ehm nee, dat is ook een klok, wekker, Temp meter, FAN speed meter, en Agenda.quote:Op zondag 2 september 2007 22:43 schreef klabbakus het volgende:
haha, gave kast,
zit er nou een PDA in de voorkant?
specs:quote:Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef KopieerMachine het volgende:
Leuk kassie, maar wat zit er nou eigenlijk in?
Lijkt me niet.quote:Op maandag 3 september 2007 04:06 schreef sig000 het volgende:
Past dat?
Ok.quote:Op maandag 3 september 2007 04:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet.Of er moet een heel geil Socket 1207/940 moederbord in zitten, maar dan past die X2 6000+ niet meer. Of je moet er 4 keer 4 GB reepjes in stoppen maar dan ben je 2000 euro aan geheugen kwijt. Dan kan je ook wel een server/workstation kopen.
en als het een server is geweest?quote:Op maandag 3 september 2007 04:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet.Of er moet een heel geil Socket 1207/940 moederbord in zitten, maar dan past die X2 6000+ niet meer. Of je moet er 4 keer 4 GB reepjes in stoppen maar dan ben je 2000 euro aan geheugen kwijt. Dan kan je ook wel een server/workstation kopen.
Als ze op 4X werken zijn het per definitie toch geen 16X sloten? (iaw, specs zijn gelijk over alle PCI-E snelheden)quote:Op maandag 3 september 2007 11:28 schreef Athmozz het volgende:
meer en meer servers worden met 2 of meerdere dikke pci-e sloten uitgerust, maar dan gewoon met een tragere bus erachter. Er zijn al tyan bordjes met 4 pci-e 16x sloten op, waarvan 2 op 16x werken en de andere 2 op 4x (maar dat bord krijg je niet in die kast)
Hij bedoelt denk ik een slot met een PCI-e 16X form-factor die 4 PCI-e lanes ter beschikking heeft, dan past er dus een 16X kaart in maar deze draait op 4X. En wat volgens mij ook nog kan is dat het aantal PCI-e lanes dynamisch toegewezen wordt, en dat het slot dus afhankelijk van de in andere slots aanwezige kaarten 16X, 8X, 4X of 1X toegewezen krijgt.quote:Op maandag 3 september 2007 12:19 schreef dikkedorus het volgende:
Als ze op 4X werken zijn het per definitie toch geen 16X sloten? (iaw, specs zijn gelijk over alle PCI-E snelheden)
Hij?quote:Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik een slot met een PCI-e 16X form-factor die 4 PCI-e lanes ter beschikking heeft, dan past er dus een 16X kaart in maar deze draait op 4X. En wat volgens mij ook nog kan is dat het aantal PCI-e lanes dynamisch toegewezen wordt, en dat het slot dus afhankelijk van de in andere slots aanwezige kaarten 16X, 8X, 4X of 1X toegewezen krijgt.
Zoals Bolkenstein al zegt. Bij PCI-e sloten kan je vb een 4x kaart in een 1x slot rammen, dan gaat het gewoon op een lagere snelheid draaien. Het is dus sowieso handig dat je grotere sloten ter beschikking hebt dan het aantal lanes er zijn, anders kan het dat je kaart fysiek niet eens past (wat bij mijn raidcontroller het geval is, dat is een 4x en het pci-e slot is een 1x, dus heb ik de dremel in mijn moederbord moeten zetten om die kaart er toch in te krijgen)quote:Op maandag 3 september 2007 12:19 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Als ze op 4X werken zijn het per definitie toch geen 16X sloten? (iaw, specs zijn gelijk over alle PCI-E snelheden)
nog iets..quote:Op maandag 3 september 2007 11:28 schreef Athmozz het volgende:
meer en meer servers worden met 2 of meerdere dikke pci-e sloten uitgerust, maar dan gewoon met een tragere bus erachter. Er zijn al tyan bordjes met 4 pci-e 16x sloten op, waarvan 2 op 16x werken en de andere 2 op 4x (maar dat bord krijg je niet in die kast)
zucht, wie zegt dat het een servermobo is?quote:Op maandag 3 september 2007 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nog iets..
Onboard audio ZIT niet op een server board
nee toch?quote:Op dinsdag 4 september 2007 02:07 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb ook geheugen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |