quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:09 schreef Ascendancy het volgende:Heb je die allemaal alleen op?
Fijn dat je je iets aantrekt van de bio-industrie
egoisten....
Compromis sluiten en naar de biowinkel gaan.
Dan is het nog steeds een dood beest, maar wel een beest dat meer beweging heeft gehad wat leuker is voor de koe en ook voor ons want beter getrained vlees is lekkerder vlees. Vlees is namelijk spier en geen vet. Vet is vies. Ik lust geen vetrandjes.
En je steunt de ondergang van de bio industrie door met je portemonnee voor biologisch te stemmen.
Ik hou er wel van als er minder bijsmaak aan me biefstukje zit.
En dan bewerk ik de biefjes ff met italiaanse vleesmix en wat vers citroensap en versgemalen peperkorrels. Daarna gaat ie in loeiendhete bakboter met wat olijfolie en bak ik het in enkele minuten aan beide kanten gaar.
En dan snel ff een jus maken in dezelfde pan (eerst de biefjes eruit en tussen 2 borden warm houden) met een in blokjes gesneden tomaat die ik eerst ff zacht laat bakken. Dan een scheut rode wijn en evt nog wat water en 2 blokjes jusblokjes...
Ik heb al vantevoren de gebakken aardappeltjes met broccoli gemaakt zodat ik de biefstukjes en jus alle aandacht kon geven.
Dan op ieder bord een biefstukje en aardappels met broccoli er naast. Op ieder biefstukje gaat nog een klontje kruidenboter of knoflookboter.
En niet zeuren over vet! Bij perfecte biefstukjes hoort nou eenmaal goede boter.
Hmmm....