Tuurlijk, de beste stuurlui staan aan wal. Maar we kunnen toch wel voorzichtig concluderen dat Ajax positioneel niet goed stond gisteren? Ik wil niet beweren meer te weten van tactieken dan Henk Ten Cate, maar 4-3-3 met de punt naar achteren in een wedstrijd waar je 1 - 0 achter staat is toch simpelweg niet verstandig?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:00 schreef Dylan Dog het volgende:
Zet mij voor de groep en ik maak Ajax kampioen. Komop man, gaat toch nergens over.
Dat ligt niet aan het aantal personen op het middenveld, maar meer aan hoe die posities ingevuld worden. Een middenveld met drie spelers kan prima functioneren, maar dan moet er wel ondersteuning zijn op het juiste moment door de juiste spelers. Een doorschuivende centrale verdediger en eventueel backs die de vleugels ondersteunen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het middenveld werd overgeslagen? Driemansmiddenveld valt niet serieus te nemen, man!
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het middenveld werd overgeslagen? Driemansmiddenveld valt niet serieus te nemen, man!
Maar om in elk topic te laten weten dat Ajax 4-4-2 moet spelen is bij de grootste deel nu wel bekend.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met jou kan ik praten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een viermansmiddenveld ook niet joh!
Het ligt eraan dat achterin niemand is die echt kan opbouwen van achteruit. Colin kan niets, Stam lukt het niet, Vermaelen probeert het, maar heeft eigenlijk alleen een prachtige lange bal en Urby loopt liever zelf of crosst hem altijd naar de rechtercornervlag. Dan kan je er wel vier poppetjes neerzetten, maar die zullen altijd overslagen worden.
Daarnaast, hij zal altijd met Huntelaar, Suarez en Luque gaan spelen en ik verwacht ook nog eens met Kennedy. Dan speel je dus uiteindelijk gewoon 424. Weet je wat je dan krijgt? Lange ballen! Dat werkt al helemaal niet, laat staan dat een Suarez en een Kennedy veel verdedigend werk gaan oplossen.
Het gaat om invulling van die posities en ballen kwijt kunnen, niet hoeveel poppetjes waar staan. Als ze maar goed positioneel staan dat er opgebouwd kan worden.
Moet ik je gelijk in geven. Als je ziet hoe je Davids mist en je weet dat hij zijn been breekt in een vriendschappelijke wedstrijd notabene omdat hij geen scheenbeschermers draagt. En dat is dan een oudere speler.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:05 schreef Malibu-06 het volgende:
Probleem is denk ik ook dat de talenten bij Ajax teveel verantwoordelijkheid krijgen. Bij Feyenoord momenteel en bij PSV al jaren, zie je dat de oudere spelers steeds de jongere spelers bij de hand nemen. Zo moet het, maar bij Ajax voetbalt iedereen wel voor zichzelf lijkt het wel.
Marten Olsen was een prima trainer, tot dat die Boertjes gingen etterenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:59 schreef Ajaxfan het volgende:
Misschien een idee om een keer een buitenlandse toptrainer aan te stellen. Misschien dat een grote naam de spelers kan overtuigen die extra stap te zetten.![]()
Niets tegen de De Boertjes, hč.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Marten Olsen was een prima trainer, tot dat die Boertjes gingen etteren
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:10 schreef F1908 het volgende:
Grechtigheid, altijd maar die grote bekken van die arrogante jodenclub
Iedereen stil.
Het zit diep bij je hequote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:10 schreef F1908 het volgende:
Iedereen stil.
Ik ben blij voor je dat je een leuke avond heb gehadquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:10 schreef F1908 het volgende:
Iedereen stil.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:12 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Het zit diep bij je he. Die grote bek zal nooit verdwijnen vriend. Juist met die grote bek zijn jullie vele malen vernederd tot op het bot. En ja, het kan weleens misgaan en het gaat de laatste jaren wel vaker mis.
Maar die grote bek zal altijd gekoppeld zijn aan Ajax![]()
quote:
Hoe je het wendt of keert, KJH en Luis Suarez renderen beide beter in een 4-4-2-variant.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een viermansmiddenveld ook niet joh!
Het ligt eraan dat achterin niemand is die echt kan opbouwen van achteruit. Colin kan niets, Stam lukt het niet, Vermaelen probeert het, maar heeft eigenlijk alleen een prachtige lange bal en Urby loopt liever zelf of crosst hem altijd naar de rechtercornervlag. Dan kan je er wel vier poppetjes neerzetten, maar die zullen altijd overslagen worden.
Daarnaast, hij zal altijd met Huntelaar, Suarez en Luque gaan spelen en ik verwacht ook nog eens met Kennedy. Dan speel je dus uiteindelijk gewoon 424. Weet je wat je dan krijgt? Lange ballen! Dat werkt al helemaal niet, laat staan dat een Suarez en een Kennedy veel verdedigend werk gaan oplossen.
Het gaat om invulling van die posities en ballen kwijt kunnen, niet hoeveel poppetjes waar staan. Als ze maar goed positioneel staan dat er opgebouwd kan worden.
Je moet toch ergens blij van worden als je feyenoorder bent.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je dat je een leuke avond heb gehad![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |