Is het ook niet zo dat juist in Italië meerdere malen serieuze schorsingen zijn uitgedeeld aan spelers die positief testten? Wat ook gewoon zo hoort natuurlijk, maar om aan te geven dat het niet aan de nationaliteit van de spelers ligt dat ze eerder 15 dagen kregen. Een jaar schorsing voor één keer vijf minuten te laat komen is gewoon belachelijkquote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:25 schreef DIGGER het volgende:
Volgens mij heeft de nationaliteit van de spelers nog het land in of de club waar de spelers voor uitkomen ook maar iets met het gebeuren te maken.
Het gaat er puur om dat de TAS in hoger beroep, aangetekend door het WADA, een speler die 5 minuten te laat is bij de controle (reden in m'n vorige post) voor een jaar schorst terwijl de speler:
- Nooit gelogen heeft
- 100% negatief getest heeft.
De enige "misdaad" is dus dat dat ze 5 minuten te laat waren. Alsof je dan, als je doping gebruikt zou hebben, die sporen in de 5 minuten kwijt bent.
Dus 1 jaar schorsing voor 5 minuten te laat.
Ik vind 15 dagen schorsing voor zo'n "vergrijp" al veel, maar begrijp dat ze wel een sanctie opleggen omdat anders het hek van de dam zou zijn, maar een jaar is absurd voor spelers die dus gewoon 100% negatief getest zijn.
quote:'Hoe ik een ploeg prepareerde om in de Champions League te spelen', is een van de onderwerpen waarover de geschorste arts zou willen praten. Een andere luidt: "Mijn medische relatie met winnaars van de Tour de France, de Giro d'Italia en de Vuelta.'
ik vermoed serieus dat Fuentes dat niet zal overlevenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:02 schreef rubbereend het volgende:
even gejat uit: SPT / Doping #80 Van Turkije tot Kenia: niet te vertrouwen
http://www.nusport.nl/atl(...)heimen-verkopen.html
[..]
Zou fijn zijn als ook de praktijken in het voetbal van Fuentes naar buiten komen.
Alles voor geld, walgelijk. Maar laat hem nu maar ook met alle namen komen, niemand sparen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:02 schreef rubbereend het volgende:
even gejat uit: SPT / Doping #80 Van Turkije tot Kenia: niet te vertrouwen
http://www.nusport.nl/atl(...)heimen-verkopen.html
[..]
Zou fijn zijn als ook de praktijken in het voetbal van Fuentes naar buiten komen.
De rechtbank zal het wel voorkomen. Net als het bewijsmateriaal wat ze hebben laten vernietigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Alles voor geld, walgelijk. Maar laat hem nu maar ook met alle namen komen, niemand sparen.
Real heeft sinds 2002 geen finale meer gehaald. Ben benieuwd over welke periode het gaat. En we hebben het Spaanse nationale elftal ook nog natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:32 schreef Tchock het volgende:
Dat moet toch haast wel Real en/of Barça zijn?
Juist op dat laatste doelde ik, eigenlijk. Fuentes noemde het Spaanse team als enige bij naam. Real en Barça leveren vrijwel alle spelers van de Spaanse nationale équipe. Plus natuurlijk dat Fuentes kliniek ook in Madrid is. Assumption is the mother of all fuckups maar het is in elk geval bijzonder.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:38 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Real heeft sinds 2002 geen finale meer gehaald. Ben benieuwd over welke periode het gaat. En we hebben het Spaanse nationale elftal ook nog natuurlijk.
Uiteraard, maar er kan niet veel aan gedaan worden. De makers lopen mijlen voor op de controleurs.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:31 schreef De_Ananas het volgende:
Is er doping in voetbal? En zoja, kan er dan wat aan gedaan worden?
Volgens mij hoef je voor OOCC maar één uur per dag beschikbaar te zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:Er zouden meer \'\'out of competition\'\' controles moeten worden gehouden maar daarmee tast je wel de privacy van spelers aan....
Gelukkig heeft de Spaanse regering hier niets mee te maken.quote:Ik ben bang dat het nooit boven water komt van Fuentes aangezien de Spaanse regering alles in de doofpot stopt qua Spanjaarden betreft...
er wordt in het voetbal ook gewoon nauwelijks gecontroleerdquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er kan niet veel aan gedaan worden. De makers lopen mijlen voor op de controleurs.
Klopt, maar er zijn gewoon zo ontzettend veel middelen die gebruikt kunnen worden, maar nog niet kunnen worden opgespoord, die ervoor zorgen dat ze, zeker met zo ontzettend veel geld, nooit betrapt zullen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er wordt in het voetbal ook gewoon nauwelijks gecontroleerd
Blijft een bazenteam.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:39 schreef rubbereend het volgende:
Tahitiaan positief bij Confederations Cup
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |