Nou ja niet helemaal, de perfecte GTX chip is natuurlijk zeldzamer dan de GTS chip. Maar in feite als er een overschot is aan GTX chips, dan kunnen ze daar GTS chips van maken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:43 schreef dikkedorus het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ze maken die dingen dus niet express "kapot" voor een GTS, maar produktie van chips is erg foutgevoelig. De foute chips worden dus bekeken, en daar wordt dan, indien mogelijk, een GTS van gemaakt door de kapotte onderdelen uit te zetten. Aangezien elke GTS evenveel shaders moet bevatten, zetten ze soms wat extra "goede" cores uit zodat je niet per GTS andere prestaties hebt. Als er dus veel meet GTS chps worden gevraagd van GTX chips, moeten ze dus perfecte chips gaan slopen om GTS-en te "maken".
Vroeger kon je die perfecte GTS-versies weer terugzetten naar GTX met wat geklus. Het probleem daarmee is dat je wel zeker moet weten dat je een perfecte chip hebt, anders zet je kapotte cores weer aan met alle gevolgen van dien.
zoek benchmarks op ofzo, images.google.nlquote:Op vrijdag 7 september 2007 19:53 schreef nigel2 het volgende:
En die C2D 6750 is ook snel?
Hoeveel heb jij voor die processor betaalt?
Met die 2 ultra's zit je in ieder geval goed.
Maar wat ik dan weer niet snap..quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:43 schreef dikkedorus het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ze maken die dingen dus niet express "kapot" voor een GTS, maar produktie van chips is erg foutgevoelig. De foute chips worden dus bekeken, en daar wordt dan, indien mogelijk, een GTS van gemaakt door de kapotte onderdelen uit te zetten. Aangezien elke GTS evenveel shaders moet bevatten, zetten ze soms wat extra "goede" cores uit zodat je niet per GTS andere prestaties hebt. Als er dus veel meet GTS chps worden gevraagd van GTX chips, moeten ze dus perfecte chips gaan slopen om GTS-en te "maken".
Vroeger kon je die perfecte GTS-versies weer terugzetten naar GTX met wat geklus. Het probleem daarmee is dat je wel zeker moet weten dat je een perfecte chip hebt, anders zet je kapotte cores weer aan met alle gevolgen van dien.
Beter maken ze dan die GTX goedkoper, geen concurrentie meer en verkopen ze er alleen maar meer van en kunnen ze er wss zelfs meer aan verdienen. Scheelt het een core of 2, toe maar... maar wel enorm zonde om zo je GTX'jes te verspillenquote:Nou ja niet helemaal, de perfecte GTX chip is natuurlijk zeldzamer dan de GTS chip. Maar in feite als er een overschot is aan GTX chips, dan kunnen ze daar GTS chips van maken.
Meestal zetten ze de kapotte shaders uit, want anders zou je artifacts kunnen krijgen.
Maar het slopen van een GTX(waardige) chip... het is niet echt slopen. Het ''pad'' naar 1 shaderunit wordt gewoon afgesneden.
Maar het is dus niet mogelijk om van een GTS een GTX te maken (96 shaders --> 128 shaders) want ze zijn hardwarematig uitgezet. Het is écht ONMOGELIJK
Je kan dus die gelaserde verbindingen niet repareren, dat kan jij als consument gewoon niet.
Zoals de Willamette/Northwood?quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:14 schreef Biogarde het volgende:
Same voor processors. 'Foute' gaan de budgetmarkt op.
Ik heb een E4500. Zou een Allendale zijn. CPU-Z zegt Conroe. Ik zeg; foute 6000 seriequote:
haha ik heb een 6850 serie.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb een E4500. Zou een Allendale zijn. CPU-Z zegt Conroe. Ik zeg; foute 6000 serie![]()
Als we dan toch gaan patsenquote:
Spannendquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan patsen
Zoek even naar een reactie van me een stukje terug![]()
Oh, je wil die quote.quote:
Happy? Mooi, gaan we door..quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb zelf een 6750 icm met 2 Ultra's![]()
En een systeem met een E4500 en een GTS![]()
Hm ok. Vooruit.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Oh, je wil die quote.
[..]
Happy? Mooi, gaan we door..
-edit-
Niet stiekem je tekst wijzigen![]()
Eik wel jaquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:56 schreef Bron het volgende:
[..]
Hm ok. Vooruit.
Maar dan Pwn ik nog steeds meer toch?![]()
Is er een lidmaatschap dan?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:25 schreef RacerDKB het volgende:
Hoezee, ik mag nu ook hier lid worden
Test Drive unlimited: Deed het eerst niet eens, zelfs op low kreeg ik maar 2fps.
Nu op ultra high zo soepel als een tiet
quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:08 schreef Devolution het volgende:
Met een Firefox Extensie, o.a.![]()
En het kan ook met javascript, maar hoe dat precies werkte weet ik niet meer.
| 1 |
Heb je die demo's op nZone gevonden? Ik heb ze gewoon in de OP gevondenquote:Op zondag 9 september 2007 03:38 schreef Frumzel het volgende:
Ik ben trouwens ook nog op zoek geweest naar 3d demo's die alles uit je grafische kaart halen. Nu heb ik op Nzone wel wat demo's gevonden ("Adrianne", "Box Of Smoke" en "Froggy"), maar ik weet niet wat ik al zoekwoord moet opgeven in bijvoorbeeld Google, aangezien ik bijvoorbeeld met 3d demo's, demo's van spellen krijg.
Tja, je moet ze ergens vandaan halenquote:Op zondag 9 september 2007 09:50 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Heb je die demo's op nZone gevonden? Ik heb ze gewoon in de OP gevonden
Wat is er nieuw?quote:Op maandag 10 september 2007 18:28 schreef Jonathon het volgende:
[afbeelding]
Nieuwe drivers!
163.67
Vista x86
Vista x64
Windows XP/2000 x86
Windows XP Pro/Server2003 x64
Misschien moet je even een apart topic aanmaken want dit is niet echt ontopic.quote:Op maandag 10 september 2007 17:26 schreef nigel2 het volgende:
Ik ben met een programma erachter gekomen wat voor moederbord ik heb het is een Acer EC516M.
Chipset ATI RC414/SB600.
Maar ik weet nog steeds niet wat de bussnelheid maximaal is of ik wel bijvoorbeeld een C2D 6750 kan hebben met bussnelheid 1333MHZ.
Dan weet ik dat ik niet zo'n processor moet kopen maar bijvoorbeeld een E6600 met bussnelheid 1066MHZ.
Weet iemand hoe ik hier achter kan komen ik heb alles afgezocht en google vind totaal niets als ik Acer EC516M intyp de naam van de moederbord dus.
Logische vraag voor het nVidia 8800 topicquote:Op maandag 10 september 2007 17:26 schreef nigel2 het volgende:
Ik ben met een programma erachter gekomen wat voor moederbord ik heb het is een Acer EC516M.
Chipset ATI RC414/SB600.
Maar ik weet nog steeds niet wat de bussnelheid maximaal is of ik wel bijvoorbeeld een C2D 6750 kan hebben met bussnelheid 1333MHZ.
Dan weet ik dat ik niet zo'n processor moet kopen maar bijvoorbeeld een E6600 met bussnelheid 1066MHZ.
Weet iemand hoe ik hier achter kan komen ik heb alles afgezocht en google vind totaal niets als ik Acer EC516M intyp de naam van de moederbord dus.
Onder meer optimalisaties voor een aantal games, zoals Bioshock. Klik op de link en je kunt precies lezen wat er verbeterd isquote:
quote:Op maandag 10 september 2007 21:04 schreef LSS het volgende:
Ik vraag me af of het veel verschil zou maken als ik mijn 7900GT vervang voor de 8800GTS. Ik heb verder een vrij zwakke cpu en geheugen namelijk een 4200+X2 socket 939 en 2048 mb ddr400 geheugen (dual channel). Zou de rest van het systeem niet te langzaam zijn voor een 8800 kaart?![]()
Plus DX10 ondersteuning.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Denk dat je wel wat verschil merkt, maar dat je niet het uiterste uit die 8800 weet te halen.
SLI is nutteloos, als je hiervoor extra videokaart wilt halen nog nuttelozerquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:17 schreef Merovingian het volgende:
Vraagje aan mensen met SLI: Als je 2 videokaarten in SLI hebt, met elk 2 DVI-uitgangen, kun je dan ook 3 of 4 schermen eraan hangen, net als dual view, maar dan dus triple of quadruple view? En dan dus gamen met bijvoorbeeld een resolutie van 5120*1024? Of kun je alleen maar 2 monitors aan je "hoofd"-kaart hangen?
Een splitter zorgt alleen voor de mogelijkheid om meerdere schermen aan te sluiten. Als je op zulke resoluties wil gamen is een extra videokaart ook wel wenselijk denk ik Al denk ik niet dat de 8800GTX er veel problemen mee zal hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:37 schreef Dibble het volgende:
[..]
SLI is nutteloos, als je hiervoor extra videokaart wilt halen nog nuttelozer, met een één of ander splitter moet het ook kunnen denks.
Ik denk dat een 8800GTX met Crysis @ 5120*1024 alles high en dan nog zeg maar 8xAA en 8xAF ofzo wel lastig wordtquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:56 schreef Devolution het volgende:
[..]
Een splitter zorgt alleen voor de mogelijkheid om meerdere schermen aan te sluiten. Als je op zulke resoluties wil gamen is een extra videokaart ook wel wenselijk denk ik Al denk ik niet dat de 8800GTX er veel problemen mee zal hebben
5120*1024 wat voor tft heb je daarvoor nodigquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik denk dat een 8800GTX met Crysis @ 5120*1024 alles high en dan nog zeg maar 8xAA en 8xAF ofzo wel lastig wordt
Wat dacht je van 4 losse monitors? Zoals een post of 5 hierboven beschreven staat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:32 schreef Dibble het volgende:
[..]
5120*1024 wat voor tft heb je daarvoor nodig40 ich?
![]()
Och, zie je gelijk in wat er voor je, naast je en achter je gebeurtquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:47 schreef KopieerMachine het volgende:
5120*1024
![]()
Weet je dan hoe het beeld eruit ziet man.
LOL ! dat is iets van 5:1 -> 15:3![]()
Een beetje normale aspectratio is 4:3 of 16:9 / 16:10
dat is hetzelfde als 1024*256![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |