abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:13:27 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52654721
Wat was je vreemdste wat je met een computer tegengekomen bent?

Ik had destijds een 386 met een dual boot: standaard startte hij met Linux, en via het bootmenu met timeout van 30 seconden kon ik naar DOS+Windows (3.11) toe.

Ik had Windows draaien, ik was bezig in Word met een verslag ofzo, kweet niet meer. Ik kom na een uurtje terug, zie een compleet zwart scherm. Ik druk op een toets en zie dan ineens tekst: Login:

Het heeft wel een minuut geduurd voordat ik begreep wat er aan de hand was.

Windows was blijkbaar gecrasht, de computer rebootte zichzelf en startte aldus automatisch Linux op
How can I make this topic about me?
pi_52654762
Er kwam opeens heel veel rook uit m'n voeding, dat was best schrikken
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:17:16 #3
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52654838
2 werkbakken. 1 deed ook dienst als server
ik was met een CAD programma bezig en deed met de kopieer functie wat lijnen kopieren.
collega ramt op ctrl+v en krijgt mijn lijntjes op z'n scherm in word
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:17:58 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52654858
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:14 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Er kwam opeens heel veel rook uit m'n voeding, dat was best schrikken
Blijf dan van dat 110V schakelaartje af dat achterop zit
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:20:14 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52654914
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:17 schreef hamkaastosti het volgende:
2 werkbakken. 1 deed ook dienst als server
ik was met een CAD programma bezig en deed met de kopieer functie wat lijnen kopieren.
collega ramt op ctrl+v en krijgt mijn lijntjes op z'n scherm in word
Doet me ergens aan denken:

Bij ons op school hadden een paar grapjassen alles stekkertjes van 2 computers uitgewisseld met elkaar. Toetsenbord, muis, beeldscherm dus. Alleen de systeemkasten stonden dus eigenlijk op zijn plaats. Daar kun je dus gewoon op werken, totdat mijn maar die langs me zat zijn USB-stick in de computer stopte, en de "Verwisselbare schijf" bij mij in "deze computer" kwam te staan Duurde even voordat we erachter waren wat daar aan de hand was.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:32:20 #6
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52655240
Vorige maand nog, deze computer begon te stinken en ineens een klap, voeding naar de malle moer.

Heb hem nu alweer 2 weken terug
Because they will last that long.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:35:37 #7
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_52655312
Ik werk op een ICT helpdesk, praat me niet over rare problemen Kut eind-gebruikers ook
Thinking about thinking of you.
pi_52655387
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35 schreef shifto het volgende:
Ik werk op een ICT helpdesk, praat me niet over rare problemen Kut eind-gebruikers ook
welke/waar
pi_52655433
Ik heb eens een pc in elkaar gezet uit allerlei verschillende gebruikte onderdelen. Ik zette de pc aan en er gebeurde niets behalve de fan die draaide. Ik heb toen steeds een onderdeel vervangen door een andere om te kijken waar het probleem zat. Toen ik uiteindelijk alle hardware vervangen had (en dus in feite een hele andere pc in elkaar gezet had) deed de boel het nog steeds niet.

Kan iemand raden wat het probleem was?
pi_52655437
Ik had een gecrashte harde schijf en ging met recovery-software aan de gang. Er kwamen foto's naar boven die ik nog nooit gezien had en er echt niet zelf op gezet had, maar die foto's hadden wel als bestandsnaam leonie.jpg enzo, dus namen die ik ooit (andere) foito's gegeven had.
Dat vond ik wel vaag

(Ik had de schijf nieuw gekocht)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_52655457
Vriend van me ging zijn eerste computer in mekaar zetten , alles zat goed en hij zet m aan en roken en vonkjes ......

Meeste kasten hadden toen nog niet de "moederbord opleggers" en moest je dus plastic ringetjes gebruiken.... die meneer vergeten was
Andere vriend die voor zijn werk vaak bij mycom kwam laten bellen etc alsof hij het had geinstalleerd etcetc

Die was dus goed vertrouwd by mycom , want hij kreeg een nieuw moederbord mee terwijl op de ouwe de verbindingen letterlijk los op het moederbord lagen
pi_52655581
CD-ROM die uit elkaar spatte toen die in mijn cdrom-speler zat. Later bij Myth-buster nog eens geweest waar het zogenaamd een myth was en uiteindelijke conclusie: 'Busted'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:47:23 #13
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_52655632
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef McNasty het volgende:
Ik heb eens een pc in elkaar gezet uit allerlei verschillende gebruikte onderdelen. Ik zette de pc aan en er gebeurde niets behalve de fan die draaide. Ik heb toen steeds een onderdeel vervangen door een andere om te kijken waar het probleem zat. Toen ik uiteindelijk alle hardware vervangen had (en dus in feite een hele andere pc in elkaar gezet had) deed de boel het nog steeds niet.

Je aan/uit knoppie?
pi_52655646
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef McNasty het volgende:

Je voeding al verandert ?
pi_52655765
stekker in het stopcontact
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:57:33 #16
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_52655883
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:52 schreef Rapaille het volgende:
stekker in het stopcontact
Gaat jouw fan dan wel eens draaien? Dat wil ik ook!
pi_52655901
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:47 schreef TheStonedOne het volgende:

[..]

Je voeding al verandert ?
Yep
pi_52656330
Maargoed, het bleek uiteindelijk de behuizing te zijn.
pi_52656617
toen ik een jaar of 8 was en net kennis maakte met de computer speelde ik altijd Nascar 1, op een gegeven moment stopte ik met spelen, sloot het spel af, kwam weer in windows, speelde opeens het introfilmpje van 't spel af op het bureaublad (icoontjes en taakbalk waren nog zichtbaar), ik schrok me rot en dacht dat ik de pc gesloopt had
pi_52658661
Toen mijn pa voor het eerst word met spellingscontrole had en er rode streepjes onder bepaalde namen kwamen, vroeg ik of die streepjes ook zouden worden uitgeprint.
gr gr
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:59:31 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52658917
Een " guru meditation error" op mijn pc.

Maar zo vreemd was dat bij nader inzien niet omdat ik Wolfenstein 3D van de amiga erop had staan.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:02:05 #22
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52658997
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
CD-ROM die uit elkaar spatte toen die in mijn cdrom-speler zat. Later bij Myth-buster nog eens geweest waar het zogenaamd een myth was en uiteindelijke conclusie: 'Busted'
Dat toont dus aan dat Mythbusters niet altijd klopt, want ik heb hetzelde gehad. Een 56x DVD/CD-Rom speler waarin een CD uit elkaar klapte.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:09:03 #23
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52659200
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:02 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dat toont dus aan dat Mythbusters niet altijd klopt, want ik heb hetzelde gehad. Een 56x DVD/CD-Rom speler waarin een CD uit elkaar klapte.
Mythbuster hebben het zeker niet altijd goed! Die tests zijn soms ook dubieus met bepaalde aannames.
pi_52663157
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Toen mijn pa voor het eerst word met spellingscontrole had en er rode streepjes onder bepaalde namen kwamen, vroeg ik of die streepjes ook zouden worden uitgeprint.
Bij mij werden ze uitgeprint vet gare windows 95 zooi die we thuis hadden staan, maar dat maakte niks uit want toen wist ik niet waar de streepjes voor waren en hadden we een engelse versie van word, het zag er gewoon wel tof uit.
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:33:37 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_52663332
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef MissBliss het volgende:
Ik had een gecrashte harde schijf en ging met recovery-software aan de gang. Er kwamen foto's naar boven die ik nog nooit gezien had en er echt niet zelf op gezet had, maar die foto's hadden wel als bestandsnaam leonie.jpg enzo, dus namen die ik ooit (andere) foito's gegeven had.
Dat vond ik wel vaag

(Ik had de schijf nieuw gekocht)
iets soort gelijks, met dat verschil dat helemaal niets het deed...
Na 5 keer onderzoeken en vloeken kwam ik erachter dat de stekker er niet in zat
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:34:52 #26
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52663379
Een oudere Pentium 3 voor een kennis stofvrij gemaakt, geheugen upgrade en windows opnieuw geinstalleerd.

Ik wil de pc nog 1 keer opstarten om de XP cd er uit te halen zodat ik hem weg kon brengen hoor ik ineens PLOF PLOF ZZZZTTTTTSSSSJJ TIK en zie ik een dikke vonk van de behuizing overschieten naar de verwarming.

Voeding was dus gaar en mobo echt gitzwart geblakerd!

Mobo en voeding vervangen en alles werkte nog

Deze installatie met XP draait nu naar 3 jaar nog, de harde maakt schijf enge tik geluiden en ook al heeft het moederbord een compleet andere chipset nog geen enkel blauw scherm gezien
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_52663565
toen ik bij video-instellingen Tandy instelde ipv Hercules kwamen er een sliertjes rook uit de monitor.

(lang geleden)

en stervende harde schijven, altijd wel rare geluiden en soms rooklucht.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52663991
Laptop die opeens een verbrandingsgeur verspreidt

Verder heb ik ooit in windows 95 eens alle bestanden uit de System map van windows op mn bureaublad verplaatst, en toen deze in paniek verwijderd

Weet niet of het echt kan hoor, maar de pc was niet meer te gebruiken zonder een complete herinstallatie
pi_52664191
quote:
Zelfde hier gehad, kan met gemak een kleine explosie genoemd worden. Zowel binnen als buitenenkant van de cd speler, als stukjes cd lagen door de kamer verspreid.

Was volgens Lite-On een bekend probleem waar ze niets mee deden.
pi_52664257
Modem met kabel er in vastpakken terwijl pc aanstaat en ma aan de telefoon hangt.

Was ook wel een schokkende ervaring
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:21:29 #31
78498 classpc
I don't like change
pi_52664835
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:53 schreef eQuaL het volgende:
Laptop die opeens een verbrandingsgeur verspreidt

Verder heb ik ooit in windows 95 eens alle bestanden uit de System map van windows op mn bureaublad verplaatst, en toen deze in paniek verwijderd

Weet niet of het echt kan hoor, maar de pc was niet meer te gebruiken zonder een complete herinstallatie
Ik had een keer alle bestanden van C: verwijderd die niet in een map stonden. Boot.ini en dergelijks
Bleek dat ie daarna niet meer wou opstarten

Iemand die er verstand van had heeft toen met een bootdisk de bestanden uit de prullenbak weer terug gezet.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:22:11 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_52664851
Ook zoiets, in Windows '98 Deze Computer naar de prullenbak verplaatsen en dan de prullenbak leegmaken
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_52665476
Er kwam rook uit het beeldscherm, en toen hebben we hem toch maar weggedaan.

En van mn huidige laptap krijg ik in mn linkerpols nog wel eens hele kleine schokjes
Aids.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:51:49 #34
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52665784
Vroeger, spontane pop-ups met nakende vrouwenlichamen en onkuise handelingen tijdens het surfen, ik wist niet wat ik meemaakte.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_52666472
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35 schreef shifto het volgende:
Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:39:12 #36
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52666961
Een cd die werd eens aan gruzelmenten gedraaid, en men startknop begon na een jaar of 2 hevig te vonken, dus als je hem dan aandeed zag je vonkjes van hier tot tokyo eruit komen.
Ik kom vast nog wel een voeding tegen die gaat ontploffen, aangezien deze computer best oud is, ik kan niet wachten
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:27:23 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52667972
Ik ben wel eens bij een klein accountantskantoortje geweest, melding "niemand kan inloggen op de server". Kom ik er aan, is er ook politie op bezoek, want ondertussen waren ze erachter dat er ingebroken was. En ja hoor, de gangkast ging open (dat is de accountantskantoortje-versie van een serverroom) en de server was inderdaad verdwenen.

Het ergste aan dit alles: De inbrekers hadden ook alle TAPES meegenomen. Maak je elke avond braaf een backup, en leg je vervolgens de tape in de schoenendoos bovenop de server. Werkt wel tegen hardware crashes, niet tegen inbrekers die weten wat een tapedrive is.

Z'n bedrijf was gered omdat ie 1 enkele tape in zijn LA in zijn bureau had gegooid (op ongveer 10 meter van die gangkast) enkele dagen daarvoor omdat ie wel eens gehoord had dat het beter was om een backup ook op een andere plek te bewaren.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52668311
Een propelor die niet aan slaat op een warme zonige dag in augustus.
Mijn been haren schroeiden er bijna af op het eind.(Als vrouw kan dat handig zijn)

Toch maar ff laten af koelen in de schaduw.

[ Bericht 2% gewijzigd door vogelkooi op 25-08-2007 01:53:12 ]
Fear is the grease of society.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:59:10 #39
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_52674283
Euhm ok dit is hee lraar en jullie gaan allemaal zeggen en denken dat het niet kan wat ik zelf ook nog steeds heb maar het is dus echt gebeurd.

Komt ie!

Ik moest een computer nakijken die niet aan ging.

Ik dacht dus van hmm laat ik de voeding is nakijken.
Dus ik de 24 en 4 pins kabels van het moederbord af en de rest laten zitten en een testvoeding eraan om te kijken of hij dan wel doet.

Ik doe dus de 24 pins en 4 pins kabel van de testvoeding op het moederbord en druk op de knop.

Wat gebeurd er.. Gaat alles draaien. Schijven, dvd lade kon los en hij deed het.
Terwijl ik dus de kabel uit de oorspronklijke voeding had gehaald omdat die in de testvoeding moest.

Tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe dat kan. Zou hij het moederbord aan de achterkan hebben doorgelust ofzo naar kabels voor de hdd's ofzo zodat alles gevoed wordt?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_52674601
mijn computer begon te grommen en hij probeerde mij te bijten
its hard for an empty bag to stand up right
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:59:22 #41
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_52675336
Werd vroeger is gehackt, en toen ging me mobo het A-Team tunetje spelen
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_52675923
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Euhm ok dit is hee lraar en jullie gaan allemaal zeggen en denken dat het niet kan wat ik zelf ook nog steeds heb maar het is dus echt gebeurd.

Komt ie!

Ik moest een computer nakijken die niet aan ging.

Ik dacht dus van hmm laat ik de voeding is nakijken.
Dus ik de 24 en 4 pins kabels van het moederbord af en de rest laten zitten en een testvoeding eraan om te kijken of hij dan wel doet.

Ik doe dus de 24 pins en 4 pins kabel van de testvoeding op het moederbord en druk op de knop.

Wat gebeurd er.. Gaat alles draaien. Schijven, dvd lade kon los en hij deed het.
Terwijl ik dus de kabel uit de oorspronklijke voeding had gehaald omdat die in de testvoeding moest.

Tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe dat kan. Zou hij het moederbord aan de achterkan hebben doorgelust ofzo naar kabels voor de hdd's ofzo zodat alles gevoed wordt?
Je doet de voeding aan het mobo, je zet de pc aan en je vind het gek dat ie het doet?
pi_52676108
Ik verving een AMD processor door een snellere. Wilde mijn pc (dus niet windows) niet doorstarten. Pas na een paar keer (een keer of 10) opnieuw opstarten deed hij het wel. En hij doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:42:48 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676146
wat ik wel meemaak is dat vlak voor een presentatie de printer of word weigert.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52676231
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:27 schreef maartena het volgende:
Het ergste aan dit alles: De inbrekers hadden ook alle TAPES meegenomen. Maak je elke avond braaf een backup, en leg je vervolgens de tape in de schoenendoos bovenop de server. Werkt wel tegen hardware crashes, niet tegen inbrekers die weten wat een tapedrive is.

Z'n bedrijf was gered omdat ie 1 enkele tape in zijn LA in zijn bureau had gegooid (op ongveer 10 meter van die gangkast) enkele dagen daarvoor omdat ie wel eens gehoord had dat het beter was om een backup ook op een andere plek te bewaren.....
Rule #1 bij het maken van backup tapes

Desnoods stel je een backup koffer samen die je 's avonds mee naar huis neemt
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52676255
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.
Da's niet waar. Ook slimme gebruikers verdienen het om geholpen te worden
pi_52676283
één keer gehad dat mijn crt monitor is doorgebrand. Gebeurde net op het moment dat ik naar wc of naar beneden was. Kom ik weer boven is echt mijn hele kamer vol met rook. Stinken!!!

ouders helemaal in paniek
Dit keer zonder signature
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:52:14 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676316
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:50 schreef Ericjuh het volgende:
één keer gehad dat mijn crt monitor is doorgebrand. Gebeurde net op het moment dat ik naar wc of naar beneden was. Kom ik weer boven is echt mijn hele kamer vol met rook. Stinken!!!

ouders helemaal in paniek
en toen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52676406
Toen ik op een 386 nog prince of persia aan het spelen was verschenen er met elke toetsaanslag witte blokjes in het scherm.

Bleek het jeruzalem virus te zijn
pi_52676449
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en toen?
de afloop viel eigenlijk een beetje tegen voor dit topic, maar raam open en 1 dag nog in de stank gezeten.... owh en een nieuwe schermpje natuurlijk!

wat overigens ook een rare ervaring is, want ik had net de dag daarvoor mijn monitor verkocht die al 1000000000 jaar (bijwijze van) op zolder stond! Dus toen had ik opeens helemaal geen monitor meer
pi_52676652
• Ooit crashte een DOS-programma (wat met geluid werkt) toen ik een flinke boer liet in de microfoon, terwijl het programma normaal nooit crasht.

• Een vriend klaagt wel eens over rare crashes enzo van z'n computer en dan vraagt hij of ik 'm ff kan komen fixen. Als ik dan bij hem de computer aan zet, is het probleem op een vreemde manier verdwenen en heeft hij zoiets van: WTF?!

• Een of ander easter-egg achtig iets meegemaakt tijdens het opstarten van Windows... er kwam een vage melding in beeld met als laatste regel: "Sorry... no Bill Gates here.". Waarna de pc opnieuw opstartte en Windows weer normaal geladen werd.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:49:26 #52
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_52678819
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:17 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Blijf dan van dat 110V schakelaartje af dat achterop zit
Daar heb ik ook wel eens aangezeten
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:03:20 #53
78498 classpc
I don't like change
pi_52679116
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

de afloop viel eigenlijk een beetje tegen voor dit topic, maar raam open en 1 dag nog in de stank gezeten.... owh en een nieuwe schermpje natuurlijk!

wat overigens ook een rare ervaring is, want ik had net de dag daarvoor mijn monitor verkocht die al 1000000000 jaar (bijwijze van) op zolder stond! Dus toen had ik opeens helemaal geen monitor meer
Revenge
pi_52686462
een keer kortsluiting gehad met USB snoertje en waarom weet ik nog niet
Heyyy, gewoon deur donderen................ ondanks alles!
pi_52686921
Ik had es een rottende HD De ene na de andere file gaf errors. Filechecks liepen volslagen in de soep en in een laatste backup sessie overleed de schijf volledig.

Later had ik een puer waarbij de vreemdste vastlopers om allerlei uitlopende "redenen" die geen van allen herproduceerbaar was.
Bij nadere inspectie waren de condensatoren op de mobo lek als een mandje. Het bleek een productiefout te zijn van alle mobo's van dat type van die periode. (dat zal me leren dingen te kopen waarin de string "win" voor komt. )

Iets daarna werd de CDrw aggressief. Een aantal CD'tjes werden botweg "opgekauwd" (zo klonk het echt) en het ding hapte bijna mijn vingers er af.
Mijn vingers zijn aan de aggressie ontsnapt maar de CD'tjes die slachtoffer werden waren deels grondig van hun glimlaagje gestript met diepe groeven. Een CD'tje heeft de CDrw nog geprobeerd in 2en te bijten door prematuur te sluiten en daarna te kauwen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:30:51 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52687535
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:49 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook wel eens aangezeten
Ik ook, daarom wist ik dat. Stinkt wel trouwens, ik dacht dat als je de stekker uit de voeding haalt dat je dan die schakelaar om kan zetten, maar blijkbaar waren de condensatoren nog iets te hoog geladen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:35:48 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_52687677
Hmm, op dit moment een raar probleem met deze computer. Soms als ik aan het typen springt de cursor ineens naar een willekeurige andere regel. Geen idee waar het aan ligt, maar het is erg irritant .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_52688460
Raarste ervaring? Hmm dat hij het normaal deed mischien?
pi_52689671
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, op dit moment een raar probleem met deze computer. Soms als ik aan het typen springt de cursor ineens naar een willekeurige andere regel. Geen idee waar het aan ligt, maar het is erg irritant .
Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het aan het touchpad lag.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:09:40 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_52689895
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het aan het touchpad lag.
He inderdaad, touchpad uitschakelen en het gebeurt niet meer. Zo simpel . Bedankt .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_52690270
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

He inderdaad, touchpad uitschakelen en het gebeurt niet meer. Zo simpel . Bedankt .
Althans de 'tap to click' optie.
pi_52690280
het internet maar op geen enkele manier hersteld krijgen, router etc in orde, ip instellingen in orde, bleek dat er een proxy poort ofzoiets (windows intern) moest "gereset" worden.
pi_52690568
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:30 schreef Chiwakka het volgende:
het internet maar op geen enkele manier hersteld krijgen, router etc in orde, ip instellingen in orde, bleek dat er een proxy poort ofzoiets (windows intern) moest "gereset" worden.
Als die verwijst naar een IP adres dat niet overeenkomt met jouw router wel ja.
pi_52690733
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als die verwijst naar een IP adres dat niet overeenkomt met jouw router wel ja.
Daar had het niet met te maken.
pi_52690837
Monitor klapte spontaan kapot waarna er rook uit ontstoog.
pi_52690900
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:01 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

Daar had het niet met te maken.
Whatever, maar de enige andere plek waar je een proxy moet instellen is in je browser. Vul je daar wat anders in dan het adres van je router, dan werkt het niet. Waar lag het probleem bij jou dan?
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:17:10 #67
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_52690918
foutje in het toetsenbordmatrix, waardoor er steeds 67yuhjnm getikt werd, en er steeds contextmenu's kwamen. heb me rot gezocht op google, maar de beste oplossing was gewoon het kabeltje binnenin lostrekken en er een anders toetsenbord naastleggen.

dan is het ook nog zo dat de batterij van die laptop al kaduuk is, dus ik heb een laptop, alleen draagbaar is ie niet echt meer met de stekker er in en een toetsenbord ernaast
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_52691099
video kaart miste ineens zijn cooler
pc deed al zo vaag...
cooler lag onderin
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52691449
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Whatever, maar de enige andere plek waar je een proxy moet instellen is in je browser. Vul je daar wat anders in dan het adres van je router, dan werkt het niet. Waar lag het probleem bij jou dan?
pardon, het was de "winsock" reseten, dat problemen gaf door een proxy blijkbaar.
  zondag 26 augustus 2007 @ 03:05:56 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_52691492
Niet echt iets weirds.. maar goed.
Mijn huidige PC die met originele mobo en cpu kwam en elke keer na een paar minuten draaien op 68/69 graden zat en als je hem ook maar iets belastte, meteen uitging omdat hij dan te heet werd.
Koelerprut, extra fans op de cpu, mocht allemaal niet baten. Ws is van de twee defect geweest of was er iets op 't mobo kapot, maar ze zijn allebei vervangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 26-08-2007 03:11:07 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_52691687
Een DVD die bij het branden halverwege blijft hangen. Het programma lijkt te zijn vastgelopen. Ik open de drive en zie dat bovenop de DVD zo'n plastic beschermschijfje zit wat bovenop de spindel zit. Nadat ik het eraf haalde en de DVD weer terug deed ging de brander verder met zijn werk, en de DVD werkte prima.

Verder heb ik een keer een stukje ramgeheugen in mijn broertjes PC geflikkerd wat er niet thuishoorde, rook enzovoorts.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52691703
Ik heb een keer gehad dat ik dacht dat mijn Windows compleet op hol was geslagen, ik zag overal dingen bewegen en kon niets meer normaal bedienen.

Als je wilt weten wat het was (waar ik pas na een paar minuten achter kwam), zorg dan dat er een beetje troep onder je tab-knop terechtkomt en hij blijft hangen zonder dat je dat kunt zien van bovenaf.
pi_52691805
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:26 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik dacht dat mijn Windows compleet op hol was geslagen, ik zag overal dingen bewegen en kon niets meer normaal bedienen.
Weet je zeker dat je niet te veel op had? En jij die tab maar de schuld geven!
pi_52691853
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:39 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet te veel op had? En jij die tab maar de schuld geven!
Houd maar eens je tabknop ingedrukt en probeer je PC te bedienen.
pi_52692387
bij een oude computer, een cd die uit elkaar spat in de cdrom drive
  zondag 26 augustus 2007 @ 07:18:48 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52692388
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:08 schreef DemonRage het volgende:
• Ooit crashte een DOS-programma (wat met geluid werkt) toen ik een flinke boer liet in de microfoon, terwijl het programma normaal nooit crasht.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52698091
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:01 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

pardon, het was de "winsock" reseten, dat problemen gaf door een proxy blijkbaar.
Ah, winsockfix
pi_52700056
quote:
2 vrienden van mij hebben dat ook gehad.. Als je die CDrom op zn zij houdt, dan hoor je gewoon de stukjes CD rammelen.

1 zo'n maat raadde ooit een serial goed voor Xara Webstyle.4 cijferig welliswaar, maar het werkte wel dat is het raarste wat ik ooit heb meegemaakt.
Lambo of Rekt
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:17:59 #79
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_52700963
Ik heb er wel een aantal zelfs.
Op een dag was mijn cd-drive niet blij met een cdrom en begon hij enorm hard te draaien.
Niet gewoon hard, maar HEEL ERG hard. Ik denk, ''dat klinkt niet goed'', dus ik druk op de knop om de cdromlade te openen, gaat dat ding ineens vliegensvlug open (veel sneller dan anders??), zonder eerst te stoppen met draaien (zoals dat hoort).
Gevolg was dat die cd-rom keihard gelanceerd werd, mijn hals raakte (WTF?!) en zich toen in een kast sloeg.. Ik schrok me de tering.

Dat was vrij apart ja.

Verder heb ik wel eens drietalige foutmeldingen gehad (!?), lekker chaotisch.
En mijn vorige videokaart ging stuk en toen ik de videokaart, het moederbord en de voeding verving, bleek dat mijn voeding al tijden draaide met kapotte condensatoren..Er was allemaal rare smurrie uitgedropen en keihard geworden :S
Maar hij deed het in principe nog steeds..

Oh ja nog 1 ding. Ik had laatst de resolutie te hoog gezet in een spel en de monitor kon dat niet aan, dus die werd zwart. Maar omdat je dat alleen kon aanpassen in het spel kon ik het niet meer spelen, want het scherm werd immers altijd zwart
Uiteindelijk heb ik met 1 of andere rare DirectX mode toch de instelling weten terug te zetten.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_52700983
uit elkaar spattende cd-rom is toch wel het mafste wat ik ooit gehad heb, schrok me werkelijk half dood toen het gebeurde.
laatst had ik overigens ook wel iets enorm vaags.
op m'n nu gepensioeneerde pc was er nogal wat mis (8 jaar oude pc, was te verwachten hehe)
anyway, m'n windows werkte voor geen meter meer, dus ik besloot de schijf waar windows op stond te formateren en voor de zekerheid windows te installeren op 1 van de andere schijven die er in zat.
ongeveer 2 of 3 uur later was windows weer netjes geinstalleerd, ik kijk op die lege schijf en tot m'n grote verbazing stond echt alles nog op die schijf.
tot op de dag van vandaag snap ik er geen fuck van hoe dat heeft kunnen gebeuren, aangezien ik echt 100% zeker weet dat ik de juiste schijf geformateerd had aangezien er 3 schijven in zaten van 3 verschillende groottes en de 3de schijf (de download schijf) ook gewoon nog in orde was qua data.
pi_52702114
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 07:18 schreef thedude0 het volgende:
bij een oude computer, een cd die uit elkaar spat in de cdrom drive
Er was een tijd dat er vaak een cd-rom spatte en dat je de stukken om je oren kreeg. Dat was rond de tijd dat cd-romspelers >20x werden.

Toch best gevaarlijk, zo'n speler. Wie zou je kunnen sue-en als je een stukje cd in je oog krijgt?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_52702553
1 keer had ik een raar virus. Toen werkte de knippen/plakken functie niet meer van windows.
Dat gebruik je dan echt veel vaker dan je denkt tot je ergenis
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_52702584
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:17 schreef Agiath het volgende:
1 keer had ik een raar virus. Toen werkte de knippen/plakken functie niet meer van windows.
Dat gebruik je dan echt veel vaker dan je denkt tot je ergenis
Wat voor zieke geest verzint zo'n virus.
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:26:39 #84
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52715150
Ik heb nog niet zoveel bijzonders meegemaakt eigenlijk.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52715354
het raarste... toen in linux een virus scanner liet draaien (in verband met email server) werd mijn windows ME geloof ik (kan ook de eerste xp geweest is al ff geleden) aangeduid als virus... kan er niet anders dan het ermee eens zijn eigenlijk...
pi_52715584
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:35 schreef shakedown het volgende:
het raarste... toen in linux een virus scanner liet draaien (in verband met email server) werd mijn windows ME geloof ik (kan ook de eerste xp geweest is al ff geleden) aangeduid als virus... kan er niet anders dan het ermee eens zijn eigenlijk...
Ja want het wrdt veel gekopieerd
pi_52715632
gekopieerd? ik heb geen illegale versies... nergens van. nah behalve van films, muziek en spellen... maar dei zijn ook veel te duur in aanschaf... software vind ik niet te duur. 200 euro voor iets wat je elke dag gebruikt jaar in jaar uit. ik betaalde altijd voor windows... totdat ik linux heb ontdekt... betere software en nog gratis ook...
  maandag 27 augustus 2007 @ 02:26:03 #88
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_52717216
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:29 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Je doet de voeding aan het mobo, je zet de pc aan en je vind het gek dat ie het doet?
Nee uiteraard niet.. Ik had een boot + piep verwacht met beeld en meer niet maar hij boote potdorie en ik had de schijven nog aan die andere (niet gevoede) voeding hangen..

RaRa
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_52718292
Whehe ook maar 1 vanaf mijn kant,

PC van mn pa,, we standby enzo tieften we altijd uit na een windowns install ( is irri )
net de avond er voor windows er opnieuw op, zou de volgende avond verder, ( t was ommers 30 graden buiten dus veul te warm om binnen te zijn) pa had de PC aangezet, nog ff iets geinstalleerd en was ook buiten gaan lamballen, gaat die later eens bij zn pc kijken.. vast in standby..
reset dan maar eh?

niks.. nakkes.. nada... hmpp apart (?) en een WTFUX moment.

trek de kast open.. zie ik de ventilator van de processor onderin de kast liggen.. met wat sliertjes gesmolten plastic er nog aan ( ) raak ik met mn suffe kop dat koelblok ( wat op de cpu zat ) aan.. AUW heet :/ daarna 10 min de stofzuiger op opgezet om hem te koelen :/ gfi bij welke temperatuur plastic smelt maar hij was goei heet!

resultaat: CPU kapot
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:55:00 #90
36326 Freezor
Cold as stone
pi_52722594
Ik heb wel eens gehad dat er constant een heel vaag muziekje kwam uit mijn speakers. Echt iets van pling ploing tuut enzo. Ik heb werkelijk alle programma's en niet essentiele processen afgesloten maar het wou maar niet ophouden. Toen heb ik maar gereboot en was het voorbij. Ik weet nogsteeds niet wat het nou was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Freezor op 28-08-2007 20:43:35 ]
Something for your mind, your body and your soul.
pi_52726607
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:55 schreef Freezor het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat er constant een heel vaag muziekje kwam uit mijn speakers. Echt iets van pling ploing tuut enzo. Ik heb werkelijk alle programma's en niet essentiele processen afgeloten maar het wou maar niet ophouden. Toen heb ik maar gereboot en was het voorbij. Ik weet nogsteeds niet wat het nou was.
Et phoning home

Ken het probleem met die cd-speler ook. Mijn broer was RA2 aan het spelen, opeens allemaal rare geluidenuit de cd-spele dus hij doet dat ding open, vliegt dat spel er opeens uit in een boel stukjes.

Waren we niet zo blij mee, geen russische campaign meer
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52743898
als je je mobiele telefoon bij je speakers houdt terwijl je gaat bellen dan krijg je zo'n takke geluid. datzelfde geluid hoor ik soms ook gewoon zonder dat er een mobiele telefoon in de buurt is
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:20:43 #93
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52743970
Format c: gedaan, toen hij op 90% was onderbrak ik het proces en ik had al mijn bestanden nog.
pi_52744076
100 gulden voor monkey island 4 betaald

cd rom erin... kraak..zzzzzzzzzz....kraak...zzzz..
pi_52760478
quote:
Volgens mij was dat niet de conclusie. Ze lieten er tientallen snappen dacht ik.
pi_52760768
Mijn Mac is één keer gecrasht.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:04:26 #97
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52761501
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

1 zo'n maat raadde ooit een serial goed voor Xara Webstyle.4 cijferig welliswaar, maar het werkte wel dat is het raarste wat ik ooit heb meegemaakt.
Dat deed ik een aantal jaar geleden bij Counter-strike. Ik had geen zin om het spel te kopen. Ik ging dus maar CD-key's raden. 15 cijferige codes geloof ik, en dan gewoon proberen. Na een paar uur had ik er een die werkte (veel kreeg ik er waar het spel wel mee opstartte, maar niet online mogelijk.). Toen Steam uit kwam heb ik die cd-key meteen geregistreerd met wachtwoord en username. Best gemeen eigenlijk, maar ik vond het wel makkelijk
pi_52761947
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik heb er wel een aantal zelfs.
Op een dag was mijn cd-drive niet blij met een cdrom en begon hij enorm hard te draaien.
Niet gewoon hard, maar HEEL ERG hard. Ik denk, ''dat klinkt niet goed'', dus ik druk op de knop om de cdromlade te openen, gaat dat ding ineens vliegensvlug open (veel sneller dan anders??), zonder eerst te stoppen met draaien (zoals dat hoort).
Gevolg was dat die cd-rom keihard gelanceerd werd, mijn hals raakte (WTF?!) en zich toen in een kast sloeg.. Ik schrok me de tering.
...
Die had ik ook gehad ooit! CDROM la open, CD vloog tegen de verwarming kapot .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52768663
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:41 schreef Mss het volgende:
Er kwam rook uit het beeldscherm, en toen hebben we hem toch maar weggedaan.

En van mn huidige laptap krijg ik in mn linkerpols nog wel eens hele kleine schokjes
Klinkt heel raar, maar draai de stekker van de stroomvoorziening eens 180 graden om.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 01:39:21 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_52770423
Jaren geleden had ik een 386 waar opeens rook uit kwam en waar kort daarna ook een klein vlammetje uitkwam.

Paar jaar geleden een nieuwe PC gekocht, HDD ging na precies 8 maanden stuk, terug naar de winkel nieuwe gekregen en ook die ging na precies 8 maanden stuk...

Op m'n werk ook regelmatig zelfontbrandende computers gehad en lolbroeken die een interessant schakelaartje op de achterkant van de computer hadden gevonden.
So we just called him Fred
pi_52779626
Een oude Aztec cdrom speler die de cd's niet meer stil wilde leggen. Deed je dat ding open dan vloog de cd door de kamer heen.

Verder ook vroegah een keer een melodie uit de pc speaker mogen horen terwijl ik naar een dosscherm staarde.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_52780515
Ik heb een keer zonder te kijken een CD in de CD-la gegooid terwijl er nog een CD inzat. Ik kan je vertellen dat maakt een heel vreemd geluid
Buikpijn van het lachen!
pi_52780675
Ik heb nooit rare ervaring met computers, zelfs mijn bijna antieke Pentium 3 uit 1998 doet het nog foutloos....
Daar heb ik zelfs ooit The Sims 2 op gespeeld. Topcomputer is het. Maar ja, nu gebruik ik toch liever de nieuwe, maar hij is er nog wel
pi_52780883
een kat die het pijltje volg op het scherm , alleen moet je oppassen als je tft hebt
Back to the 70's
pi_52829099
Wat opzich heel toevallig was, was toen ik mijn eerste laptop haalde, dat mijn pc ging roken toen ik met de laptop thuiskwam en de pc wou aanzetten. (Alleen voeding dood gelukkig). Was wel toevallig (pc jaloers op laptop ofzo? ;p).
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:59:50 #106
78498 classpc
I don't like change
pi_52829273
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:23 schreef patty het volgende:
Ik heb een keer zonder te kijken een CD in de CD-la gegooid terwijl er nog een CD inzat. Ik kan je vertellen dat maakt een heel vreemd geluid
Had ik ook een keer

Maar ik had daar verder geen last van. Ik deed 'em weer dicht en ik opeens zo: "Deze heb ik er toch niet in gedaan "
Dus ik weer open doen, zat er nog 1 onder
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:13:17 #107
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52829547
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:51 schreef 8D het volgende:
Wat opzich heel toevallig was, was toen ik mijn eerste laptop haalde, dat mijn pc ging roken toen ik met de laptop thuiskwam en de pc wou aanzetten. (Alleen voeding dood gelukkig). Was wel toevallig (pc jaloers op laptop ofzo? ;p).
Denk het. Hij voelde zich vast afgedankt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52829746
Ach, computers zijn het probleem niet, meerdere malen heel erg onlogische problemen gehad met Windows. .
pi_52830146
CD-ROM speler ongelukje tijdens het spelen van een game (Emperor: Battle for Dune van Westwood). Opeens een keiharde scherpe knal uit de PC, ik trek de speler open en de schijf is perfect doormidden. Geen splinters, gruis of wat dan ook, gewoon gehalveerd Speler werkt tot dusver nog perfect.

Later herinnerde ik me dat de betreffende CD een klein scheurtje van een paar millimeter had aan de binnenring die ik opmerkte nadat ik 'm een keer vrij hard liet vallen... blijkbaar is deze door de krachten in de speler netjes uitgescheurd. Nog steeds raar dat het dan niet naar 1 richting was uitgescheurd, maar ok... Verder was het een kopie van het origineel op CD-R om de originelen te sparen, die schijf is dus nog gestorven voor een goed doel
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 03:35:00 #110
78498 classpc
I don't like change
pi_52831050
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:55 schreef Henno het volgende:
CD-ROM speler ongelukje tijdens het spelen van een game (Emperor: Battle for Dune van Westwood). Opeens een keiharde scherpe knal uit de PC, ik trek de speler open en de schijf is perfect doormidden. Geen splinters, gruis of wat dan ook, gewoon gehalveerd Speler werkt tot dusver nog perfect.

Later herinnerde ik me dat de betreffende CD een klein scheurtje van een paar millimeter had aan de binnenring die ik opmerkte nadat ik 'm een keer vrij hard liet vallen... blijkbaar is deze door de krachten in de speler netjes uitgescheurd.
Ik ken iemand die hetzelfde had. Begon ook met een klein scheurtje in het midden en eindigde in een kapotte cd.
pi_52831893
Vreemdste wat mij overkomen is, is het verdwijnen en spontaan terugkeren van een partitie.
Was bezig met een herinstallatie van XP bij een vriendin.
Netjes alle foto's en wat er dan ook bewaard moest worden, naar een apparte partitie gezet.
Windows opnieuw geinstalleerd, drivfers en software er op gezet.
Reboot systeem, partitie verdwenen.
Hevig verbaasd zoeken naar de partitie.
Schijvenmanager geopend en bleek dat de Windows partitie de data partitie opgeslokt had.
Hevig balen natuurlijk.
Vriendin vertellen dat er ongeveer 1900 foto's weg waren.
Die baalde omdat een hoop van de foto's voor haar zus' bruiloft waren.

Verder bezig op systeem, moet nog wat installeren en drivers erop zetten.
Tijdens zoeken naar de drivers.........heey een partitie erbij
Tadaaaaa daar was die weer.
En tot op de dag van vandaag nog steeds beschikbaar.

Maar nog snap ik niet hoe het kan
pi_52841640
Een PC die uit zichzelf aangaat Ik zit op de bank TV te kijken, hoor ik opeens een computer die écht uitstond gaan zoemen en doen, start het stomme ding op !!! Uit zichzelf..

Was het een geest? !!
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:23:54 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_52846804
Ik kocht mijn eerste PC in 2000. Ze kwamen hem voor me installeren en alles.

De installateur zette hem uit toen ie wegging.

Stond ik dan met een mooie PC. Beeld zwart en ik durfde geen knopje aan te raken. Wist niet hoe ik hem weer moest aanzetten. Vriend gebeld. Wist ook van niks.

Stonden we dan met m'n nieuwste aanwinst.

Ik tegen vriend :

'Het kost wat, maar dan heb je ook iets.'

Paar uur later mijn broer terug van zijn werk. Drukte op een knopje en de rest is historie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:35:31 #114
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_52847176
Na een nachtje stappen werd ik wakker naast een Dell computer
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_52847254
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:23 schreef tong80 het volgende:

Stond ik dan met een mooie PC. Beeld zwart en ik durfde geen knopje aan te raken. Wist niet hoe ik hem weer moest aanzetten. Vriend gebeld. Wist ook van niks.

Ik tegen vriend :

Paar uur later mijn broer terug van zijn werk. Drukte op een knopje en de rest is historie.

Dit méén je niet. .
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:44:30 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_52847452
Echt gebeurd Ik zet mijn PC nog steeds niet uit. Veel te bang dat ik hem niet meer aan krijg.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:46:06 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52847495
Dat mijn apple gewoon werkt....
pi_52847569
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:23 schreef tong80 het volgende:

Ik tegen vriend :

eigenlijk best wel schattig

mijn pc ervaringen :

In de zomer viel mn pc eens een paar keer uit..Voornamelijk als ik counterstrike of een ander zwaar programma/spel speelde ... ik dacht mn pc houd niet van zware spelllen. gaat hij van protesteren.
Bleek dat de videokaart te warm werd, Voornameiljk kwam dat door de buiten temperatuur 35 graden en de videokaart had niet zo'n heel goed systeem om hitte weg te blazen * klein rotortje * te klein voor de videokaart ( Radeon 9700 ) VK was na 2 maanden na dat ik hem kocht ongv niet meer verkrijgbaar

voor de rest win 98 instaleren een pretje heb je hem helemaal geinstalleerd

3 foutmeldingen
Je mist dit dit en dit bestand ( knap op een net nieuwe geinstalleerde pc )
uiteindelijk liep hij dan ook vastt..

Vermoedelijk was de win 98 cd naar de mallemoeren.
Redacted
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:56:27 #119
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52847782
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:44 schreef tong80 het volgende:
Echt gebeurd Ik zet mijn PC nog steeds niet uit. Veel te bang dat ik hem niet meer aan krijg.

De PC krijg je wel weer aan. Of hij daarna doet wat je wil is Windows iets anders.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:32:20 #120
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52848674
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:51 schreef Jolly_Reaper het volgende:

Verder ook vroegah een keer een melodie uit de pc speaker mogen horen terwijl ik naar een dosscherm staarde.
Laat me raden... Yankee Doodle?
Dat is een computervirus genaamd naar het liedje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')