Blijf dan van dat 110V schakelaartje af dat achterop zitquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:14 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Er kwam opeens heel veel rook uit m'n voeding, dat was best schrikken
Doet me ergens aan denken:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:17 schreef hamkaastosti het volgende:
2 werkbakken. 1 deed ook dienst als server
ik was met een CAD programma bezig en deed met de kopieer functie wat lijnen kopieren.
collega ramt op ctrl+v en krijgt mijn lijntjes op z'n scherm in word
welke/waarquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35 schreef shifto het volgende:
Ik werk op een ICT helpdesk, praat me niet over rare problemenKut eind-gebruikers ook
![]()
Je aan/uit knoppie?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef McNasty het volgende:
Ik heb eens een pc in elkaar gezet uit allerlei verschillende gebruikte onderdelen. Ik zette de pc aan en er gebeurde niets behalve de fan die draaide. Ik heb toen steeds een onderdeel vervangen door een andere om te kijken waar het probleem zat. Toen ik uiteindelijk alle hardware vervangen had (en dus in feite een hele andere pc in elkaar gezet had) deed de boel het nog steeds niet.
Kan iemand raden wat het probleem was?
Je voeding al verandert ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef McNasty het volgende:
Ik heb eens een pc in elkaar gezet uit allerlei verschillende gebruikte onderdelen. Ik zette de pc aan en er gebeurde niets behalve de fan die draaide. Ik heb toen steeds een onderdeel vervangen door een andere om te kijken waar het probleem zat. Toen ik uiteindelijk alle hardware vervangen had (en dus in feite een hele andere pc in elkaar gezet had) deed de boel het nog steeds niet.
Kan iemand raden wat het probleem was?
Gaat jouw fan dan wel eens draaien? Dat wil ik ook!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:52 schreef Rapaille het volgende:
stekker in het stopcontact
Dat toont dus aan dat Mythbusters niet altijd klopt, want ik heb hetzelde gehad. Een 56x DVD/CD-Rom speler waarin een CD uit elkaar klapte.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
CD-ROM die uit elkaar spatte toen die in mijn cdrom-speler zat. Later bij Myth-buster nog eens geweest waar het zogenaamd een myth was en uiteindelijke conclusie: 'Busted'
Mythbuster hebben het zeker niet altijd goed! Die tests zijn soms ook dubieus met bepaalde aannames.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:02 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat toont dus aan dat Mythbusters niet altijd klopt, want ik heb hetzelde gehad. Een 56x DVD/CD-Rom speler waarin een CD uit elkaar klapte.
Bij mij werden ze uitgeprintquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Toen mijn pa voor het eerst word met spellingscontrole had en er rode streepjes onder bepaalde namen kwamen, vroeg ik of die streepjes ook zouden worden uitgeprint.
iets soort gelijks, met dat verschil dat helemaal niets het deed...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef MissBliss het volgende:
Ik had een gecrashte harde schijf en ging met recovery-software aan de gang. Er kwamen foto's naar boven die ik nog nooit gezien had en er echt niet zelf op gezet had, maar die foto's hadden wel als bestandsnaam leonie.jpg enzo, dus namen die ik ooit (andere) foito's gegeven had.
Dat vond ik wel vaag
(Ik had de schijf nieuw gekocht)
Zelfde hier gehad, kan met gemak een kleine explosie genoemd worden. Zowel binnen als buitenenkant van de cd speler, als stukjes cd lagen door de kamer verspreid.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
CD-ROM die uit elkaar spatte toen die in mijn cdrom-speler zat. Later bij Myth-buster nog eens geweest waar het zogenaamd een myth was en uiteindelijke conclusie: 'Busted'
Ik had een keer alle bestanden van C: verwijderd die niet in een map stonden. Boot.ini en dergelijksquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:53 schreef eQuaL het volgende:
Laptop die opeens een verbrandingsgeur verspreidt
Verder heb ik ooit in windows 95 eens alle bestanden uit de System map van windows op mn bureaublad verplaatst, en toen deze in paniek verwijderd
Weet niet of het echt kan hoor, maar de pc was niet meer te gebruiken zonder een complete herinstallatie
Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35 schreef shifto het volgende:
Ik werk op een ICT helpdesk, praat me niet over rare problemenKut eind-gebruikers ook
![]()
Je doet de voeding aan het mobo, je zet de pc aan en je vind het gek dat ie het doet?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Euhm ok dit is hee lraar en jullie gaan allemaal zeggen en denken dat het niet kan wat ik zelf ook nog steeds heb maar het is dus echt gebeurd.
Komt ie!
Ik moest een computer nakijken die niet aan ging.
Ik dacht dus van hmm laat ik de voeding is nakijken.
Dus ik de 24 en 4 pins kabels van het moederbord af en de rest laten zitten en een testvoeding eraan om te kijken of hij dan wel doet.
Ik doe dus de 24 pins en 4 pins kabel van de testvoeding op het moederbord en druk op de knop.
Wat gebeurd er.. Gaat alles draaien. Schijven, dvd lade kon los en hij deed het.
Terwijl ik dus de kabel uit de oorspronklijke voeding had gehaald omdat die in de testvoeding moest.
Tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe dat kan. Zou hij het moederbord aan de achterkan hebben doorgelust ofzo naar kabels voor de hdd's ofzo zodat alles gevoed wordt?
Rule #1 bij het maken van backup tapesquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:27 schreef maartena het volgende:
Het ergste aan dit alles: De inbrekers hadden ook alle TAPES meegenomen. Maak je elke avond braaf een backup, en leg je vervolgens de tape in de schoenendoos bovenop de server. Werkt wel tegen hardware crashes, niet tegen inbrekers die weten wat een tapedrive is.
Z'n bedrijf was gered omdat ie 1 enkele tape in zijn LA in zijn bureau had gegooid (op ongveer 10 meter van die gangkast) enkele dagen daarvoor omdat ie wel eens gehoord had dat het beter was om een backup ook op een andere plek te bewaren.....![]()
Da's niet waar. Ook slimme gebruikers verdienen het om geholpen te wordenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.
en toen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:50 schreef Ericjuh het volgende:
één keer gehad dat mijn crt monitor is doorgebrand. Gebeurde net op het moment dat ik naar wc of naar beneden was. Kom ik weer boven is echt mijn hele kamer vol met rook. Stinken!!!
ouders helemaal in paniek
de afloop viel eigenlijk een beetje tegen voor dit topic, maar raam open en 1 dag nog in de stank gezeten.... owh en een nieuwe schermpje natuurlijk!quote:
Daar heb ik ook wel eens aangezetenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Blijf dan van dat 110V schakelaartje af dat achterop zit
Revengequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
de afloop viel eigenlijk een beetje tegen voor dit topic, maar raam open en 1 dag nog in de stank gezeten.... owh en een nieuwe schermpje natuurlijk!
wat overigens ook een rare ervaring is, want ik had net de dag daarvoor mijn monitor verkocht die al 1000000000 jaar (bijwijze van) op zolder stond! Dus toen had ik opeens helemaal geen monitor meer
Ik ook, daarom wist ik dat. Stinkt wel trouwens, ik dacht dat als je de stekker uit de voeding haalt dat je dan die schakelaar om kan zetten, maar blijkbaar waren de condensatoren nog iets te hoog geladenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:49 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens aangezeten![]()
Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het aan het touchpad lag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, op dit moment een raar probleem met deze computer. Soms als ik aan het typen springt de cursor ineens naar een willekeurige andere regel. Geen idee waar het aan ligt, maar het is erg irritant.
He inderdaad, touchpad uitschakelen en het gebeurt niet meer. Zo simpelquote:Op zondag 26 augustus 2007 00:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het aan het touchpad lag.
Althans de 'tap to click' optie.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
He inderdaad, touchpad uitschakelen en het gebeurt niet meer. Zo simpel. Bedankt
.
Als die verwijst naar een IP adres dat niet overeenkomt met jouw router wel ja.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:30 schreef Chiwakka het volgende:
het internet maar op geen enkele manier hersteld krijgen, router etc in orde, ip instellingen in orde, bleek dat er een proxy poort ofzoiets (windows intern) moest "gereset" worden.
Daar had het niet met te maken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als die verwijst naar een IP adres dat niet overeenkomt met jouw router wel ja.
Whatever, maar de enige andere plek waar je een proxy moet instellen is in je browser. Vul je daar wat anders in dan het adres van je router, dan werkt het niet. Waar lag het probleem bij jou dan?quote:
pardon, het was de "winsock" reseten, dat problemen gaf door een proxy blijkbaar.quote:Op zondag 26 augustus 2007 02:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whatever, maar de enige andere plek waar je een proxy moet instellen is in je browser. Vul je daar wat anders in dan het adres van je router, dan werkt het niet. Waar lag het probleem bij jou dan?
Weet je zeker dat je niet te veel op had? En jij die tab maar de schuld geven!quote:Op zondag 26 augustus 2007 03:26 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik dacht dat mijn Windows compleet op hol was geslagen, ik zag overal dingen bewegen en kon niets meer normaal bedienen.
Houd maar eens je tabknop ingedrukt en probeer je PC te bedienen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 03:39 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet te veel op had? En jij die tab maar de schuld geven!
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:08 schreef DemonRage het volgende:
• Ooit crashte een DOS-programma (wat met geluid werkt) toen ik een flinke boer liet in de microfoon, terwijl het programma normaal nooit crasht.
Ah, winsockfixquote:Op zondag 26 augustus 2007 03:01 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
pardon, het was de "winsock" reseten, dat problemen gaf door een proxy blijkbaar.
2 vrienden van mij hebben dat ook gehad.. Als je die CDrom op zn zij houdt, dan hoor je gewoon de stukjes CD rammelen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
Er was een tijd dat er vaak een cd-rom spatte en dat je de stukken om je oren kreeg. Dat was rond de tijd dat cd-romspelers >20x werden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 07:18 schreef thedude0 het volgende:
bij een oude computer, een cd die uit elkaar spat in de cdrom drive
Wat voor zieke geest verzint zo'n virus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:17 schreef Agiath het volgende:
1 keer had ik een raar virus. Toen werkte de knippen/plakken functie niet meer van windows.
Dat gebruik je dan echt veel vaker dan je denkt tot je ergenis
Ja want het wrdt veel gekopieerdquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:35 schreef shakedown het volgende:
het raarste... toen in linux een virus scanner liet draaien (in verband met email server) werd mijn windows ME geloof ik (kan ook de eerste xp geweest is al ff geleden) aangeduid als virus... kan er niet anders dan het ermee eens zijn eigenlijk...
Nee uiteraard niet.. Ik had een boot + piep verwacht met beeld en meer niet maar hij boote potdorie en ik had de schijven nog aan die andere (niet gevoede) voeding hangen..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:29 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Je doet de voeding aan het mobo, je zet de pc aan en je vind het gek dat ie het doet?
Et phoning homequote:Op maandag 27 augustus 2007 11:55 schreef Freezor het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat er constant een heel vaag muziekje kwam uit mijn speakers. Echt iets van pling ploing tuut enzo. Ik heb werkelijk alle programma's en niet essentiele processen afgeloten maar het wou maar niet ophouden. Toen heb ik maar gereboot en was het voorbij. Ik weet nogsteeds niet wat het nou was.
Volgens mij was dat niet de conclusie. Ze lieten er tientallen snappen dacht ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
Dat deed ik een aantal jaar geleden bij Counter-strike. Ik had geen zin om het spel te kopen. Ik ging dus maar CD-key's raden. 15 cijferige codes geloof ik, en dan gewoon proberen. Na een paar uur had ik er een die werkte (veel kreeg ik er waar het spel wel mee opstartte, maar niet online mogelijk.). Toen Steam uit kwam heb ik die cd-key meteen geregistreerd met wachtwoord en username. Best gemeen eigenlijk, maar ik vond het wel makkelijkquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
1 zo'n maat raadde ooit een serial goed voor Xara Webstyle.4 cijferig welliswaar, maar het werkte weldat is het raarste wat ik ooit heb meegemaakt.
Die had ik ook gehad ooit! CDROM la open, CD vloog tegen de verwarming kapotquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik heb er wel een aantal zelfs.
Op een dag was mijn cd-drive niet blij met een cdrom en begon hij enorm hard te draaien.
Niet gewoon hard, maar HEEL ERG hard. Ik denk, ''dat klinkt niet goed'', dus ik druk op de knop om de cdromlade te openen, gaat dat ding ineens vliegensvlug open (veel sneller dan anders??), zonder eerst te stoppen met draaien (zoals dat hoort).
Gevolg was dat die cd-rom keihard gelanceerd werd, mijn hals raakte (WTF?!) en zich toen in een kast sloeg.. Ik schrok me de tering.![]()
...
Klinkt heel raar, maar draai de stekker van de stroomvoorziening eens 180 graden om.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:41 schreef Mss het volgende:
Er kwam rook uit het beeldscherm, en toen hebben we hem toch maar weggedaan.
En van mn huidige laptap krijg ik in mn linkerpols nog wel eens hele kleine schokjes![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |