abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52860082
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_52860252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:58 schreef M5 het volgende:
erg mooi. leuke motoren . en weer een evolutie van het quattro-systeem
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?
pi_52862565
Super mooie bak. Ik ga mijn wagen verkopen en voor de nieuwe A4. Dit keer denk ik dat ik lekker een diesel ga rijden
pi_52864492
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:58 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?


quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.

[ Bericht 1% gewijzigd door M5 op 01-09-2007 12:23:59 ]
V10
pi_52864917
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto

verder mooie bak
ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52873028
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)

Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.

Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).

Ben erg benieuwd Idd hard sparen voor die euro's!
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zaterdag 1 september 2007 @ 23:48:19 #57
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52880026
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:33 schreef justmattie het volgende:

[..]

ga eens ff je mond spoelen man

BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
Because they will last that long.
pi_52880707
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef M5 het volgende:

[..]



quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
pi_52880751
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:48 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi
vind ik wel, sowieso is audi strakker afgewerkt dan VW, dat dan weer wel
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52882376
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:20 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
En dat is nu precies het voordeel t.o.v. vele andere AWD systemen, die vaak (op BMW en Mercedes na) aangedreven worden op het voor diff, en bij quattro is dat op het midden diff. Met de aandrijving op het midden diff heeft het niet veel zin om sperdiffs te gebruiken in de voor en achter diffs. Pas als je echt veel vermogen hebt (>500 pk) dan zou het nut kunnen hebben. Het is ook geen off-road systeem dus wat moet je met die dure voor en achter diffs als je ze toch nooit gebruikt. Alleen in extreme situaties (sneeuw/ijs of zand) en dan met lage snelheid zou het nut kunnen hebben om een sper diff voor of achter te gebruiken, maar in die situaties volstaat een electronisch systeem.
En dan wordt er bij andere AWD systemen vaak gebruik gemaakt van een Visco midden diff, wat er voor zorgt dat je vermogens verlies hebt.

Quattro zoals het nu gebruikt wordt heeft ook niets meer vandoen met de Quattro rally-wagens uit de jaren 80 omdat die 3 mechanisch gesperde diffs gebruikten en geen torsendiff. En de TT en de A3 hebben een Haldex systeem, dat is ook een ander verhaal.
V10
pi_52884988
Beetje alfa/bmw -achtig. Zal het wel weer goed doen bij het leasevolk
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_52885896
Mooi man, ook het interieur. Lease van mijn A4 loopt komende februari af, wellicht precies op tijd om de nieuwe te bestellen
Het meervoud van lef is leven
pi_52885934
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Het meervoud van lef is leven
  zondag 2 september 2007 @ 10:58:42 #64
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52886077
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Zeg maar gewoon status
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 3 september 2007 @ 18:18:07 #65
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_52921560
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Misschien heb je gelijk als je met 'kwaliteit' duidt op de afwerking aan gebruikte material. Kwaliteit in de zin van duurzaamheid zullen ze niet voor elkaar onderdoen.

Daarnaast betaal je ook de naam, maar dat doe je bij volkswagen eigenlijk ook al.
  maandag 3 september 2007 @ 19:16:28 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52922640
Erg mooi, maar die ledjes mogen ze wat mij betreft wel van al die audi's aflaten
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_52961554
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  woensdag 5 september 2007 @ 16:03:52 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52961656
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
True
  woensdag 5 september 2007 @ 16:09:18 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_52961727
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:57 schreef joeltje het volgende:

[..]

I totally agree, en geniet er dagelijks van

Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen

Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...

Ben benieuwd straks in de winkel...
Ik was nooit een fan van automaatbakken. Maar sinds de Multitronic van Audi ben ik helemaal om. Echt gewéldig. Onze Audi A4 komt uit 2003, maar hij rijdt wel zó fijn met deze automaat! Als optie kun je ook nog de schakelfunctie op het stuur nemen, die zit er bij ons ook op. Geen noodzaak, wel een leuke gadget
pi_53388831
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zeg maar gewoon status
Heb je gezien hoe vreselijk lelijk een passat er van binnen uit ziet..
Boven de 160/170 met z'n 4en is een passat zo'n zwevende bak rommel.. Niks gevoel en gewoon vaag rijgedrag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')