Al klinkt het zo simpel, maar voor mij persoonlijk is het toch een moeilijke grote stap. één op één zou ik het nog misschien durfen, maar in een groep niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:43 schreef Shitonya het volgende:
je situatie was al duidelijk, het advies ook.. dat je er niets mee wilt doen is jouw probleem
het is simpel om het jezelf dan af tevragen: zou hun reactie erger zijn dan mijn reactie na het inhouden?! Want je komt thuis en voel je weer zoals toen je van school thuis kwam... verschrikkelijk!!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:53 schreef F04 het volgende:
[..]
Al klinkt het zo simpel, maar voor mij persoonlijk is het toch een moeilijke grote stap. één op één zou ik het nog misschien durfen, maar in een groep niet.
Alhoewel ik wel op het punt stond om mijn verstand gewoon op nul te zetten, moest ik steeds denken aan wat voor consequentie het zou hebben achteraf, dus ik heb me weer stil gehouden. Ik weet dat ik mezelf niet al te lang stil moet houden omdat ik dan vanzelf weer helemaal naar beneden val.
Het klopt dat je van bier een stuk losser komt, en dat helpt bij mij ook aardig goed, maar het lijkt me niet handig om dronken naar school/werk te gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:59 schreef Hydrogeny het volgende:
Paar flessen bier drinken de eerste tijd voordat je gaat, wordt je beetje losser van
Het wordt niet simpeler en ook niet anders door het nog 3 keer te zeggenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:53 schreef F04 het volgende:
[..]
Al klinkt het zo simpel, maar voor mij persoonlijk is het toch een moeilijke grote stap. één op één zou ik het nog misschien durfen, maar in een groep niet.
Alhoewel ik wel op het punt stond om mijn verstand gewoon op nul te zetten, moest ik steeds denken aan wat voor consequentie het zou hebben achteraf, dus ik heb me weer stil gehouden. Ik weet dat ik mezelf niet al te lang stil moet houden omdat ik dan vanzelf weer helemaal naar beneden val.
Iets meer ontspannen, that's all. Dat is mogelijk, je moet jezelf gewoon ff aansporen om het te doen!! Plaats dat je een hele senario verzint, terwijl je de ander niet kent, omdat je geen band opbouwt, gewoon ff laten gaan. Weet jij veel hoe zij reageren, je kent ze niet en om ze te kennen moet je eerst met ze praten... Hou het simpel en vraag bv: hey hoe gaat het, nog iets leuks gedaan gister/'t weekend?... je krijgt vanzelf een band, maar dat kost tijd en moeite....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Het klopt dat je van bier een stuk losser komt, en dat helpt bij mij ook aardig goed, maar het lijkt me niet handig om dronken naar school/werk te gaan.
Ik moet eigelijk gewoon iets hebben wat me een stuk losser maakt, maar dan niet in biervorm.
goed plan, is tie alcoholist voor zijn 30ste!! 'het ene biertje deed het gewoon niet meer'....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:19 schreef Koewam het volgende:
Drink een biertje voordat je naar school gaat of onder de pauze. Wel een kauwgompje nemen.
Wat een trieste reactie, alsof hij 20000 vrienden wil maken... het gaat toch om het eerste kennismakingscontact? En drink jij nooit bier?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:20 schreef Demellie het volgende:
[..]
goed plan, is tie alcoholist voor zijn 30ste!! 'het ene biertje deed het gewoon niet meer'....![]()
nee maat, ik drink geen alcohol!!! DUSSSS, daar ga je ideequote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:31 schreef Koewam het volgende:
[..]
Wat een trieste reactie, alsof hij 20000 vrienden wil maken... het gaat toch om het eerste kennismakingscontact? En drink jij nooit bier?
Je bedoelt iets waar je eigenlijk wel een antwoord op hebt maar het op dat moment niet uit kan brengen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef F04 het volgende:
Probleem bij mij is ook als er iets tegen mij gevraagd word, dat ik er geen antwoord op weet.
Dat heb ik nu ook bij een meisje, je vraagt haar wat en dan krijg je smsjes terug als "weet ik niet". Wat vind je van mij? "Weet ik niet". Ga je nog wat doen komend weekend? "Weet ik niet"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:47 schreef NilesCrane het volgende:
[..]
Je bedoelt iets waar je eigenlijk wel een antwoord op hebt maar het op dat moment niet uit kan brengen?
TVP.quote:
Ik zie er niet verlegen uit? Hoe ziet een verlegen persoon er wel uit dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:13 schreef roburt het volgende:
[..]
TVP.
jij ziet er trouwens helemaal niet verlegen uit! (zeg niet dat je het niet bent)
Foto's zijn foto's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:24 schreef roburt het volgende:
ja ik ook, net als het woord stil, "nee, ik ben gewoon rustig"
ik bedoelde meer dat je er niet onzeker uit ziet
Niet dronken maar aangeschotenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef F04 het volgende:
[..]
Het klopt dat je van bier een stuk losser komt, en dat helpt bij mij ook aardig goed, maar het lijkt me niet handig om dronken naar school/werk te gaan.
Ik moet eigelijk gewoon iets hebben wat me een stuk losser maakt, maar dan niet in biervorm.
'Jongens, kijk eens wat een leuk en spontaan persoon ik ben! Ik heb alcohol nodig om met jullie te praten!'quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:16 schreef skippy22 het volgende:
Niet dronken maar aangeschotenWel voor de tijd kauwgum
Waarom niet is toch maar tijdelijk mutsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
'Jongens, kijk eens wat een leuk en spontaan persoon ik ben! Ik heb alcohol nodig om met jullie te praten!'
Als je bang bent om gepest te worden, zou ik 'aangeschoten' naar school/werk gaan maar achterwege laten...
Mja, tijdelijk...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:52 schreef skippy22 het volgende:
Waarom niet is toch maar tijdelijk muts![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:07 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Mja, tijdelijk...
Ik wil niet zeggen dat alcohol nou zo schadelijk is voor een paar keer, maar als je je al zorgen maakt over wat voor indruk je maakt op anderen, zou ik geen risico nemen eigenlijk. Ook al is het tijdelijk.
Je zult maar net iets te veel drinken en verder bekend staan als de dronkelap![]()
Daar heb je ook een punt..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:15 schreef skippy22 het volgende:
Beter dan bekend staan als de contact gestoorde retard
![]()
Ik vind je wel leukquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:20 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Daar heb je ook een punt..
Maar nog beter is gewoon bekend te staan als leuk persoon!![]()
Idd. Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:47 schreef NilesCrane het volgende:
[..]
Je bedoelt iets waar je eigenlijk wel een antwoord op hebt maar het op dat moment niet uit kan brengen?
waar vind je die?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
je praat er over, das al 1 begin. Ga anders eens naar een assertiviteits cursus of zoiets.
Verlegenheid zit tussen de oren. Faalangst nog veel meer!
En werk eens aan je self esteem, je weet donders goed wat je wel een beetje kunt zodat je daar voldoening uit kunt proberen te halen.
Juist omdat hij dat probleem heeft, is dit topic.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:43 schreef Shitonya het volgende:
je situatie was al duidelijk, het advies ook.. dat je er niets mee wilt doen is jouw probleem
Mee eens. Het beste medicijn tegen pesterijen is pure assertiviteit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:35 schreef Demellie het volgende:
Ikzelf ben ook altijd gepest, tot ik 18 werd en mijn smoel zo ver open trok, dat heel de klas er stil van werd!Van je afbijten! Ik ben van mening: take it or leave it!
Mja, in theorie lijken assertiviteit en aggressiviteit zulke verschillende dingen, maar in praktijk vind ik het altijd lastig uit elkaar houden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mee eens. Het beste medicijn tegen pesterijen is pure assertiviteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |