PeuRac | dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:59 |
Volgens diverse websites en radio stations is het faillisement aangevraagd van Spyker cars, de holding waar de fabriek en de F1 renstal onder vallen.quote:Bron: Nu.nl | |
#ANONIEM | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:01 |
pwned ![]() | |
PeuRac | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:02 |
quote:Bron: Telegraaf | |
Fugie | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:09 |
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost ![]() | |
Godtje | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:11 |
quote:Toch een kwestie van tijd voordat Spyker helaas weer uit elkaar klapt. | |
Pharell | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:12 |
quote:ja alleen koopt niemand die ![]() | |
Fliepke | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:13 |
quote:Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor ![]() Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had ![]() | |
Fugie | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:23 |
quote:ja als ze die suv eens zouden gaan bouwen zou het financieel een stuk beter gaan waarschijnlijk ![]() | |
Fliepke | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:24 |
quote:Precies en dan ook nog eens efficient, dat zou ook helpen ![]() | |
Pharell | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:25 |
quote:ze hadden in hun jaar cijfers verkochte auto's staan die eigenlijk voorraad waren ![]() tis allemaal gebakken lucht daar bij spijkerT | |
Mike.Strutter | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:32 |
Spyker verkoopt gewoon te weinig auto's. Dat wisten ze ook al voordat ze in de F1 gingen. | |
Oosthoek | dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52 |
Een order is nog geen verkoop natuurlijk. En een faillissementsaanvraag is nog geen faillissement. Maar Spyker gaat vroeg of laat wel op de fles door de bizarre marketing experimenten van Muller. Maargoed dat zei ik twee en een half jaar geleden ook al, en toen wilde niemand luisteren ![]() | |
sanger | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:10 |
Spyker heeft de kosten van het F1 team, de nieuwe fabriek en de productie van de SUV een beetje onderschat. Helaas. Geldbronnen aanboren zal uitermate lastig worden in de huidige situatioe, dus het hangt imo af van de bereidheid van de huidige aandeelhouders. Overigens zal de SUV voorlopig niet in productie gaan omdat ze simpelweg de productie niet kunnen betalen. | |
Zwansen | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:12 |
Die auto's zien er toch niet uit... ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:15 |
Tsjah... Opzich hebben ze natuurlijk wel aardig wat opgebouwd daar in zeewolde... Alleen een beetje jammer dat het nogal ondoorzichtig is daar... Zo zijn nieuwe investeerders natuurlijk niet echt van plan veel geld te investeren... | |
DS4 | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:16 |
quote:Het ergste is dat ze kwalitatief echt ondermaats zijn... | |
DeBastaard | dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:51 |
Allemaal de schuld van die Sjappie Albers ![]() Oke nu ff serieus, spijker had imho nooit aan F1 moeten beginnen. | |
Jimmie | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:13 |
quote:Is dat zo? Ben is in de fabriek geweest en bij de rondleiding werd verteld dat ze door Le Mans toch behoorlijk wat kennis hadden over betrouwbaarheid. Nu neem ik dat wel met een korreltje zout, maar ik verwacht wel dat die Audi onderdelen het prima uithouden ![]() Behalve de C8 Spyder (en Laviolette) hebben ze alleen geen enkel model wat echt te pruimen is (al die long wheel base modellen zien er niet uit). _____________ Leuke documentaire over de zeepbel van Spyker op Netwerk van gister (skip naar 5:54) http://player.omroep.nl/?aflID=5368386&md5=c6ede8ed855b334756dbe61204162cf0 | |
dubidub | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:37 |
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit ![]() | |
PLAE@ | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:45 |
Effe Boekhoorn bellen ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:46 |
quote:So what else is new... Het lijkt wel of de hele wereld uit is op het failissement van Spyker... ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:02 |
quote:Door wie dan? En hoe weet jij dit? | |
dubidub | dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:39 |
quote:Schuldeisers, nieuws. | |
sanger | dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:17 |
quote:Vreemd dat het nooit in het financieele dagblad staat...... | |
ASroma | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:14 |
jah altijd laatste rijden bij de f1 is niet echt goeie promotie ofzo ![]() | |
Beach | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:17 |
En ze hebben Alex Schnaider ook nog niet eens afbetaald voor hun F1 team ![]() | |
invine | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:24 |
doe mij anders maar zo'n c8 ![]() | |
dubidub | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:51 |
quote:Da's inderdaad vreemd. | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:56 |
Blijkt sowieso niet waar: http://www.rtl.nl/(/finan(...)ssementsaanvraag.xml | |
PeuRac | dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:03 |
als iemand spyker wil overnemen, is t wel lekker goedkoop in elk geval, veel verder zal het aandeel niet dalen. | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:11 |
Waarom denk je dat ze het een en ander bij de AFM aankaarten? ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:14 |
Overigens is het spyker en niet spijker... ![]() | |
Der_Onkel | dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:26 |
* zucht * Spyker gaat niet 1-2-3 failliet. Er zijn te veel mensen die er een heel groot belang bij hebben dat het niet failliet gaat (Lees: Mubadala, Boekhoorn e.a.). Daarnaast is het F! team vele miljoenen waard, aangezien er volgend jaar nog 1 team bij komt, dan gaat het 'op slot' en mogen er geen nieuwe teams meer bij, wat weer positief is voor de waarde van de teams. | |
Oosthoek | dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:56 |
quote:Goh, echt? Daar was ik zelf nou nooit opgekomen. Mag ik vragen welke schuldeisers en van welke nieuwsbron je dit vernomen hebt, aangezien ik er bar weinig van geloof. quote:Ik bewonder je optimisme. Ik zou nog wat Spykeraandelen kopen als ik jou was. Staat lekker laag nu en volgens jou kan het alleen maar beter worden dus. | |
sanger | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01 |
quote:Maar dan nog, het houdt ooit op. Ook voor de aandeelhouders. Het is de keuze om er nog meer geld in te pompen met kans op verlies, of nu stoppen het verlies zoveel mogelijk beperken. Het punt dat aandeelhouders voor de tweede optie zouden gaan kiezen komt wel erg dichtbij nu. | |
j0rrit | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:02 |
quote:Leuk stukje. ![]() | |
sanger | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:04 |
quote:Maar ze kunnen nergens geld loskrijgen om de productie op te starten ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:13 |
Ik had een mooie tip voor Muller en z'n maatjes: een auto kopen van dit caliber doe je op emotie en status. Het merk maakt nog bar weinig emotie los aangezien het geen (race)geschiedenis heeft (het oude merk telt absoluut niet mee aangezien het huidige spyker daar geen enkele band meer mee heeft, slechts de naam is opgekocht, en bovendien veel te oud was en daarom in niemands herinnering nog status heeft, zie Maybach) en verder bijzonder weinig status biedt. Wie heeft in hemelsnaam verzonnen om een x aantal modellen binnen een korte tijd te willen produceren? Zorg dat je één GOED model hebt wat je bekendheid laat genereren en wat jouw imago bouwt. Nu hebben ze 124078 verschillende rukmodellen die geen van allen verkoopt, lekker bezig! Bovendien zitten ze in de F1 wat véél te hoog gegrepen is voor een nieuwe fabrikant. Ik vond Le Mans al redelijk gewaagd, de F1 is gewoon totaal debiel. De hele exercitie werd met de presentatie van die SUV al veel te riskant. Waarom hebben ze het bedrijf niet de kans gegeven te stabiliseren dmv 1 model? Kijk naar donkervoort, die lukt dat ook. Dan kun je daarna voorzichtig gaan denken aan uitbreidingsplannen. Muller is gewoon gek in z'n kop geweest door te denken dat hij wel eventjes de boel een vliegende start kon laten maken. Ondoordacht en zonde, want dit bedrijf had een prachtige toekomst kunnen hebben als het met beleid was bestuurd. Maar de beste stuurlui staan altijd aan wal natuurlijk ![]() | |
Xtreem | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:17 |
F1 was m.i. een unieke kans, en men heeft gekozen om 'de Dood of de Gladiolen' te spelen.... En dat lijkt dus de Dood te worden..... zonde ![]() | |
ASroma | dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:50 |
quote: ![]() | |
j0rrit | woensdag 29 augustus 2007 @ 07:40 |
Geen faillissementsaanvraag Spyker | |
Hyperdude | zaterdag 1 september 2007 @ 20:27 |
Gaat toch niet zo goed met Spyker dus:quote: quote:http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=38266 | |
StefanP | zondag 2 september 2007 @ 00:36 |
Wat doet zo'n toko nou in de F1? Steek dat geld eens in de productie van een auto die er wel uitziet. | |
Mike.Strutter | zondag 2 september 2007 @ 01:48 |
quote:Een auto die verkoopbaar is en waar winst op gemaakt wordt ![]() | |
M5 | zondag 2 september 2007 @ 01:58 |
Een bedrijf dat zelf maar net het kopje boven water kan houden moet ook niet beginnen aan de bodemloze put als een F1 renstal. Dat moet je pas doen als je de zaken goed op orde hebt en elk jaar een flinke winst maakt. Hadden ze maar nuchter moeten blijven, en op z'n minst de activiteiten van de GT-racers stop zetten, die draaien ook elk jaar dik verlies (4 a 5 miljoen). | |
StateOfMind | zondag 2 september 2007 @ 13:25 |
http://www.pitpass.com/fe(...)php?fes_art_id=32596 | |
Jimmie | zondag 2 september 2007 @ 13:37 |
Die GT activiteiten moeten ze houden, stukken leuker om te zien dan de F1 auto's van Spyker | |
MikeyMan | zondag 2 september 2007 @ 13:43 |
quote:Denk dat ook nogal nuttig is om de wagens een wat fatsoenlijker weggedrag te geven... | |
Fugie | zondag 2 september 2007 @ 20:47 |
hoeveel geld houden ze nou over na de verkoop van de f1 renstal ? | |
sanger | maandag 3 september 2007 @ 09:32 |
Ze maken verlies. Ze kochten het voor 100 miljoen, en verkopen voor 80 miljoen. | |
MikeyMan | maandag 3 september 2007 @ 09:38 |
quote:ze kochten het voor zover ik weet voor 110 miljoen Dollar, en wordt nu verkocht voor 80 miljoen euro... | |
MikeyMan | maandag 3 september 2007 @ 09:54 |
Er wordt op RTLZ gesproken over 3,5 miljoen winst... | |
j0rrit | maandag 3 september 2007 @ 10:24 |
quote:100 miljoen USD is nog steeds 73 miljoen euro. Dus dat is 7 miljoen 'winst'. En als het 110 miljoen USD was, dan hebben we het over 80,6 miljoen euro. | |
NED | maandag 3 september 2007 @ 10:37 |
Geloof maar dat ze er geld uitslepen. En over een jaar verkopen mol en die indiaan het en dan hebben die ook allebei weer hun zakken gevuld. Komop zeg, mol is niet iemand als stoddart of jordan of noem maar op. Die zit daar puur en alleen maar om zijn eigen zak te vullen en heeft nul komma niks met autosport van doen ![]() | |
SuN-CRuSHeR | maandag 3 september 2007 @ 11:49 |
Aandeel knalt ff 225% omhoog, iedereen die handig inspeelde op dit nieuws lacht zich nu kapot! | |
sanger | maandag 3 september 2007 @ 12:14 |
quote:Mol heeft juist wel passie voor de sport. | |
MikeyMan | maandag 3 september 2007 @ 13:14 |
quote:225% ??? 6,3 momenteel... | |
NED | maandag 3 september 2007 @ 13:32 |
quote:Dat kan je wel roepen en dat kan ie zelf ook wel roepen, maar in mijn ogen is het een bikkelharde zakenman. Zakenmannen willen maar 1 ding en dat is zoveel mogelijk geld verdienen. Geloof het maar niet dat meneer Mol er geen geld aan over houd. Dit is echt niet een hobbyprojectje voor hem "omdat ie F1 zo leuk vind!!" ![]() Die kerel is uit op winst. Niet meer en niet minder. | |
Kill_em_all | maandag 3 september 2007 @ 14:48 |
Als die echt geld had willen verdienen dan had ie vast niet in een team zoals spyker geinvesteerd. Je gaat met een merk wat net nieuw is, het maar netaan red ff een F1 team kopen wat al jaren achteraan staat, dat doe je niet als je er op de korte termijn een grote zak geld aan wil verdienen lijkt mij. | |
Hyperdude | maandag 3 september 2007 @ 19:13 |
Op de Spyker site staat ergens in een "press release"dat ze in de eerste helft 17 auto's hebben gemaakt. En 17 van die dingen maken, is niet hetzelfde als 17 stuks verkopen. ![]() Dat hele F1 team is natuurlijk maar een schijnvertoning; en kan miljoenen opleveren, of kosten. Als je in een half jaar 17 auto's bouwt heb je denk ik toch wel een serieus probleem. http://www.spykercars.nl/(...)r_results_2007.1.pdf | |
Kill_em_all | maandag 3 september 2007 @ 19:36 |
Dat valt opzich toch nog wel mee? Pagani en koeningsegg verkopen volgens mij ook niet veel auto's? maar die hebben dan ook geen compleet F1 team ![]() | |
MikeyMan | maandag 3 september 2007 @ 19:39 |
Volgens mij wordt de link tussen de F1 en sportwagen-activiteiten hier rijkelijk overdreven... | |
ook_gek | maandag 3 september 2007 @ 20:10 |
Spyker bouwt toch alleen op bestelling en hebben naar eigen zeggen wachtlijsten. Dus als ze er 17 gebouwd hebben moet dat dus volgens hun eigen zeggen ook verkocht zijn. En mol is een groot autoliefhebber hij heeft toch een complete verzameling van extreme dure en zeldzame auto's staan. Waar onder een orginele milla mi ( of zo iets ) auto. Dat is een auto die ooit in het veleden mee gedaan heeft aan die milla mi rally dwars door italie. Alleen als een auto aantoonbaar vroeger aan die rally heeft mee gedaan, mag 1x per jaar deelnemen aan de zelfde rally. Die wagens zijn een fortuin waard omdat ze de milla mi of zo iets mogen rijden. Echter is Mol inderdaad ook een zakenman. En ik heb soms het idee dat hij juist die F1 team aangekocht heeft bij spyker om te zien hoe veel aandacht er was naar dat team om later mogelijk over te kopen zelf. En na wat geld investeren wel mooi door te kunnen verpatsen. Echter is het ook zo dat Mol zeer goede contacten heeft in de auto en zakenwereld. Die hebben als ik mij niet vergis er voor gezorgt dat Ferrari de motoren leverd voor hun F1 team. Of zit ik er met het laaste nou volledig naast? | |
MikeyMan | maandag 3 september 2007 @ 20:16 |
Mille Miglia toevallig? Formule1 motoren kwam door gezamelijke aandeelhouders van spyker en ferrari... Stel arabieren als ik mij niet vergis... | |
ook_gek | dinsdag 4 september 2007 @ 00:20 |
quote:dat is die race dwars door italie toch met auto's die jaren geleden die rally gereden hebben toch? Zeg maar gerust een rijdend auto museum over wat is het 3000 kilometer of zo? | |
Jimmie | dinsdag 4 september 2007 @ 00:33 |
Mille = 1000 Miglia = mijlen Volgens mij rijden ze alleen in het noorden tot midden van Italie. |