abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:15:11 #1
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52772135
Ziet er weer verdomd goed uit als je 't mij vraagt.



Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.



De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.



Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.





Lekker karretje
Signature.
pi_52772207
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:47:04 #3
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_52772530
Erg mooi weer.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:48:14 #4
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_52772550
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.
Horrible Cunt!
pi_52772551
Nice!
pi_52772576
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:48 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.
Vind hem nogal wat weghebben van de A5

Nee ik zie ook veel BMW lijnen, vooral van de 3 coupe, maar zeer zeker een verkoopsucces voor Audi in het zakelijke segment... ja.. nu al.
too much is not enough....
pi_52772673
Ziet er prima uit!
Jammer dat het budget nèt aan ontoereikend is....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52772679
Mooie wagen inderdaad, wellicht wat voor de volgende lease periode.

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de huidige audi modellen? Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik er in 1 heb gezeten.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:58:23 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52772717
dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.


Deze wordt denk ik me volgende auto
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_52772720
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:56 schreef michiel5 het volgende:
Mooie wagen inderdaad, wellicht wat voor de volgende lease periode.

Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de huidige audi modellen? Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik er in 1 heb gezeten.
Ik heb een A4 2.0 TDi gehad als voorloop auto, ik kwam uit een Passat. Echt de meest geweldige auto die ik een tijd gehad heb Wegligging en rijeigenschappen van de huidige A4 zijn echt fantastisch. Heerlijke automaat ook.
too much is not enough....
pi_52772751
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:55 schreef OA het volgende:
Jammer dat het budget nèt aan ontoereikend is....
Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52772925
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...
Voor minder heb je een gelijke motor met een ruim gevulde auto van een het zustermerk
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:16:52 #13
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52773029
Mooie wagen.
Beetje boven m'n budget helaas, verwacht ik.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_52773110
Jammer, het huidige en het model daarvoor zijn stukken mooier. De achterkant en de omhooglopende lijn in de zijdeuren is een kopie van de nieuwe BMW 3-serie die ook stukken minder mooi is dan het vorige model. Zonde...
pi_52773127
Mooi!!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:22:14 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52773137
Ben benieuwd naar de niewe (R)S4.
Zal ook wel een keer komen denk?
Signature.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:34:42 #17
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52774646
Op de één of andere manier doet de kont me denken aan de oude Toledo....
Verder wel een mooie auto, maar niet echt vernieuwend helaas.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:54:44 #18
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52775131
Ik ben totaal geen auto gek maar audi zijn gewoon kunstwerken
Because they will last that long.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:56:12 #19
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_52775168
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:22 schreef eer-ik het volgende:
Ben benieuwd naar de niewe (R)S4.
Zal ook wel een keer komen denk?
Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:04:59 #20
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52775357
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:

[..]

Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
Denk het wel ja
Even kijken of daar al wat over te vinden is.
Signature.
pi_52775481
En een paar pics van de 3.2 6 cilinder







Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_52775492
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:

[..]

Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
als die uberhaubt komt voor dit model
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_52775513
Mmmmm die 3.2 is erg aangenaam om te zien.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:32:54 #24
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_52775959
De 3.2 wordt het erg mooi nu alleen nog de euro's bij elkaar sprokkelen.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_52776003
Ziet er inderdaad erg mooi uit!
pi_52776134
Vind de 'vorige' A4 toch een stuk meer karakter hebben (in hoeverre je daar bij Audi van kan spreken)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:16:59 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52777069
Dit blijft imho de mooiste:



edit: En nee, niet omdat wij die rijden. Vergelijk hem maar eens goed met het huidige model. Naar mijn mening is het oudere model mooier. De nieuwe zal waarschijnlijk wel weer net een tikke beter rijden, maar dat is logisch

[ Bericht 57% gewijzigd door leolinedance op 29-08-2007 19:39:38 ]
pi_52778774
Tsjah, audi heeft me nooit aangesproken en deze is daar geen uitzondering op.
Vreemde lichten met die "golf" van ledjes
Built for Speed
pi_52779220
Hij lijkt wel erg veel op de A5. Ik vraag me af of je het verschil wel kunt zien als je er recht achter rijdt of je ziet hem van voren aankomen. Iets meer verschil met de A5 had best gemogen, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende auto is .
pi_52779377
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:37 schreef RaTz het volgende:
Hij lijkt wel erg veel op de A5. Ik vraag me af of je het verschil wel kunt zien als je er recht achter rijdt of je ziet hem van voren aankomen. Iets meer verschil met de A5 had best gemogen, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende auto is .
Waarom zou je persé het verschil willen zien als je er recht achter of voor rijdt?

  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:59:33 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52787464
Weet je wat ik nou zo vreemd vind? Heel veel mensen vinden/vonden de laatste "Bangle" BMW's lelijk. En toch zie je bij andere merken allerlei kenmerken van dat BMW design terug.

Ook is mijn ervaring dat je de laatste tijd een auto steeds vaker "in het echt"moet bekijken ipv. van plaatjes. De Audi A5 vind ik op papier mooier dan een BMW 3 Coupé; maar als je ze naast elkaar zet vind ik de BMW veel mooier.

Iig. is het wel een verbetering voor Audi; die dingen lijken nu allemaal verschrikkelijk veel op elkaar, en hebben ook een wat gemakkelijk "maak alles maar lekker rond" design. Beetje inspiratieloos vind ik de huidige A4/A6 ed. En een Passat lijkt bij de huidige generaties teveel op een A4 zolangzamerhand.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52796092
Lijkt wel een mislukte BMW.

Het vorige model vond ik echt prachtig, maar dit model is achteruitgang.
pi_52807112
Komt er ook een a4 coupe? Of moet de A5 dat in principe zijn, want als dat zo is dan vind ik het prijsverschil met de 3serie coupe wel erg groot (15k)
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:03:11 #34
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52811423
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:15 schreef eer-ik het volgende:
Ziet er weer verdomd goed uit als je 't mij vraagt.

[afbeelding]

Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.

[afbeelding]

De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.

[afbeelding]

Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker karretje
Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:05:09 #35
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52811491
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:03 schreef ihugster het volgende:

[..]

Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?
ten eerste is het lame om de OP te quoten

Verder raak ik er niet opgewonden van, maar vind ik het een toffe auto.
Daarbij staan audi's toch wel tussen BMW en Mercedes in toch?
Of zie ik dat nou verkeerd?
Signature.
pi_52811836
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:10 schreef ThaFreak het volgende:
En een paar pics van de 3.2 6 cilinder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wit

Koop je zo'n bom van een auto, moet je besparen op een fatsoenlijke kleur
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:19:05 #37
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52811908
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Wit

Koop je zo'n bom van een auto, moet je besparen op een fatsoenlijke kleur
bij sommige wagens is wit anders best een toffe kleur.
Vind het hierbij ook niet lelijk trouwens.
Signature.
pi_52812092
-_-
pi_52829038
Wat veel knopjes rond de pook !? Dan heb je al die veiligheid shit wel nodig !

Verder wel een mooie auto, maar ik zou dan voor de A5 gaan. Helemaal als je hem gaat kopen, denkt tenminste niet iedereen dat je aan het leasen bent.
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:56:43 #40
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_52829220
Mooie wagen
Goede competitie voor de BMW 3
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_52832350
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:48 schreef ForumGek het volgende:
Wat veel knopjes rond de pook !? Dan heb je al die veiligheid shit wel nodig !

Verder wel een mooie auto, maar ik zou dan voor de A5 gaan. Helemaal als je hem gaat kopen, denkt tenminste niet iedereen dat je aan het leasen bent.
Alleen jammer dat de A5 dubbel zo duur is als een A4
pi_52832968
Mmm ben wel benieuwd naar de prijzen, hoewel onze grote kabouter bos weer geweldige plannen heeft om de leaserijder te gaan korten... en de benzineprijzen te verhogen... *zucht*

Maar on-topic, geweldige auto op de plaatjes. Trouwens helemaal eens met eerdere poster dat je tegenwoordig vaak de auto beter in het echt kan zien en ze dan toch net wat anders ogen...
-= in night battles, use many torches and drums, and in day battles, use many flags and pennants in order to influence men's eyes and ears =-
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:40:46 #43
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52833121
Waarom is de achterkant en de voor koplampen zo lelijk
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:42:09 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52833156
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Waarom is de achterkant en de voor koplampen zo lelijk
Omdat het anders zou misstaan bij de rest van die kar?

