quote:Van der Vaart evenaart Uwe Seeler
Van onze Telesportredactie
BIELEFELD, zondag
Voor Rafael van der Vaart lijkt het de normaalste zaak van de wereld te worden om elke wedstrijd van Hamburger SV minimaal één keer te scoren. Gisteren trof de Oranje-international in de uitwedstrijd tegen Arminia Bielefeld kort na rust opnieuw doel. Zijn treffer in de 49e minuut bleek de winnende: 0-1. Met deze goal evenaarde Van der Vaart een record van HSV-icoon Uwe Seeler.
Van der Vaart maakte dit seizoen in acht competitiewedstrijden al zeven doelpunten. Alleen spits Miroslav Klose (Bayern München) deed het met acht treffers tot dusver beter. Van der Vaart daarover: „Ik kan niet genoeg scoren en wil er nog wel een paar bijmaken. Het is natuurlijk niet alleen mijn verdienste, in feite is ’t het hele elftal dat het doet.”
De ex-Ajacied evenaarde en passant nog even een al bijna 44 jaar oud record van Seeler. De Duitse international scoorde tijdens het seizoen 1963/’64 in zeven opeenvolgende competitiewedstrijden voor de Hamburgse club. Van der Vaart vond de prestatie van Seeler toch nog net iets specialer: „Die heeft er tien gemaakt in zeven wedstrijden, dus ik zal er nog een paar moeten maken.” Seeler maakte op 15 februari 1964 tijdens de thuiswedstrijd tegen Schalke 04 (3-1) zijn tiende doelpunt in zeven achtereenvolgende Bundesligaduels.
...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk vooral dieptepunten
7 doelpunten armer.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat is HSV zonder Raf...
Van de 12 die ze totaal dit seizoen hebben gemaakt.quote:
Lijkt me ook wel zo zonder Sneijder en Van Persie.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zaterdag een basisplaats lijkt me
Het is nog wel even afwachten. Van Basten speelt zo goed als zeker met Babel op links en Robben op rechts. Ook speelt hij zonder "10". Dus Van Basten zou waarschijnlijk moeten kiezen tussen Van der Vaart en Seedorf. Ik vind het belachelijk. Ik zou ze allebei laten spelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:57 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel zo zonder Sneijder en Van Persie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |