abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52772817
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:40 schreef WaStEd het volgende:
Hoor ik ten Cate net zeggen "de wedstrijd van het seizoen" ?
Waar heb ik dat vaker gehoord.... en wat was de afloop
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:51 schreef WaStEd het volgende:
Ja heb het nu nog een keer gehoord. Meneer is zich al aan het indekken, en dat vind ik een zéér slecht teken. Je moet gewoon voor de camera roepen, we gaan winnen!
Ben jij journalist ofzo? Zegt hij het een, is het niet goed. Zegt hij het ander, is het nog niet goed
pi_52772824
Dagblad De pers is alvast begonnen met het zagen onde stoelpoten van HTC
quote:
Toen Henk ten Cate vorig jaar op Schiphol was gefouilleerd, vroegen zijn assistenten pesterig of de beveiligingsbeambten nog iets bij hem hadden gevonden. ‘Niet echt’, lachte Ten Cate. ‘Alleen een enorm bruin apparaat,maar daar konden ze geloof ik niets mee.‘Het is zo’n onvervalste Amsterdamse grap die alleen maar gemaakt kan worden door iemand die op straat is opgegroeid. In de wijk Kattenburg bijvoorbeeld, ingeklemd tussen het Centraal Station en het Scheepvaartmuseum. Het is precies díe humor die de directie van Ajax niet op prijs stelt.
Althans, dat is het verhaal dat de ronde doet in de Arena; dat de directie de uitstraling van Ten Cate niet bij Ajax vindt passen. Te ordinair, te plat en te volks. Fritz Korbach, die Henk
ten Cate als assistent-trainer de kans gaf bij Go Ahead Eagles, vindt dat onzin.
‘Ajax is van oudsher een club van het volk. Het zijn de ‘stropdassen’ die de club deftig maakten. Zo’n Maarten Fontein, pfff.. de naam zegt het al: daar komt alleen maar water uit.Geen zinnig woord over voetbal.’ Gelouterd Een jaar geleden haalde diezelfde Maarten Fontein Henk ten Cate binnen als opvolger van Danny Blind. De tot hoofdcoach gepromoveerde jeugdtrainer was in de ogen van de clubleiding te onervaren gebleken om een instituut als Ajax te kunnen leiden. In Ten Cate, die in Barcelona als assistent van Frank Rijkaard zojuist de Champions League had gewonnen, zag men wél een gelouterde coach; iemand die Ajax weer landelijke en Europese allure kon bezorgen.

Als verslaggever van El Periódico volgde Edwin Winkels Ten Cate op de
voet. Hij leerde de Amsterdammer kennen als een tegenpool van de rustige, evenwichtige Rijkaard. ‘Henk is een open vent, maar hij ziet overal vijanden’, stelt Winkels. ‘Hij las elke krant en keek naar alle discussieprogramma’s over Barcelona, ook al wist hij van tevoren dat hij zich ging opwinden.’ Vrijwel overal waar Ten Cate werkte, leverde hij puik werk af. Niemand die zijn vakmanschap betwist. Maar tegelijkertijd vertrok de Amsterdammer dikwijls in een sfeer van ruzies en conflicten. Bij NAC botste Ten Cate bijvoorbeeld met Jeffrey van As. In Voetbal International oordeelde Ten Cate openlijk dat de verdediger niet goed genoeg was. Anno 2007 is de strijdbijl begraven tussen Van As en Ten Cate. Gevraagd naar zijn mening over zijn vroegere trainer noemt Van As hem ‘een moeilijk te doorgronden mens’. Soms ontvlambaar, de andere keer beminnelijk. Kortom, geen peil op te trekken. Van As: ‘Nu ik wat ouder ben, zie ik in wat er is gebeurd.Ten Cate is een trainer die de groep op één lijn wil krijgen. Ik zat eens een partijtje tennis met hem te bekijken. Ik was voor de een, Ten Cate voor de ander. Dan was hij de hele tijd
bezig om je op andere gedachten te brengen. Ga je daarin mee, dan is alles goed. Maar zodra je afwijkt van die lijn, heb je een probleem’. Van As gaat tegenwoordig nog wel eens naar trainingen van Ajax kijken en constateert dan dat Ten Cate nauwelijks is veranderd. ‘Hij is een
emotionele trainer. Als iets niet goed gaat, dan reageert hij tamelijk rigoureus’. Eerlijk
Hetzelfde zegt Hans van der Haar, die bij KFC Uerdingen werkte onder Ten Cate. ‘We verbleven in die periode een tijdje in hetzelfde hotel’, vertelt hij. ‘Als Nederlanders in het buitenland
krijg je vanzelf een band met elkaar. Maar zodra we op het trainingsveld stonden, dan spaarde hij
me niet.’ Ook Van der Haar leerde de meedogenloze kant van Ten Cate kennen. ‘Hij is niet iemand die wacht totdat hij alleen met iemand is, nee. Dat gaat keihard, en groupe. Ik kan
veel zeggen over Ten Cate, maar niet dat hij niet eerlijk is. Hij zal nooit iets achter je rug om doen.’ Zijn opvliegende karakter is volgens Korbach de kwaliteit en de makke tegelijk van Ten Cate. ‘Hij blijft een kind van de straat en spreekt die taal dus ook. Soms is dat niet handig.Maar Henk heeft echt overal schijt aan.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_52772861
Ik zie het ook niet zitten. Denk dat we roemloos af gaan met 1-0....ik heb gewoon zo`n voorgevoel.
pi_52772944
We zullen het wel zien, ik denk dat het goed KAN komen, maar dan moet het wel eens meezitten voor de verandering.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52772989
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:05 schreef Longmen het volgende:
Dagblad De pers is alvast begonnen met het zagen onde stoelpoten van HTC
Ik lees eigenlijjk alleen maar dingen die me bevallen, dus als dat de opzet van het stukje was dan is het een slechte journalist. De enige reden waarom Ten Cate zijn biezen zou mogen pakken van mij is wanneer de Champions League weer niet behaald wordt.

Hoe je het ook bekijkt, en of je de zere plek bij PSV legt of niet, we zijn op een haar na geen kampioen geworden. Dat was in elk geval beter dan in de voorgaande jaren. Het gaat echt puur om de Champions League kwalificatie die gewoon te belangrijk is en direct de concurrent PSV financieel teveel versterkt.
pi_52773018
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie het ook niet zitten. Denk dat we roemloos af gaan met 1-0....ik heb gewoon zo`n voorgevoel.
Hou die voorgevoelen van je maar lekker thuis!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:19:19 #32
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_52773075
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:40 schreef WaStEd het volgende:
Hoor ik ten Cate net zeggen "de wedstrijd van het seizoen" ?
Waar heb ik dat vaker gehoord.... en wat was de afloop
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:51 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Ja heb het nu nog een keer gehoord. Meneer is zich al aan het indekken, en dat vind ik een zéér slecht teken. Je moet gewoon voor de camera roepen, we gaan winnen!

En ik denk dat het bestuur er heel anders over denkt, de bankrekening is wel gevuld maar die miljoenen moeten gewoon binnenkomen.

Wel fijn dat hij niet alleen wint, pff, wat een lulverhaal weer.
Anders lees, luister je eerst naar wat HTC gezegt heeft. Hij heeft gezegt dat Ajax moet winnen en dat hij daar alle vertrouwen in heeft.
I would sooner fail than not be among the greatest.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:19:43 #33
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52773085
Met de rustige en evenwichtige Spijkerman en Groenendijk in combinatie met ten Cate heb je naar mijn idee juist een sterke technische staf.
Hopen dat ten Cate dit jaar ook zijn tactische brein wat meer laat gelden en wedstrijden gaat beslissen door op een goede manier in te grijpen. Dat is iets wat ik vorig seizoen gemist heb en waarop je hem wel kunt 'afrekenen'.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:20:25 #34
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52773099
quote:
Al Sadd wilde Ten Cate in plaats van Adriaanse

29/8/2007 9 :12

Co Adriaanse is de nieuwe coach van Al Sadd, maar eigenlijk had de club uit Qatar Henk ten Cate als trainer willen aanstellen. Dat vertelt Marc van Hintum in het Brabants Dagblad.

Van Hintum werkte namens de VVCS mee aan de totstandkoming van het contract van Adriaanse. Hij werd onlangs benaderd door Dieter Meinhold, een voormalig ploeggenoot van de linksback toen die bij Hannover 96 speelde. De Duitser is tegenwoordig directeur van de voetbalbond van Qatar.

'Meinhold wilde eigenlijk Henk ten Cate introduceren bij de leiding van Al Sadd. Ik heb hem verteld dat die nog een jaar contractueel aan Ajax verbonden was. In dat gesprek heb ik de naam van Co Adriaanse laten vallen.'

Volgens Van Hintum ging Adriaanse overstag tijdens een bezoek aan de golfstaat. 'De accommodaties in Qatar zijn onvoorstelbaar mooi. Al Sadd speelt in een miniatuurversie van Old Trafford. Adriaanse sprak uitvoerig met de clubleiding en de scheidende trainer. Bij het zien van het contract werd zijn enthousiasme alleen maar groter.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52773379
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:15 schreef Chivu het volgende:

[..]

Ik lees eigenlijjk alleen maar dingen die me bevallen, dus als dat de opzet van het stukje was dan is het een slechte journalist. De enige reden waarom Ten Cate zijn biezen zou mogen pakken van mij is wanneer de Champions League weer niet behaald wordt.

Hoe je het ook bekijkt, en of je de zere plek bij PSV legt of niet, we zijn op een haar na geen kampioen geworden. Dat was in elk geval beter dan in de voorgaande jaren. Het gaat echt puur om de Champions League kwalificatie die gewoon te belangrijk is en direct de concurrent PSV financieel teveel versterkt.
Het rommelt mij alweer teveel binnenskamers, dat kan nooit goed gaan...
Maar qua resultaat ben ik het met je eens.
pi_52773437
Laat ik het zo zeggen: wanneer Jaakke, Fontein of Van Geel vindt dat de uitstraling van Ten Cate verkeerd is, dan is het duidelijk welke drie van de vier een andere club moeten zoeken.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:38:49 #37
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52773473
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 08:33 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

joh als ik al aan de wedstrijd denk begin ik al te trillen!

dat ze maar gewoon winnen

zoniet dan gaan wij nog een slechte week/seizoen beleven met alle ajax bashers!
Ach, als het vanavond niet goed komt, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, dan spelen we tenminste nog UEFA cup, iets wat de meest fanatieke Ajax-bashers niet kunnen zeggen
Life is what you make it.
pi_52773484
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:37 schreef Chivu het volgende:
Laat ik het zo zeggen: wanneer Jaakke, Fontein of Van Geel vindt dat de uitstraling van Ten Cate verkeerd is, dan is het duidelijk welke drie van de vier een andere club moeten zoeken.
Ja, maar hoe zal het in de praktijk gaan? Dit soort bobo's denken alleen maar aan zichzelf...
Get woke, go broke!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:42:43 #39
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52773544
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:37 schreef Chivu het volgende:
Ach, Henk ten Cate wint het nooit van die drie. Of hij moet steun krijgen, van de supporters bijvoorbeeld?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52773557
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar hoe zal het in de praktijk gaan? Dit soort bobo's denken alleen maar aan zichzelf...
En ik wordt zo langzamerhand schijtziek van dat gerommel steeds. Geen enkele coach sinds van Gaal al(!!) kan fatsoenlijk bouwen en het vertrouwen krijgen voor jaren....
pi_52773574
Alsof het bestuur zich de afgelopen jaren ook maar 1 keer iets van de supporters heeft aangetrokken .

Komop man, zelfs iets simpels als het oude logo is niet gelukt, en dan zullen "we" invloed hebben op de samenstelling van de bestuurstop? Dream on...
Get woke, go broke!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:46:14 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52773620
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zeker van Geel is nou niet iemand die direct op moet stappen als hij kritiek heeft op het functioneren van een hoofdtrainer, dat hoort bij zijn functie notabene! In mindere mate geldt dat ook voor Jaakke en Fontein natuurlijk. Kritiek moet gewoon kunnen in een professionele organisatie, daar moet ten Cate niet te emotioneel op reageren maar gewoon volwassen mee omgaan. Voor zover het waar is natuurlijk, want het gaat nu over een bewering van een aan lager wal geraakte alcoholist. Is dat misschien het Korbach-effect?
Life is what you make it.
pi_52773624
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:43 schreef HeatWave het volgende:
Alsof het bestuur zich de afgelopen jaren ook maar 1 keer iets van de supporters heeft aangetrokken .

Komop man, zelfs iets simpels als het oude logo is niet gelukt, en dan zullen "we" invloed hebben op de samenstelling van de bestuurstop? Dream on...
En o.a. dat is nu juist de makke van het bestuur, al jaren...
pi_52773653
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:46 schreef Longmen het volgende:

[..]

En o.a. dat is nu juist de makke van het bestuur, al jaren...
Ja, en daar doen we dus helemaal niets aan, en natuurlijk niet alleen bij Ajax is het zo.
Get woke, go broke!
pi_52773661
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:42 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, Henk ten Cate wint het nooit van die drie. Of hij moet steun krijgen, van de supporters bijvoorbeeld?
Helaas heeft Ten Cate dat nog niet af weten te dwingen. Vanavond kan hij een belangrijke stap zetten.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zeker van Geel is nou niet iemand die direct op moet stappen als hij kritiek heeft op het functioneren van een hoofdtrainer, dat hoort bij zijn functie notabene! In mindere mate geldt dat ook voor Jaakke en Fontein natuurlijk. Kritiek moet gewoon kunnen in een professionele organisatie, daar moet ten Cate niet te emotioneel op reageren maar gewoon volwassen mee omgaan. Voor zover het waar is natuurlijk, want het gaat nu over een bewering van een aan lager wal geraakte alcoholist. Is dat misschien het Korbach-effect?
Kritiek is prima hoor, maar niet op de uitstraling van Ten Cate. Dat is namelijk qua uitstraling een Ajax-trainer pur sang.
pi_52773681
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:43 schreef HeatWave het volgende:

'Simpels'? Zit denk ik heel wat meer achter dan je denkt.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:48:56 #47
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_52773693
Ik ben nog nooit zo gespannen geweest voor een uitwedstrijd die ik gewoon op tv ga kijken.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_52773738
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Kritiek moet deels kunnen. Maar bij ajax clashen de TD en de trainer steeds weer. Dat zijn gewoon ego's die worden uitgespeeld. Bij onze Brabantse vrienden bv gaat t al een stuk beter...
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:52:42 #49
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52773770
Van mij mag Henk ten Cate nog jaren trainer/coach van Ajax blijven, want ik zie geen geschikte opvolger. Co Adriaanse wordt door velen niet geaccepteerd en in Frank Rijkaard en Bassie zie ik het niet zitten, daarom alleen al mag Ten Cate nog jarenlang aanblijven!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:53:51 #50
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_52773788
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:52 schreef M0NTANA het volgende:
Van mij mag Henk ten Cate nog jaren trainer/coach van Ajax blijven, want ik zie geen geschikte opvolger. Co Adriaanse wordt door velen niet geaccepteerd en in Frank Rijkaard en Bassie zie ik het niet zitten, daarom alleen al mag Ten Cate nog jarenlang aanblijven!
Frank Rijkaard mag er wel bij komen van mij hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')