abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54489036
quote:
Gokpraktijken in het tennis, of ten
minste de geruchten errond, blijven de
kop opsteken. Nu opent de Italiaanse
tennisbond een onderzoek naar het doen
en laten van Alessio Di Mauro, de num-
mer 124 van de wereld. "Wij wachten nu
nog op informatie van de ATP", zeggen
de Italianen. Di Mauro zou online ge-
gokt hebben op bepaalde matchen. Hij
riskeert een schorsing van drie jaar.
Toch weer verrassend, een Italiaan
pi_54496667
Waarom zou je Hernych willen omkopen? Die verliest zo ook wel ...
pi_54497737
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:45 schreef Elikian het volgende:
Waarom zou je Hernych willen omkopen? Die verliest zo ook wel ...
Omdat Volandri en z'n entourage dan dubbel binnen kan lopen zoals uitgelegd. Volandri zou Hernych dik voor kunnen laten komen met de gedachte dat hij toch gaat winnen van Hernych en zo bakken geld binnenhalen op Betfair. Bovendien als met Hernych afgesproken wordt of hij een set pakt of niet kan op die markten toch flink wat gepakt worden...
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:03:28 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_54497827
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 01:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat Volandri en z'n entourage dan dubbel binnen kan lopen zoals uitgelegd. Volandri zou Hernych dik voor kunnen laten komen met de gedachte dat hij toch gaat winnen van Hernych en zo bakken geld binnenhalen op Betfair. Bovendien als met Hernych afgesproken wordt of hij een set pakt of niet kan op die markten toch flink wat gepakt worden...
Hernych heeft nu indirect wel Volandri en Korolev aangewezen voor de goede verstaander.
Die slaapt binnenkort naast de visjes.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54503081
quote:
Tennisser Di Mauro bestraft voor gokken
10 november 2007

SHANGHAI (ANP) - De Italiaanse tennisser Alessio di Mauro is voor negen maanden geschorst wegens het gokken op wedstrijden. Dat heeft de mannentennisbond ATP zaterdag bekendgemaakt.

Di Mauro kreeg daarbij een boete van 60.000 dollar. Hij is de eerste tennisser die wordt gestraft volgens het anti-corruptie-programma dat de ATP is begonnen.

Di Mauro's gokactiviteiten werden geconstateerd tussen 2 november 2006 en 12 juni 2007. In een persbericht meldde de ATP eigenlijk een zwaardere straf te hebben overwogen maar geen bewijs te hebben gevonden dat Di Mauro op zijn eigen wedstrijden had ingezet of het resultaat van partijen bewust had beïnvloed.

Di Mauro bereikte begin dit jaar zijn hoogste positie op de wereldranglijst. De 31-jarige tennisser stond toen 68e.
Ok, er is een kneusje gestraft, heeft de ATP het gokverhaal ook weer afgehandeld
pi_54503389
Gokken op andere wedstrijden is toch heel wat anders dan op je eigen wedstrijden vind ik. Hij heeft iig op 120 andere potjes ingezet volgens NOS-TT.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:54:29 #82
6941 APK
Factual, I think.
pi_54516350
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef Ambrosius het volgende:
Gokken op andere wedstrijden is toch heel wat anders dan op je eigen wedstrijden vind ik. Hij heeft iig op 120 andere potjes ingezet volgens NOS-TT.
quote:
Di Mauro's coach, Fabio Rizzo, told Gazzetta dello Sport earlier this week that Di Mauro was an avid online gambler but never bet on his own matches or cheated.

"He didn't know about the ban on players betting on their own sport and he also foolishly bet on tennis," Rizzo said. "But not on his own matches, and not even on tournaments he played in.

"And we're talking about very small figures -- $15-$22 at a time that Alessio bet on an online site, like many colleagues. He's always had a passion for betting on sports, mostly soccer."

http://www.tennis.com/news/news.aspx?id=108032
pi_54518743
treurig. Ik vond Alessio best ok om naar te kijken de 2x dat ik hem heb zien spelen. .. en ik vind 15$ op wedstrijden van anderen best kunnen :S
pi_54916918
quote:
Davydenko agrees to provide phone records to ATP

PORTLAND, Ore. -- After refusing for months, embattled Russian tennis star Nikolay Davydenko has decided to turn over personal phone records to ATP investigators who are conducting a probe into suspicious gambling activity on one of his matches.

Davydenko, who is in Portland with his Russian teammates preparing for this weekend's Davis Cup final against the U.S., told ESPN on Tuesday that he changed course on the advice of his attorney.

"I'm cooperating and turning over the telephone numbers I use and records of conversations," Davydenko said through an interpreter.

"We plan to turn over the phone records this evening," the player's attorney, Frank Immenga, said Wednesday morning from his office in Frankfurt, Germany. "I hope it'll show them, 'Look, this guy is innocent, clear him quickly and declare it over.'"

Davydenko, No. 4 in the World Rankings, has been under scrutiny since early August when he played a match in Sopot, Poland, against Argentinian Martin Vassallo Arguello, then ranked No. 87. According to the London-based gambling Web site Betfair, Davydenko was a slight underdog to Vassallo Arguello before the match began, despite the difference in rankings, and an even greater underdog, oddly, after he won the first set. Betfair voided nearly $7 million in bets after higher than normal wagering on the early-round match. No money was paid.

Nikolay Davydenko still isn't happy with ATP investigators, but he says he is cooperating with them.
According to Immenga, ATP investigators told him in early November that nine Betfair account holders based in Russia stood to make $1.5 million if Davydenko lost to Vassallo Arguello. Two other gamblers, whose locations are not known, stood to make nearly $6 million if Davydenko lost, Immenga said.

Davydenko withdrew from the match in Sopot after trailing Vassallo Arguello 2-6, 6-3, 2-1, blaming a stress fracture in his foot for his early exit. He was surprised to learn a few days after the match that he would be questioned by ATP investigators about the suspicious gambling activity, he said.

Davydenko said he was first contacted by the ATP about turning over phone records a few weeks after the Sopot tournament, while he was in New York preparing for the U.S. Open.

"I was very angry with the ATP," Davydenko said Tuesday. He said the ATP demanded access to his personal phone records within a week and created an unnecessary distraction during the major championship.

"They made a lot of mistakes," Davydenko said, referring to the ATP's investigators. "They did not have the right to make demands or conduct investigations without my knowledge."

"They pushed us into the corner of a person prosecuted without any evidence," Immenga said. "We weren't in a position to provide anything in seven days, during the U.S. Open."

Contacted Wednesday by ESPN, the ATP provided the following statement: "The independent investigation to ascertain whether anything of concern took place in the match between Nikolay Davydenko and Martin Vassallo Arguello in August 2007 is ongoing and we continue to look forward to cooperation from all parties concerned."

The ATP declined further comment on Davydenko's decision to release his phone records.

In initially refusing to comply with the request for the records, Davydenko and Immenga cited concerns for third parties. Davydenko has said for months that the phone records ATP investigators have been seeking include those of family members and friends and therefore do not fall under the ATP's code, which players sign.

Immenga said an important legal point was scored when an ATP hearing officer in Switzerland said the ATP could not demand third-party phone records.

Earlier this month, two former Scotland Yard detectives interviewed Davydenko's wife and brother in Frankfurt. Immenga said that is further proof that his client is not stonewalling the investigation.

"We are cooperating with everything," Immenga said.

While the ATP repeatedly has refused to commit to a timetable for its investigation, Immenga said he hopes the release of the phone records will convince ATP investigators that Davydenko has done nothing wrong and that the gambling probe will be brought to a swift conclusion.

"All they have to do is look at the records and see he didn't speak from any phone with any of the bettors whose names they have had for months," Immenga said. "There is no connection."
pi_54924956
Neemt hij standaard z'n gesprekken op dan
  donderdag 29 november 2007 @ 18:58:15 #86
6941 APK
Factual, I think.
pi_54925579
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:32 schreef jmac het volgende:
Neemt hij standaard z'n gesprekken op dan
'Records', niet 'recordings'.
pi_54928975
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:58 schreef APK het volgende:

[..]

'Records', niet 'recordings'.
Oops Ik heb last van het scan syndroom... Berichten vluchtig/half doorlezen en dan denken alles te weten
pi_55401686
Uberfixer Starace is voor een paar weken geschorst voor een paar onschuldige weddenschappen van een paar tientjes op toernooien waar hij zelf niet actief was. Tot overmaat van ramp moet hij de Aus. Open op z'n geliefde hardcourt missen

De wedstrijden die ie zelf verkocht heeft schuiven we maar onder het tapijt, of niet ATP
pi_55460860
quote:
Italiaanse tennissers geschorst wegens gokken

ROME - Twee Italiaanse tennissers zijn door de overkoepelende instantie ATP geschorst, omdat ze op tenniswedstrijden hebben gegokt. De Italiaanse tennisbond (FIT) heeft dat zaterdag naar buiten gebracht. Tot de geschorste spelers behoort Potito Starace, met de 31e plaats op de wereldranglijst de hoogst genoteerde Italiaan.

Starace is vanaf 1 januari 2008 zes weken niet welkom op de ATP-Tour. Daarnaast moet hij een boete van 30.000 dollar betalen omdat hij twee jaar geleden vijf keer gokte op de resultaten van tennisduels. In totaal zette hij daarbij 90 euro in.

Daniele Bracciali, momenteel de nummer 258 van de wereldranglijst, mag drie maanden niet deelnemen aan ATP-wedstrijden. Hij gokte zo'n vijftig keer - steeds voor 5 euro - op uitslagen van tenniswedstrijden. Eerder werd de Italiaan Alessio di Mauro voor negen maanden geschorst wegens hetzelfde vergrijp.
pi_55461299
Het mag duidelijk zijn dat Daniele Bracciali is ontmaskerd als de capo dei tutti capi...
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_55462290
Jaja, monsterbedragen .
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:53:53 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55463640
Dit is toch een grapje mag je hopen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55466541
nieuw dieptepunt voor de atp dit..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_55868436
quote:
Corruptie in tennis onderzocht
Uitgegeven: 8 januari 2008 08:46

LONDEN - De internationale tennisbonden hebben twee voormalige belangrijke Londense politieofficieren, Jeffrey Rees en Ben Gunn, aangesteld om het onderzoek naar corruptie in de tenniswereld te leiden.
Novum Nieuws

Het onderzoek moet de tennissport, na een aantal gokschandalen vorig jaar, weer geloofwaardig maken.

In een gezamenlijke verklaring melden de internationale tennisfederatie, de ATP, de WTA en de organisatoren van de vier grandslamtoernooien dat Rees en Gunn een "onafhankelijke analyse maken van de integriteit van de internationale tenniswereld."

"Integriteit is de essentie in alle competitiesporten", aldus voorzitter Etienne de Villiers van de ATP.
pi_55868534
Volgens John van Lottum loopt er nu iig ook een onderzoek naar het wedgedrag van Philipp Kohlschreiber.
Hij schijnt erg veel geld te hebben ingezet op ''andere'' wedstrijden.
pi_55870392
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:21 schreef Wopper1 het volgende:
Volgens John van Lottum loopt er nu iig ook een onderzoek naar het wedgedrag van Philipp Kohlschreiber.
Hij schijnt erg veel geld te hebben ingezet op ''andere'' wedstrijden.
Laat ze eens de echte kneuzen die eigen wedstrijden verkopen aanpakken. Zelfs een blinde ziet dat aan de beelden van die partijen
pi_56030265
quote:
"Meerdere speelsters werden benaderd"
ma 14/01/08 - De tenniswereld is nog niet verlost van de gokverhalen. Larry Scott, de baas van de Women's Tennis Association (WTA), zegt dat verschillende speelsters "oneerbare" voorstellen hebben gekregen.
"We hebben vastgesteld dat er vreselijk veel gegokt wordt op tenniswedstrijden."

"Ook weten we dat speelsters benaderd werden om matchen te verliezen voor geld of om tips te geven over een wedstrijd."

"De vele speelsters die met hun verhalen naar ons kwamen, hebben zo heel verantwoordelijk gehandeld", zegt de WTA-baas.

Voor Scott kan er maar een straf op corruptie staan: een levenslange schorsing.
Daarmee zit hij op dezelfde golflengte als Justine Henin, de nummer één in het vrouwentennis.
Bron: Sporza
pi_56030595
Volgens mij gebeurt hetook in het (nederlandse betaald) voetbal heel veel.
Na allerlei affaires en verdachtmakingen kijk ik het laatste jaar wat kritischer naar de voetbalsamenvattingen, en bijna elke week zie ik keepers of verdedigers wel zo klunzig of passief doen dat ik het niet meer een blunder kan noemen zoals de verslaggever er meestal van maakt.

Zolang een tennisser speelt maakt ie kans op de prijs. In het voetbal worden in een seizoen heel veel wedstrijden gespeeld waarin een (of beide) partijen eigenlijk niet of nauwelijks iets te winnen of verliezen hebben. Ik denk daarom dat zo'n competitiesport als voetbal een veel betere voedingsbodem heeft voor de verleiding snel geld te verdienen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_56042399
quote:
Levenslange schorsing voor corrupte tennissters
MELBOURNE - De baas van de mondiale tennisbond voor vrouwen (WTA) heeft dinsdag een duidelijke waarschuwing uitgegeven aan speelsters die zich laten verleiden tot het verliezen van een wedstrijd voor geld. Wie corrupt is, wordt levenslang geschorst, zei Larry Scott, voorman van de WTA Tour.

"Er is maar één straf voor tennissters die zich laten omkopen en dat is een schorsing voor het leven", aldus Scott. Hij bevestigde dat meerdere speelsters zijn benaderd om een partij te verkopen, om geld te kunnen verdienen in de gokwereld. "De strijd tegen corruptie is net zo belangrijk als die tegen doping."

Meerdere mannelijke tennissers hebben in het verleden gewag gemaakt van pogingen tot omkoping. Vorig jaar werd een 'verdachte' partij tussen de Rus Davidenko en de Argentijn Arguello onderzocht. Er was voor dat duel een ongebruikelijk gokpatroon.

Geen aanwijzingen
Volgens WTA-baas Scott zijn er geen aanwijzingen dat momenteel tennissters over de schreef gaan. "Maar we weten wel dat er pogingen worden ondernomen ze zo ver te krijgen. We moeten voorkomen dat die slagen."
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:04:20 #100
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_56042660
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:49 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Dat wordt oppassen voor Misja
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')