Helaas blijft het volgens de laatste gegevens in het weekend zowel 's nachts als overdag boven nulquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:03 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
6 cm sneeuw komend weekend?
knmi....quote:donderdag 15 november tot en met maandag 19 november 2007
Woensdag vooral in de kustprovincies nog een bui. Vooral in de nachten vrij koud met lichte vorst. In het weekeinde tijdelijk oplopende temperaturen en toenemende kans op regen, later mogelijk ook sneeuw.
quote:70% kans op droog, vrij koud hogedrukweer en 30% kans op wisselvallig weer met temperaturen rond of iets boven normaal.
Laatste runs zijn dramatisch slecht.. Ukmo is de beste van alle modellen, helaasquote:Op woensdag 14 november 2007 13:58 schreef leroytje het volgende:
Wat een stilte hiero
Ik wil mooie winterse scenario's zien!
Zoals dat op buienradar de voorspelling voor de komende 2 weken staat, en dat die zegt dat het over ong 1,5 week lekker koud gaat worden
Dat wil ik meer zien
Tjaquote:Op woensdag 14 november 2007 20:47 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Laatste runs zijn dramatisch slecht.. Ukmo is de beste van alle modellen, helaas(UKMO is wel een model die van winter houd trouwens) EC, GFS, JMA, DWD, alle andere zien het na maandag eigenlijk al weer warmer worden
GFS zelfs 10 graden op 850 hpa
Vanacht een herkansing met 18z
Het is pas november.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:20 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tjawas te verwachten natuurlijk... we zouden wel eens een goede winter krijgen
Nu al ..... pepernoten aan het strooienquote:
Als het net zo gaat als vorig jaar... dan was dit de laatste winter prikkelquote:Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef Againzender het volgende:
kut zeg, wat een afknapper die laatste runs
Maar ja, het is pas november....
door 15cm sneeuw naar je werk fietsen, dat is pas gaafquote:Op donderdag 15 november 2007 09:06 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als vorig jaar... dan was dit de laatste winter prikkel
Wel gaaf als je 's ochtends op de fiets naar je werk gaat... al die rijp![]()
Ja...quote:Op donderdag 15 november 2007 11:52 schreef axz0l het volgende:
zien de nieuwe runs er nog steeds zo bagger uit?
Ik hoop dat ooit nog eens mee te makenquote:Op donderdag 15 november 2007 11:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
door 15cm sneeuw naar je werk fietsen, dat is pas gaaf
We krijgen gewoon een geile west-circulatie denk ik.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:39 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Ja...
[ afbeelding ]
Voorlopig nog geen winter dus, maar gelukkig hebben we december, januari, februari en maart nog
ja, het begon goed, maar de temperatuur is alweer opgelopen overalquote:Op donderdag 15 november 2007 18:24 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens knmi is het hier al aan het vriezen.![]()
quote:Op donderdag 15 november 2007 23:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, het begon goed, maar de temperatuur is alweer opgelopen overal
Maar kraakhelder op dit moment, lijkt wel winter
doemdenkertquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:36 schreef Omaha het volgende:
Het is niks, het wordt niks en het zal ook nooit wat worden.
*krassen gaatquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:36 schreef Omaha het volgende:
Het is niks, het wordt niks en het zal ook nooit wat worden.
Dat verandert toch weer volgende week.quote:Wordt wel volgende week 15 graden door west föhn. Als het maar niet gaat regenen, dan komt het wel goed. Na vrijdag gaat de temperatuur weer omlaag en het neerslag signaal versterkt.
Krachtige Blokkade die voor ons minder goed is maar in oostenrijk weer voor sneeuw zorgt. Control van GFS tripte vanochtend ook. -15quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:11 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat verandert toch weer volgende week.![]()
quote:"Op nadering van het frontale systeem neemt in de nacht naar maandag de kans op regen toe, maar deze run is een fractie trager dan zijn voorganger en ECMWF. Met het inzuiging van dauwpunten van 0 tot -2 trekt nattebol naar het vriespunt. Wel is het zo dat er boven de grondinversie een voldoende dikke smeltlaag aanwezig is om de neerslag meest in de vorm van regen te laten vallen. Neso geeft wel een indicatie dat de situatie voor maandagochtend gemonitoord moet worden. Bij een iets lagere T/Td en intensief doorvallende neerslag moet tijdelijk met sneeuwval rekening worden gehouden. Nog niet in de verwachting opgenomen."
quote:NEERSLAG:
Neerslagactiviteit in de Uitvoer is verder afgenomen ten opzichte van de Uitvoer van vorige runs. Timing en intensiteit van de Ukreg12 en Hir12 Uitvoer is vergelijkbaar. Als gevolg van aanvoer van drogere en koudere lucht vanuit Frankrijk is de kans op (natte) sneeuw groot. NESO geeft de neerslagsoort goed weer. De neerslag valt in de kuststrook als regen of natte sneeuw, verder landinwaarts als natte sneeuw. De kans op vorming van een sneeuwdek is niet groot. Na passage van het front alleen nog regen.
yup, in Delft ook. Ook grote stukken omdat het aardig windstil wasquote:Op zondag 18 november 2007 17:13 schreef Caesu het volgende:
er ligt hier gewoon een vliesje ijs op de sloot.
(Z-Holland-Z)
hoe verder naar het noorden hoe minder de neerslag singaalquote:
leuk om te zien:quote:
Ik woon ook in Zeeland, het zal wel bij witte daken ed blijven.quote:Op zondag 18 november 2007 22:25 schreef Caesu het volgende:
ik verwacht er weinig van hier in het zuidwesten.
maar als ik een sneeuwvlokje zie blijf ik die wel volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |