Om kort te zijn: Nee, mag niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:39 schreef Evesion22 het volgende:
Nu heb ik tevens begrepen dat ik tijdelijk een witte kentekenplaat kan gaan halen. Het is mij echter niet duidelijk of ik hiermee in het buitenland mag rijden? Weet iemand of het mag![]()
Met mijn huidige papieren krijg ik geen nieuwe platen omdat er al 2 zijn uitgeven, moet dus een oude plaat inleveren, aldus de ANWB.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef P.U.N.T het volgende:
Je laat met je huidige kenteken papieren een nieuwe plaat maken, die doe je voor op de auto. Zorg dat je al wel aangifte doet van de gestolen plaat. Vraag ondertussen bij de rdw nieuwe kenteken papieren aan met de duplicaat code, zodat als je terug bent van vakantie je de nieuwe platen kan laten maken.
Ik zou het zo doen, en ga door zoiets niet mijn vakantie laten vergallen
Dat is dus mooi klote, heb momenteel geen andere auto tot mijn beschikking, als dit waar is kan ik mijn vakantie dus vergeten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:01 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Om kort te zijn: Nee, mag niet.
http://www.translease.nl/(...)eskentekenbewijs.asp
'Ja maar meneer agent hij is gister gestolen!quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:20 schreef Bullebak het volgende:
Je laat toch geen vakantie schieten door zoiets
Gewoon gaan rijden, en een goed verhaal klaar hebben. 9 van de 10 keer wordt er niets mee gedaan.
Denk het niet, stond gisteren namelijk geparkeerd achter een auto van het zelfde merk/type/kleur. Heb nog olie enzo gecontroleerd en toen zat de kentekenplaat er nog op. nadat de auto voor mij weggereden was bemerkte ik dat de plaat weg was.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:17 schreef Copycat het volgende:
Dat is zwaar ruk.
Geen stom geintje van 'vrienden' of leuke buurtkinderen?
Succes.
Ja, je wordt zo vaak gecontroleerd op de snelwegquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:22 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
'Ja maar meneer agent hij is gister gestolen!'
> ' Oh, nee dan is het goed rij maar verder hoor!'
Wat denk je nou zelf.
Had ik gevonden inderdaad, alleen zijn deze waarschijnlijk niet geldig in het buitenlandquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:27 schreef Ridocar het volgende:
Tijdelijke kentekenplaten
Als u uw kentekenplaten mist kunt u rijden met tijdelijke, witte kentekenplaten met een maandnummer, in afwachting van de aanmaak van het vervangende kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaten. Deze tijdelijke kentekenplaten kunt u aanschaffen bij de erkende fabrikanten van kentekenplaten, op vertoon van het Voertuigbewijs, het Tenmaastelllingsbewijs + geldig legitimatiebewijs.
Bron: rdw
Nee vast niet, daarom is het kenteken bedacht! Je hebt helemaal gelijk!quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ja, je wordt zo vaak gecontroleerd op de snelweg![]()
Lekker niet op vakantie gaan dit jaar! Dat is indd de beste oplossing.
Jeez, desnoods knal je er een ander kenteken opNiemand die het controleert.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Nee vast niet, daarom is de kenteken bedacht! Je hebt helemaal gelijk!![]()
Ik had al geëdit voor ik je reactie las. Zie vorige post, volgens mij mag je gewoon gaan rijden, Het zijn kentekenplaten, of het nu tijdelijke of permanente platen zijn maakt niet uit. Ze staan even mooi op de foto als je geflitst wordt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Evesion22 het volgende:
[..]
Had ik gevonden inderdaad, alleen zijn deze waarschijnlijk niet geldig in het buitenland![]()
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de witte platen geen EU/NL logo hebben en daarom niet gebruikt mogen worden omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had al geëdit voor ik je reactie las. Zie vorige post, volgens mij mag je gewoon gaan rijden, Het zijn kentekenplaten, of het nu tijdelijke of permanente platen zijn maakt niet uit. Ze staan even mooi op de foto als je geflitst wordt.
Ja dat idd een goede, dat wist zelfs de ANWB niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:36 schreef Bayswater het volgende:
Hoe zal dat dan zitten als tijdens je vakantie je kentekenplaat wordt gestolen?
Wellicht de aangifte bij politie ook in het engels laten optekenen en rijden maar.
Want het valt ook absoluut niet op als je met een zwart vlak aan je voorkant rijdt, dom schaap.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:32 schreef Bullebak het volgende:
[..]Noob, je wordt bijna nooit gecontroleerd. Maar dat is vast heel moeilijk te begrijpen voor een seniele ouwe bok als jij
Oeh, langleve de trein
![]()
achterplaat zit er inderdaad nog op, heb geen idee of ze moeilijk doen, op dit moment ben ik aan het kijken of ik uit papier/karton/plastic een tijdelijk nummerbord kan maken om vervolgens vanacht te vertrekken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef Chivu het volgende:
De achterplaat zit er toch nog op? Dan zullen ze toch niet al te moeilijk doen wanneer alleen de voorplaat een tijdelijke plaat is?
Vrij lastig heh, lezenquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Want het valt ook absoluut niet op als je met een zwart vlak aan je voorkant rijdt, dom schaap.
En een andere nummerplaat, nee das handig, he buur, mag ik die van jou misschien ff lenen?
Ja, goed bedacht Pino!
Er is al aangifte gedaan van diefstal. Het is uit de OP al duidelijk dat men de plaat ging gebruiken op een zelfde type/kleur als de auto van TS. Rijden met deze platen is dus uit den boze. Straks wordt TS klemgereden omdat hij rond rijdt met een gestolen plaat.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef Chivu het volgende:
De achterplaat zit er toch nog op? Dan zullen ze toch niet al te moeilijk doen wanneer alleen de voorplaat een tijdelijke plaat is?
Nouja, stel dat je een plaat verliest in het buitenland, dan moet er toch een oplossing zijn. Als je alleen naar Italie gaat kun je wellicht ter plekke vragen wat je moet doen aan een 'zojuist verloren' kentekenplaat.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:52 schreef Evesion22 het volgende:
achterplaat zit er inderdaad nog op, heb geen idee of ze moeilijk doen, op dit moment ben ik aan het kijken of ik uit papier/karton/plastic een tijdelijk nummerbord kan maken om vervolgens vanacht te vertrekken.
Niet doen, je rijdt dan rond met een plaat waarvan aangifte is gedaan van diefstal.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:52 schreef Evesion22 het volgende:
[..]
achterplaat zit er inderdaad nog op, heb geen idee of ze moeilijk doen, op dit moment ben ik aan het kijken of ik uit papier/karton/plastic een tijdelijk nummerbord kan maken om vervolgens vanacht te vertrekken.
Ja alleen diefstal gemaakt van de voorste plaat. denk niet dat de politie mij klem rijdt. Heb net contact gehad met een drukker welke kentekens op sticker bedrukt voor sportauto´s welke geen plaats hebben voor een kentekenplaat, hij kan mij vandaag nog wel een sticker maken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet doen, je rijdt dan rond met een plaat waarvan aangifte is gedaan van diefstal.
(tenminste, je hebt toch wel aangifte gedaan?)
De vraag is, weten ze dat ik het buitenland ook??quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Evesion22 het volgende:
[..]
Had ik gevonden inderdaad, alleen zijn deze waarschijnlijk niet geldig in het buitenland![]()
die zit ook op de kentekensticker.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:41 schreef Chivu het volgende:
Desnoods laat je zo'n sticker maken met zo'n Europees vlaggetje erop zoals nu vereist is. Geen haan die er naar zal kraaien.
Lijkt me niet dat dat het probleem is. Met 18.2 platen heb je ook geen EU/NL logo.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:39 schreef Evesion22 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de witte platen geen EU/NL logo hebben en daarom niet gebruikt mogen worden omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen.
Ramptoeristquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
Tvp voor als TS terug is van vakantie.
in belgie staat er geen EU/BE logo op hoor. Nationaliteit moet hier niet worden duidelijk gemaaktquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:57 schreef Cybje het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat het probleem is. Met 18.2 platen heb je ook geen EU/NL logo.
18.2 platen is toch een Nederlandse regeling? Altans, ik heb altijd 18.2 platen hier in Nederland, dus die zullen inderdaad nooit een BE logo hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:05 schreef Archont het volgende:
[..]
in belgie staat er geen EU/BE logo op hoor. Nationaliteit moet hier niet worden duidelijk gemaakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |