Helpquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:08 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken volgens onze vrienden uit Alkmaar:
[..]
quote:Van Geel: heel bijzonder wat Suárez nu al laat zien
Binnen drie wedstrijden wordt Luis Suárez al collectief omarmd in De Arena. Nooit maakte een Zuid-Amerikaan zó snel indruk in Amsterdam. Marcio Santos, Ivan Gabrich, Mauro Rosales, Mariano Juan; allemaal mislukten ze in meer of mindere mate. Suárez is nu al de smaakmaker bij Ajax, na veelbelovende optredens tegen De Graafschap, SC Heerenveen en Slavia Praag.
Martin van Geel: 'Ik vind het mooi om te zien hoe ontspannen hij zich nu al binnen de groep beweegt' Bij Ajax wisten ze wat ze binnenhaalden met Suárez, maar dat de aanvaller zich zó snel manifesteert, wekt ook in Amsterdam verbazing. "Zoiets kon je vooraf alleen maar hopen", aldus technisch directeur Martin van Geel tegenover AD Sportwereld. "Het is heel bijzonder wat hij nu al laat zien, na amper een paar weken bij Ajax. Het is een open, vrolijke jongen die je recht in de ogen kijkt. Hij is zelfbewust, maar zeker niet op een vervelende manier. Ik vind het mooi om te zien hoe ontspannen hij zich nu al binnen de groep beweegt."
Met de komst van de Spaanse linkspoot Albert Luque is de kans groot dat Suárez snel naar het centrum verhuist. "Daar is hij nóg gevaarlijker dan op de vleugel", denkt Van Geel. "Al heeft hij ook aan de zijkant een vrije rol bij ons. Luis is een speler die de ruimtes zoekt, die moet je niet aan de zijlijn laten kleven. Voor dat beleid hebben we al een tijdje geleden gekozen, het beschikbare talent bepaalt hoe je speelt en niet andersom."
Suárez werd geboren in Salto, gelegen aan de oostelijke oever van de Uruguay-rivier en qua inwoners de tweede stad van het land. Vanaf zijn zevende groeide hij op in een straatarme wijk in de hoofdstad Montevideo, waar Suárez na de scheiding van zijn ouders bij zijn opa en oma ging wonen. In de stoffige straten rondom het huisje leerde hij voetballen, niet gehinderd door de hobbelige ondergrond. Als tiener ontdekten de scouts van Club Nacional de Football hem bij Urreta FC, een buurtclubje uit Montevideo.
Zijn debuut voor het eerste elftal van Nacional kwam vroeg, maar het hardde Suárez op weg naar de top. Nergens zijn de tackles harder dan in de Priméra Division van Uruguay, nergens worden de regels van het spel ruimer geïnterpreteerd. Suárez stond in zijn geboorteland al bekend als een tuimelaar.
Luis Suárez: 'Ik had in Uruguay al de naam dat ik gemakkelijk onderuit ging' "Ik had in Uruguay al de naam dat ik gemakkelijk onderuit ging", zei Suárez daar vorig seizoen over. "Maar het was ook een manier om te overleven. In Uruguay móet je springen om de tackles te ontwijken. De mensen weten dat en snappen dat het erbij hoort. Ik probeer me in Nederland in te houden, maar soms gebeurt het gewoon."
FC Groningen-trainer Ron Jans deed zijn best om het zijn pupil af te leren, maar slaagde slechts ten dele. "We hebben de regel dat de club bepaalt of een speler zijn gele kaarten wel of niet zelf moet betalen", aldus Jans in het AD. "Luis kreeg er zeven en volgens mij heeft hij ze allemaal zelf betaald. Op de training ging hij ook vaak liggen en meestal floot ik dan bewust niet voor een vrije trap. Geweldig boos kon hij daar om worden. Maar het blijft een mooi mannetje. Suárez speelt helemaal zijn eigen spel, dat heeft ook wel iets."
Zondag treedt Suárez in De Arena aan tegen zijn oude club, maar morgen wacht eerst het voor Ajax cruciale returnduel met Slavia Praag. De Amsterdamse club hoopt vurig op nieuwe bevliegingen van de Uruguayaan.
En zo is het maar net.quote:"Voor dat beleid hebben we al een tijdje geleden gekozen, het beschikbare talent bepaalt hoe je speelt en niet andersom."
Straks weer 25 magere jaren in Alkmaar als ome Dirk de stekker eruit trekt?quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:41 schreef Longmen het volgende:
[..]
Straks weer 25 magere jaren in Alkmaar als ome Dirk de stekker eruit trekt?![]()
Idd, beter als Co & Louisquote:
quote:. Luis is een speler die de ruimtes zoekt, die moet je niet aan de zijlijn laten kleven. Voor dat beleid hebben we al een tijdje geleden gekozen, het beschikbare talent bepaalt hoe je speelt en niet andersom."
Nou ja, van 11 individuele wereldspelers een Top-Team maken is erg knap. Dat klinkt makkelijk maar blijkt het vaak niet te zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Hoe groot zou zijn aandeel zijn in de successen van Barca ?
De rol van Henk was hierin ook niet klein.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Nou ja, van 11 individuele wereldspelers een Top-Team maken is erg knap. Dat klinkt makkelijk maar blijkt het vaak niet te zijn
Als Frank terugkomt winnen we altijd de Champions League.quote:
Ik geloof dat die rol altijd is opgeblazen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:08 schreef Blight het volgende:
[..]
De rol van Henk was hierin ook niet klein.
Inderdaad. Het is volgens mij niet zozeer de rol die Henk individueel heeft gespeeld, maar gewoon dat het blijkbaar goed klikte met de hele staf daar in Barcelona destijds.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik geloof dat die rol altijd is opgeblazen.
Mourinho is te on-Ajax, maar met Wenger kan ik leven. En anders Schuster, die word toch wel ontslagen eind dit seizoen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:13 schreef Chivu het volgende:
Maar het heeft wel voor extra ervaring gezorgd bij Rijkaard. Hij kent beide kanten van de medaille. Hoe dan ook zie ik in hem ook geen ideale opvolger, als er niet iemand met een sterk tactisch vermogen naast staat. Aan de andere kant blijkt Ten Cate achteraf ook niet de grootste tacticus te zijn
Kunnen we niet gewoon hoger mikken en Wenger of Mourinho halen?
Nee, dan liever Spanjaardenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:19 schreef Blight het volgende:
Wenger zou ik echt niet bij Ajax willen zien. Voor je het weet lopen er hier minstens 14 Fransmannen rond.
Nou iemand de CL pakt en een paar jaar constant weet te presteren in zowel de CL als de spaanse competitie heeft zich meer dan bewezen hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:58 schreef Fides het volgende:
Voor mij heeft Rijkaard zich nog niet echt bewezen. Tuurlijk heeft hij prachtige resultaten gehaald met Barca, maar hij heeft ook een heerlijke selectie om mee te werken. In Nederland degradeerde Frenkie gewoon met Sparta. Al zie ik Frenk graag komen want hij blijft natuurlijk een held.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:26 schreef Blight het volgende:
Ja, hij kan wel prima met jonge spelers overweg. Dat moet ik hem nageven. Ach ja. Ik ben gewoon geen liefhebber van Arsenal en dat vreemdelingenlegioen van ze. Ik snap niet waarom men daar niet óók op de jonge Engelse talenten jaagt. Er zijn er genoeg. Leighton Baines, Ryan Taylor, Micah Richards. Noem maar op. Maar goed, dat is verder niet echt relevant in dit Ajax-topic..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij PSV speelt ook een Hasselbaink, wat de zoon van Jerrel schijnt te zijn. Deze Hasselbaink is toch ook familie van hem? Die familie wedt gewoon op meerdere paarden, slimquote:Jong Ajax begint competitie met zege op FC Utrecht
Jong Ajax is de competitie voor beloftenelftallen goed begonnen. In Amsterdam wonnen de reserves met 2-1 van FC Utrecht. Sarpong en Hasselbaink scoorden in de tweede helft de doelpunten voor Jong Ajax, bij rust was het nog 0-0.
Opstelling Jong Ajax: Heijblok, Slijngard, Van der Heijden ('86 Sterk), Van der Wiel ('46 Alderweireld), Yildirim, Anita, Sarpong, Vertonghen ('46 Hasselbaink), Goossens, Jong, Martina
[ Bericht 2% gewijzigd door Chivu op 28-08-2007 12:34:34 ]
Ik zie Yildirim staan? Zal toch nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:29 schreef Chivu het volgende:
[..]
[spoiler]Omdat een Engelse voetballer die een bal per ongeluk een keer goed raakt gelijk twee keer zoveel moet kosten als Babel.[/spioler]
[..]
Bij PSV speelt ook een Hasselbaink, wat de zoon van Jerrel schijnt te zijn. Deze Hasselbaink is toch ook familie van hem? Die familie wedt gewoon op meerdere paarden, slim
quote:
Murat Yildirim is een (eeuwig?) talent bij Ajax, Ugur Yildrim is van Heerenveenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:32 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik zie Yildirim staan? Zal toch niet![]()
Nigel Hasselbaink speelt inderdaad voor PSV, maar is net als Zeefuik gewoon afkomstig uit de Ajax opleiding.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:29 schreef Chivu het volgende:
[..]
Bij PSV speelt ook een Hasselbaink, wat de zoon van Jerrel schijnt te zijn. Deze Hasselbaink is toch ook familie van hem? Die familie wedt gewoon op meerdere paarden, slim
Och, als het lekkere wijven zijn dan mogen ze wel even zuigen hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:08 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken volgens onze vrienden uit Alkmaar:
[..]
Nee hoor, speelt gewoon bij Jong Ajax.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Yildirim is toch al vertrokken bij Ajax dit seizoen?
quote:Lindenbergh zit thuis in Purmerend
Ajax-middenvelder Olaf Lindenbergh is niet te vinden in Nijmegen, Amsterdam of Qatar, maar gewoon thuis in Purmerend. Hij wacht op actie van een buitenlandse club.
'Ze willen eerst een verdediger halen. Als dat niet lukt, komt ik pas aan de beurt', zegt Lindenbergh dinsdag in het Noord-Hollands Dagblad. 'Beide spelers halen is moeilijk vanwege het geld', voegt hij er aan toe.
Lindebergh zegt nu ook in gesprek te zijn met een eredivisieclub, wat hij overigens ook wel ziet zitten. De middenvelder traint, nadat hij zich twee weken ziek heeft gemeld, vanaf woensdag weer met Jong Ajax mee
quote:Kluivert traint mee met Jong Ajax
Uitgegeven: 28 augustus 2007 13:25
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2007 13:25
AMSTERDAM - Patrick Kluivert traint de komende tijd mee met Jong Ajax. De voormalig international wacht nog altijd op een nieuwe club en houdt zich bij de Amsterdammers in conditie.
Dat heeft een woordvoerster van de club dinsdag bevestigd. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal voetbalde vorig seizoen voor PSV, maar kreeg daar geen nieuw contract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |