abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52614936
Hallo allemaal,

Het leek mij wel eens leuk om het over het onderwerp "leven na de dood" te hebben. Volgens vele religies bestaat er wel leven na de dood en volgens andere religie weer helemaal niet. Stel dat we ervan uit gaan dat er leven na de dood bestaat hoe zal dat er dan uitzien en hoe zullen we dan verder voortleven.

Veel mensen beweren dat de ziel het materiele aardse lichaam verlaat en dat deze voortleefd in het universum of het hiernamaals terwijl somigen andere weer beweren dat we hierna weer in een ander lichaam worden geboren zodat we dan weer opnieuw moeten leven (Reincranatie dus).

Mij vraag is wat is jullie mening over het leven na de dood? Bestaat deze wel of niet volgens jullie? Of hoe zien jullie het leven na de dood?

Ik hoor jullie mening graag
pi_52614953
Bestaat vast wel.
Don't dream your life, Live your dream!
pi_52614982
Lijkt me keigezellig.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, tenslotte.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52614989
Mijn mening is eigenlijk heel simpel, na dat je dood bent, ben je weer exact hetzelfde als toen je was voor je geboorte, niks dus.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_52615001
ik weet niet wat er na de dood komt, maar ik geloof wel dat er iets is...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52615014
Als er leven na de dood is.. Waarom herinneren wij dan niks over het vorige leven! Dan heb je er toch niks aan :S Op zijn plats gezegd..
pi_52615163
'Ziel' is een filosofisch onhoudbaar concept.

That is all.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52615258
er is vast leven na mijn dood. maar dat heeft verder niets met mij te maken
pi_52615406
Leuk topic, maar hoe kunnen we een mening hebben over het leven na de dood?
pi_52615436
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:55 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Leuk topic, maar hoe kunnen we een mening hebben over het leven na de dood?
Word ook me bedoeld hoe jij erover denkt.
pi_52615441
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:41 schreef Deceit het volgende:
Als er leven na de dood is.. Waarom herinneren wij dan niks over het vorige leven! Dan heb je er toch niks aan :S Op zijn plats gezegd..
sommige mensen herinneren dus wel iets van hun vorig leven, leg dat eens uit dan
pi_52615450
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:47 schreef oddman het volgende:

That is all.
Dat snap ik niet
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:58:11 #13
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_52615468
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

sommige mensen herinneren dus wel iets van hun vorig leven, leg dat eens uit dan
Dat is allemaal nep.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_52615532
quote:

[..]

En waarom sommige? leg dat eens uit dan?
En we kunnen niet in hun hoofd kijken of het de waarheid is! Wat is er anders aan hen dan aan ons? Waarom kunnen wij het dan niet herinneren!
pi_52615672
quote:

[..]

Yep, en Robert van den Broeke kan graancirkels maken
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:10 #16
172358 oddman
Introspecteur
pi_52615685
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef Deceit het volgende:

[..]

Dat snap ik niet
Het bestaan van een ziel is bewijsbaar onzin.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52615765
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:08 schreef oddman het volgende:

[..]

''The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves''

pi_52615861
Allemaal bullshit maar wel leuke welke theorieen mensen allemaal bedenken. Zo ook de theorie van het onstaan van de mens. Een ijsmeteoor die tegen een planeet aanknalt en zo samensmeld op enkele brokstukken na. Deze vormden laterna de maan. Het ijs van de meteoor bevat ingevroren cellen die laterna ontdooit werden waarna de evolutie begon. Vraag is alleen wat is een ziel?
pi_52615908
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:08 schreef oddman het volgende:

[..]

Wil graag weten waarom jij dat vindt..
pi_52615917
Iedereen is dom...welkom in The Matrix...waarom zou dit niet bestaan? Gecontroleerd door computers dan. Maar door wie zijn de computers gemaakt? aaaah meltdown
pi_52616565
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Heatseeker het volgende:
Mijn mening is eigenlijk heel simpel, na dat je dood bent, ben je weer exact hetzelfde als toen je was voor je geboorte, niks dus.
Dat is net zo dooddoener als te beweren dat God voor je neus staan indien je sterft.
pi_52616929
Er is geen leven na de dood imo, iig niet het leven zoals we die nu ervaren. Alles is een product van je verstand en ego, je bewustzijn identificeert zich daarmee. Bewustzijn is iets metafysisch en zal nooit kunnen worden gemeten of verklaart worden dmv formules. Dat geeft de vrijheid om erover te filosoferen. Het zou best kunnen dat na de dood je bewustzijn zich niet meer identificeert met het lichaam, maar met alles wat er is en altijd zal zijn. Voor de gene die niet weten hoe dat voelt, raad ik aan om eens Ayahuasca of Salvia te proberen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:53:01 #23
172358 oddman
Introspecteur
pi_52616964
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:17 schreef Deceit het volgende:

[..]

Wil graag weten waarom jij dat vindt..
Heb het niet zelf bedacht en is helaas geen kwestie van 'vinden', maar hier komt 'ie.
'Ziel' is in deze context het Judaeo-Christelijke concept van de onsterfelijke ziel, dus géén synoniem voor 'geest' of 'bewustzijn'.

1. De ziel kan niet een materieel onderdeel zijn van ons [lichaam], want materieel zijn wij niet onsterfelijk. Immers, de ziel moet kunnen voortbestaan als het materiële er niet meer is. De ziel is dus immaterieel en geen deel van onze materiële 'zelf'.
2. Iets immaterieels kan geen invloed uitoefenen op iets materieels.
3. Al is er ergens een 'ziel', hij doet niks.
- Bertrand Russell
pi_52617167
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:47 schreef oddman het volgende:

That is all.
The soul is the escape clausule we all made up in our contract with life.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:11:16 #25
172358 oddman
Introspecteur
pi_52617500
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

The soul is the escape clausule we all made up in our contract with life.
'Made up' being the active verb here .
- Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')