abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:19:28 #81
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_52683829
zyggie

-> TRU

(wat zal Ali_ dan balen zeg... )
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_52683845
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:34 schreef Kees22 het volgende:
En wat betreft de mensen die zo dogmatisch het mengen van zeewater betoogden: misschien zou je het mechanisme van de Golfstroom en aanverwante stromen eens moeten nalezen. Zo verschrikkelijk makkelijk mengen zoet en zout en warm en koud water nou ook weer niet.
Kom Kees, dat zout in grotere hoeveelheden in diepere zeelagen zit dan in hogere: prima. Dat heeft niemand staan ontkennen. Maar er werd een vergelijking tussen hydro(fiel) en hydrofoob gemaakt. Dat is wel iets anders dan een zout die oplost in water om er in verschillende concentraties in te gaan zitten. Daarnaast: ook wanneer er geen smeltwater zou zijn, zou die verdeling in het zeewater er zijn.
(Waarbij ook nog eens buiten beschouwing is gelaten dat er helemaal geen smeltwater kan zijn, omdat alles zo bevroren was dat geen mammoet iets te vreten had.)

Verder ligt het nu idd in de buurt van TRU, maar zolang creationisten deze onzin aanhalen, wil ik er wel tegenin gaan.
pi_52684145
Creationisten zijn maar op een ding uit: bewijzen dat het scheppingsverhaal in de bijbel van A tot Z waar is.
Welke argumenten daarvoor aangevoerd worden is minder belangrijk, hoofdzaak is mensen die niet zo goed onderlegd zijn overtuigen van hun ideeen.
Zij schromen niet met regelrechte leugens aan te komen, dat ze daarmee het evangelie een slechte dienst bewijzen dringt niet eens tot ze door.
Alle geologische bijzonderheden zoals fossielen in aardlagen en gebergtevorming worden toegeschreven aan de zondvloed.
Probeer ze eens te overtuigen dat de zondvloed nooit plaatsgevonden heeft, het water kwam volgens Genesis tot 15 el boven de hoogste bergtop uit, wie heeft dat ooit kunnen meten?
Voor zo`n overstroming wereldwijd is ongeveer 4,5 miljard kubieke km water nodig.
Waar kwam dit vandaan? Waar ging dat na 150 dagen naar toe?
In Genesis staat dat het van de aarde wegvloeide, dat is heel goed mogelijk als de aarde plat is.
In een platte aarde gelooft nu ook niemand meer, inclusief de creationisten.
Altijd hebben gelovigen de wetenschappers tegengewerkt.
Eerst de platte aarde die rond bleek te zijn, toen de aarde die niet in het middelpunt van het zonnestelsel bleek te staan, nu het ontstaan en evolutie van het leven.
Er zijn wetenschappers die voor hun mening op de brandstapel zijn gezet door de kerk.
pi_52686800
Ik vraag me altijd af hoe creationisten dan het beeld zien van de duivel die Jezus in Matteus op een berg alle koninkrijken laat zien. Coogan bijvoorbeeld stipt ook al het wereldbeeld van die tijd aan onder de Joden: de wereld was een platte schijf ( staat ook ergens in Jesaja, geloof ik ). Het is dat dit wereldbeeld tegenwoordig zo makkelijk is te weerleggen, maar anders was dit waarschijnlijk door creationisten ook nog gepropageerd. Dat laat wel zien wat voor subjectief zooitje het is
pi_52687588
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 21:19 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Kom Kees, dat zout in grotere hoeveelheden in diepere zeelagen zit dan in hogere: prima. Dat heeft niemand staan ontkennen. Maar er werd een vergelijking tussen hydro(fiel) en hydrofoob gemaakt. Dat is wel iets anders dan een zout die oplost in water om er in verschillende concentraties in te gaan zitten. Daarnaast: ook wanneer er geen smeltwater zou zijn, zou die verdeling in het zeewater er zijn.
(Waarbij ook nog eens buiten beschouwing is gelaten dat er helemaal geen smeltwater kan zijn, omdat alles zo bevroren was dat geen mammoet iets te vreten had.)

Verder ligt het nu idd in de buurt van TRU, maar zolang creationisten deze onzin aanhalen, wil ik er wel tegenin gaan.
Jaja, ik zal ook de creationistische tijdschaal niet gaan verdedigen. Maar jij en een compaan stelden, dat de getijden alles netjes door elkaar zouden mengen. Dat doen de getijden ook niet zomaar met de diverse golfstromen op aarde.
De rest van het verhaal heb ik helaas niet helemaal meegekregen.

Ik moet zeggen: ik waardeer de moeite waarmee je hier vasthoudend en geduldig de theorieën weerlegt. Ik vind het zulke onzin, dat ik er graag naar mag kijken/luisteren, maar ze echt niet ga weerleggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52687657
Moeten we trouwens niet even stoppen met dit topic? Tot de naamgever zelf terug is.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:35:30 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52726692
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:35 schreef Kees22 het volgende:
Moeten we trouwens niet even stoppen met dit topic? Tot de naamgever zelf terug is.
Misschien tijdelijk als algemeen creationisme topic verder?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_52728786
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Misschien tijdelijk als algemeen creationisme topic verder?
Lijkt me prima mogelijk, maar er zijn hier verder niet zoveel 'echte' creationisten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:32:37 #89
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52730052
Mjah teenwolf is alweer gekapt lijkt het.. Misschien dat Waris7 nog wat leuks weet?
Onikaan ni ov dovah
pi_52776343
Voor de AiG liefhebbers is hier nog een leuk blogje te vinden waar allerlei claims van die site besproken worden. Er zitten behoorlijke blunders tussen. Zo wordt bijvoorbeeld beweerd dat Ken Miller over de transitionele fossiel Ambulocetus (tussen zoogdieren en walvissen) liegt, omdat het bekken helemaal niet gevonden zou zijn. Als bron daarvoor wordt een artikel van een andere 'evolutionist' aangehaald uit 1994. Echter de eerste opgraving in 1994 was niet compleet. In 1996 is men verder gegaan en is er wel degelijk een bekken gevonden.
pi_52789609
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja, ik zal ook de creationistische tijdschaal niet gaan verdedigen. Maar jij en een compaan stelden, dat de getijden alles netjes door elkaar zouden mengen. Dat doen de getijden ook niet zomaar met de diverse golfstromen op aarde.
De bizarre en onwerkelijke krachten in achting genomen moet het water flink gehutseklutst zijn met elkaar. Alsof God er met een staafmixer mee bezig is geweest. Hele continenten die verschuiven in een paar maanden, natuurwetten die heen en weer jojo-en.... Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat zout en zoetwater NIET met elkaar gemengd is in korte tijd. Als ik zout en zoet water in een beker doe en ga met een lepeltje roeren is het brak geworden. Dat lepeltje is niets vergeleken de mixkrachten van de vloed.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:32:39 #92
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_52789945
Inmiddels al weer jaren geleden werd er hier in WFL een poging ondernomen om een Creationisme FAQ op te tuigen, met daarin uitsluitend argumenten vóór het creationisme, en dus niet gemekker tégen de rest.

Dat project werd helaas na een paar maanden verlaten, omdat er niets te melden bleek. Is dat nog steeds zo? Als ik dit topic zo eens lees, vrees ik van wel. Maar: wat mij betreft staat de mogelijkheid nog steeds, dus bij deze nodig ik Ali cs. uit om 'm te schrijven!
'Nuff said
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:46:27 #93
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52790421
Ik geef het weinig kans... De nieuwe stemmen (warris7 en teenwolf) houden zich ondertussen alweer buiten de discussie. Dus tsja... ongeveer gelijke situatie aks vorig jaar ben ik bang.
Onikaan ni ov dovah
pi_52794360
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De bizarre en onwerkelijke krachten in achting genomen moet het water flink gehutseklutst zijn met elkaar. Alsof God er met een staafmixer mee bezig is geweest. Hele continenten die verschuiven in een paar maanden, natuurwetten die heen en weer jojo-en.... Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat zout en zoetwater NIET met elkaar gemengd is in korte tijd. Als ik zout en zoet water in een beker doe en ga met een lepeltje roeren is het brak geworden. Dat lepeltje is niets vergeleken de mixkrachten van de vloed.
Dat is waar, dat had ik even over het hoofd gezien. Ik dacht een meer normale situaties.
pi_52796398
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 20:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik geef het weinig kans... De nieuwe stemmen (warris7 en teenwolf) houden zich ondertussen alweer buiten de discussie. Dus tsja... ongeveer gelijke situatie aks vorig jaar ben ik bang.
Bij Waris had ik uberhaupt niet het idee dat hij thuis was in de materie en teenwolf kwam ook niet verder dan argumenten van een beroerde Nederlandse AiG rip-off en een site van Harun Yahyah quoten.
pi_52796618
Ali, waar ben je!! Kom vlug terug!!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:29:49 #97
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_52797581
Creationisme NU!
want negatief bewijs voor evolutie is positief bewijs voor creationisme!

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_52797787
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:29 schreef wijsneus het volgende:
Creationisme NU!
want negatief bewijs voor evolutie is positief bewijs voor creationisme!

Nee hoor. Negatief bewijs voor evolutie is negatief bewijs voor evolutie. Naast creationisme bestaan er wel meer verklaringen voor deze wereld. Genesis 1, bijvoorbeeld. En dan Genesis 2. En dan die Hindoe-olifant op die schildpad op die slang (of zo ). Het zingen van de leeuw. De sage van Yggdrasil. etc. etc.
Edit: Oh, en Jozef Rulof had er vast ook wel wat over te zeggen.
http://forum.fok.nl/rde/edit_message/52797787/5/20
  donderdag 30 augustus 2007 @ 01:08:46 #99
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52800396
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee hoor. Negatief bewijs voor evolutie is negatief bewijs voor evolutie. Naast creationisme bestaan er wel meer verklaringen voor deze wereld. Genesis 1, bijvoorbeeld. En dan Genesis 2. En dan die Hindoe-olifant op die schildpad op die slang (of zo ). Het zingen van de leeuw. De sage van Yggdrasil. etc. etc.
Edit: Oh, en Jozef Rulof had er vast ook wel wat over te zeggen.
http://forum.fok.nl/rde/edit_message/52797787/5/20
4 olifanten op een schildpad
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 30 augustus 2007 @ 06:11:57 #100
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_52801979
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 01:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

4 olifanten op een schildpad