abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52693152
Gisteren zou ik op vakantie gaan naar Italie, echter tijdens het inladen van de auto kom ik erachter dat mijn voorste kenteken plaat gestolen is (achter zit hij er nog op). Het was al 18:00 geweest dus ik kon nergens meer een nieuwe kentekenplaat krijgen.

Ik heb begrepen dat ik nu bij de postkantoor een RDW formulier dien te halen en via dit formulier een nieuw kentekenbewijs met duplicaat code dien aan te vragen. Pas wanneer ik het nieuwe kentekenbewijs ontvang kan ik nieuwe kentekenplaten gaan halen. Het zou dus ongeveer 1 a 2 weken duren voordat ik een nieuwe kentekenplaat heb.

Nu heb ik tevens begrepen dat ik tijdelijk een witte kentekenplaat kan gaan halen. Het is mij echter niet duidelijk of ik hiermee in het buitenland mag rijden? Weet iemand of het mag

Situatie is vrij klote want ik eigelijk zou ik nu al in de zon zitten . Maar door het weekend zijn er nergens nieuwe platen te krijgen

[ Bericht 4% gewijzigd door Evesion22 op 26-08-2007 10:48:22 ]
pi_52693245
Titel moet overigens zijn Kentekenplaat gestolen, sorry is nog vroeg!
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:01:08 #3
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_52693429
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:39 schreef Evesion22 het volgende:
Nu heb ik tevens begrepen dat ik tijdelijk een witte kentekenplaat kan gaan halen. Het is mij echter niet duidelijk of ik hiermee in het buitenland mag rijden? Weet iemand of het mag
Om kort te zijn: Nee, mag niet.

http://www.translease.nl/(...)eskentekenbewijs.asp
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_52693487
Je laat met je huidige kenteken papieren een nieuwe plaat maken, die doe je voor op de auto. Zorg dat je al wel aangifte doet van de gestolen plaat. Vraag ondertussen bij de rdw nieuwe kenteken papieren aan met de duplicaat code, zodat als je terug bent van vakantie je de nieuwe platen kan laten maken.

Ik zou het zo doen, en ga door zoiets niet mijn vakantie laten vergallen
pi_52693495
begrijp ik het goed dat je nu niet op vakantie bent gegaan?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:06:12 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_52693496
mooi klote voor je.
pi_52693561
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef P.U.N.T het volgende:
Je laat met je huidige kenteken papieren een nieuwe plaat maken, die doe je voor op de auto. Zorg dat je al wel aangifte doet van de gestolen plaat. Vraag ondertussen bij de rdw nieuwe kenteken papieren aan met de duplicaat code, zodat als je terug bent van vakantie je de nieuwe platen kan laten maken.

Ik zou het zo doen, en ga door zoiets niet mijn vakantie laten vergallen
Met mijn huidige papieren krijg ik geen nieuwe platen omdat er al 2 zijn uitgeven, moet dus een oude plaat inleveren, aldus de ANWB.

en Idd, ik zit nog steeds thuis. Auto is ingeladen, moet alleen ergens zo´n klote plaat vandaan krijgen.
pi_52693606
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:01 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Om kort te zijn: Nee, mag niet.

http://www.translease.nl/(...)eskentekenbewijs.asp
Dat is dus mooi klote, heb momenteel geen andere auto tot mijn beschikking, als dit waar is kan ik mijn vakantie dus vergeten.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:17:21 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52693636
Dat is zwaar ruk.
Geen stom geintje van 'vrienden' of leuke buurtkinderen?
Succes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52693670
Kut voor je.

Voortaan even anti-diefstal schroeven erop draaien.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52693671
Je laat toch geen vakantie schieten door zoiets

Gewoon gaan rijden, en een goed verhaal klaar hebben. 9 van de 10 keer wordt er niets mee gedaan.
Geef mij maar Amsterdam
pi_52693707
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:20 schreef Bullebak het volgende:
Je laat toch geen vakantie schieten door zoiets

Gewoon gaan rijden, en een goed verhaal klaar hebben. 9 van de 10 keer wordt er niets mee gedaan.
'Ja maar meneer agent hij is gister gestolen! '
> ' Oh, nee dan is het goed rij maar verder hoor!'

