hoi eveliene, welkom!quote:Op donderdag 13 september 2007 16:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Haai! Ik ben Eveliene, al geruime tijd lurker en nu toch maar een eigen account aangemaakt. Ik heb 2 kids, Floris van bijna 5 en Noortje van bijna 3.
Mijn kleine meid is nu ruim 2 jr en 9 mnd. Voor de zomervakantie heb ik haar met veel moeite en doorzettingsvermogen (lang leve de 'beloning'stickers!) zindelijk gekregen.
Ook in de vakantie ging alles goed, heel af en toe (1x in de 10 dgn) heeft ze nog een klein ongelukje, als ze erg moe is. Verder helemaal droog!
Na de 3 weken vakantie met ons gezinnetje gingen de kindjes nog een weekje logeren bij opa&oma, de ouders van mijn man. En nu is ze weer helemaal terug bij af.![]()
1 week zonder consequente aandacht voor het potje (Noortje, moet je een plasje doen? Ga maar snel dan!). Pfff.
Ben nu alweer 3 weken aan het proberen haar opnieuw zindelijk te krijgen, maar tot nu toe geen geluk. Het liefste zou ik haar even een rustpauze geven van een weekje, en dan met frisse moed opnieuw gaan beginnen. Maar helaas, wij wonen in Engeland, en de groep van de nursery waar ze nu in zit, moet ze zindelijk zijn. Dus elke dag gezeur als ik haar op kom halen, erg vervelend voor mijn meisje om dat steeds te moeten horen van haar teachers, dat geeft natuurlijk geen fijn gevoel!
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken?
Ja, het is zeker lastig.quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:39 schreef Belana het volgende:
[..]
hoi eveliene, welkom!
Ik heb geen ervaring met zindelijkheidstraining op die manier, Liam, mijn zoontje van bijna 4 was rond zijn 3e jaar ineens zindelijk. zomaar.
dat "afdwingen" lijkt me moeilijk, ze moeten er toch aan toe zijn. wat een vreemd systeem dan dat ze zindelijk moet zijn zeg, jeetje, lastig lijkt dat me.
toch sprak ik van de week (op 't schoolplein, jaja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef texelonia het volgende:
Supernanny adviseert juist om bij zindelijkheidstraining je kind niet naakt te laten rondlopen, maar gewoon met een broek aan zonder luier te laten rondlopen. Zodat als het mis gaat ze voelen dat het vies is enzow. Maar goed, Noah heeft nog steeds niet één keer op een potje of wc geplast, dus ik weet niet of dat nou zo goed werkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |