In Urk en Staphorst.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef zarGon het volgende:
Jep, het is volledig acceptabel om iemand seksueel te benaderen waarbij de secundaire geslachtskenmerken niet eens ontwikkelt zijn.
En Katwijk en Volendamquote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Henk-B het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het acceptabel is hoor?
Niet eens een suggestie gedaan dat het wel maatschappelijk geaccepteerd moet zijn, aangezien het in dit geval beiden geaardheden zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:07 schreef Henk-B het volgende:
Het lijkt mij gewoon dat het allebei een geaardheid is en pedofilie niet maatschappelijk geaccepteerd is.
Er is een verschil tussen pedofilie (je aangetrokken voelen tot kinderen) en pedoseksueel handelen..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:15 schreef zarGon het volgende:
Jep, het is volledig acceptabel om iemand seksueel te benaderen waarbij de secundaire geslachtskenmerken niet eens ontwikkelt zijn.
Nee, omdat het maatschappelijk niet geaccepteerd is geven mensen er dus een etiket geestesziekte aan, terwijl ik denk dat het dus een geaardheid is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Niet eens een suggestie gedaan dat het wel maatschappelijk geaccepteerd moet zijn, aangezien het in dit geval beiden geaardheden zijn?
Zoiets wou ik dus ook zeggen.. Alleen de rum speelde parten in mijn replyquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef Maartel het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat laatste (dat het een geaardheid is) alleen ligt het een stuk gevoeliger, omdat het object van affectie van een pedofiel zoveel jonger is en er dus nooit sprake is van een gelijkwaardige relatie.. Een kind kan een zekere mate van intimiteit (een knuffel oid) best prettig vinden, en daarmee een pedofiel wellicht het gevoel geven dat hij zijn gang kan gaan, terwijl dit voor de pedofiel een hele andere lading heeft. Bovendien is op het punt dat een pedofiel kinderen knuffelt een echt ernstig vergrijp sneller gemaakt dan wanneer deze zich geheel van contact met kinderen onthoudt..
Ik denk dat er tig ontzichtbare pedofielen zijn, die zichzelf gewoon 'beheersen', en niet te veel aan verleiding blootstellen. Als deze personen echt alleen pedoseksuele verlangens hebben valt ze in wezen niets kwalijk te nemen.. (al denk ik dat het 'gevaar' tot pedoseksueel handelen altijd op de loer licht, zoals een exroker altijd in verleiding kan raken een peuk op te steken, hoe stellig hij ook onthouding heeft voorgenomen) Toch betrapte ik mezelf onlangs in een discussie over pedofilie ook op allerlei 'vooroordelen': hoewel ik denk dat zo'n persoon er niets aan doen zou ik het toch moeilijk/vreemd vinden als ik van een bekende zou horen dat deze dergelijke gevoelens had, en zou ik toch denken 'het komt vast door bepaalde gebeurtenissen in zijn/haar jeugd'..
Toen realiseerde ik me ook ineens dat andere mensen precies dat soort ideeën ten opzichte van homoseksualiteit hebben, hetgeen bij mezelf nog wel voor enige gewetensnood zorgt, omdat ik in t geval van homofilie totaal begrip en acceptatie van anderen verwacht/hoop, terwijl ik het in het geval van pedofilie zelf ook niet 100% op kan brengen..![]()
Al blijft een verschil natuurlijk wel dat een homofiel doorgaans niemand kwaad doet door zijn gevoelens of verlangens.. hij zal hooguit (perongeluk) eens met een hetero flirten, maar die is dan mans genoeg om aan te geven dat ie daar niet van gedient is..
Zoals eerder gezegd, lang niet elke pedofiel zal wél iemand kwaad doen, want lang niet iedereen handelt naar zijn gevoelens.. Wat mij opzich al een marteling lijkt: stel dat (wat ik me even aanneem) je écht alleen maar opgewonden kan worden van kinderen, terwijl je weet dat dit ethisch gezien geen optie is.. Homofilie kies je ook niet voor, maar daarin heb je nog tal van mogelijkheden.. in het geval van pedofilie vind je in een volwassen relatie nooit seksuele voldoening, maar kun je ook nooit handelen naar je diepste verlangens.. nu ben ik zelf niet iemand die seks als primaire levensbehoefte beschouwt, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een verre van makkelijke 'handicap' is, ook omdat het totaal niet wordt begrepen of geaccepteerd..
Heel mooi omschreven!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef Maartel het volgende:
KNIP
Mja.. moeilijke verwoording eigenlijk. Voor wie is het afwijkend?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
als het een geestesziekte is, waar zou die dan door moeten ontstaan?
't zal wel gewoon een afwijkende geaardheid zijn, net als homofilie
Het stomme (en erg verwarrende) is dat ik toch denk 'zo'n geaardheid zal ergens door bepaald worden', zonder het gelijk een ziekte te noemen: elk verlangen en gevoel van een mens zit tussen de oren en ontstaat door verschillende invloeden.. In het geval van pedofilie heb ik toch snel de neiging te denken dat bepaalde gebeurtenissen in de jeugd hierin een rol hebben gespeeld, en dan denk ik "tja, dan is dat voor homofilie dus precies hetzelfde verhaal".. Maar om nou in therapie te gaan om weer hetero te worden vind ik ook een beetje ver gaanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:27 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Nee, omdat het maatschappelijk niet geaccepteerd is geven mensen er dus een etiket geestesziekte aan, terwijl ik denk dat het dus een geaardheid is.
Dude, je kunt er uren over lullen dat het wel zou kunnen omdat [insert redenen] en dat het [..] niet is, omdat [...], maar iemand die niet eens gepubert heeft, ga je niet behandelen als een volwassene.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:27 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Nee, omdat het maatschappelijk niet geaccepteerd is geven mensen er dus een etiket geestesziekte aan, terwijl ik denk dat het dus een geaardheid is.
Niet alle geestesziektes ontstaan specifiek ergens door ofwel?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
als het een geestesziekte is, waar zou die dan door moeten ontstaan?
ten opzichte van de natuur. De reden dat wij het zo leuk vinden om te neuken, is omdat dat nodig is voor ons voorbestaan: Voortplanting. Op het moment dat je het met mensen van je eigen geslacht doet of mensen die sexueel onvolgroeid zijn, ben je niet bezig met voortplanten..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:30 schreef theKiD het volgende:
[..]
Mja.. moeilijke verwoording eigenlijk. Voor wie is het afwijkend?
Homoseksualiteit is voor homo's niet afwijkend.. Ten opzichte van wat is het afwijkend?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:28 schreef theKiD het volgende:
[..]
Zoiets wou ik dus ook zeggen.. Alleen de rum speelde parten in mijn reply![]()
Mwhehe. Hehe. Hehehehe.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:32 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ten opzichte van de natuur. De reden dat wij het zo leuk vinden om te neuken, is omdat dat nodig is voor ons voorbestaan: Voortplanting. Op het moment dat je het met mensen van je eigen geslacht doet of mensen die sexueel onvolgroeid zijn, ben je niet bezig met voortplanten..
maar als je ermee wordt geboren, is het dan in dit geval niet per definitie een geaardheid?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:31 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Niet alle geestesziektes ontstaan specifiek ergens door ofwel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |