Waar hadden we het over?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:57 schreef wyccie het volgende:
Vergeet het dan maar snel. Is ook veel te verwarrend.![]()
Dit kan niet, want priesters mogen officieel niet trouwen c.q. kinderen krijgen. Een dominee hoeft zich niet aan het celibaat te houden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:59 schreef Nembrionic het volgende:
Kind van een geestelijke?
Sorry Nem, maar dominee was hetquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:59 schreef Wickedangel het volgende:
Kind van een dominee!
De term geestelijke is te ruim, dat kan zowel een priester/pastoor als een dominee zijn. Zie mijn vorige post.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:01 schreef Nembrionic het volgende:
Een dominee is dus geen geestelijke?
Dat bepaalt qonman dan nog altijd of dat te ruim isquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
De term geestelijke is te ruim, dat kan zowel een priester/pastoor of een dominee zijn. Zie mijn vorige post.
Een dominee is wel een geestelijkequote:Op maandag 27 augustus 2007 00:01 schreef Nembrionic het volgende:
Een dominee is dus geen geestelijke?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:04 schreef wyccie het volgende:
Uit de film la Dolce Vita.
Niet zo snel.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:09 schreef Wickedangel het volgende:
Bertold Brecht?
Nee, ik was spot on.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Een dominee is wel een geestelijke
maar niet alle geestelijken zijn dominee
maar je zat heel dichtbij![]()
Ja, maar die vind ik minder belangrijk.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:10 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
en Kurt Weill trouwens ook
Maar wat is de dristuiversopera zonder muziekquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, maar die vind ik minder belangrijk.
Nem , mijn excuses in dat geval.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, ik was spot on.
De lijst klopt namelijk geen bal van als je zegt dat ze allemaal van een dominee zijn.
Carl Jung: vader was een protestantse pastoor
Angela Merkel: vader was een pastoor
Alice Cooper: vader was een "elder". Vrijwel hetzelfde als een pastoor.
Dus....
Een toneelstuk.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:14 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Maar wat is de driestuiversopera zonder muziek![]()
Excuses aanvaard.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nem , mijn excuses in dat geval.
Wikipedia noemt ze namelijk domineeskinderen en daar ging ik op af.
Het ging me namelijk om het begrip domineeskind en dat is iets anders dan wat ze gemeen hadden blijkbaar.
Dus mijn vraag was niet zuiver genoeg.
Protestantse pastores bestaan niet, dat zijn dominees.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:12 schreef Nembrionic het volgende:
Nee, ik was spot on.
De lijst klopt namelijk geen bal van als je zegt dat ze allemaal van een dominee zijn.
Carl Jung: vader was een protestantse pastoor
Angela Merkel: vader was een pastoor
Alice Cooper: vader was een "elder". Vrijwel hetzelfde als een pastoor.
Dus....
Dank je welquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Excuses aanvaard.
Dat is dus ook het gevaar van Wikipagina's
Pubquizzes accepteren Wiki's vaak niet als bron. Juist vanwege dit soort onzuiverheden.
Nem +1quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:18 schreef Nembrionic het volgende:
dempsy en makepeace
Ik dacht ik hou wijselijk mijn mondquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:21 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Protestantse pastores bestaan niet, dat zijn dominees.
Volgens Wiki is Merkel bijvoorbeeld de dochter van een lutherse dominee.
Een elder is zoiets als een ouderling in de protestantse kerk.
Gaat er wel eens een vraag voorbij die jij beantwoordt waar jij níet over zeurt, Nem?
Het is recent jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:38 schreef Wickedangel het volgende:
Volgens mij is het een recent album? Er gaat een klein belletje rinkelen, maar niet hard genoeg![]()
Mijn bronnen spreken van pastors. Iets wat in mijn woordenboek wordt omschreven als "priests in protestant churches.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:21 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Protestantse pastores bestaan niet, dat zijn dominees.
Volgens Wiki is Merkel bijvoorbeeld de dochter van een lutherse dominee.
Een elder is zoiets als een ouderling in de protestantse kerk.
Gaat er wel eens een vraag voorbij die jij beantwoordt waar jij níet over zeurt, Nem?
Maringo +1quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:45 schreef Nembrionic het volgende:
Mijn bronnen spreken van pastors. Iets wat in mijn woordenboek wordt omschreven als "priests in protestant churches.
Een elder is niet persé een ouderling. En een ouderling is dus geen dominee. Ergo...de lijst klopt niet.
Dat is zeker gek. Ik ben zelf namelijk helemaal geen zeurpiet, en iedereen weet dat hierquote:En dat laatste: heel gek, maar altijd alleen als jij in de buurt bent.
Geen zeurpiet maar wel dom zitten gapenquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:48 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat is zeker gek. Ik ben zelf namelijk helemaal geen zeurpiet, en iedereen weet dat hier
het is nml niet bekend of het een ster of planeet isquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:51 schreef wyccie het volgende:
Een ster is toch nooit een planeet?
nop, venus is ook fout, het is buiten ons zonnestelselquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:52 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
de zon?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:48 schreef Wickedangel het volgende:
Dat is zeker gek. Ik ben zelf namelijk helemaal geen zeurpiet, en iedereen weet dat hier
nopquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:59 schreef wyccie het volgende:
Betelgeuze? (Of is dat een nevel?)
Dan zat ik er niet eens zo ver naast.quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:01 schreef Maringo het volgende:
- de naam bestaat uit twee delen, eerst twee letters, dan nog een naam.
Ja, dat zei je de eerste keer ook alquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:05 schreef Maringo het volgende:
ik las de vraag nog es, maar heb hm niet heel duidelijk gesteld:
ben dus op zoek naar de grootste ster/planeet, die ooit ontdekt is.
mja, maar wil zelf nu wel duidelijk zijn na die dominee/priester/pastoor/geestelijkequote:Op maandag 27 augustus 2007 01:07 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ja, dat zei je de eerste keer ook al
ik wil het goeie antwoordquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:21 schreef ScottTracy het volgende:
Hahaha bijna goed ja, maar niet helemaal. Wat nu?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:24 schreef ScottTracy het volgende:
10 tot de macht googol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |