Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:58 schreef M5 het volgende:
erg mooi.leuke motoren
. en weer een evolutie van het quattro-systeem
quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:58 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Wat is er nieuw an de Quattro? Eindelijk echte diffs ipv aanmodderen met computers?
ga eens ff je mond spoelen manquote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
lijkt wel een bmw 3 serie, die 2e foto![]()
verder mooie bak![]()
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden hebquote:Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Doe mij dan maar de A4 3.0 TDi:
0-100 in waarschijnlijk ~5.9s
Verbruik gemiddeld 7.7L/100km
Prijs: rond de 60.000 (incl bpm/btw, zonder extra's)
Gebaseerd op prijzen en prestaties van de A5.
Over de nieuwe versie van de 6-cilinder 3.0 TDi (+ eventueel aandrijvingsdingen die zijn gewijzigd) wordt niets dan lof gesproken... men vindt hem zelfs vaak lekkerder dan de 4.2 V8 in de S5 (in meerdere reviews gelezen inmiddels).
Ben erg benieuwdIdd hard sparen voor die euro's!
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audiquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:33 schreef justmattie het volgende:
[..]
ga eens ff je mond spoelen man![]()
![]()
![]()
BMW is veel strakker afgewerkt, deze Aldi A4 is gewoon weer een bijna Passat![]()
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:12 schreef M5 het volgende:
[..]
![]()
quattro (m.u.v. de A3 en TT) heeft altijd met diffs gewerkt. Verschil met het quattro-systeem van de vorige A4 is het nieuwere type torsendiff. waardoor de de aandrijving t langer 50% voor en 50% achter verdeelt wordt maar 40% voor en 60% achter.
vind ik wel, sowieso is audi strakker afgewerkt dan VW, dat dan weer welquote:Op zaterdag 1 september 2007 23:48 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van smaak maar om nou te zeggen dat bmw strakker is afgewerkt dan een audi![]()
En dat is nu precies het voordeel t.o.v. vele andere AWD systemen, die vaak (op BMW en Mercedes na) aangedreven worden op het voor diff, en bij quattro is dat op het midden diff. Met de aandrijving op het midden diff heeft het niet veel zin om sperdiffs te gebruiken in de voor en achter diffs. Pas als je echt veel vermogen hebt (>500 pk) dan zou het nut kunnen hebben. Het is ook geen off-road systeem dus wat moet je met die dure voor en achter diffs als je ze toch nooit gebruikt. Alleen in extreme situaties (sneeuw/ijs of zand) en dan met lage snelheid zou het nut kunnen hebben om een sper diff voor of achter te gebruiken, maar in die situaties volstaat een electronisch systeem.quote:Op zondag 2 september 2007 00:20 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Het is toch 1 diff in het midden en de rest is gewoon open. Rest werd bijgeregeld met de computer. Zover ik altijd had begrepen was Quattro een vrij eenvoudig systeem.
Zeg maar gewoon statusquote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Misschien heb je gelijk als je met 'kwaliteit' duidt op de afwerking aan gebruikte material. Kwaliteit in de zin van duurzaamheid zullen ze niet voor elkaar onderdoen.quote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
I totally agree, en geniet er dagelijks vanquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
de 3.0tdi is zonder twijfel de beste motor welke ik ooit gereden heb![]()
behalve de 4.0tdi dan
in de nieuwe A4 moet die in 6,1 naar de 100 gaan
Truequote:Op zondag 2 september 2007 10:45 schreef troje het volgende:
Oh ja, en mensen die roepen dat je voor hetzelfde geld een passat koopt die meer gevuld is, dat klopt inderdaad. Als de hoeveelheid opties het enige is wat voor je telt, moet je vooral een Passat kopen en zeker geen A4. Bij een A4 gaat het juist om de kwaliteit, en die ligt een stuk hoger dan bij een Passat. Als je dat niet ziet of niet waardeert, is een Passat een prima alternatief.
Ik was nooit een fan van automaatbakken. Maar sinds de Multitronic van Audi ben ik helemaal om. Echt gewéldig. Onze Audi A4 komt uit 2003, maar hij rijdt wel zó fijn met deze automaat! Als optie kun je ook nog de schakelfunctie op het stuur nemen, die zit er bij ons ook op. Geen noodzaak, wel een leuke gadgetquote:Op woensdag 5 september 2007 15:57 schreef joeltje het volgende:
[..]
I totally agree, en geniet er dagelijks van![]()
Ik ga dan ook zeker in de nieuwe proefrijden, ik ben benieuwd wat ze met de bak hebben gedaan, want ik vind de eerste versnelling behoorlijk kort... Of toch maar die vario nemen![]()
Hij is prachtig, de nieuwe 4, wel vind ik hem iets minder agressief ogen dan mijn model, en dat is wel jammer...
Ben benieuwd straks in de winkel...
Heb je gezien hoe vreselijk lelijk een passat er van binnen uit ziet..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |