En hier enkele video's van CNBC erover, uit 2006:quote:....In addition, the United States and Canada should begin to merge immigration and refugee policies. It will be impossible to include Mexico in this process until the development gap is narrowed. In the meantime, the three governments should work to develop a North American passport, available to a larger group of citizens with each successive year.
Finally, North American governments can learn from the EU's efforts to establish EU Educational and Research Centers in the United States. Centers for North American Studies in the United States, Canada, and Mexico would help people in all three countries to understand the problems and the potential of an integrated North America -- and to think of themselves as North Americans. Until a new consciousness of North America's promise takes root, many of these proposals will remain beyond the reach of policymakers.
Over die VN utopie wil ik ook wel wat topics openen hoor hehe... Die komt er waarschijnlijk gewoon.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:25 schreef NightH4wk het volgende:
Mjah, er is altijd een beweging richting een grotere en bredere overheid, kijk maar naar de misbruik van de commerce clause en vele andere zaken. Dit klinkt meer als samenwerking dan echt de grondwetten samenvoegen. Die Pastor is ook gewoon een gare baas die een soort VN-utopie ziet.
Yep.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit
Je hebt gelijk, ik heb het even opgezocht. Zonder de bijl is het weliswaar een Fasces, maar de betekenis is een andere, namelijk overwinning.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vermoed eerlijk gezegd dat de bundel zonder bijl staat voor orde zonder geweld, typisch iets van de europese unie eerder dan van de us of a.
Verder tvp en hulde aan ts, dit is nieuws.
Dit is een zuiver economische insteek. Wat vind je van het heropvoeden van de burgers om van nationalisme naar 'noordamerikanisme' of 'europanianisme' te gaan? Wat vind je van de machtsverschuiving van soevereine staten naar meer gecentraliseerde macht?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:51 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dit is logisch, om machtsverschuiving tegen te gaan aldanniet in evenwicht te brengen met nieuwkomers als China en India welke een derde van de wereldbevolking huisvest. Vandaar dat de EU ansich een prima aangelegenheid is, het liefste met Rusland erbij en nog wat Afrikaanse landen. Zodat er een equilibrium ontstaat. Niet één macht, maar drie gelijkwaardige met elkaar concurrerende machten. Ook USA is opzoek naar partners, met 270mln inwoners doe je anders niet meer mee.
Ik denk dat het hier gaat om speciale proefuitgaven.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:27 schreef remlof het volgende:
Serieus, munten van 100 Amero, voor Amerikanen die voor $1 al banknotes hebben... Wat voor een wisselkoers hebben ze in gedachten? Of anticiperen ze alvast op de komende beurskrach?
Ow ok, dat zou een hoop verklaren inderdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:44 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier gaat om speciale proefuitgaven.
In Nederland hebben we trouwens ook speciale uitgaven gehad van een zilveren tientje en vijftigje. En voor de Euro was er de ECU als verzamel munt.
En toch als je de burger er naar vraagt kijken ze je stom aan, geen enkel medium maakt hier een grote uitzending over, blijkbaar is de kale kut van britney spears interresanter.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Inderdaad oud nieuws en dus ook al vaker besproken hier...
"Amero gaat Amerikaanse dollar vervangen"quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat een discussie over de Amero nog nooit gevoerd is?
Ja dat is hardstikke leuk, maar dit is Nieuws.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 05:27 schreef Petre het volgende:
[..]
"Amero gaat Amerikaanse dollar vervangen"
Hehe ja, maar niet bij de 'normale' mensen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 05:27 schreef Petre het volgende:
[..]
"Amero gaat Amerikaanse dollar vervangen"
Net alsof mensen die over mogelijke samenzweringen e.d. praten geen normale mensen zijn.. En nee, daar hoef je niet op te reageren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hehe ja, maar niet bij de 'normale' mensen.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:38 schreef Petre het volgende:
[..]
Net alsof mensen die over mogelijke samenzweringen e.d. praten geen normale mensen zijn.. En nee, daar hoef je niet op te reageren.
Wat dacht je wat er gaat gebeuren als de grenzen open zijn als de Unie er is? Mexicanen gaan massaal naar de vs.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:46 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben zelf al tweemaal over de grens tussen Canada en de VSA gegaan, en mijn indruk is dat men in de VSA Canada wel een beetje als hetzelfde land ziet, qua beveiliging is het ook vrij soepel.
Canada is ook een welvarend land met dezelfde taal (op Quebec na) en de plooien lijken door de geschiedenis glad gestreken.
Mexico daarentegen wordt als arm en gevaarlijk beschouwd door veel VSA'ers (denk maar aan die muur).
Ik zou het dus raar vinden dat zij erbij betrokken worden.![]()
Ik voorzie een hoop KLB topics over mensen die het over 'Ameri' gaan hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Amero
Net als je dacht dat er geen grotere jeuknaam verzonnen kon worden dan Euro.
Laat staan de instroom vanuit mexico van arbeiders .. of producten die dan op de markt goedkoper gedumpt worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een lulkoek. Net of de Amerikaan bemoeienis van Mexico of Canada zal accepteren
Tsja...de Nederlandse bevolking is ook niet blij met al die gelukszoekers uit lage lonen landen zoals Polen en Bulgarije. Maar toch mogen ze hier legaal werken van de overheid.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Laat staan de instroom vanuit mexico van arbeiders .. of producten die dan op de markt goedkoper gedumpt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |