abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52909975
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:08 schreef ACT-F het volgende:
Waarom rijden ze niet door naar Goor
Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52909986
quote:
Op maandag 3 september 2007 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar is het al Goor. Delden is nog betrekkelijk schoon, moet nog even zoeen dikke rookspuitert langs
pi_52910693
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:11 schreef Q. het volgende:

Wat een amateurisme, onbeschrijfelijk! Kunnen we hier dan niets meer? Het zou al een jaar goed moeten werken hč? Ik hoop dat daar wat koppen zijn gerold.
Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de lucht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52910710
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja nou ja, het begint een beetje mode te worden in OV-land, om er zoeen puinzooi van te maken. Je kwam zelf gisteren al met Veolia, maar ook de problemen met Arriva en Cxx zijn bepaald niet van de lucht
verknipte buslijnen zijn ook niks nee
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2007 @ 13:04:39 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52914410
Op 20 oktober wordt er spanning gezet op de bovenleidingen van de Betuweroute.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52917290
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op 20 oktober wordt er spanning gezet op de bovenleidingen van de Betuweroute.
Euh? Zat die er dan nog niet op dan?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2007 @ 15:22:41 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52917975
Nope, was nog niet zo, omdat nog niet alle brandweerkorpsen die in de regio's rond de Betuweroute zitten de vereiste training hadden gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 3 september 2007 @ 19:18:53 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52922706
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
Nope, was nog niet zo, omdat nog niet alle brandweerkorpsen die in de regio's rond de Betuweroute zitten de vereiste training hadden gehad.
En nog wel een paar andere dingen vermoed ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52922732
dus als de stroom uitvalt weten we hoe het komt..
pi_52922781
Trouwens, waarom reed er vanmorgen een Virm door de Veluwe richting Apeldoorn?
Normale Twente-expressen zijn koplopers, en de intercity Amsterdam Centraal-Deventer en de internationale trein bestaat uit een loc met duitse rijtuigen...

Of rijden ze nu met Virm tussen A'dam en de IJsselstad?
Socialist in Mercedes
pi_52923286
op steeds meer fatsoenlijke lijnen zie je dat kutschroot rijden.

Ook al richting Groningen, en in de 1900 Den Haag - Venlo



Virm zuigt stiereballen in de hel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52923345
Hmm... liever een V-irm waarin je nog fatsoenlijk kan zitten (okay, mits dat ding geen muziek gaat maken zoals gewoonlijk), dan de hele tijd in het fietsencompartiment van de IC-Berlijn te moeten staan.

Misschien dat ze die Japanse koploper van een aantal posts terug (okay, hij is dus wel echt) een mooi geel/blauw kleurtje moeten geven en die moeten laten rijden.
Socialist in Mercedes
pi_52923457
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:44 schreef Charango het volgende:
Hmm... liever een V-irm waarin je nog fatsoenlijk kan zitten (okay, mits dat ding geen muziek gaat maken zoals gewoonlijk), dan de hele tijd in het fietsencompartiment van de IC-Berlijn te moeten staan.
Zwaar oneensch

De PE is de baas van alle andere treinen in NL. Misschien met uitzondering van de ICE en de Thalys.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2007 @ 19:57:50 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52923653
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
op steeds meer fatsoenlijke lijnen zie je dat kutschroot rijden.

Ook al richting Groningen, en in de 1900 Den Haag - Venlo



Virm zuigt stiereballen in de hel
En er komen nog 50 stellen bij

Zolang je niet in de doedelzakbak zit, valt het nog wel wat mee, al haalt VIRM het natuurlijk niet bij ICM en de pimpelexress
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52923724
quote:
Eurlings laat Betuwelijn ongemoeid
Uitgegeven: 3 september 2007 19:07

DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings vindt dat er ondanks de problemen met de Betuwelijn geen reden is om maatregelen te nemen.
Roel Janssen

Sinds de opening van de goederenspoorlijn hebben er 23 commerciële treinen over gereden, naast een tiental werktreinen en testtreinen.

Eurlings meldde dat maandag aan de Tweede Kamer, die hem vragen had gesteld over het weinige gebruik van de splinternieuwe verbinding. Half juni verrichtte koningin Beatrix de opening van de Betuwelijn, nadat die herhaalde malen was uitgesteld.

Testtreinen

Begin augustus bleek dat er toen alleen testtreinen reden over het tracé tussen de Rotterdamse haven en de grens met Duitsland. Volgens railvervoerder Railion waren er te veel storingen met het veiligheidssysteem, ETSC, om nog goederentreinen te laten rijden.
23 treinen sinds half juni Jezus wat een loosheid. De Lötschberg-Basistunnel, even lang open, heeft al weken geleden de 1000ste trein gehad. Asjeblieft zeg, kap ff met die geldverslindende onzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 september 2007 @ 22:43:34 #291
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52927589
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
De Nootdorpboog is idd alleen voor materieel dat naar de werkplaats moet.
Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's op
Alleen de op- en afstap in Ldd zijn wat hoog, wegens het ontbreken van perrons...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 3 september 2007 @ 22:58:36 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52927895

  • Koplopers Schiphol-Duivendrecht


  • Traxx scheurijzer, momenteel onder ATB-EG en 1,5kV


  • Traxx als trein 9202 en duidelijk te zien dat er in NL eigenlijk geen 1,5kV op de draad staat


  • GSM-R


  • Spul in Ut


  • Professionele bewegwijzering in de Groene Hart tunnel


  • Oostbuis Groene Hart tunnel
  • "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2007 @ 23:23:11 #293
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_52928372
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 22:43 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Nee hoor, ook voor leuke cabineritjes. Levert een mens weer mooie foto's op
    Alleen de op- en afstap in Ldd zijn wat hoog, wegens het ontbreken van perrons...
    Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven. De enige manier om dat boogje nu nog te berijden als treinliefhebber is te wachten totdat de werkplaats opendag heeft en dan de extra trein naar de werkplaats te nemen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 3 september 2007 @ 23:31:41 #294
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_52928560
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Die cabineritjes zijn niet voor iedereen weggelegd, omdat het IWV er vrijwel nooit toestemming voor zal geven.
    Formeel mogen zelfs conducteurs niet in de cabine komen.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2007 @ 23:42:03 #295
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_52928735
    Klopt en er staan ook torenhoge boetes op, zowel voor de vervoerder als voor de persoon die zich onrechtmatig in de cabine begeeft gedurende een ritje.

    * Peterselieman denkt nog aan de keer dat er 6 mensen in de cabine van een Veoliawadsloper stonden, omdat het treinstel bomvol was en dit onbestraft is gebleven
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_52929981
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 06:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    Lang leve de privatisering :/

    ze hadden t gewoon een staatsbedrijf moeten laten.. probleem weg!
    Nee, dan had je een fijne bedrijfsvoering gekregen. De mentaliteit in een overheidsbedrijf is niet om over naar huis te schrijven, allesbehalve servicegericht. Kijk maar bijvoorbeeld naar al die overheidsinstanties, hoe lang je moet wachten en doen wil je iets geregeld krijgen.
    En was het niet staatsbedrijf NS die altijd zat te klagen dat ze bijv. de nevenlijnen in de Achterhoek niet rendabel konden krijgen en het beste was om ze te sluiten?
    Was het niet private onderneming Syntus die toen heeft besloten om de lijnen over te nemen en de reiziger niet alleen van nieuwe treinen, maar ook van een verbeterde dienstregeling heeft voorzien?

    Dan ga je mij niet vertellen dat overheidsbedrijven iets beter doen, c.q. regelen. Dat bijv. Connexxion of Veolia niet tijdelijk aan geschikt materiaal kan komen (Plan V voor Kippenlijn en DM’90 voor Maaslijn) komt omdat voormalig overheidsbedrijf en monopolist NS de treinen niet voor een korte periode wilde verhuren. Een overheidsbedrijf verliest dan mischien wel zijn haren (wordt geprivatiseerd), maar niet zijn streken (zelfde belabberde prestigekwesties spelen nog steeds een rol). Want reken maar, als je puur winst had willen maken op de verhuur van die treinen had je Veolia en Connexion veel geld voor die treinen kunnen aftroggelen omdat de nood zo hoog is. Maar liever gaat NS dwars liggen.

    Trouwens, als kleine jongen heb ik redelijk vaak in de cabine mee mogen rijden, schijnbaar heb ik dan veel mazzel gehad, want ik heb al menig traject op die manier kunnen afleggen (o.a. Leeuwarden – Groningen in Wadloper, Utrecht – Deventer in Koploper, Roosendaal – Dordrecht met de Virm toen die daar getest werden en nog veel meer).
      dinsdag 4 september 2007 @ 07:07:50 #297
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52931048
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:

    Virm zuigt stiereballen in de hel
    Och, het is beter dan die V-troep (plan rammelbak). Ik weet nog dat ik in mijn IJssellijn-tijd altijd een zucht van verlichting slaakte als een een (V)IRM voor kwam rijden ipv die toen-ook-al-lang-afgeschreven-troep.
    For great justice!
    pi_52932099
    Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien?
    Edit

    Das een flinke knal geweest

    [ Bericht 36% gewijzigd door Dichterbijer op 04-09-2007 10:09:03 ]
      dinsdag 4 september 2007 @ 09:32:34 #299
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_52932255
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 22:58 schreef MREn het volgende:
    [afbeelding]
  • Traxx als trein 9202 en duidelijk te zien dat er in NL eigenlijk geen 1,5kV op de draad staat
  • Als sinds 1970 o.i.d.!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2007 @ 10:15:11 #300
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_52932959
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 09:22 schreef Dichterbijer het volgende:
    Een koploper aan de kant vanwege de botsing gisternacht met een bouwkraan... gelijk maar de reservisering ingooien?
    Edit
    [afbeelding]
    Das een flinke knal geweest
    Een van de bakken schijnt wat ingedeukt te zijn. Ik weet niet in hoeverre ze dat goed kunnen repareren.

    Edit: Het was ICM IV 4206, die een werktrein met kraan heeft geraakt en waarbij de A bak flink beschadigd is.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Peterselieman op 04-09-2007 10:21:44 ]
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')