Wat denk je nou zelf.
pi_52693718
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:17 schreef Copycat het volgende:
Dat is zwaar ruk.
Geen stom geintje van 'vrienden' of leuke buurtkinderen?
Succes.
Denk het niet, stond gisteren namelijk geparkeerd achter een auto van het zelfde merk/type/kleur. Heb nog olie enzo gecontroleerd en toen zat de kentekenplaat er nog op. nadat de auto voor mij weggereden was bemerkte ik dat de plaat weg was.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:23:50 #14
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52693733
ga jij maar in het italiaans uitleggen dat je kentekenplaat is gestolen
pi_52693756
Gewoon op vakantie gaan en het voordeel is ook nog eens dat je in duitsland dan waarschijnlijk geen snelheids beotes krijgt omdat ze daar meestal van voren flitsen.
pi_52693767
wou eerst ook gewoon rijden, echter werd mij medegedeeld door de ANWB dat de boete in Italie kan oplopen tot 450 euro inclusief rijverbod.
pi_52693773
Tijdelijke kentekenplaten

Als u uw kentekenplaten mist kunt u rijden met tijdelijke, witte kentekenplaten met een maandnummer, in afwachting van de aanmaak van het vervangende kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaten. Deze tijdelijke kentekenplaten kunt u aanschaffen bij de erkende fabrikanten van kentekenplaten, op vertoon van het Voertuigbewijs, het Tenmaastelllingsbewijs + geldig legitimatiebewijs.

Bron: rdw

Ik ga ervan uit dat je gewoon mag rijden met deze platen, ook in het buitenland. Je hoeft zeker niet de dupe te worden van andermans streken. Neem wel je pv en aanvraag van je nieuwe platen mee. Dan kun je altijd bewijzen dat jij er alles aan hebt gedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52693787
Ik zou gewoon gaan rijden. Als je aangehouden wordt heel verbaast kijken en zeggen dat je 50km terug wel iets vreemds hebt gehoord en aanbieden om daar in de berm te gaan zoeken. Meer dan een boete kan je niet krijgen lijkt me.
pi_52693805
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:22 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

'Ja maar meneer agent hij is gister gestolen! '
> ' Oh, nee dan is het goed rij maar verder hoor!'

Wat denk je nou zelf.
Ja, je wordt zo vaak gecontroleerd op de snelweg

Lekker niet op vakantie gaan dit jaar! Dat is indd de beste oplossing.
Jeez, desnoods knal je er een ander kenteken op Niemand die het controleert.
Geef mij maar Amsterdam
pi_52693808
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:27 schreef Ridocar het volgende:
Tijdelijke kentekenplaten

Als u uw kentekenplaten mist kunt u rijden met tijdelijke, witte kentekenplaten met een maandnummer, in afwachting van de aanmaak van het vervangende kentekenbewijs en de nieuwe kentekenplaten. Deze tijdelijke kentekenplaten kunt u aanschaffen bij de erkende fabrikanten van kentekenplaten, op vertoon van het Voertuigbewijs, het Tenmaastelllingsbewijs + geldig legitimatiebewijs.

Bron: rdw
Had ik gevonden inderdaad, alleen zijn deze waarschijnlijk niet geldig in het buitenland
pi_52693823
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ja, je wordt zo vaak gecontroleerd op de snelweg

Lekker niet op vakantie gaan dit jaar! Dat is indd de beste oplossing.
Jeez, desnoods knal je er een ander kenteken op Niemand die het controleert.
Nee vast niet, daarom is het kenteken bedacht! Je hebt helemaal gelijk!
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:31:06 #22
43642 Bayswater
pi_52693831
Als ik je zou kennen zou je zo met die van mij mogen gaan, ga van de week zelf ook op vakantie alleen zonder auto. Mooi kloten inderdaad.
Life lies a slow suicide
pi_52693843
Misschien dat een oplossing zo´n kleine amerikaanse plaat is. Knal ik die op de voorkant erop. Klote dat het zondag is alles is gesloten vandaag.
pi_52693857
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:30 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee vast niet, daarom is de kenteken bedacht! Je hebt helemaal gelijk!
Noob, je wordt bijna nooit gecontroleerd. Maar dat is vast heel moeilijk te begrijpen voor een seniele ouwe bok als jij Oeh, langleve de trein
Geef mij maar Amsterdam
pi_52693868
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Evesion22 het volgende:

[..]

Had ik gevonden inderdaad, alleen zijn deze waarschijnlijk niet geldig in het buitenland
Ik had al geëdit voor ik je reactie las. Zie vorige post, volgens mij mag je gewoon gaan rijden, Het zijn kentekenplaten, of het nu tijdelijke of permanente platen zijn maakt niet uit. Ze staan even mooi op de foto als je geflitst wordt.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:36:09 #26
43642 Bayswater
pi_52693920
Hoe zal dat dan zitten als tijdens je vakantie je kentekenplaat wordt gestolen?
Wellicht de aangifte bij politie ook in het engels laten optekenen en rijden maar.
Life lies a slow suicide
pi_52693968
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had al geëdit voor ik je reactie las. Zie vorige post, volgens mij mag je gewoon gaan rijden, Het zijn kentekenplaten, of het nu tijdelijke of permanente platen zijn maakt niet uit. Ze staan even mooi op de foto als je geflitst wordt.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de witte platen geen EU/NL logo hebben en daarom niet gebruikt mogen worden omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:41:03 #28
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_52693985
Best wel balen voor je. Ik hoop dat je nog wat aan je vakantie hebt.
voortaan maar met het vliegtuig op vakantie?
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_52693986
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:36 schreef Bayswater het volgende:
Hoe zal dat dan zitten als tijdens je vakantie je kentekenplaat wordt gestolen?
Wellicht de aangifte bij politie ook in het engels laten optekenen en rijden maar.
Ja dat idd een goede, dat wist zelfs de ANWB niet.
pi_52694129
De achterplaat zit er toch nog op? Dan zullen ze toch niet al te moeilijk doen wanneer alleen de voorplaat een tijdelijke plaat is?
pi_52694167
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:32 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Noob, je wordt bijna nooit gecontroleerd. Maar dat is vast heel moeilijk te begrijpen voor een seniele ouwe bok als jij Oeh, langleve de trein
Want het valt ook absoluut niet op als je met een zwart vlak aan je voorkant rijdt, dom schaap.

En een andere nummerplaat, nee das handig, he buur, mag ik die van jou misschien ff lenen?

Ja, goed bedacht Pino!
pi_52694187
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef Chivu het volgende:
De achterplaat zit er toch nog op? Dan zullen ze toch niet al te moeilijk doen wanneer alleen de voorplaat een tijdelijke plaat is?
achterplaat zit er inderdaad nog op, heb geen idee of ze moeilijk doen, op dit moment ben ik aan het kijken of ik uit papier/karton/plastic een tijdelijk nummerbord kan maken om vervolgens vanacht te vertrekken.
pi_52694236
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Want het valt ook absoluut niet op als je met een zwart vlak aan je voorkant rijdt, dom schaap.

En een andere nummerplaat, nee das handig, he buur, mag ik die van jou misschien ff lenen?

Ja, goed bedacht Pino!
Vrij lastig heh, lezen

Bovendien, in het buitenland worden er natuurlijk ook nooit platen gestolen, dus je moet onmiddelijk terug naar Nederland als ze je eventueel een keer aan de kant zetten. Misschien moet je wel naar de gevangenis

Geef mij maar Amsterdam
pi_52694247
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef Chivu het volgende:
Er is al aangifte gedaan van diefstal. Het is uit de OP al duidelijk dat men de plaat ging gebruiken op een zelfde type/kleur als de auto van TS. Rijden met deze platen is dus uit den boze. Straks wordt TS klemgereden omdat hij rond rijdt met een gestolen plaat.

Tijdelijke kentekenplaten dienen dus altijd beide aan de auto te zitten.
pi_52694278
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:52 schreef Evesion22 het volgende:
achterplaat zit er inderdaad nog op, heb geen idee of ze moeilijk doen, op dit moment ben ik aan het kijken of ik uit papier/karton/plastic een tijdelijk nummerbord kan maken om vervolgens vanacht te vertrekken.
Nouja, stel dat je een plaat verliest in het buitenland, dan moet er toch een oplossing zijn. Als je alleen naar Italie gaat kun je wellicht ter plekke vragen wat je moet doen aan een 'zojuist verloren' kentekenplaat.
pi_52694299
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:52 schreef Evesion22 het volgende:

[..]

Niet doen, je rijdt dan rond met een plaat waarvan aangifte is gedaan van diefstal.
(tenminste, je hebt toch wel aangifte gedaan?)
pi_52694410
Zoek iemand die zn auto ff niet nodig heeft en knal die kenteken platen erop, liefst natuurlijk iemand met hetzelfde type en kleur auto maar dat is nog nieteens nodig. Mag natuulijk allemaal niet maar niemand die het door zal hebben!
pi_52694453
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet doen, je rijdt dan rond met een plaat waarvan aangifte is gedaan van diefstal.
(tenminste, je hebt toch wel aangifte gedaan?)
Ja alleen diefstal gemaakt van de voorste plaat. denk niet dat de politie mij klem rijdt. Heb net contact gehad met een drukker welke kentekens op sticker bedrukt voor sportauto´s welke geen plaats hebben voor een kentekenplaat, hij kan mij vandaag nog wel een sticker maken.
pi_52695038
Ik heb dit ook een keer gehad. Je kunt bij elke kentekenplaat maker twee witte platen met een nummer krijgen. Dit nummer zal in dit geval "9" zijn van september. Hiermee kun je één maand rijden.
In de tussentijd moet je een nieuw kentekenbewijs aanvragen via het postkantoor waar een "1"tje op staat. Met dit kentekenbewijs kun je twee nieuwe platen kopen met een "1"tje erop.
Aangifte hoef je niet te doen, dat is niet nodig.

Let op dat je twee witte platen op je auto moet monteren en niet alleen de ene die je mist.
Hoe je dit alles in het weekend kan regelen zou ik niet weten, bel de ANWB eens!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_52695609
Had de ANWB reeds gebeld, die weten het ook niet.
pi_52696344
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef Evesion22 het volgende:

[..]

De vraag is, weten ze dat ik het buitenland ook??

Kan je niet gewoon ergens een plaat laten maken met de cijfertjes op? In belgie kan je zo gewoon een winkel binnenstappen en die maken wel even een plaat voor je, alles ziet er van ver goed uit, Als er niets op hangt gaan ze idd mss wel eens papieren willen zien
pi_52696459
krijg zometeen die kenteken sticker, heb inmiddels de orginele bevestiging van de auto gehaald. Zometeen sticker erop plakken en dan op goed geluk rijden.
pi_52696468
Desnoods laat je zo'n sticker maken met zo'n Europees vlaggetje erop zoals nu vereist is. Geen haan die er naar zal kraaien.
pi_52696676
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:41 schreef Chivu het volgende:
Desnoods laat je zo'n sticker maken met zo'n Europees vlaggetje erop zoals nu vereist is. Geen haan die er naar zal kraaien.
die zit ook op de kentekensticker.
Ben zooooo toe aan vakantie. Ik zal het zo plannen dat ik rond een uur of 3-4 de italiaanse grens passeer, zodat het nog donker is en er minder controlles zijn. Tevens vermijd ik zwitserland en rij ik over oosterijk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:57:52 #45
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52700411
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:39 schreef Evesion22 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de witte platen geen EU/NL logo hebben en daarom niet gebruikt mogen worden omdat ze het land van herkomst niet kunnen achterhalen.
Lijkt me niet dat dat het probleem is. Met 18.2 platen heb je ook geen EU/NL logo.
Schaap
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:30:00 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52701327
Fijne vakantie.
pi_52701603
Tvp voor als TS terug is van vakantie .
pi_52701938
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:40 schreef Sapstengel het volgende:
Tvp voor als TS terug is van vakantie .
Ramptoerist
pi_52703568
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:57 schreef Cybje het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat het probleem is. Met 18.2 platen heb je ook geen EU/NL logo.
in belgie staat er geen EU/BE logo op hoor. Nationaliteit moet hier niet worden duidelijk gemaakt
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:47:34 #50
101852 kokos
mividaloca
pi_52705867
Je hebt achter toch een plaat en aangifte papieren? Nou hoppa gewoon gaan.
Viva los Vatos Locos
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:05:29 #51
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_52706395
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:05 schreef Archont het volgende:

[..]

in belgie staat er geen EU/BE logo op hoor. Nationaliteit moet hier niet worden duidelijk gemaakt
18.2 platen is toch een Nederlandse regeling? Altans, ik heb altijd 18.2 platen hier in Nederland, dus die zullen inderdaad nooit een BE logo hebben.
Schaap
pi_52706594
lolz, maar ik woon in belgie, dus als de TS in buitenland politie tegenkomt gaan die niet denken, hé die heeft de nationalitiet niet vermeld op zijn plaat, laten we hem maar even aan de kant laten stoppen om papieren te vragen.
pi_53000236
Ben weer terug, helaas werkte het met die sticker niet dus heb ik een geel vel met vilstift beschreven en geplastificeerd. Heb 3000 km zonder problemen gereden met de fake plaat tot ik Nederland binnen reed werd namelijk meteen aan de kan gezet door de KMAR voor indentiteits controle. Maar naar een gesprek van een half uur mocht ik zonder boete op zak door rijden.
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:47:52 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53000310
Gelukkig!

Fijne vakantie gehad, dus?
pi_53000328
ja zeer fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')