KLACHT: moderne autoos worden steeds lelijker, en je moet er ook nog langer tegenaankijken door steeds meer files.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:47:33 #45
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_52833299
vind de achterlichten niet supermooi met dat afhangende hoekje, maar wát een smoel staat er toch weer op dien bak hè!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_52842383
wat een enorme spiegels!

dat vind ik weer wat minder..
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:52:56 #47
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52842484
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef garnage-patrick het volgende:
wat een enorme spiegels!

dat vind ik weer wat minder..
beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompie
Signature.
pi_52842516
Ik wilde graag een bestelling plaatsen voor het volledige bestuur van de AFC Ajax. De bedrijfsresultaten zijn dusdanig dat het er wel af kan.
pi_52842566
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:

[..]

beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompie
Dat heb ik echt altijd afschuwelijk gevonden....
Welke idioot dat heeft bedacht...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52857651
erg mooi. leuke motoren . en weer een evolutie van het quattro-systeem
V10
pi_52860082
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_52860252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:58 schreef M5 het volgende:
erg mooi. leuke motoren . en weer een evolutie van het quattro-systeem
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?
pi_52862565
Super mooie bak. Ik ga mijn wagen verkopen en voor de nieuwe A4. Dit keer denk ik dat ik lekker een diesel ga rijden
pi_52864492
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:58 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?


quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.

[ Bericht 1% gewijzigd door M5 op 01-09-2007 12:23:59 ]
V10
pi_52864917
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52873028
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zaterdag 1 september 2007 @ 23:48:19 #57
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52880026
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:33 schreef justmattie het volgende:

[..]

ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
Because they will last that long.
pi_52880707
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef M5 het volgende:

[..]



quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
pi_52880751
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:48 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
vind ik wel, sowieso is audi strakker afgewerkt dan VW, dat dan weer wel
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52882376
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:20 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
En dat is nu precies het voordeel t.o.v. vele andere AWD systemen, die vaak (op BMW en Mercedes na) aangedreven worden op het voor diff, en bij quattro is dat op het midden diff. Met de aandrijving op het midden diff heeft het niet veel zin om sperdiffs te gebruiken in de voor en achter diffs. Pas als je echt veel vermogen hebt (>500 pk) dan zou het nut kunnen hebben. Het is ook geen off-road systeem dus wat moet je met die dure voor en achter diffs als je ze toch nooit gebruikt. Alleen in extreme situaties (sneeuw/ijs of zand) en dan met lage snelheid zou het nut kunnen hebben om een sper diff voor of achter te gebruiken, maar in die situaties volstaat een electronisch systeem.
En dan wordt er bij andere AWD systemen vaak gebruik gemaakt van een Visco midden diff, wat er voor zorgt dat je vermogens verlies hebt.

Quattro zoals het nu gebruikt wordt heeft ook niets meer vandoen met de Quattro rally-wagens uit de jaren 80 omdat die 3 mechanisch gesperde diffs gebruikten en geen torsendiff. En de TT en de A3 hebben een Haldex systeem, dat is ook een ander verhaal.
V10
pi_52884988
Beetje alfa/bmw -achtig. Zal het wel weer goed doen bij het leasevolk
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_52885896
Mooi man, ook het interieur. Lease van mijn A4 loopt komende februari af, wellicht precies op tijd om de nieuwe te bestellen
Het meervoud van lef is leven
pi_52885934
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Het meervoud van lef is leven
  zondag 2 september 2007 @ 10:58:42 #64
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52886077
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Zeg maar gewoon status
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 3 september 2007 @ 18:18:07 #65
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_52921560
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Misschien heb je gelijk als je met 'kwaliteit' duidt op de afwerking aan gebruikte material. Kwaliteit in de zin van duurzaamheid zullen ze niet voor elkaar onderdoen.

Daarnaast betaal je ook de naam, maar dat doe je bij volkswagen eigenlijk ook al.
  maandag 3 september 2007 @ 19:16:28 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52922640
Erg mooi, maar die ledjes mogen ze wat mij betreft wel van al die audi's aflaten
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52961554
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  woensdag 5 september 2007 @ 16:03:52 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52961656
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
True
  woensdag 5 september 2007 @ 16:09:18 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52961727
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:57 schreef joeltje het volgende:

[..]

I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
Ik was nooit een fan van automaatbakken. Maar sinds de Multitronic van Audi ben ik helemaal om. Echt gewéldig. Onze Audi A4 komt uit 2003, maar hij rijdt wel zó fijn met deze automaat! Als optie kun je ook nog de schakelfunctie op het stuur nemen, die zit er bij ons ook op. Geen noodzaak, wel een leuke gadget
pi_53388831
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zeg maar gewoon status
Heb je gezien hoe vreselijk lelijk een passat er van binnen uit ziet..
Boven de 160/170 met z'n 4en is een passat zo'n zwevende bak rommel.. Niks gevoel en gewoon vaag rijgedrag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')