Tan,
![]()
Heel veel sterkte en ik sluit me aan bij de vorige posts!!
Nieuwe zwangere (even te lui om op te zoeken) van harte
![]()
En nu leuk nieuws: Eli is vanochtend om 11:13u geboren!!!
![]()
Gewicht 3828g, lengte onbekend.
Korte samenvatting:
11 uur gisteravond: voorweeen
verkast nar de bank, want liggend is het geen doen die krampen
ongeveer 3 kwartier toch nog kunnen slapen
om half 4 duren de krampen toch wel langer en doen we de douche-test, en welja de weeen worden sterker. alles nog prima te houden.
om half 6 vlos gebeld, komt om 6 uur, 3 cm ontsluiting.
we hebben contact om 8 uur en spreken om 10 uur af in het zkh
om haf 10 zijn we er.
om vijf voor tien breken vliezen, er komt erwtensoep uit, dus medische indicatie
om vijf over tien 6 cm ontsluiting
om half elf 10 (!!!!) cm ontsluiting en mogen we persen
ik krijs werkelijk de hele boel bij elkaar, want weet niet helemaal wat te doen.
als ik eenmaal doorheb wat te doen, kan ik het ook in stilte. heb eerst niet helemaal door wat nu precies de perswee is, want het beperkt zich tot een licht druk op anus. en dan komt het hoofdje... laten we het erop houden dat ik aan de strepsils moet vanavond...
ik ben een beetje uitgescheurd, maar als het hoofdje staat herstelt de hartslag niet niet meer tot boven de 60, dus knip (buiten wee om, denk ik, maar niets gevoeld) duwen op buik, persen, trekken, et voila, Eli is er!
Totaal een half uur geperst. (En een beetje meegepoept
![]()
. Ach, boeien)
Foto's en uitgebreid bevallingsverhaal volgen.
Los van de knip (3 hechtingen intern, 6 extern) en de ontzettende laksheid van het personeel nadat Eli geboren is, was het een hele bijzondere ervaring. Dat je tijdens een wee totaal van de wereld bent, en binnen een seconde daarna weer gewoon een gesprek kan voeren, vind ik er bijzonder.