vond ik ook.quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:07 schreef Peter6000 het volgende:
Het is nu gezellig hoor, in de COS.
De meningen zijn goed verdeeld, geen eenheidsgepost.
Misschien zijn het niet hoogdravende oldbie-discussies waar 90 procent van de users niet aan kan voldoen, maar we hebben het wel gezellie-de-bellie.![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:52 schreef Disana het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag weer eens in de COS gepost. Gisteren kreeg ik een smerige opmerking van Beequeen naar mijn hoofd geslingerd die nergens door was geprovoceerd, vandaag twee door FdW. Het patroon en de bedoeling lijken me duidelijk: niet iedereen is (nog) welkom in de COS.
Deze mensen hebben allang door dat je gerust rotdingen kunt zeggen voordat ze worden gedelete en meer niet. Dit is geen goede gang van zaken en ik trek me dan ook terug uit de COS tot er duidelijkere signalen vanuit de moderatie worden afgegeven dan 'iedereen moet aardig doen'. Daar heeft dit namelijk niets mee te maken: dit is wegpesten.
Beequeen merkt op dat ze wordt uitgelokt. Hoe kan dat als FdW smerig reageert op een post van mij die niet eens voor hem was bedoeld.
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals ik in de FB schreef heb ik ook alle positief lijkende berichten gewist.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:21 schreef willem-jozef het volgende:
hoi avonne,
wil toch nog even reageren op het verwijderen van goedbedoelde posts van bijv. hidiho, nmns, anderen en mezelf. ik zal even een voorbeeld geven van wat zich net afspeelde in de cos:
fdw zat weer disana te zieken. erg vervelend.
ik poste bijv. net dat de streams niet zo boeiend zijn, dat nada en nix etc. zo irritant zijn en dat het niet echt leuk meer is om deze lui te volgen. daarna schreef ik dat de cossen daarentegen wel weer leuk zijn om te lezen. als toevoeging zette ik erbij dat het alleen jammer is dat bij die enkele keer (lately) dat ik de cos weer is lees er iets vervelends plaatsvindt, zoals nu met bovengenoemde.
beetje raar dat je zo'n tekst 100% hebt gewijzigd, 3%lijkt me al wat veel. ten eerste omdat het goed is om ook iets van zelfregulering te behouden in de cos, lijkt me, dat werkte nu namelijk ook! zeker als het dmv een grapje of een collectieve tik, zonder te schelden,op bepaalde vingers is.
ten tweede omdat het nu lijkt of hidiho ('jongens doe nou niet'), of mijn tekst dan (achteraf gezien, he) hebben bijgedragen aan rellen!
groetuh
de slag bij beverwijk? waar heb je het over? ik denk dat je nu toch wel heel erg de plank mist!quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:31 schreef avonne het volgende:
[..]
zoals ik in de FB schreef heb ik ook alle positief lijkende berichten gewist.
Ondertussen zijn sommige users gehaaid genoeg om sneren in positieve woorden te vervatten.
Dan weet ik oko niet meer waar ik aan toe ben, en delete ik gewoon alles wat met de discussie te maken heeft.
Ik vond alleen verwijzing naar de slag bij beverwijk (oid) niet zo smakelijk
psquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:31 schreef avonne het volgende:
[..]
zoals ik in de FB schreef heb ik ook alle positief lijkende berichten gewist.
Ondertussen zijn sommige users gehaaid genoeg om sneren in positieve woorden te vervatten.
Dan weet ik oko niet meer waar ik aan toe ben, en delete ik gewoon alles wat met de discussie te maken heeft.
Ik vond alleen verwijzing naar de slag bij beverwijk (oid) niet zo smakelijk
ook positieve posts (goed of slecht bedoeld) zullen weer reacties oproepen. Ze zijn beter af in dit topic.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:42 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
ps
wat is dit nu precies? ook hier insinueer je dat iets wat goed bedoelt is wellicht 'postief lijkende berichten' zijn.
daaronder stel je naar mijn smaak iets te breed dat hier sprake is van 'gehaaide sneren' in 'positieve bewoording'.
quote:Je zit er in mijn geval en anderen genoemden zeker naast, dus ik vraag me af wat je nu precies wilt bereiken met je negatieve post op mijn constructief bedoelde post daarboven.
prima, maar na verwijdering van goed bedoelde teksten(vrij duidelijk overigens)mag ik toch potverdikke wel 'n reactie gevenquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:44 schreef Ian_Nick het volgende:
Zullen we niet gaan mekkeren over een moderatie die in eerste instantie toch
echt bedoelt is om de COS leesbaar te houden?![]()
In dát geval hoort je klacht in FBquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:52 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
prima, maar na verwijdering van goed bedoelde teksten(vrij duidelijk overigens)mag ik toch potverdikke wel 'n reactie geven.
als daarna wordt gesteld in reactie dat ik refereer aan de slag bij beverwijk(napoleon?) en dat dit niet netjes is van mij, terwijl het helegaar niet over beverwijk(ging en ik nog niets begrijp van avonne's verhaal) maar een hele andere lading had, reageer ik weer. ik laat me niet door jemand afschilderen als een reller als ik juist het tegenovergestelde graag zie gebeuren. that's all.
wat ben jij een verdraaier van feiten, zeg. je had ook gewoon sorry kunnen zeggen met je' beverwijk' verhaal en weer een andere 180 graden verdraaing.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:50 schreef avonne het volgende:
[..]
ook positieve posts (goed of slecht bedoeld) zullen weer reacties oproepen. Ze zijn beter af in dit topic.
[..]
lekker constructief om te zeggen dat men maar een gewapende ontmoeting moet afspreken
okay, dat weet ik allemaal niet, hoorquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:54 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
In dát geval hoort je klacht in FB![]()
Dankjewel voor je waarderingquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:09 schreef tuinfluiter het volgende:
Wel dit topic bijhouden en doorlezen, quoten
geen steun, herkenning of mening geven,
maar wel een huilende of kotsende smiley neerzetten.
Die smileys zouden verboden moeten worden,
maar oke, ik plaats er dan ook maar 1.![]()
Aan Disane ,
Ik ken je verder niet,
ik lees sinds februari jouw 100 - den updates ,
commentaren op de streams en OP's die van hoge kwaliteit zijn.![]()
Dat noem ik boffen, dat er zo'n poster is bij FOK-DGK.
Bedankt voor je vele inzet.
Kijk maar eens naar mijn sig....
(Oude koeien die toch blijvend het plezier weghalen)
P.s: Mijn persoonlijke ervaring met afzeiken.
Ik schrijf zelf nooit meer one-liners en quotes bij de bewonerstopics,
sinds ik een![]()
smiley kreeg toegeworpen
en een ander schreef : Ja, ik snap ook niet waarom je dit allemaal schrijft ? Want dit is meer voor een COS!
(Ik kreeg steun van 8 posters die de quotes van mij waardeerden)
Maar, de lol was er voor mij af , ik schrijf niet meer bij de bewonerstopics,
en nu zijn bijna al die 7 bewonerstopics ongebruikt, ver weg in vergeethoekjes.
Dat stapje liever opzij kan ik me heel goed voorstellen,quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:39 schreef Disana het volgende:
Maar als anderen vervelend blijven doen,
dan doe je wel eens liever een stapje opzij.
Lieke hebben we het over?quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:12 schreef itsme het volgende:
Het is toch belachelijk dat Meneer FdW zo verzot is op zijn favorietjedat als er maar een kritische noot over haar gesproken wordt hij de user, in dit geval Disana persoonlijk aan gaat vallen?
Ik sluit me bij je aan. Ik heb in deel #1 ook al gevraagd of mensen niet weg wilden gaan, maar jij schrijft het veel mooier en treffenderquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Toch maar even een ander geluid. Afgelopen weekend was het prettig vertoeven in zowel de COS als de CS. De mods hebben wat mij betreft alert en stilzwijgend goed werk gedaan. Gewoon niet teveel reagereren, deleten van foute postings, boodschappen per PM en in the threads niet op kritiek ingaan. Heerlijk en perfect! En nee, ik ben niet het type dat veren in iemands reet steekt omdat ik iets van hen moet. Ik heb niets van die mods nodig, maar fout is fout en goed is goed en het laatste was echt het geval wat mij betreft. Als kakelvers ventje heb ik de indruk dat de kritiek van de vele oud-prikkers wel degelijk effect heeft gehad.
Waar oudgedienden naar mijn rekening wel rekening mee moeten houden is dat in principe op een forum iedereen zijn eigen geluid mag laten horen en dat dat soms minder aangenaam klinkt dan dat je gewend bent van alle prikvrienden uit het verleden.
Ook constateer ik dat een foute prik nogal eens uitgemolken wordt tot in den treure. Er mag best wat meer lichtvoetigheid zijn, stap er eens overheen en laat de moderator het werk doen. Laat het je niet teveel raken, het is maar een forum, het is maar internet. Je moet het immers in zijn algemeenheid in het leven niet hebben van dit, maar van echte levende mensen om je heen die je aan kunt raken.
Zorg dat je het hier leuk hebt. Naast iedere "rotte appel" prikken veel meer leuke mensen. Zet je focus daar op en negeer de rest. Plaats jezelf niet in een slachtofferol, reageer gepast, desnoods vlijmscherp met aanvaardbare teksten, meld het, en ga door. Laat de rest aan de mods over.
Is de kritiek op sommigen dan niet terecht? Ja, natuurlijk wel. Sommigen worden zomaar, zonder aanleiding aangevallen. Daar werd het afgelopen weekend dan ook wat aan gedaan! Mooi toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |