abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52664230
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:52 schreef zagevent het volgende:

[..]

Dan toch van de Nederlanders hoor. Waarom denk je dat in de grensstreek sommige Vlaamse scholen meer dan 80% NEDERLANDSE studenten tellen? Waarom zitten in sommige richtingen in de Universiteit van Gent meer Nederlanders dan Vlamingen?

Ik heb 3.5 jaar geleden eens een uitwisseling gedaan tussen mijn klas en een Nederlandse school, en vond de kwaliteit niet om naar huis over te schrijven. Ze hadden wel meer vrijheid dan wij, maar daar koop je geen goede opleiding mee.
Maar het kan ook zijn dat die school van de staat is. Katholieke en Protestantse scholen zijn beter qua onderwijs heb ik me eens laten wijsmaken.
Nederland staat nog steeds bovenaan in alle tests qua onderwijs (PISA etc.) ook al is het niet meer wat het ooit geweest is. Nederlanders zijn trouwens zowat het enige volk op aarde dat het leuk vindt om z'n eigen land af te kraken, vandaar dat je meekrijgt dat alles kut is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52664250
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:55 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Hoe kan een dom volk beter onderwijs voorzien?
En dat minder geld wil ik nog wel eens zien.
Ah kom laat het, ik wil met iedereen discussiëren, maar hij of zij gaat op geen enkele post in en getuigt van geen enkele werkelijke kennis.
pi_52664271
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:01 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Verschil in godsdienst is het niet alleen in Joegoslavië, in Kosovo bijvoorbeeld zijn sommige Albanezen christelijk, maar zij gebruiken hun Albanese taal voor de vorming van hun identiteit.
[..]

In Brussel is er eens een FDF-er bij het plakken 's nachts bewerkt door kerels van de VMO. Nadien is die overleden aan zijn hart. De man had wel een zwak hart maar toch....
En in Voeren heeft een Waalsgezinde vuur geopend op een Vlaamse groep betogers (waarbij één persoon in het been geraakt is).
Echt veel geweld is er (gelukkig) nog niet geweest, wel spanningen :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach ja, zoals ik zei, je zal inderdaad wel ergens hier en daar een incidentje ondervinden. Een paar op 175 jaar geschiedenis. Dat kan je toch niet vergelijken met Joegoslavië?
pi_52664293
quote:
Nederlanders zijn trouwens zowat het enige volk op aarde dat het leuk vindt om z'n eigen land af te kraken, vandaar dat je meekrijgt dat alles kut is.
Het enige volk? Nog niet in België geweest dan.
pi_52664479
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:03 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Het enige volk? Nog niet in België geweest dan.
Volgens recent onderzoek zijn van alle EU-landen alleen Duitsers minder trots op hun land dan Nederlanders. Daartegenover staat dan weer dat Nederlanders tegelijkertijd het gelukkigst (samen met de scandinavische landen) van de hele wereld zijn.

Dat gekanker kan ik me zo aan ergeren. Als ik op vakantie ben zie ik inderdaad -net zoals de rest van Nederland- dat daar sommige dingen beter zijn... maar tegelijkertijd zie je in 1 oogopslag dat er ook dingen minder goed geregeld zijn dan in Nederland.

Ik mag voor jou hopen dat het bij jullie niet die kant op gaat, alsjeblieft zeg.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52664870
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Volgens recent onderzoek zijn van alle EU-landen alleen Duitsers minder trots op hun land dan Nederlanders. Daartegenover staat dan weer dat Nederlanders tegelijkertijd het gelukkigst (samen met de scandinavische landen) van de hele wereld zijn.
Maar hoe kan je zoiets peilen vraag je ik me af. In België is het vooral kankeren tegen elkaar, misschien niet zozeer tegenover buitenlanders. Constant zeiken tegenover elkaar hoe slecht het hier wel niet is, en dan afkomen met standaardzinnetjes als "dit kan enkel in België".
quote:
Dat gekanker kan ik me zo aan ergeren. Als ik op vakantie ben zie ik inderdaad -net zoals de rest van Nederland- dat daar sommige dingen beter zijn... maar tegelijkertijd zie je in 1 oogopslag dat er ook dingen minder goed geregeld zijn dan in Nederland.
Ik zit met hetzelfde gevoel. Sommige mensen beseffen gewoon echt niet hoe goed het hier (en bij uitbreiding Nederland) wel niet is...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:39:36 #32
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52665423
Weinig toegevoegde waarde, kinderachtig geneuzel verwijderd.

Hier graag verder:
Belgische Politiek #6 Noooooooon, rien de rien
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')