Pff, mijn eerste post in een nieuwe SC. Wat ga ik hier zetten? De verwachtingen zijn vaak hoog gespannen... De druk op mijn schouders is gigantisch. Gelukkig is het geen hete zomer, want je weer wat hoge druk en warmte produceren he. Nee? OK, ik leg uit:
Mensen bestaan uit atomen. Ja? Ja. Het leven van een organisme op deze aarde is gebaseerd op 1 type atoom. Echt waar? Echt waar. Het leven op aarde heet in een mooie engelse term carbon based life. Het koolstofatoom is dus de basis van biologische organismen op deze aarde. En tja, wij mensen bestaan voor het grootste deel dus uit water en koolstof. Kort door de bocht genomen zijn we dus niets anders dan een HB potlood in een glas water. Schokkend? Schokkend.
Maar we waren toch bezig met warmte en druk Freud? Ja, dat klopt. Onder de invloed van de warmte zal het water in een gemiddelde user verdampen. Dan blijft er koolstof over. Als je koolstof maar heet genoeg maakt (zie S&G topic in US), en genoeg druk uitoefent (maak mooie post), dan krijg je vanzelf dat de koolstofatomen zich in een regelmatige matrix gaan rangschikken. Grappig? Grappig!
Als de koolstof dan onder genoeg druk en warmte verblijft, dan verandert de koolstof vanzelf in een nieuwe vorm: ruwe diamant. Deze worden dan via vulkanische activiteiten in kimberliet lagen naar de opperste delen van de mantel gebracht om zo voor ons toegankelijk te worden. Hier op fok geen kimberliet, maar de gemiddelde active topic lijst werkt ook prima.
Kortom, door druk en een hete zomer komen er vanzelf diamanten posts terecht in je AT.
Savvy?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!