Bron: Nu.nlquote:Spyker bevestigt vordering verzekeraar
Uitgegeven: 28 augustus 2007 09:55
AMSTERDAM - De fabrikant van luxe sportwagens Spyker is verder in de financiële problemen geraakt. Een woordvoerster van het in Zeewolde gevestigde bedrijf bevestigde dinsdag dat Spyker een vordering heeft ontvangen van de Zwitserse verzekeraar Zürich.
Over de hoogte van die vordering deed de zegsvrouw geen mededelingen, behalve dat Spyker die betwist.
Het AD meldde dinsdag dat een Gronings incassobureau namens twee schuldeisers onder wie Zürich bij de rechtbank in Maastricht het faillissement heeft aangevraagd van Spyker Cars, dat zowel het autobedrijf als de Formule 1-renstal omvat.
Rechtbank
De woordvoerster liet desgevraagd weten dat Spyker geen contact heeft gehad met de rechtbank. Er zouden geen vorderingen van andere schuldeisers bij Spyker bekend zijn.
Aandeel
Het aandeel Spyker kelderde in de vroege handel ruim 18 procent tot 4,30 euro. Eerder dit jaar noteerde het nog een koers van ruim 21 euro, maar die waarde verdampte snel door aanhoudende berichten over grote financiële problemen.
(c) ANP
Bron: Telegraafquote:Spyker weer onder vuur schuldeisers
28 Aug 07, 09:13
AMSTERDAM (DFT) - Sportwagenfabrikant Spyker verkeert weer eens in zwaar weer. Twee schuldeisers hebben het faillissement aangevraagd. Dat geldt zowel voor het moederbedrijf als voor het Formule-1 Team, zo meldt het AD vanmorgen.
De schuldeisers zijn verzekeringsconcern Zurich - dat ¤295.000 aan premies vordert- en om een particulier uit Maastricht, die ¤50.000 tegoed heeft van de autofabrikant. Het faillisement is aangevraagd bij de griffie van de rechtbank in de Limburgse stad.
Volgens oprichter en mededirecteur Victor Muller gaat het bij de verzekeraar slechts om een dispuut over de hoogte van de premies, dat netjes zal worden afgehandeld.
Spyker verkeert financieel in zwaar weer en heeft zijn beurswaarde door een reeks negatieve berichten sterk zien dalen in de afgelopen maanden. .
Toch een kwestie van tijd voordat Spyker helaas weer uit elkaar klapt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:09 schreef Fugie het volgende:
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost
ja alleen koopt niemand diequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:09 schreef Fugie het volgende:
3 ton is peanuts, dan verkopen ze een paar autos en dan is dat ook weer opgelost
Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoorquote:
ja als ze die suv eens zouden gaan bouwen zou het financieel een stuk beter gaan waarschijnlijkquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor
Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had
Precies en dan ook nog eens efficient, dat zou ook helpenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:23 schreef Fugie het volgende:
[..]
ja als ze die suv eens zouden gaan bouwen zou het financieel een stuk beter gaan waarschijnlijk
ze hadden in hun jaar cijfers verkochte auto's staan die eigenlijk voorraad warenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Mwa, je hebt toch wel even wachttijd hoor
Ik weet nog van mijn bezoekje aan de fabriek vorig jaar dat men die SUV had geintroduceerd en dat die nog lange niet in productie ging maar men wel al voor 2 jaar orders had
Het ergste is dat ze kwalitatief echt ondermaats zijn...quote:
Is dat zo? Ben is in de fabriek geweest en bij de rondleiding werd verteld dat ze door Le Mans toch behoorlijk wat kennis hadden over betrouwbaarheid. Nu neem ik dat wel met een korreltje zout, maar ik verwacht wel dat die Audi onderdelen het prima uithoudenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze kwalitatief echt ondermaats zijn...
So what else is new... Het lijkt wel of de hele wereld uit is op het failissement van Spyker...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:37 schreef dubidub het volgende:
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit
Door wie dan? En hoe weet jij dit?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:37 schreef dubidub het volgende:
Er worden elke dag faillisementsaanvragen voor Spyker Cars ingediend, beetje storm in een glas water dit
Schuldeisers, nieuws.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:02 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Door wie dan? En hoe weet jij dit?
Vreemd dat het nooit in het financieele dagblad staat......quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |