor krakers. Dat zijn energiebedrijven verplicht. Niks gasflessen of doorspoelen met regenwater, als je maar betaalt wordt alles aangesloten.
Ik ken genoeg leuke krakers en kraakpanden hier in Amsterdam e.o., maar ook ontzettende paupers. Aan de goede kraakpanden kun je niet of nauwelijks zien dat het kraakpanden zijn, maar dan nog, vaak zijn het toch ontzettend uitgewoonde huizen, en valt er niet zo een twee drie iets aan te veranderen. Krakers blijven particulieren, en geen aanneembedrijven. Maar als er moeite voor een pand gedaan wordt, leuke dingen worden georganiseerd, en mensen mee zijn geholpen, dan vind ik kraken echt best. Toen ik tijden terug weinig geld had, kon ik voor heel weinig eten bij kraakpanden die eetavonden organiseerden. Ik heb nog steeds een gekraakt atelier.
Ik vind merendeel van het commentaar hier echt weer alles over een kam scheren en een paar rotte appels de boel laten verpesten, en dat lijkt me niet erg eerlijk. Wat heb je nou liever, multinationals of omhooggevallen stinkend rijke vastgoedmanagers die soms (vooral in de Amsterdamse binnenstad) prachtige panden laten verrotten en vervallen, als ze geen sloopvergunning krijgen om er hun dikke dure appartementen te kunnen bouwen, zodat het dan alsnog gesloopt kan worden? En dit duurt jaren. Zie je liever 1 miljoen vierkante meter leegstand, totdat de bouwstop over is of sloopvergunningen kunnen worden verkregen, om vervolgens WEER onnodige kantoorruimte te bouwen dat niet wordt verhuurd, dan mensen die betaalbare huurwoningen willen en bij gebrek daaraan, deze gewoon nemen? Sommige mensen willen een hogere kwaliteit van leven in plaats van werken om te kunnen wonen, wat wederom in Amsterdam niet overdreven is. En ik weet het, want ik heb lang moeten zoeken naar iets betaalbaars, en moet er nog steeds hard voor werken. Er zijn genoeg krakers die niet kraken uit pure beweegredenen, maar er zijn er genoeg die kraken en op de bres staan voor betaalbare woningen en leefbare omstandigheden voor anderen.
Van mij een pluim voor Poelgeest!
Die kans krijgen ze heus wel hoor. Wat let ze om er anti-kraak wachten in te zetten? Teveel moeite waarschijnlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kan beter investeerders belonen met een opgave van hun eigendom voor studenten. niet voor anderen.
Heb je gelijk in. Maar krakers moeten het niet nog harder laten vervallen, en als de eigenaar een nieuwe bestemming heeft moeten ze opzouten. Krakers blijquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:25 schreef godigita het volgende:
[..]
die mensen die de stad groot en rijk maken laten de stad ook verpauperen, harder dan de krakers dat doen. Leegstand is gewoon achteruitgang. Zolang er in een pand gewoond wordt/het verwarmt wordt blijft het in betere staat dan als wanneer het leegstaat. Deze mensen krijgen genoeg kansen om kraken te voorkomen, maar maken hier geen gebruik van. Of ze willen ontzettend veel geld en niet voor minder verkopen, of, zoals ik al zei, willen slopen, krijgen geen toestemming en laten zo'n pand dan maar in elkaar storten om dure woningen terug te bouwen of nog meer onnodige kantoorruimte.
Juist, zo zou het moeten zijn, en er zijn ook heel wat gevallen waar het zo bij gaat. Er zijn ook nog overeenkomsten die je kunt sluiten met krakers, waarbij ze gegarandeerd voor zo en zoveel jaar in een pand kunnen wonen, een bijdrage betalen en niemand zeurt. Vrienden van mij hebben zo'n overeenkomst, gaat prima.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Maar krakers moeten het niet nog harder laten vervallen, en als de eigenaar een nieuwe bestemming heeft moeten ze opzouten. Krakers blij, want die hebben een tijdje gratis kunnen wonen. Eigenaar blij
want die heeft hetzelfde pand zonder moeilijke huurders met huurrechten enzo. Klootzakken die het systeem verneuken niet blij... En das ook een pluspunt
.
Afschieten dat tuig.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
kanker krakers.....
kijk! dit lijkt me al beter dan een wethouder die gaat roepen om krakers.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:36 schreef godigita het volgende:
[..]
Juist, zo zou het moeten zijn, en er zijn ook heel wat gevallen waar het zo bij gaat. Er zijn ook nog overeenkomsten die je kunt sluiten met krakers, waarbij ze gegarandeerd voor zo en zoveel jaar in een pand kunnen wonen, een bijdrage betalen en niemand zeurt. Vrienden van mij hebben zo'n overeenkomst, gaat prima.
anti-krakers zijn krakers? vertel?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:08 schreef godigita het volgende:
Nou, het zijn dan nog steeds krakers. Wie zegt dat hij niet voor dit soort overeenkomsten is?
een kraker die afspraken maakt met de eigenaar is niet ineens anti-krakerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
anti-krakers zijn krakers? vertel?
dat zeg ik ook niet! maar daar heeft onze wethouder het helemaal niet over. hij, de gemeente, zegt "kraak maar jongens! wat we weten niet beter dan dat dat goed is!"quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:12 schreef Yorrit het volgende:
[..]
een kraker die afspraken maakt met de eigenaar is niet ineens anti-kraker
anti-kraak kost 160-220 euro inclusief! per maand lurf. zit niet zo radicaal te nuilen. en met de miljoen aangegeven meters van onze 'wethouder' krijg je bij bestemmingsveranderingen gewoon een nieuwe woning voor nauwelijks iets.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef godigita het volgende:
Krakers met een overeenkomst vind ik iets anders dan anti-krakers. Ze hebben zo'n overeenkomst verkregen door te kraken, en de eigenaar te dwingen actie te ondernemen. Hadden ze dit niet gedaan, dan had het pand nog steeds leeg gestaan.
Ik vind anti-krakers alleen mensen die, door een organisatie, ingehuurd door de eigenaar, in een pand worden gestopt, en echt al hun woonrechten vrijwillig opgeven, een pand 24/7 bewaken, dingen zelf moeten repareren, en er ook nog voor betalen. Bij veel anti-kraak organisaties betaal je een hoop meer dan alleen gas, water en licht. Krakers hebben alsnog het recht in eigen handen en vaak ook inspraak over de regeling.
Dus? Dan betaal je nog steeds om de eigenaar een dienst te verlenen, er worden eisen aan je gesteld, maar aan de andere kant kun je er zo uitgetieft worden. Allemaal prima, maar ik vind kraken een menswaardiger alternatief eigenlijk, dan de voeten te kussen van zo'n vastgoedknurft de je kut behandelt terwijl je hem uit de brand helpt en een dienst bewijst, en die ook nog eens de sleutel van je kamer heeft. En ik heb zelf geantikraakt lurf. Het is echt de bodem. Punt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
anti-kraak kost 160-220 euro inclusief! per maand lurf. zit niet zo radicaal te nuilen. en met de miljoen aangegeven meters van onze 'wethouder' krijg je bij bestemmingsveranderingen gewoon een nieuwe woning voor nauwelijks iets.
wat ben jij een trieste profiteur zeg! rot een eind op mongool. ga lekker in het bos wonen en hou je bek.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:25 schreef godigita het volgende:
[..]
Dus? Dan betaal je nog steeds om de eigenaar een dienst te verlenen, er worden eisen aan je gesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |