Ik vraag me af wie er gelijk heeft, die 32 trainers van CL-clubs of jij.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Milan wint ondanks Seedorf niet door Seedorf
quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik doe het beter als je mij met Kaka, Pirlo en Gatusso laat voetballen
Het is zonde dat ze jouw talent nooit herkend hebben vroeger.... Dan had je nu gevoetbald en niet hier gepost, hadden we meer lol aan je beleefd denk ik.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik doe het beter als je mij met Kaka, Pirlo en Gatusso laat voetballen
Een provocerend betweterig mannetje op de velden? Hey hoor ik iemand Seedorf zeggenquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het is zonde dat ze jouw talent nooit herkend hebben vroeger.... Dan had je nu gevoetbald en niet hier gepost, hadden we meer lol aan je beleefd denk ik.
quote:Reiziger wil als trainer aan de slag in Spanje
Een functie bij zijn oude club FC Barcelona hoeft voorlopig nog niet, maar het liefst gaat Michael Reiziger wel weer aan de slag in Spanje. De oud-prof volgt momenteel de cursus Coach Betaald Voetbal, en als trainer wil hij verder.
"Mijn ambities zijn nu nog bescheiden. Ik wil eerst mijn papiertje halen, want dat is een vereiste om ergens aan de slag te kunnen", zegt de voormalig prof tegenover OnsOranje.nl. "En daarna zou het heel mooi zijn om bij een club in Spanje aan de slag te gaan. Ik woon er, ik ben de taal machtig en heb het daar erg naar mijn zin. Waar ik dan aan het werk zou willen? Daar houd ik me op dit moment helemaal niet mee bezig."
De oud-international ziet een functie bij een grote club voorlopig nog niet zitten. "Je weet natuurlijk nooit wat er op je pad komt, maar een grote club is zeker in het begin geen optie. Er komt al zoveel op je af. Bij FC Barcelona heb ik gezien hoeveel media elke dag rondom de club hangen. Als speler krijg je er ook mee te maken, maar toch minder dan een coach. Ik hoef die enorme druk nu nog niet op mijn schouders."
Reiziger lijkt een rol als trainer zeker te zien zitten, alhoewel hij nog niet echt weet wat voor type trainer hij is. "Moeilijk om te zeggen wat voor type leider ik ben. Je weet nooit welke weg je inslaat. Maar ik denk dat ik me wel kan aanpassen aan de behoeften van een groep. Ik kan me in meerdere trainersstijlen vinden. De discipline aantrekken, als dat nodig is. En meer ontspanning, als de groep dat verlangt."
Op wie hij zou willen lijken van de trainers waar hij onder werkte durft de verdediger niet te zeggen. "Zelf heb ik een groot aantal verschillende coaches meegemaakt. Van Louis van Gaal en Guus Hiddink tot Steve McClaren. Ik kan er niet één opnoemen die ik zou willen kopiëren. Dat is namelijk een groot woord. Elke trainer heeft wel dingen gehad die mij aanspreken. Die ervaringen neem ik mee."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |