Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto![]()
verder mooie bak![]()
Vind hem nogal wat weghebben van de A5quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:48 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik vind hem ook veel van de 3 serie weg hebben. Alhoewel ik deze mooier vind. Het lijkt meer een geheel dan bij de BMW.
Ik heb een A4 2.0 TDi gehad als voorloop auto, ik kwam uit een Passat. Echt de meest geweldige auto die ik een tijd gehad heb Wegligging en rijeigenschappen van de huidige A4 zijn echt fantastisch. Heerlijke automaat ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:56 schreef michiel5 het volgende:
Mooie wagen inderdaad, wellicht wat voor de volgende lease periode.
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de huidige audi modellen? Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik er in 1 heb gezeten.
Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:55 schreef OA het volgende:
Jammer dat het budget nèt aan ontoereikend is....![]()
Voor minder heb je een gelijke motor met een ruim gevulde auto van een het zustermerkquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik kan er (de oude dan) aan als ik een 2.0TDI neem, maar ik vind 40k voor die auto (uitgerust dan) toch wel van het goede te veel...
Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:22 schreef eer-ik het volgende:
Ben benieuwd naar de niewe (R)S4.
Zal ook wel een keer komen denk?
Denk het wel jaquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:
[..]
Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.![]()
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
als die uberhaubt komt voor dit modelquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:56 schreef Quannum het volgende:
[..]
Ik was er onmiddelijk al twee uitlaten extra aan het bijdenken.![]()
Normaal eerst de S en de dan RS zeker, zoals altijd?
Ben ook benieuwd naar de avantversie.
Waarom zou je persé het verschil willen zien als je er recht achter of voor rijdt?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:37 schreef RaTz het volgende:
Hij lijkt wel erg veel op de A5. Ik vraag me af of je het verschil wel kunt zien als je er recht achter rijdt of je ziet hem van voren aankomen. Iets meer verschil met de A5 had best gemogen, maar dat neemt niet weg dat het een schitterende auto is.
Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:15 schreef eer-ik het volgende:
Ziet er weer verdomd goed uit als je 't mij vraagt.
[afbeelding]
Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.
[afbeelding]
De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi’s bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.
[afbeelding]
Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto’s te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker karretje
ten eerste is het lame om de OP te quotenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:03 schreef ihugster het volgende:
[..]
Mwah.. leuke foto's maar om daar nu helemaal opgewonden van te geraken is ook wel het andere uiterste. Ik vind dit soort wagens altijd een soort ripoff van de wat duurderde klassewagens zoals BMW en Mercedes. Of benik nu wat teveel vooringenomen met dat soort wagens?
Witquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:10 schreef ThaFreak het volgende:
En een paar pics van de 3.2 6 cilinder
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bij sommige wagens is wit anders best een toffe kleur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wit![]()
Koop je zo'n bom van een auto, moet je besparen op een fatsoenlijke kleur![]()
Alleen jammer dat de A5 dubbel zo duur is als een A4quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:48 schreef ForumGek het volgende:
Wat veel knopjes rond de pook !? Dan heb je al die veiligheid shit wel nodig !
Verder wel een mooie auto, maar ik zou dan voor de A5 gaan. Helemaal als je hem gaat kopen, denkt tenminste niet iedereen dat je aan het leasen bent.
Omdat het anders zou misstaan bij de rest van die kar?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Waarom is de achterkant en de voor koplampen zo lelijk![]()
beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef garnage-patrick het volgende:
wat een enorme spiegels!
dat vind ik weer wat minder..
Dat heb ik echt altijd afschuwelijk gevonden....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:52 schreef eer-ik het volgende:
[..]
beter dan dat ze vroeger deden, met aan de rechterkant zoeen stompie
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:58 schreef M5 het volgende:
erg mooi.leuke motoren
. en weer een evolutie van het quattro-systeem
quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:58 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?
ga eens ff je mond spoelen manquote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto![]()
verder mooie bak![]()
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden hebquote:Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)
Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.
Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).
Ben erg benieuwdIdd hard sparen voor die euro's!
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audiquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:33 schreef justmattie het volgende:
[..]
ga eens ff je mond spoelen man![]()
![]()
![]()
BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat![]()
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef M5 het volgende:
[..]
![]()
quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.
vind ik wel, sowieso is audi strakker afgewerkt dan VW, dat dan weer welquote:Op zaterdag 1 september 2007 23:48 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi![]()
En dat is nu precies het voordeel t.o.v. vele andere AWD systemen, die vaak (op BMW en Mercedes na) aangedreven worden op het voor diff, en bij quattro is dat op het midden diff. Met de aandrijving op het midden diff heeft het niet veel zin om sperdiffs te gebruiken in de voor en achter diffs. Pas als je echt veel vermogen hebt (>500 pk) dan zou het nut kunnen hebben. Het is ook geen off-road systeem dus wat moet je met die dure voor en achter diffs als je ze toch nooit gebruikt. Alleen in extreme situaties (sneeuw/ijs of zand) en dan met lage snelheid zou het nut kunnen hebben om een sper diff voor of achter te gebruiken, maar in die situaties volstaat een electronisch systeem.quote:Op zondag 2 september 2007 00:20 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
Zeg maar gewoon statusquote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Misschien heb je gelijk als je met 'kwaliteit' duidt op de afwerking aan gebruikte material. Kwaliteit in de zin van duurzaamheid zullen ze niet voor elkaar onderdoen.quote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
I totally agree, en geniet er dagelijks vanquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb![]()
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
Truequote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Ik was nooit een fan van automaatbakken. Maar sinds de Multitronic van Audi ben ik helemaal om. Echt gewéldig. Onze Audi A4 komt uit 2003, maar hij rijdt wel zó fijn met deze automaat! Als optie kun je ook nog de schakelfunctie op het stuur nemen, die zit er bij ons ook op. Geen noodzaak, wel een leuke gadgetquote:Op woensdag 5 september 2007 15:57 schreef joeltje het volgende:
[..]
I totally agree, en geniet er dagelijks van![]()
Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen![]()
Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...
Ben benieuwd straks in de winkel...
Heb je gezien hoe vreselijk lelijk een passat er van binnen uit ziet..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |