Geen probleem. Zo, dan kan je nu dus alles van ons spelen en kan ik mooi bier gaan drinkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:35 schreef Aresdreams het volgende:
zo jullie vullen het topic alweer aardig snel haha
hey Cynic, thanks nog voor die delay setting van 363, klinkt lekker! (ik weet het, was al weer heel lang geleden, maar toch, geloof zelfs ergens in mei al...)
ruilen tegen een epiphone les paul special II?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:58 schreef Deansensitized het volgende:
Even spammen [afbeelding]
[TK] Ibanez SA 120
Dat zijn de akkoorden die je vingers pakken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:09 schreef Clyde_Frog het volgende:
Hoi,
Ik ben net begonnen met de gitaar en probeer nu akkoorden te leren. Nu stond er in m'n leerboekje iets raars in, dat niet zo duidelijk werd uitgelegd. Ik hoop dat jullie me als ervaren gitaristen zijnde verder kunnen helpen![]()
Een voorbeeld wat het is:
[afbeelding]
Boven staan C en E. Is het de bedoeling dat je deze akkoorden in combinatie met onderstaande muziek speelt? En hoe zou je dat dan doen?
Ik heb gezocht op het Internet, maar daar ik niet precies weet waar ik naar moet zoeken en ik voornamelijk voorbeelden van chords tegenkom, post ik het hier.
Alvast bedankt![]()
ruillen tegen een Boss MT-2? (met uiteraard bijbetaling van jouw kant)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
epiphone les paul special II?
whahahaquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
ruillen tegen een Boss MT-2? (met uiteraard bijbetaling van jouw kant)
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:15 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
ruillen tegen een Boss MT-2? (met uiteraard bijbetaling van jouw kant)
als je me de tabs geeft komt het vanzelf goed hahaha!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen probleem. Zo, dan kan je nu dus alles van ons spelen en kan ik mooi bier gaan drinken![]()
Dat wordt dus 8 december in het Podiumquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die mt2 raak je aan de straatstenen niet kwijt vrees ik. We kunnen wel een keer naar een hele slechte band gaan kijken, dan kan iedereen zijn mt2 meenemen en ermee gooien.
Kan me herinneren dat iemand 'm had gebruikt om m achter een wiel van zijn auto te plaatsen en zo de auto te blokkeren, terwijl hij m aan het maken was...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die mt2 raak je aan de straatstenen niet kwijt vrees ik. We kunnen wel een keer naar een hele slechte band gaan kijken, dan kan iedereen zijn mt2 meenemen en ermee gooien.
dat ding doet het wss nog steeds ookquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat iemand 'm had gebruikt om m achter een wiel van zijn auto te plaatsen en zo de auto te blokkeren, terwijl hij m aan het maken was...
Die staan wel op de websitequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:27 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
als je me de tabs geeft komt het vanzelf goed hahaha!
Info + foto's??quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ruilen tegen een epiphone les paul special II?![]()
![]()
Ja voor een LP wel, maar voelt verder niet onnatuurlijk ofzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat zit die pickup switch op een vreemde plek
ben benieuwdquote:FourReasons heeft een grote zaal met het mooiste theaterpodium van Leiden.
In de edit functie weet ik het wel... je mixdown in je edit laden en dan file>file info...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe kan je in Adobe Audition de Track Information toevoegen, naam artiest jaar enz ?
quote:
Draadloosquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
psst... snoertje...
Voor de rest, coole foto
Garland:quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik mis alleen de tabs van garland en van a dance with the insane, helaas![]()
1 2 3 | b-12-12-10-10-12-12-10-10-12-10| 2X 8-8-7-7-5 8-8-7-7-8 g---9---9--9--9---9--9--9---9--9---9| 7-7-7-7-5 7-7-7-7-5 |
Wij stemmen 2 stappen terug naar Cquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:25 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm klinkt ietwat hoger dan dat het in het nummer klinkt...
ik zal het vast wel fout spelen haha
okay, vooruitquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:36 schreef Aresdreams het volgende:
Dus... klopt die E B en G niet he!
*denkt ff en probeert het nogmaals*
Het middenstuk gaat nog even ietsje anders, maar borduurt wel voort op die riff.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:37 schreef Aresdreams het volgende:
klinkt al beter ja
en zit aardig op lijn wat ik er al bij speelde
Die rechterhand lijkt idd wel erg grootquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb jij nou kolenscheppen als handen of lijkt dat nou zo?![]()
Okee bedankt ik ga het proberen. Kan je een wav file voor op je cd ook taggen ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
In de edit functie weet ik het wel... je mixdown in je edit laden en dan file>file info...
en dan opslaan als mp3
Succes vanavond
BTW: Moet je de snaren niet een paar dagen rekken? Zeker met zo'n Floyd Rose, wil het nog wel eens gebeuren dat de eerste dagen de snaren snel ontstemmen.
hmmm, ik speelde dus op de G snaar na, al het geen wat kloptequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het middenstuk gaat nog even ietsje anders, maar borduurt wel voort op die riff.
Voor Garland gebruik je trouwens ook net even een ander delaygeluid dan bij nummers als Hollow World en Dance with the Insane. Bij die laatste nummers zijn de delayvolumes net even iets hoger
1 |
Die heeft mijn broer, echt lelijk geluid imho.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:58 schreef Deansensitized het volgende:
[TK] Ibanez SA 120
Over wat voor versterker speelt je broer dan? Andere pickups kun je d'r (als het moet) zo inbouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:34 schreef Zygje het volgende:
[..]
Die heeft mijn broer, echt lelijk geluid imho.
Ligt dan aan de versterker afstelling van je broer denk ik, dikke scheurplank man, geluid is prima in ordequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:34 schreef Zygje het volgende:
[..]
Weet niet wat je broer dan verkeerd doet maar ik vind het echt een relaxe gitaarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:34 schreef Zygje het volgende:
[..]
Schattige trouwfoto welquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:58 schreef Deansensitized het volgende:
[TK] Ibanez SA 120
blijft een leuke amp, voor het geld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Zygje het volgende:
Op een line 6 spider II vind ik hem in ieder geval niet lekker klinken.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:30 schreef imported_sphinx het volgende:
Ltd is dan ook in elk opzicht beter.![]()
ik heb nog nooit iets lekker horen klinken op een line 6 spider,. digitale troep.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Zygje het volgende:
Op een line 6 spider II vind ik hem in ieder geval niet lekker klinken.
Hey, wat is je band(link) ook alweer?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, en Mukkes [Leeuwarden] bijvoorbeeld ook wel. Nu eerst maar naar onze demo opnames toewerken [afbeelding]
Weet ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:19 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik zei niet dat dean goed of slecht isalleen dat LTD ook heerscht
![]()
Kramtried, hebben nog niks online verder.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, wat is je band(link) ook alweer?.
Wij zijn ooit gevraagd voor Mukkes, maar wij passen waarschijnlijk niet op dat podium..
Plus, ze betaalden ons te weinig om helemaal uit Rotterdam te komen..
.
Voorbeelden van subtiele flanger: Smells Like Teen Spirit (de solo), iets minder subtiel maar nog steeds geen straaljager: Pink Floyd - Young Lustquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dit
De kunst is om geen overkill te gebruiken, dus niet te diep instellen en een goede tempo kiezen. Als ik het gebruik klinkt het tussen een chorus en flanger in om een wat dieper geluid te creëren. Je kunt natuurlijk ook van die Jet-plane geluiden maken, maar dat vind ik zelf wat minder...
Potdorie, wat is dat nou?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef Deansensitized het volgende:
Kramtried, hebben nog niks online verder.
Zeikerd, gewoon heen man
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:48 schreef nightfall het volgende:
[..]
ik heb nog nooit iets lekker horen klinken op een line 6 spider,. digitale troep.
Damwoudequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Potdorie, wat is dat nou?.
Wil je herrie ook eens horen..
Wat is jullie base of operations?
Vet tof nummer zelfs zonder zang. Waarin heb je alles gemonteerd en drums? en bas? vetel vertel!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:32 schreef CoiLive het volgende:
Heb deze nacht een nieuw nummer gemaakt. Het gaat over de wereld die tot een einde komt. Er moet nog tekst bij komen in de vorm van een monoloog. Kan nummer lijkt hierdoor nogal lang en eentonig. Hoewel dat eigenlijk ook zo moet. Gewoon lekker lang en slepen maar.
En nu maar snel naar school zonder slaap
Het nummer: World's Ending.
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=645945
Er komen langzaam aan wat meer instrumentjes bij. Het duurt in totaal 4:50 minuten
Wij ookquote:
A/B box?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef imported_sphinx het volgende:
Vraagje: Hoe krijg je makkelijk je signaal van 1 gitaar door 2 amps tegelijk?
Dank jequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:08 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Vet tof nummer zelfs zonder zang. Waarin heb je alles gemonteerd en drums? en bas? vetel vertel!
Faith en truth is ook geyl![]()
supper chille muziek beetje space achtig (kan ik ergens mp3's verkrijgen ??)
ja het moet dus tegelijk 2 kanten op. niks te switchen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Of een Y-splitter, maar dan is het niet schakelbaar.
Bedanktquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Dank je
Alles is gemonteerd in Ableton Live
Synth is een Rob Papen Blue ding
Gitaren lopen via GuitarRig 2 (met een fender strat)
Drums zijn van EZDrummer
De Bas is een gewone yamaha bas die ik hier heb staan (ook via Guitar Rig)
In Faith and Truth zit een of andere gratis accordion plugin.
Ik moet nu echt naar bed, ben lang genoeg wakker geweest. School dag was super
hendig sjiek ¤3 http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=456775quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:17 schreef imported_sphinx het volgende:
Vraagje: Hoe krijg je makkelijk je signaal van 1 gitaar door 2 amps tegelijk?
nee, dies toch verkeerd omquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:04 schreef ibaneX het volgende:
[..]
hendig sjiek ¤3 http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=456775
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja het moet dus tegelijk 2 kanten op. niks te switchen.
alleen waar vindt je zo'n Y splitter? nergens gezien![]()
edit: niet voor minder dan 80 euro ofzo iig![]()
Ik denk dat je voor 20 euro klaar bent. Je kunt beter meteen een AB-box maken, is het schakelbaar dus ook nog voor andere doelen te gebruikenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Is dat van die plasticen weggooi serie?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kost 30 euro volgens de website
Het mocht niks kosten toch? Komt nog eens bij, volgens mij doet dat ding verder niet zo heel veel bijzonders en als er ook niks geschakeld hoeft te worden dan kan er weinig mee misgaanquote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Is dat van die plasticen weggooi serie?
Volgens mij is dit alleen een switch, en kun je ze niet tegelijk aan/uitzetten, de goedkoopste die ik kon vinden was een boxje van iets van 80 euro, de naam ben ik kwijt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
[afbeelding]
Kost 30 euro volgens de website
Als we hem nou met zijn allen hier niet kopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:58 schreef guitarist.nl het volgende:
En dan krijg je te horen dat aan een nummer waar jij grotendeels aan meegewerkt hebt je geen rechten krijgt, en dat dit liedje over 2 weken als single wordt uitgebracht!![]()
Mja, ik denk dat ze er meer aan verdienen dat hun liedje op 3fm & TMF wordt gedraait, dan wanneer iedereen van het gitaristen topic hun single koopt!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als we hem nou met zijn allen hier niet kopen.
Ik doe in ieder geval alvast mee!
Klopt, je hebt gelijk. Stom is dat, daar had ik helemaal niet aan gedacht, ik dacht dat je dat wel zo kon instellen. Heb ook even op de Boss site gekeken omdat ik meende dat die wel zoiets hadden maar die kon ik ook niet vinden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Volgens mij is dit alleen een switch, en kun je ze niet tegelijk aan/uitzetten, de goedkoopste die ik kon vinden was een boxje van iets van 80 euro, de naam ben ik kwijt.
Je kunt echter ook gewoon een Y-kabel kopen. het eneige wat je dan moet doen is je drive wat omhoog gooien omdat het signaal ook opgeslitst wordt.......
Een DI-box met 2 uitgangen is ook een goede optie en kost +-20euro
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:58 schreef guitarist.nl het volgende:
En dan krijg je te horen dat aan een nummer waar jij grotendeels aan meegewerkt hebt je geen rechten krijgt, en dat dit liedje over 2 weken als single wordt uitgebracht!![]()
ik heb die dingen nog hier ergens liggen, koste me destijds maar een paar euro of guldenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Maar als jij hebt geschreven en opgenomen dan heb je gewoon bepaalde rechten hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:58 schreef guitarist.nl het volgende:
Heb 'tzelfde eens gedaan met mijn AD9 en 2 amps -> het cleane signaal door een versterker + een 1:1 echo door een spider die ofwel ingesteld stond op hi-gain, jetplane flange of ufo-like-echo...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik heb die dingen nog hier ergens liggen, koste me destijds maar een paar euro of gulden
2 y-splitters aangesloten op een zoom GFX 707 en dan naar 3 amps toe, was best lachen
Wij hebben het cd'tje in een enveloppe laten verzegelen door de belastingdienst... schijnt ook okee te zijn...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Aangetekend naar jezelf sturen de volgende keer. Pakketje dichtlaten.
Werd mij een keer aangeraden, nooit wat mee gedaan.
Ooit vinyl laten persen bij de Muziekfabriek, konden we gelijk opgeven wie wat had gedaan ivm Buma/Stemra. Rechten zullen inmiddels wel weer verlopen zijn
Ik kan het niet bewijzen dat ik het geschreven heb, aangezien de zanger zegt dat hij het in z'n eentje geschreven heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar als jij hebt geschreven en opgenomen dan heb je gewoon bepaalde rechten hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |