abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52644437
Sinds kort ben ik gaan fitnessen (sinds een week ), maar mijn doel is om dit serieus aan te pakken. Lekker cliché, maar ben gemotiveerd om 4x per week te gaan sporten.
Met als doel om het vetpercentage te verlagen. Gemeten in de sportschool heb ik een vetpercentage van ruim 24%. Dit is te hoog en dat wil ik verlagen met 10%. Btw, ben 1.80m en weeg 95 kilo.

De instructeur waarmee ik heb gesproken stelde het volgende voor om als trainingschema te gebruiken:

ma: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
di: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
wo. rust
do: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
vrij: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
zat: rust
zon:rust

Dit past goed bij mijn woon-werkverkeer enzo, direct uit het werk sporten en dan 's avonds (laat) warm eten.

Mijn instructeur raadde me aan om eerst drie kwartier cardio te doen en daarna krachttraining. Is dit logisch?
Is dit een goed schema om vet te verliezen en wel nog met een (klein) beetje kracht/spierbehoud?
Wat is een realistische termijn om 10% vet te verliezen? Mijn instructeur zei ongeveer een kilo per week, dus ongeveer 10 weken .
pi_52644727
Waarom schrap je niet je krachtraining, en doe alleen cardio. Je moet zowiezo eerst vet verbranden, voordat je spieren gaat zien.
pi_52644750
Die kilo per week ga je denk ik niet redden, maar verder is dit wel een aardig schema. Misschien zou je nog beter 1 uur cardio kunnen doen en maar een klein half uur krachttraining. Je gaat voor de vetverbranding, en dat gaat nog steeds het best door veel bewegen (cardio).

Zodra je dan ~10 kilo kwijt bent zou ik cardio gaan minderen (half uurtje ofzo) en meer op krachttraining gaan richten.

Veel succes! Ben benieuwd hoe je er na die 10 weken voor staat!
Stargate SG-1 en Stargate Atlantis fan.
pi_52644803
Pas je je eet patroon wel aan ?

Ideale vetpercentage is tussen de 8 en 20 % bij een man. Maar dit lijkt me wel een crash course hoe lang hou je dit vol om 4 x per week te gaan ?

Ik zou wat meer rust nemen en de krachttraining meer verdelen maandags armen , borst. Andere dagen benen en rug etc.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:32:29 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_52644837
Ik hoor altijd dat eerst krachttraining en dan cardio beter is, omdat je anders met de cardio al het glycogeen verbrandt dat je bij de krachttraining nodig hebt, maar misschien is dat alleen als je voor spieropbouw gaat?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_52644856
Zou eerst krachttraining doen en dan cardio anders ben je na je cardio al kapot en heb je echt geen zin meer.
pi_52644892
's avonds laat warm eten? Dus je hebt wat calorieën verbrand en dan om een uur of 19.00 of 20.00 weer aanvullen met eten wat je niet meer verbruikt? Op de bank zitten e.d.?

Dan ga je het niet redden.

Daarnaast, skip zoveel mogelijk de koolhydraten, eet meer eiwitten.
pi_52644899
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:28 schreef BobRooney het volgende:
Waarom schrap je niet je krachtraining, en doe alleen cardio. Je moet zowiezo eerst vet verbranden, voordat je spieren gaat zien.
onzin.

Verder is het schema op zich wel goed. Al is het voor ons natuurlijk wel beperkt. Welke oefeningen wil je gaan doen, hoe vaak en hoe zwaar bijvoorbeeld? Ga je op massa, kracht of een combinatie hier van trainen? Op zich hoef je je hier nu niet druk om te maken, want dat weten je fitnessinstructeuren wel.

Is het geen optie om lekker te gaan zwemmen, en 2x per week krachttraining te doen? Persoonlijk vind ik cardio in een sportschool zo 'steriel' en saai. En van (falantiek) zwemmen bouw je ook spieren mee op. Zwemmen is goed voor je hele lichaam

Ohw ja: misschien is het belangrijkste van allemaal nog wel je voeding!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:35:13 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52644936
Anderhalf uur per dag .

*staart naar buikje*.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52644947
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:32 schreef Flurry het volgende:
Ik hoor altijd dat eerst krachttraining en dan cardio beter is, omdat je anders met de cardio al het glycogeen verbrandt dat je bij de krachttraining nodig hebt, maar misschien is dat alleen als je voor spieropbouw gaat?
Je hebt gelijk. En sowieso wil je kracht training doen. Je wil immers a) geen losse huid hebben straks en b) als je spieren hebt verbrand je meer in rust.

Maar idd wat eeder genoemd is is wel waar... je moet een goed voedingsschema/patroon hebben, anders schiet je er niks mee op.
Have fun...
pi_52644965
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:32 schreef Flurry het volgende:
Je glycogeen is niet op na 45 minuten. Het maakt in dit geval dus niet veel uit. Cardio als eerste zou iets beter zijn, want dan zijn je spieren warm voordat je ze een 'optater' gaat geven met de krachttraining.
pi_52644971
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:34 schreef Logitik het volgende:

[..]

onzin.
Leg dan ook ff uit waarom
pi_52644999
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Sinds kort ben ik gaan fitnessen (sinds een week ), maar mijn doel is om dit serieus aan te pakken. Lekker cliché, maar ben gemotiveerd om 4x per week te gaan sporten.
Met als doel om het vetpercentage te verlagen. Gemeten in de sportschool heb ik een vetpercentage van ruim 24%. Dit is te hoog en dat wil ik verlagen met 10%. Btw, ben 1.80m en weeg 95 kilo.

De instructeur waarmee ik heb gesproken stelde het volgende voor om als trainingschema te gebruiken:

ma: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
di: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
wo. rust
do: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
vrij: 45 min. cardio + 45 min. krachttraining
zat: rust
zon:rust

Dit past goed bij mijn woon-werkverkeer enzo, direct uit het werk sporten en dan 's avonds (laat) warm eten.

Mijn instructeur raadde me aan om eerst drie kwartier cardio te doen en daarna krachttraining. Is dit logisch?
Is dit een goed schema om vet te verliezen en wel nog met een (klein) beetje kracht/spierbehoud?
Wat is een realistische termijn om 10% vet te verliezen? Mijn instructeur zei ongeveer een kilo per week, dus ongeveer 10 weken .

Je eet elke dag dus moet je ook trainen elke dag, vandaag ook weer eff fitnessen.

Zou me overigens ook goed staan wat af te vallen. Wil ook 10 kilo kwijt.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_52645056
Beter heb je een gebalanceerd voedingsschema gecombineerd met cadio in plaats van "alleen cardio".

Krachttraining NIET droppen.
pi_52645068
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Leg dan ook ff uit waarom
Ten eerste omdat je met krachttraining ook vet verbrand. En ten tweede omdat er niks mis mee is om spieren te kweken terwijl je afvalt. Zo zie je sneller resultaat en is de kans dat hij dit doorzet groter. En ten derde, echt dik is hij niet, dus die spieren zie je echt wel! Zeker tegen de tijd als ze uberhaupt beginnen met groeien. Ik ga er van uit dat hij na 2 a 3 maanden al wel afgevallen is
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:40:32 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_52645093
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Logitik het volgende:

[..]

Je glycogeen is niet op na 45 minuten. Het maakt in dit geval dus niet veel uit. Cardio als eerste zou iets beter zijn, want dan zijn je spieren warm voordat je ze een 'optater' gaat geven met de krachttraining.
Dat is niet iedereen met je eens:
http://www.slank-en-sterk.nl/cardio.html
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_52645140
Die cardio, in welke zone moet je dan gaan zitten? Ik neem aan niet in je hoge toch (ik zou dat tenminste niet echt trekken).

Moet wel zeggen dat ik dit er behoorlijk ambitieus vind uitzien, let op je lijf als je pas net bezig bent met sporten!

Mijn ervaring is dat 1 kg per week best te halen is als je inderdaad iets te verliezen hebt maar dan wel in combinatie met een verandering in mijn eetpatroon (bv. stoppen met zoete troep en chips).
pi_52645145
De krachttraining wil ik inderdaad gaan spreiden, dus niet elke training hetzelfde.

Mijn eetpatroon ben ik al aan het aanpassen, de snoep, koek, taart en al dat soort ongein ben ik gestopt te eten. Ik zal af en toe (1x per week?) nog wel zondigen, maar dat mag geen naam krijgen denk ik.

Het is niet de bedoeling een crash course te doen ofzo (weinig kcal), maar gezond af te vallen. Vier keer per week ga ik echt wel volhouden hoor, ben super gemotiveerd.

Het gaat mij nu niet om spieren te gaan zien, dat komt later wel... Maar ik lees overal (en m'n instructeur zei dat ook), dat je wel nog krachttraining moet blijven doen, anders zak je in elkaar of raakt je lichaam uit verhouding.

Hoelang denken jullie dat nodig is om met 4x per week te trainen 10% vet te verliezen?

thnx for the replies so far.
pi_52645166
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:39 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ten eerste omdat je met krachttraining ook vet verbrand. En ten tweede omdat er niks mis mee is om spieren te kweken terwijl je afvalt. Zo zie je sneller resultaat en is de kans dat hij dit doorzet groter. En ten derde, echt dik is hij niet, dus die spieren zie je echt wel! Zeker tegen de tijd als ze uberhaupt beginnen met groeien. Ik ga er van uit dat hij na 2 a 3 maanden al wel afgevallen is
Om spieren te kweken moet je meer calorieën innemen dan dat je verbruikt. Een kilo schone spiermassa staat aan 7000 Kcal meer eten over een geleidelijke periode.

Hoe kan ik dan in jouw theorie afvallen en toch spieren kweken?

vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:44:01 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_52645188
quote:

[..]

Spieren kweken terwijl je afvalt is erg lastig. Je lichaam is of aan het opbouwen of aan het afbreken: als je vet verbrandt, dan verbrand je ook spieren. Als je spieren opbouwt, dan sla je ook vet op.
pi_52645219
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:43 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Om spieren te kweken moet je meer calorieën innemen dan dat je verbruikt. Een kilo schone spiermassa staat aan 7000 Kcal meer eten over een geleidelijke periode.

Hoe kan ik dan in jouw theorie afvallen en toch spieren kweken?

Ik bedoel eigenlijk: vet afvallen, en spieren aan komen
pi_52645233
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:42 schreef witte_fantasie het volgende:
Hoelang denken jullie dat nodig is om met 4x per week te trainen 10% vet te verliezen?

thnx for the replies so far.
Hangt dus af van je cardio (na een half uur cardio ga je pas vet verbranden) en je eet patroon.

Is dus moeilijk te zeggen.
pi_52645258
quote:

[..]

1.80m en 95 kilo niet dik hmm ben je dom ofzo haha
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_52645260
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk: vet afvallen, en spieren aan komen
Dan blijft mijn vraag staan. Je kan niet of nauwelijks vet verliezen en toch kilo's spiermassa kweken.

Het is het één of ander. (bulken of cutten)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:47:41 #25
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_52645298
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dan blijft mijn vraag staan. Je kan niet of nauwelijks vet verliezen en toch kilo's spiermassa kweken.

Dat is correct
pi_52645592
quote:

[..]

Behalve als je 2 gram test zet per week haha.
pi_52645673
quote:

[..]

Agree
Have fun...
pi_52645725
Nou heel fijn voor jullie Bij mij heeft het gewerkt! Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat ik het levende bewijs ben
pi_52645758
Op wat voor hartslagniveau doe je die cardio voor vetverbranding eigenlijk?

Ik heb 2 cardio-niveaus gekregen na een test (I: 129-139 en II: 157-167). Gebruik je niveau I dan voor die 45 min of moet je hoger gaan zitten?
pi_52646093
Ik heb het er nog niet uitgebreid over gehad, maar 80% van je maximale hartslag is volgens mij wel goed toch? In mijn geval dus rond de 158 hartslagen per minuut. Kom ik ook makkelijk aan en houd ik ook wel ff vol. Gisteren ongeveer 1.5 uur cardio gedaan (gewoon ff om alles te proberen, dus NIET representatief voor verdere trainingen), en dat ging prima met zo’n hoge hartslag.
pi_52646221
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef witte_fantasie het volgende:
Ik heb het er nog niet uitgebreid over gehad, maar 80% van je maximale hartslag is volgens mij wel goed toch? In mijn geval dus rond de 158 hartslagen per minuut. Kom ik ook makkelijk aan en houd ik ook wel ff vol. Gisteren ongeveer 1.5 uur cardio gedaan (gewoon ff om alles te proberen, dus NIET representatief voor verdere trainingen), en dat ging prima met zo’n hoge hartslag.
Ga je ff inlezen man.

www.fitness-island.nl

Je spieren worden strakker door krachttraining, beter zichtbaar door cardio. In volume zullen ze niet toenemen. Mensen die dat beweren, zouden moeten uitleggen hoe ze dat doen en artikel erover schrijven. Kun je heeeeeeeel veeeeeeeeeel geld mee verdienen. Hoef je niet meer naar school of te werken.

Hoe heet die engelse site ook alweer waarin allerlei oefeningen worden uitgelegd? iets met vier letter.net ofzo.
pi_52646511
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ga je ff inlezen man.

www.fitness-island.nl

Je spieren worden strakker door krachttraining, beter zichtbaar door cardio. In volume zullen ze niet toenemen. Mensen die dat beweren, zouden moeten uitleggen hoe ze dat doen en artikel erover schrijven. Kun je heeeeeeeel veeeeeeeeeel geld mee verdienen. Hoef je niet meer naar school of te werken.

Hoe heet die engelse site ook alweer waarin allerlei oefeningen worden uitgelegd? iets met vier letter.net ofzo.
http://www.exrx.net/
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:32:42 #33
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52646567
quote:
En vet verbrand je door...? Juist..je spieren te gebruiken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_52646633
whatever
pi_52646705
TVP
Masculine
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:43:16 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52646838
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:34 schreef Baffer het volgende:
edit
Wat was dát lame
Die bewering werd helemaal niet gemaakt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_52646869
quote:

[..]

Ga je ff inlezen man.

www.fitness-island.nl

Ben druk bezig met inlezen, maar mên overaal zie je tegenstrijdige informatie. En over de betrouwbaarheid van alle uitspraken op sommige sites nog maar niet gesproken. Veelal commerciële bedrijven die producten verkopen...

Anyway, de type oefeningen interesseert me niet zo, ben toch gebonden aan wat de sportschool me kan bieden. Daarnaast bestaat er niet 1 perfect schema, want je moet afwisselen om gewenning te voorkomen.

Zoals ik al zei ga ik krachttraining én cardio doen. Kan me niet schelen wat anderen zeggen, maar ik ga dat toch echt combineren. Misschien met wetenschappelijk onderbouwde bronnen waarin beweerd wordt dat het niet goed is, wil ik het overwegen om krachttraining te skippen.

Goed argument trouwens met dat warm eten.... Is dus een probleem waar ik nog een oplossing voor moet zoeken. Ik sport dus direct vanuit m'n werk (rond 6 uur)... Ik heb niet de mogelijkheid om warm te eten op m'n werk, kan wel kant en klare koude maaltijden eten (zoals een maaltijdsalade ofzo)... Maar om dat nu elke dag te doen. Ben dan 9 uur 's avonds thuis en dan eet ik nog wat.
pi_52649405
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:44 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Ben druk bezig met inlezen, maar mên overaal zie je tegenstrijdige informatie. En over de betrouwbaarheid van alle uitspraken op sommige sites nog maar niet gesproken. Veelal commerciële bedrijven die producten verkopen...

Anyway, de type oefeningen interesseert me niet zo, ben toch gebonden aan wat de sportschool me kan bieden. Daarnaast bestaat er niet 1 perfect schema, want je moet afwisselen om gewenning te voorkomen.

Zoals ik al zei ga ik krachttraining én cardio doen. Kan me niet schelen wat anderen zeggen, maar ik ga dat toch echt combineren. Misschien met wetenschappelijk onderbouwde bronnen waarin beweerd wordt dat het niet goed is, wil ik het overwegen om krachttraining te skippen.

Goed argument trouwens met dat warm eten.... Is dus een probleem waar ik nog een oplossing voor moet zoeken. Ik sport dus direct vanuit m'n werk (rond 6 uur)... Ik heb niet de mogelijkheid om warm te eten op m'n werk, kan wel kant en klare koude maaltijden eten (zoals een maaltijdsalade ofzo)... Maar om dat nu elke dag te doen. Ben dan 9 uur 's avonds thuis en dan eet ik nog wat.
En dat zul je veel zien: tegenstrijdige geneuzel.

Beste is om zelf er mee aan de slag te gaan. Weten welke bodytype je hebt van de drie. Weten hoeveel je moet eten per dag (2500), weten wat je fysieke inspanning is op je werk en je eten erop aanpassen.

Warm eten is hier ook een probleem. Vreet zoveel mogelijk in de ochtend, eet iedere 2,5 uur wat en eet 2 uur voor het trainen (ik train rond 1800) een flinke bak vruchtenkwark zodat ik de eiwitten en koolhydraten binnen heb voor herstel (eten voor je training is niet voor je training maar voor herstel).

Na de training vruchtensap en bakje eiwitten. Douchen. Uur wachten, hele kleine maaltijd. That is....

Brood mee naar het werk? Niet met pindakaas/ appelstroop/ jam of andere zoete waren. Beter is kipfilet, rosbief, rookvlees of ander MAGER vlees. Neem je 10 boterhammen mee naar het werk? Neem de week erop 8. De volgende week 6. Dus laat je lichaam langzaam wennen aan minder eten.

Doe je cardio op een nuchtere maag. In het weekend nog ff tijd om te cardio-en? Doen! Je doel zul je er sneller mee bereiken.
pi_52649808
Niet afvallen, maar meer gaan eten! Veel eiwitten, vlees ect. meerderemalen per dag een maaltijd. 1 tot 1.5 uur per dag intensief krachttraining. Woensdag en in het weekend rust.
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:42:25 #40
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_52650194
tvp'tje voor thuis
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_52654215
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

En dat zul je veel zien: tegenstrijdige geneuzel.

Beste is om zelf er mee aan de slag te gaan. Weten welke bodytype je hebt van de drie. Weten hoeveel je moet eten per dag (2500), weten wat je fysieke inspanning is op je werk en je eten erop aanpassen.

Warm eten is hier ook een probleem. Vreet zoveel mogelijk in de ochtend, eet iedere 2,5 uur wat en eet 2 uur voor het trainen (ik train rond 1800) een flinke bak vruchtenkwark zodat ik de eiwitten en koolhydraten binnen heb voor herstel (eten voor je training is niet voor je training maar voor herstel).

Na de training vruchtensap en bakje eiwitten. Douchen. Uur wachten, hele kleine maaltijd. That is....

Brood mee naar het werk? Niet met pindakaas/ appelstroop/ jam of andere zoete waren. Beter is kipfilet, rosbief, rookvlees of ander MAGER vlees. Neem je 10 boterhammen mee naar het werk? Neem de week erop 8. De volgende week 6. Dus laat je lichaam langzaam wennen aan minder eten.

Doe je cardio op een nuchtere maag. In het weekend nog ff tijd om te cardio-en? Doen! Je doel zul je er sneller mee bereiken.
amen
pi_52662214
Ik ben zelf van 15% naar 10% vet percentage gegaan in zo'n 6 weken. Was wel lastig, omdat ik voor het fitnesse al een normale BMI had. Ik ging afgelopen 6 weken 4x/week naar de sportschool. Nu kan ik mijn sixpack zien :-) Ik probeer nu om het naar 9% te halen en dan ben ik tevreden. Ik merk ook dat ik nu veel energieker ben, dus ik probeer nu de sportschool als een onderdeel van mijn 'lifestyle' te maken.

Maar zoals al is gezegd, voeding is erg belangrijk. Ik at voorheen 3x/dag, maar nu eet ik 6x/dag. Wel kleinere porties. Eet veel eiwitten, erg belangrijk, zoals eieren, soymelk, kip en steak.

Volgens een recente Men's Health uitgave is het beter om eerste krachttraining te doen en dan cardio. Zelf vind ik het ook fijner om eerst krachttraining te doen, omdat je dan nog niet bezweet bent

Overigens kun je veel tips vinden op menshealth.com voor voeding en oefeniningen die je kunt doen. Mijn favo exercises zijn die op een exercise / swiss ball :-)
College student in Pasadena, CA!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:37:34 #43
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52669561
Hoi Witte,

Even de ervaringen van een vriend van mij, die instructor is en al 15 jaar traint.
Het meeste is al beschreven en zal je al weten maar toch even deze tips ook voor andere Fokkers die meelezen. Je beschreven schema van 4x per week is een goed plan.

- Onderstaande site bevat ALLE info. hoef je niet meer te struinen in de massa aangeboden onzin.

http://www.eigenkracht.nl/

Tips:

- Eerst altijd krachttraining, dan pas Cardio. Warming up is uiteraard goed, rekken en strekken.
Bij Cardio: Na 20 minuten beweging vindt pas vet verbranding plaats.
Bij krachttraining, korte setjes van 8 per keer, zo zwaar mogelijk opbouwen.
Eerste setje licht om de spiergroep op te warmen. Laatste set to the max.
- Ze zeggen dat een spiergroep 48 uur nodig heeft voor herstel.
Concentreer je dus op een groep en pak die 2 dagen later weer op. NIET de dag erna. (behalve buik)
- Voeding is het halve, zoniet -vrijwel- het hele werk.
Gewoon normaal gezond eten, en om de 2 uur kleine hoeveelheden.
1,5 a 2 liter water per dag drinken.
's Ochtends alleen fruit ( en/of kwark ).
Over het algemeen kunnen koolydraten voor vet zorgen, eiwitten voor herstel en spieropbouw.
Te weinig eiwit = spierafbraak, teveel eiwit is schade aan lichaam. Reken dit uit!
Goed om te eten: Bonen, bruin brood (nooit 's ochtends), tonijn in water, magere kwark (0% vet)
Kipfilet, Kaas 20+, eieren ZONDER dooier, vette vis, groenten en fruit (geen druiven).
Let op met grapefruits, deze zijn funest voor de lever.
Funest: Suiker en Vet; Frisdranken,Chips, Chocolade, Alcohol en na 22:00 niet meer eten.
- Bij het Kruidvat kun je een speciale voor sporters samengestelde tablet kopen. Daar zit alles in.
- Ga NIET aan de eiwit supplementen, dit leidt uiteindelijk in veel gevallen tot overgewicht.
Wanneer je stopt met naar de sportschool gaan, voeding en schema AFBOUWEN.

Veel plezier met het werken aan je lichaam!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_52673333
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:37 schreef DaantjeF het volgende:
Hoi Witte,

Even de ervaringen van een vriend van mij, die instructor is en al 15 jaar traint.
Het meeste is al beschreven en zal je al weten maar toch even deze tips ook voor andere Fokkers die meelezen. Je beschreven schema van 4x per week is een goed plan.

- Onderstaande site bevat ALLE info. hoef je niet meer te struinen in de massa aangeboden onzin.

Tips:

- Eerst altijd krachttraining, dan pas Cardio. Warming up is uiteraard goed, rekken en strekken.Check
Bij Cardio: Na 20 minuten beweging vindt pas vet verbranding plaats. Check
- Ze zeggen dat een spiergroep 48 uur nodig heeft voor herstel. Check
Concentreer je dus op een groep en pak die 2 dagen later weer op. NIET de dag erna. (behalve buik) Check
- Voeding is het halve, zoniet -vrijwel- het hele werk. Beweging ook!
Gewoon normaal gezond eten, en om de 2 uur kleine hoeveelheden. hmm Check
1,5 a 2 liter water per dag drinken.Check
's Ochtends alleen fruit ( en/of kwark ).Check
Over het algemeen kunnen koolydraten voor vet zorgen, eiwitten voor herstel en spieropbouw.
Te weinig eiwit = spierafbraak, teveel eiwit is schade aan lichaam. Reken dit uit!Check
Goed om te eten: Bonen, bruin brood (nooit 's ochtends), tonijn in water, magere kwark (0% vet)
Kipfilet, Kaas 20+, eieren ZONDER dooier, vette vis, groenten en fruit (geen druiven).
Funest: Suiker en Vet; Frisdranken,Chips, Chocolade, Alcohol en na 22:00 niet meer eten.
- Bij het Kruidvat kun je een speciale voor sporters samengestelde tablet kopen. Daar zit alles in.
- Ga NIET aan de eiwit supplementen, dit leidt uiteindelijk in veel gevallen tot overgewicht.Check

Thanks voor de tips. Heb die website al eerder bekeken inderdaad, vond de info wel goed en duidelijk.
Vraag me alleen af wat nu een goed ontbijt is 's ochtends (in mijn geval 7.00 uur)... Ik eet meestal een bord brinta met wat zoetstof erin (vind het anders echt ranzig, maar met zoetstof wel lekker). En een groot glas multivitamine (geen vet, beetje suiker en veel vitaminen).
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:14:53 #45
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_52674547
Ja da's moeilijk. Daar zijn verschillende ideeën over.

Wat jij doet is al eigenlijk goed, maar kan wel zwaar vallen (Brinta). Over het algemeen kan een eerste ochtendontbijt het best bestaan uit LICHTE voeding; Multi Vitamine preparaat ( dus alle vitamines die je nodig hebt voor die hele dag in water opgelost ) plus een Antioxidiantentablet en/of extra Calcium/Magnesium + Zink tablet. Tesamen met een banaan en een appel. Dan krijg je alle stoffen binnen die de juiste energie verschaffen zonder dat er meteen gewerkt wordt aan "massa - opbouw".

Kijk, met Brinta begin je de dag zwaar, je lichaam moet hier hard voor werken. Dit kan wel en is ook goed alleen enkel voor "droge" sporters die al wat jaren trainen en waarvan het lichaam ook zwaardere voeding vraagt. Maar ik kan me voorstellen dat als je zo vroeg begint, je het ook nodig hebt om flink te eten. Kijk wel uit dat je geen massa gaat trainen, want dan word je niet "droog" maar fatsig "breed gespierd". Da's ook heel lastig om weer af te bouwen na het stoppen. En vergeet niet, op dit moment ben je gemotiveerd, maar er zijn heel veel mensen die het niet volhouden en er gewoon na een X aantal tijd ACUUT mee stoppen....Tja, en dan dik worden omdat ze dezelfde hoeveel eten nodig hebben maar geen inspanning genoeg leveren en dus meer calorieen binnen krijgen dan ze kunnen verwerken... en dan vet en ongelukkig worden...

Oh ja, nog iets... Iemand schreef iets over het wisselen van een trainingsschema. Dit is dus HEEL belangrijk. De tijd die hiervoor staat ( wanneer men 3 of 4 keer per week traint ) is ongeveer 6 tot 8 weken. Dus; Verander je schema op tijd, ander is er geen vooruitgang en blijf je hangen. Je moet het lichaam blijven prikkelen, gewenning is achteruitgang (uiteindelijk). Dit kan je doen door een bepaalde spiergroep die je als laatste trainde tijdens je bezoek nu opeens als eerste te pakken en op een ander apparaat of met dumbels.

Iedereen heeft een favoriete spiergroep. Dit is de spiergroep die het snelst groeit en het eerst goed zichtbaar wordt. Houd wel Te allen tijd ALLE spiergroepen bij voor het balans. Vaak zie je dat de schouderpartij bij de meeste mensen het moeilijkst groeit, dit is ook de oefening waar je aan kunt zien wat iemand's ware kracht inhoudt. Je hebt hiervoor een "Press Stoel" als oefening. Eén van de zwaarste oefeningen. Het beste is of deze op een aparte dag in de week als eerste oefening te pakken.

Ook nog belangrijk: Train altijd als laatste de arm; Je triceps OF biceps. Als je met deze spiergroep de dag begint kun je je wel voorstellen dat je armen al half moe zijn voordat je gaat bankdrukken of Latpullen... en dan kun je de belangrijke oefeningen niet goed of voldoende uitvoeren.

Als laatst: Zoek zelf alles uit door het te onderzoeken en neem niets aan. Iedereen pakt een oefening anders. Sommigen gebruiken meer hun rug en anderen meer hun armen bij de bepaalde spiergroep oefeningen. Doe een oefening altijd rustig en concentreer je op de spier die je ermee traint. Vaak zie je van die gasten die meer willen dan ze kunnen en dan komen ze in de meest belachelijke ongebalanceerde houdingen om maar dat aantal kilo's te meesteren....fout. Zonde van de energie, kans op een stupide blessure. Controle houden en net iets onder je Max proberen te komen.

Wat ook een theorie is, om gecontroleerd te groeien is na je vierde set die je tot de Max hebt gedaan nog een vijfde, korte set te doen met een Minimaal gewicht... op deze manier verbrand je wat colaorieen maar belangrijker is dat de spier iets verder gepusht wordt na de zware max oefening en het een directe "Pomp" geeft... De spier wordt dus maximaal opgepompt. Ik moet erbij vermelden dat: er zijn mensen die hier niet van overtuigd zijn en het bij 4 korte zware setjes houden.

[ Bericht 24% gewijzigd door DaantjeF op 25-08-2007 14:36:08 ]
pi_53071276
al die goedbedoelde adviezen zijn leuk, maar houd er wel rekening mee dat ieder lichaam anders reageert.
idd is het handig om een shake te gaan gebruiken maar het is lichaam-afhankelijk welke het beste bij je past.
bovendien zul je je eetpatroon moeten aanpassen . maar dat betekent niet dat je meteen veel minder moet gaan eten.

ik eet onderstaande per dag en sport er vier keer in de week bij.
645 4 bh met pindakaas en shake van vezels brinta en water(ivm vezel tekort)
900 stuk fruit of ontbijtkoek
1100 stuk fruit of ontbijtkoek
1230 4 bh met mager beleg
1400 stuk fruit of sultana
1700 biscuitje of cracker
1800 avondeten 20%vlees30%pasta,rijst of aardappels en 50%groente
1930 stukje pure chocola

ik weeg 65 bij 1.70m en met dit schema ben ik 15 kilo afgevallen.

maar nogmaals, dit werkt voor mij, voor een ander ligt dat weer heel anders. succes met trainen
pi_53071801
ontbijtkoet, sultana, chocola etc.

Monster onnodige bron van verzadigde vetten en suiker

[ Bericht 5% gewijzigd door Baffer op 10-09-2007 13:45:47 ]
pi_53071937
quote:
Niet logische redenering.
Of je de spieren nou ziet of niet, ze groeien wel.
Meer spieren verbruikt meer energie dus krachttraining is wel aan te raden
JOHNNY HEITINGA
pi_53072162
baffer, absoluut met je eens maar vergeet een ding niet, ik mag geen koek, geen snoep, geen vettigheid, geen varkensvlees en andere vette vleessoorten, ik sta op een cholestrolverlagend dieet en ik kan niet goed tegen koemelk

ik eet dus nooit chips, nootjes en al dat soort gein, ga bijna nooit naar mcdonalds alleen als mijn man en ik vinden dat de kids dat wel verdiend hebben, frituur nooit en alleen voor mijn mannen, dus niet voor mezelf, mag geen dingen als slagroom, cake enz.
ik gebruik geen melkpoeder voor in mijn koffie maar drink hem zwart zonder suiker, eet bijna nooit suiker, gebruik geen zoetstof, ik drink alleen tonic, al het andere koolzuur laat ik staan, ik drink ruchtesap of water. wel af en toe een biertje of wijn

mag ik dan een beetje slecht binnenkrijgen asjeblieft.

wederom, veroordeel een ander niet voor je weet wat er achter zit.

oh ja de chocola is puur en als je zoveel verstand hebt, dan weet je ook dat pure chocola flavonoiden bevat die weer goed zijn voor je hart en bloedvaten.
pi_53081324
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:46 schreef hermoine het volgende:
ik eet dus nooit chips, nootjes en al dat soort gein, ga bijna nooit naar mcdonalds alleen als mijn man en ik vinden dat de kids dat wel verdiend hebben
Niemand verdient die zooi
quote:
frituur nooit en alleen voor mijn mannen, dus niet voor mezelf, mag geen dingen als slagroom, cake enz.
ik gebruik geen melkpoeder voor in mijn koffie maar drink hem zwart zonder suiker, eet bijna nooit suiker,
Ontbijtkoek, sultana, biscuitjes, chocolade...
quote:
gebruik geen zoetstof, ik drink alleen tonic
= suiker of zoetstof

Niet dat je niet mag eten wat je nu eet, van mij mag je alles, maar zo 'schoon' eet je nu ook weer niet
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 10 september 2007 @ 21:41:59 #51
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_53082024
Ik 'moet' eerst cardio, dan KT voor bovenlichaam, dan weer cardio. Volgende dag: cardio, dan KT voor onderlichaam, dan weer cardio. En zo door. Maar ik lees hier dat als je wat af wilt vallen, je beter meer cardio kunt doen? Ik doe namelijk een kwartier cardio voor en na, verder alleen krachttraining.
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_53082828
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:41 schreef TherAngelina het volgende:
Ik 'moet' eerst cardio, dan KT voor bovenlichaam, dan weer cardio. Volgende dag: cardio, dan KT voor onderlichaam, dan weer cardio. En zo door. Maar ik lees hier dat als je wat af wilt vallen, je beter meer cardio kunt doen? Ik doe namelijk een kwartier cardio voor en na, verder alleen krachttraining.
Als je af wil vallen is het eerste natuurlijk eten. Daarna zou je iets meer cardio kunnen doen (hoe vaak per week doe je dat nu?) ipv alleen voor en na...

Maar ik zou sowieso je KT erin houden...
Have fun...
pi_53082836
quote:
Hoi Witte,

Tips:

- Eerst altijd krachttraining, dan pas Cardio. Warming up is uiteraard goed, rekken en strekken.
Concentreer je dus op een groep en pak die 2 dagen later weer op. NIET de dag erna. (behalve buik)
Te weinig eiwit = spierafbraak, teveel eiwit is schade aan lichaam. Reken dit uit!
- Ga NIET aan de eiwit supplementen, dit leidt uiteindelijk in veel gevallen tot overgewicht.

Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Moet je nou wel of niet na 22:00 uur eten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2007 22:07:58 ]
pi_53083007
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:46 schreef hermoine het volgende:
(...)
wederom, veroordeel een ander niet voor je weet wat er achter zit.
(...)
Ik zie geen veroordeling hierboven maar jouw situatie is wel dermate bijzonder dat je dat er beter meteen even bij had kunnen zetten...
pi_53083251
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:07 schreef Gewas het volgende:

[..]

Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Moet je nou wel of niet na 22:00 uur eten?
Niet natuurlijk.

Kun je trouwens niet voor het werk gaan sporten? Of in plaats van 's avonds 's middags warm eten?
pi_53091923
zpotter "quote baffer: ontbijtkoet, sultana, chocola etc.

Monster onnodige bron van verzadigde vetten en suiker."

dit kwam op mij over alsof je dat niet moeten nemen want....

vandaar dat ik mijn verhaal uitlegde.
en zo bijzonder vind ik het zelf niet want ik leef al tien jaar op dat dieet. maar ik kan begrijpen dat een ander denkt bij zichzelf, mijn hemel die mag echt weinig.

enne alcarin, ik bedoelde dat ik het niet nog eens toevoeg, ik weet dat er in veel producten al suiker zit hoor.
pi_53118890
Zit nu thuis met een arm-blessure, maar ben weer aan de slag gegaan in de sportschool (iets té fanatiek dus, maar blessure zal hooguit nog een week duren)!
Hieronder mijn schema, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dus kom maar op met alle opmerkingen/tips/flames etc.

Maandag (hartslag @ 60% max HR)
15 min. Loopband
15 min. Fiets
10 min. Crosstrainer
10 min. Roeiapparaat
2 rondes circuit (alle luchtdrukapparaten). Max 1 sec per rep om hartslag hoog te houden.
Één ronde circuit houdt in: per apparaat 1 set van 30 reps.
Grondoefening: rechte en schuine buikspieren, onderrug-oefening.

Dinsdag
30 uur willekeurige cardio apparaat
1 hele ronde krachttraining:
Alle spiergroepen. Per apparaat (vergeef me ff dat ik niet weet hoe alle apparaten heten) 3 sets van ieder 15 reps.

Woensdag
Rustdag

Donderdag (hartslag @ 60% max HR)
15 min. Loopband
15 min. Fiets
10 min. Crosstrainer
10 min. Roeiapparaat
2 rondes circuit (alle luchtdrukapparaten). Max 1 sec per rep om hartslag hoog te houden.

Vrijdag
Alle spiergroepen. Per apparaat (vergeef me ff dat ik niet weet hoe alle apparaten heten) 3 sets van ieder 15 reps.

Zaterdag
Rustdag

Zondag
Rustdag
  woensdag 12 september 2007 @ 13:04:45 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53119229
De dinsdag en de vrijdag ga je 't heel zwaar krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53120538
Die luchtdrukapparaten is toch ook krachttraining? Lijkt me niet verstandig om twee opeenvolgende dagen alle spiergroepen te trainen. Kan je niet op woensdag gaan en donderdag en dinsdag niet? En dan wel op je rustdagen een uur beweging.
pi_53121617
quote:
idd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_53121745
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:48 schreef witte_fantasie het volgende:
Zit nu thuis met een arm-blessure, maar ben weer aan de slag gegaan in de sportschool (iets té fanatiek dus, maar blessure zal hooguit nog een week duren)!
Hieronder mijn schema, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dus kom maar op met alle opmerkingen/tips/flames etc.

15 min. Loopband
15 min. Fiets
10 min. Crosstrainer
10 min. Roeiapparaat

Dinsdag

Woensdag
Rustdag

Donderdag (hartslag @ 60% max HR)
15 min. Loopband
15 min. Fiets
10 min. Crosstrainer
10 min. Roeiapparaat

Vrijdag

Zaterdag
Rustdag

Zondag
Rustdag
Als ik alleen al dat programma zie van de maandag, dan denk ik dat je 3 uur per dag traint of je sportschool is klein (klein circuit)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_53121851
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:38 schreef EricT het volgende:

[..]

idd
Mijn idee is niet om spieren "te laten zien", maar om op een gezonde manier af te vallen. Evt. spieren zichtbaar maken komt later wel.

Voordeel van cardio+krachttraining tegelijk is dat je zowel op korte termijn als op lange termijn af gaat vallen.

btw: achter elkaar alle spiergroepen trainen doe ik niet echt. Ik pak op de maandag en donderdag weliswaar ook alle spiergroepen, maar dan train ik meer op snelheid en uithoudingsvermogen en (veel) minder op kracht.
pi_53121886
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:42 schreef EricT het volgende:

[..]

Als ik alleen al dat programma zie van de maandag, dan denk ik dat je 3 uur per dag traint of je sportschool is klein (klein circuit)
Het is geen super grote sportschool, ik gok op zo'n 12-15 apparaten ofzo die ik dan pak. En dat dan twee keer.
pi_53122489
allez respect... maar stretchen voor je begint te trainen is niet gezond hoor... grote mythe. Doe het na het trainen. Je moet je spieren niet uitrekken voor je begint, dat bevorderd blessures. Or so says my personal trainer.
pi_53122595
wat ik doe is 3* per week fitnessen en gezond eten. (2500 kcal a day)

fintness:
30 min lopen op 158 hartslagen
25 minuten spinning 158 hartslagen
25 minuten fietsen 158 hartslagen

dan nog wat apparaten (7 apparaten ofzo). Als je krachttraining doet... mijn trainer zegt me dat het beter is 3 reps te doen ipv 1 superharde.
pi_53122783
quote:
Krachttraining moet je niet schrappen.
quote:
De krachttraining zorgt voor een grotere spiermassa. Een grotere spiermassa betekent een hogere stofwisseling. Als je bedenkt dat 60% tot 70% van de energie die nodig is voor de stofwisseling uit de verbranding van vetten bestaat, dan begrijp je waarom tegenwoordig steeds vaker krachttraining wordt gebruikt voor vetverbranding. Daarnaast zorgt een intensieve krachttraining voor een verhoogde stofwisseling tot wel 10 uur na een training.
pi_53122814
ik heb eveneeens nog een vraagje over bulken en cutten...

ik ben 178, weeg 174 en heb vetmassa van 13.7%

Als ik die cardio doe die ik juist beschreven heb en daarna spiertraining... worden mijn spieren dan nog groter als ik 2500 kcal per dag eet? of kunnen je spieren alleeen groter worden als je meer dan 2500 kcal per dag eet? I dacht altijd dat je je spieren kan laten toenemen en afvallen tegelijk... beetje vet verliezen door cardio en ondertussen het overige vet gebruiken om je spieren te laten toenemen. Het is niet dat je al je vet in een sessie verliest... of dat alleen cardio je vet opslorpt... is het niet eerder van both sides meet in the middle (spieren eten het vet, je verliest ondertussen ook vet maar als je een overschotje aan vet hebt...)
pi_53130496
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:26 schreef rusketier het volgende:
Niet afvallen, maar meer gaan eten! Veel eiwitten, vlees ect. meerderemalen per dag een maaltijd. 1 tot 1.5 uur per dag intensief krachttraining. Woensdag en in het weekend rust.
Dat je veel eiwitten eet, wil dat nog niet per se zeggen dat die eiwitten ook naar je spieren gaan. Je lichaam kan geen eiwit opslaan, dus als je teveel hebt wordt dat opgeslagen als vet.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:44:24 #69
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53130952
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat je veel eiwitten eet, wil dat nog niet per se zeggen dat die eiwitten ook naar je spieren gaan. Je lichaam kan geen eiwit opslaan, dus als je teveel hebt wordt dat opgeslagen als vet.
pi_53132020
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:23 schreef Mr.Me het volgende:
ik heb eveneeens nog een vraagje over bulken en cutten...

ik ben 178, weeg 174 en heb vetmassa van 13.7%

Als ik die cardio doe die ik juist beschreven heb en daarna spiertraining... worden mijn spieren dan nog groter als ik 2500 kcal per dag eet? of kunnen je spieren alleeen groter worden als je meer dan 2500 kcal per dag eet? I dacht altijd dat je je spieren kan laten toenemen en afvallen tegelijk... beetje vet verliezen door cardio en ondertussen het overige vet gebruiken om je spieren te laten toenemen. Het is niet dat je al je vet in een sessie verliest... of dat alleen cardio je vet opslorpt... is het niet eerder van both sides meet in the middle (spieren eten het vet, je verliest ondertussen ook vet maar als je een overschotje aan vet hebt...)
Hoe kom je aan die 2500? Is er rekening gehouden met je lifestyle overdag (zittend werk of werk je in de bouw). De inspanning op sportschool?

Spieren laten groeien door meer te eten en minder buikvet kweken door te cardio-en werkt niet. Het is het één of ander. Spieren bestaan uit eiwitten en niet 'het overige vet gebruiken om je spieren te laten toenemen'. Ze staan misschien strakker, dat wil niet zeggen dat de daadwerkelijke volume van een spier toe zal nemen.

Spieren eten geen vet. Wanneer je langer cardioot dan ongeveer 30 minuten (bij een gemiddelde hoge hartslag. 132 tot 135 is ook prima voor jou), dan zal je lichaam overgaan op de vet reserves op je benen, dan je buik (meestal geldt dit voor een man).

Ik zou minder calo eten, wanneer je vet wil verliezen. Halveer je dagelijkse koolhydraten, eet wat meer eiwitten (max. 1,5 tot 2 gram per kilo dus voor jou 1,5 x 74 kilo is 101 gram eiwitten per dag). En eet 6 kleinere maaltijden ipv 3 grotere maaltijden per dag.

Google op calorietabel voor een website over calorieën (duh!).

Suc6 men.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef Nuna het volgende:

[..]

pi_53175329
oke dus ik begrijp dat je beter eerst je kracht kan doen en dan je cardio, met alle respect, als ik eerst mijn kracht doe dan red ik mijn cardio echt niet hoor.
ik piek liever eerst met mijn cardio want dan kan ik de kracht beter volhouden.
dan kun je zeggen dat is niet goed, nee oke maar alleen kracht doen en de cardio maar net aan doen is ook niet goed.

dus wat is nou voor mij het beste dan?
pi_53175858
quote:
Hoi Witte,

Tips:

MONSTER site en MONSTER tips lmfao.

Je instructeur boekt vast geweldige resultaten.
pi_53177886
Dat gezeik over die eiwitten altijd, eet gewoon veel als je aan wil komen, die eiwitten krijg je dan toch wel binnen en teveel eiwit pis je weer uit.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_53178464
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:31 schreef Skazminko het volgende:
Dat gezeik over die eiwitten altijd, eet gewoon veel als je aan wil komen, die eiwitten krijg je dan toch wel binnen en teveel eiwit pis je weer uit.
pi_53178647
Ureum = stifstof houdende bindingen, eiwit = aminozuren, = stikstof houdende bindingen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prote%C3%AFne
pi_53178677
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:02 schreef Skazminko het volgende:
Ureum enzo.
Ja, maar ureum is geen eiwit
pi_53178713
zie edit
pi_53178952
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:04 schreef Skazminko het volgende:
zie edit
Nee, ureum is een product dat gemaakt wordt bij de afbraak van eiwitten. Bij de afbraak van eiwit komt NH3 (ammoniak) vrij en in je bloed wordt dit meteen omgezet in NH4+(ammonium). Dit is zeer toxisch voor je lichaam, vandaar dat je lichaam dit omzet naar ureum (dat dus niet toxisch is!) en uitgescheiden kan worden via je nieren.

Je gewone eiwitten in je bloed zijn veels te groot om door je glomerulus te passeren en zijn ook geladen waardoor ze er ook niet door kunnen. Is dit wel het geval, is er dus iets aan de hand (bloedvat beschadiging, pre-eclampsie, etc)
pi_53180479
Ja, dus je pist indirect je teveel aan eiwitten uit.
pi_53180748
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:11 schreef Skazminko het volgende:
Ja, dus je pist indirect je teveel aan eiwitten uit.
Nee, teveel aan eiwit sla je op als vet. Bij het verteren worden de eiwitten afgebroken tot aminozuren, vervolgens opgenomen en weer opgebouwd tot eiwitten. Heb je hier teveel aan, zet je lever deze om in vet. De hierbij vrijgekomen NH3 groep wordt met nog wat andere onderdelen in de lever samengvoegd tot ureum..
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:22:50 #81
191595 xenthje
Squats N Milk ROAAAR!!!!!!!!!!
pi_53186085
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:34 schreef Devlinsect het volgende:
's avonds laat warm eten? Dus je hebt wat calorieën verbrand en dan om een uur of 19.00 of 20.00 weer aanvullen met eten wat je niet meer verbruikt? Op de bank zitten e.d.?

Dan ga je het niet redden.

Daarnaast, skip zoveel mogelijk de koolhydraten, eet meer eiwitten.
Je lichaam heeft in je slaap ook rust nodig hoor, spierherstel enzo?
quote:

[..]

www.fitness-island.nl
Slechtste site ooit , daar wil je dus echt je informatie niet weg halen.
Binnenkant borst droog trainen, op massa trainen, droog trainen, etc
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:10 schreef Devlinsect het volgende:

[..]
een flinke bak vruchtenkwark zodat ik de eiwitten en koolhydraten binnen heb voor herstel (eten voor je training is niet voor je training maar voor herstel).

Vruchtenkwark = Onnodige carbs
Vruchtensap = onnodige carbs

Beter prewo wat havermout + magere kwark doen

Met pindakaas is niets mis, prima bulkvoer.
quote:

Onderbouwing? Beweert hij nu dat 5x5 slecht is?
Hangt geheel van je trainingschema af...
Buikspieren kan je ook overtrainen... oftewel NIET elke dag trainen.
3 tot 4 is beter
Nonsens. S'ochtends moet je de vetverbranding juist opstarten! Je ontbijt moet je grootste (of 1 na grootste..) maaltijd van de dag zijn!
Over het algemeen kunnen te veel koolydraten voor vet zorgen, eiwitten voor herstel en spieropbouw.
Teveel eiwit is geen schade aan het lichaam..tenzij je een nieraandoening hebt.
Er is niets mis met eidooiers
Goede bron van vetten en vitaminen.

Nooit iets van gehoord in al mijn eigen onderzoek op internet, onzin dus.
Af en toe een biertje kan geen kwaad hoor, na 22.00 mag je nog wel eten maar houdt het dan op [b]complexe carbs en eiwitten.
Niet nodig
Onderbouwing?

quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:14 schreef DaantjeF het volgende:

Wat jij doet is al eigenlijk goed, maar kan wel zwaar vallen (Brinta). Over het algemeen kan een eerste ochtendontbijt het best bestaan uit LICHTE voeding; Multi Vitamine preparaat ( dus alle vitamines die je nodig hebt voor die hele dag in water opgelost ) plus een Antioxidiantentablet en/of extra Calcium/Magnesium + Zink tablet. Tesamen met een banaan en een appel. Dan krijg je alle stoffen binnen die de juiste energie verschaffen zonder dat er meteen gewerkt wordt aan "massa - opbouw".

Onzin. Ontbijt = grootste maaltijd van de dag. Al die pilletjes e.d. heb je niet nodig. Hooguit een multi.
Fruit is inderdaad een goed idee 's ochtends om meteen je glycogeen vooraden aan te vullen.

Kijk, met Brinta begin je de dag zwaar, je lichaam moet hier hard voor werken. Dit kan wel en is ook goed alleen enkel voor "droge" sporters die al wat jaren trainen en waarvan het lichaam ook zwaardere voeding vraagt. Maar ik kan me voorstellen dat als je zo vroeg begint, je het ook nodig hebt om flink te eten. Kijk wel uit dat je geen massa gaat trainen, want dan word je niet "droog" maar fatsig "breed gespierd".

"massa" trainen en voor spierenmassa/een atletisch lichaam/"andere fancy benaming" trainen daar zit geen verschil tussen...
Om hypertrophy te stimuleren is een kaloriek overschot (eiwit overschot ook) nodig, verder moet het lichaam zwaar getrained worden.
Dus geen toestellen of andere fancy crap, een mooi fullbody schema 3xPW is nog altijd het beste.

Als laatst: Zoek zelf alles uit door het te onderzoeken en neem niets aan. Iedereen pakt een oefening anders. Sommigen gebruiken meer hun rug en anderen meer hun armen bij de bepaalde spiergroep oefeningen. Doe een oefening altijd rustig en concentreer je op de spier die je ermee traint. Vaak zie je van die gasten die meer willen dan ze kunnen en dan komen ze in de meest belachelijke ongebalanceerde houdingen om maar dat aantal kilo's te meesteren....fout. Zonde van de energie, kans op een stupide blessure. Controle houden en net iets onder je Max proberen te komen.
quote:

15 min. Loopband
15 min. Fiets
10 min. Crosstrainer
10 min. Roeiapparaat

"Luchtdrukapparaten" heb je niet nodig, bovendien gaan ze geen spiermassa opleveren.
Een simpele 20KG halter , squat rack , bench en veel vrije gewichten is de allerbeste (in mijn mening enige) manier om goed en z.s.m. spiermassa te winnen.
Ik zou nog een pagina vol kunnen typen over de nadelen van apparaten maar ik hoop dat ik een beetje doordring.

Verder is de rest van je schema ook kut met hoofdletter K.
Google eens een mooi Fullbody schema op en ga echte workouts houden i.p.v. deze crap.
Disclaimer: Ik probeer niemand af te zeiken (af en toe is het wel moeilijk).
Al mijn informatie komt van mijn eigen onderzoek op bodybuilding fora en sites van gerenommeerde voedingsdeskundigen (john berardi bvb).
Als je commentaar hebt op mijn commentaar (no pun intended) onderbouw dat dan alsjeblieft
pi_53187106
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:22 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, teveel aan eiwit sla je op als vet. Bij het verteren worden de eiwitten afgebroken tot aminozuren, vervolgens opgenomen en weer opgebouwd tot eiwitten. Heb je hier teveel aan, zet je lever deze om in vet. De hierbij vrijgekomen NH3 groep wordt met nog wat andere onderdelen in de lever samengvoegd tot ureum..
Al het overtollige eiwit wordt omgezet tot vet? Hoe kan het dan dat ik met mijn eiwit inname van 350 gram per dag na 12 maanden nog steeds niet vadsig ben? Ben ik inhuman ofzo?
pi_53187278
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:22 schreef xenthje het volgende:

Disclaimer: Ik probeer niemand af te zeiken (af en toe is het wel moeilijk).
Al mijn informatie komt van mijn eigen onderzoek op bodybuilding fora en sites van gerenommeerde voedingsdeskundigen (john berardi bvb).
Als je commentaar hebt op mijn commentaar (no pun intended) onderbouw dat dan alsjeblieft
Ik zeg: train nooit fullbody.
  • Je kan nooit elke spiergroep goed aanpakken, of ik sta een paar uur in de gym.
  • Je lichaam heeft vreselijk lang nodig om te herstellen
  • Als je bijvoorbeeld begint met rug, doorga naar benen, ga ik echt geen moeite meer doen om borst nog aan te pakken.

Maargoed, dat is mijn mening.
  • How you play the cards you are dealt is all that matters.
    pi_53191454
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 00:02 schreef Skazminko het volgende:

[..]

• Je kan nooit elke spiergroep goed aanpakken, of ik sta een paar uur in de gym.
  • Als je bijvoorbeeld begint met rug, doorga naar benen, ga ik echt geen moeite meer doen om borst nog aan te pakken.

• Dus schema's als bill starr werken niet omdat je "vreselijk lang" nodig hebt om te herstellen, ookal ga je nooit tot failure?

Train je toevallig met een split?
      zaterdag 15 september 2007 @ 14:40:31 #85
    191595 xenthje
    pi_53196527
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 00:02 schreef Skazminko het volgende:

[..]

• Met een typisch FB schema sta je 45minuten in de gym

Hooguit wat isolatie toevoegen voor je kuiten als je dat nodig vindt, verder worden alle spiergroepen gewoon getrained met: Chins, bench, deads, squats, dips rows, presses.

Vreselijk lang nodig om te herstellen? niet meer dan met een split hoor, 48 uur per spiergroep, 3 maal per week FB met een dag ertussen steeds is perfect dus

En je 3e punt daar heb ik nooit last van, na een tijdje fullbody getrained te hebben wil je niet weer terug naar een saaie split
    pi_53197897
    Ahum, allereerst: het testosteron niveau neemt hier toe, de kwaliteit van dit topic neemt af. Als je wil spelen, ga naar het puber-forum.

Nu inhoudelijk. Een full body schema is slecht? Bronnen?
    Ik denk dat full body noodzakelijk is in mijn geval. Hartstikke leuk om spieren over te slaan, en je vervolgens helemaal kapot te trainen. Met mijn conditie levert dat dus blessures op. En daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Mijn schema is kut met hoofdletter K? En ik moet dat met goede argumenten ontkrachten? Kom eerst zelf eens met argumenten, bronnen en feiten. Daarna mag je zo'n opmerking plaatsen.

De discussie over eiwitten mogen jullie ergens anders voeren, het is nu wel duidelijk dat niemand goed beargumenteerd en onderbouwt met onbetwistbare bronnen zijn standpunt kan verdedigen. Eiwitten --> elders!

Ontopic: is mijn schema goed? Hoelang duurt het om resultaat te bereiken (zie OP)?
      zaterdag 15 september 2007 @ 18:00:55 #87
    191595 xenthje
    pi_53200530
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 15:46 schreef witte_fantasie het volgende:
    Ahum, allereerst: het testosteron niveau neemt hier toe, de kwaliteit van dit topic neemt af. Als je wil spelen, ga naar het puber-forum.

Nu inhoudelijk. Een full body schema is slecht? Bronnen?
    Ik denk dat full body noodzakelijk is in mijn geval. Hartstikke leuk om spieren over te slaan, en je vervolgens helemaal kapot te trainen. Met mijn conditie levert dat dus blessures op. En daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Mijn schema is kut met hoofdletter K? En ik moet dat met goede argumenten ontkrachten? Kom eerst zelf eens met argumenten, bronnen en feiten. Daarna mag je zo'n opmerking plaatsen.

De discussie over eiwitten mogen jullie ergens anders voeren, het is nu wel duidelijk dat niemand goed beargumenteerd en onderbouwt met onbetwistbare bronnen zijn standpunt kan verdedigen. Eiwitten --> elders!

Ontopic: is mijn schema goed? Hoelang duurt het om resultaat te bereiken (zie OP)?

Nee, en nu heb ik het beargumenteerd.
    Er is niets mis met een fullbody schema.
    Maar jouw definitie van een fullbody schema klopt simpelweg niet.
    Als we het over een fullbody schema hebben bedoelen we een schema dat opgebouwd is uit grote compound oefeningen (=oefeningen waarbij je meerdere spieren aanspreekt).

Een voorbeeld:

Ma: Squats Rows bench
    Wo: Squats Military Press deadlift
    Vrij: Squat bench row.

Wat jij nu ziet als een fullbody schema is een schema waarbij je alle machines die er staan afgaat om alle spiergroepen 1 voor 1 te trainen, met die werkwijze is zoveel mis dat het niet eens meer grappig is.

En wie slaat spieren over?
    quote:

15 min. Loopband
    15 min. Fiets
    10 min. Crosstrainer
    10 min. Roeiapparaat

Dinsdag

Als je echt je onderug wilt verstevigen ga je deadliften en doe je eventueel weighted hyper extensions.
    Cardio kun je beter na de KT doen, anders houd je geen energie meer over om zwaar te liften.

Luchtdrukapparaten zijn per definitie kut, ze dwingen hun rom aan je op wat blessures kan opleveren, je gebruikt geen stabilisatorspieren, de effectiviteit van machines ligt simpelweg erg laag (hiervoor zou ik je een linkje geven maar ik ben het woordje wat de procentuele effectiviteit van oefeningen aanduidt vergeten )

Bovendien kun je de spiergroepen niet zo vaak per week trainen, ze hebben rust nodig. In de rustperiode groeien ze namenlijk, tijdens het trainen komen er juist kleine scheurtjes in.

1 set van 15 reps is ook belachelijk overigens, ten eerste moet je altijd een paar warmup sets doen om blessures te voorkomen.

Ten tweede is 1 set voor een spiergroep niets, om spier groei te stimuleren moet je de spieren echt zwaar afbeulen.

Ten derde, 15 reps is echt te veel, zo ga je op spier conditie trainen i.p.v spiergroei. Bovendien kan ik me ook niet voorstellen dat het gewicht wat je 15 reps kunt gebruiken ook maar enigzins zwaar is.

Voel je niet zo aangevallen, ik probeer je hier te helpen, niet je de grond in te trappen.
    Ga naar een goed bodybuilding forum en stel je vraag daar nogmaals, ik garandeer je dat je daar precies hetzelfde commentaar krijgt.
    pi_53201862
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 23:55 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Al het overtollige eiwit wordt omgezet tot vet? Hoe kan het dan dat ik met mijn eiwit inname van 350 gram per dag na 12 maanden nog steeds niet vadsig ben? Ben ik inhuman ofzo?
    Nee, tuurlijk niet haha. Je verbruikt natuurlijk wat. Het ligt allemaal niet zo simpel .
    pi_53203606
    Geen zin om heel het topic door te lezen.... Tip 1 let op je voeding. En tip 2 das de belangrijkste, doe je cardio met een hartslag van ongeveer 60% van je maximale hartslag. Je zou globaal kunnen zeggen dat 220 - je leeftijd je maximale hartslag is. Pak daar 60% van, dan verbrand je sneller vetten omdat je op je anaerobe grens traint. Successio
    pi_53203922
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 18:00 schreef xenthje het volgende:

[..]

Er is niets mis met een fullbody schema.
    Maar jouw definitie van een fullbody schema klopt simpelweg niet.
    Als we het over een fullbody schema hebben bedoelen we een schema dat opgebouwd is uit grote compound oefeningen (=oefeningen waarbij je meerdere spieren aanspreekt).

Een voorbeeld:

Ma: Squats Rows bench
    Wo: Squats Military Press deadlift
    Vrij: Squat bench row.

Wat jij nu ziet als een fullbody schema is een schema waarbij je alle machines die er staan afgaat om alle spiergroepen 1 voor 1 te trainen, met die werkwijze is zoveel mis dat het niet eens meer grappig is.

En wie slaat spieren over?
    [..]

Cardio kun je beter na de KT doen, anders houd je geen energie meer over om zwaar te liften.

Luchtdrukapparaten zijn per definitie kut, ze dwingen hun rom aan je op wat blessures kan opleveren, je gebruikt geen stabilisatorspieren, de effectiviteit van machines ligt simpelweg erg laag (hiervoor zou ik je een linkje geven maar ik ben het woordje wat de procentuele effectiviteit van oefeningen aanduidt vergeten )

Bovendien kun je de spiergroepen niet zo vaak per week trainen, ze hebben rust nodig. In de rustperiode groeien ze namenlijk, tijdens het trainen komen er juist kleine scheurtjes in.

1 set van 15 reps is ook belachelijk overigens, ten eerste moet je altijd een paar warmup sets doen om blessures te voorkomen.

Ten tweede is 1 set voor een spiergroep niets, om spier groei te stimuleren moet je de spieren echt zwaar afbeulen.

Ten derde, 15 reps is echt te veel, zo ga je op spier conditie trainen i.p.v spiergroei. Bovendien kan ik me ook niet voorstellen dat het gewicht wat je 15 reps kunt gebruiken ook maar enigzins zwaar is.

Voel je niet zo aangevallen, ik probeer je hier te helpen, niet je de grond in te trappen.
    Ga naar een goed bodybuilding forum en stel je vraag daar nogmaals, ik garandeer je dat je daar precies hetzelfde commentaar krijgt.
    Lees mijn openingspost nog eens als je wil.
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:18 schreef Fezzizzel het volgende:
    Geen zin om heel het topic door te lezen.... Tip 1 let op je voeding. En tip 2 das de belangrijkste, doe je cardio met een hartslag van ongeveer 60% van je maximale hartslag. Je zou globaal kunnen zeggen dat 220 - je leeftijd je maximale hartslag is. Pak daar 60% van, dan verbrand je sneller vetten omdat je op je anaerobe grens traint. Successio
    Thanks!
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:46:42 #91
    191595 xenthje
    pi_53204296
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:31 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Lees mijn openingspost nog eens als je wil.
    [..]

Thanks!
    Gedaan, wat is je punt precies?
    pi_53204374
    Hij is je gewoon dankbaar dat je de moeite hebt genomen hem iets uit te leggen. [sarcasm]

Geen woorden meer aan vuil maken man.
    pi_53215834
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:46 schreef xenthje het volgende:

[..]

Gedaan, wat is je punt precies?
    Ik probeer een schema te maken om af te vallen niet om spiermassa te krijgen... Je commentaar waardeer ik wel hoor, alleen is het vooral (teveel) toegespitst op het krijgen van vette spieren.
    pi_53215889
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 20:50 schreef Baffer het volgende:
    Hij is je gewoon dankbaar dat je de moeite hebt genomen hem iets uit te leggen. [sarcasm]

Geen woorden meer aan vuil maken man.
    Ben je op je (kleine) pikkie getrapt kereltje? Als je niks toe te voegen hebt, zijn er genoeg andere topics om je vermaken. Dus of ontopic of wegwezen.
    pi_53216209
    Ik kan wel dingen gaan toevoegen maar gezien je reactie op Xenthje(die overigens een zeer mooie reply maakte) ben je te dom om nuttige informatie op te nemen.

Verder hoor ik je moeder nooit klagen over mijn lengte hoor.
    pi_53231114
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 12:47 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Ben je op je (kleine) pikkie getrapt kereltje? Als je niks toe te voegen hebt, zijn er genoeg andere topics om je vermaken. Dus of ontopic of wegwezen.
    Wat wil je horen? Dat je zo'n fantastisch schema hebt? Je hebt genoeg zinvolle reacties gehad, verbaast me dat mensen nog de moeite nemen, maar daar wil je blijkbaar niks van weten.
      maandag 17 september 2007 @ 13:06:07 #97
    191595 xenthje
    pi_53241851
    Jongens toch
    pi_53260104
    goede tips hier

na een grote verslaving aan MMOGPG's(world of warcraft / asherons call 1) en dus heel wat jaar dus inactief op een burostoel te hebben gezeten wil ik weer beginnen met sporten in die tijd ben ik ruim 25 kilo aan gekomen. (van 80-85 naar de 105-109 kilo nu )

dus tijd voor actie..

deze topic geeft me genoeg info om te starten alleen nu...... de keuze van de sportschool

waar moet ik op letten als je een sportschool binnen loopt, er zijn er hier een stuk of 4 in de buurt is er enige dingen waar ik op moet letten, vragen, aandacht aan moet besteden.
    pi_53261041
    tvp, ik wil ook mijn vet% naar beneden halen. Heb net een nieuw schema gekregen van de pa van een vriendin van me. Zijn schema's zijn killing, heerlijk Had globaal er al naar gekeken. Veel losse oefeningen, pulleys enzo weinig apparaten. En 4 sets van 8 reps. En aangezien ik wel weet dat apparaten minder doeltreffend zijn, ben ik benieuwd wat deze schema doet.
    Dit schema is wel specifiek gericht om af te vallen. En daarbij is dus een kwartier crosstrainer en dan kracht en dan loopband. Dus alleen maar een half uur cardio. Is dus wel een beetje verwarrend. Want hoe kan ik in dat half uur gaan verbranden?
    Maar van alle schema's die ik van mijn collega fitnessinstructeuren heb gekregen en gezien voor afvallen, beginnen ze met een kwartier cardio dan kracht en dan een half uur cardio. Vanwaar die kwartier cardio? Hun mening is om op te warmen. En dus niet gelijk beginnen met kracht.
    Seen it all done it all, can't remember most of it
      dinsdag 18 september 2007 @ 01:14:37 #100
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_53261559
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:26:01 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')