abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52603026
Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.

Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!

Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:

- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!

Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!

Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!

Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.

Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
vanpeltje
pi_52603077
Tja, eigen fout, had je maar op moeten letten...
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52603086
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52603166
Waarom zouden ze dan je geld terug moeten geven? Je hebt toch gewoon een domme fout gemaakt waar de NS niets aan kan doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:31:45 #5
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_52603176
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:29 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Tja, eigen fout, had je maar op moeten letten...
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_52603203
Het is je eigen fout, dus verwacht maar niet dat de NS je jouw geld terug gaat geven na het schrijven van een klachtenbrief.

Als je een paar minuten eerder weg was gegaan dan had je je ook niet hoeven haasten bij de automaat.
pi_52603225
Verkoop je kaartje aan een andere reiziger. Oh wacht, te laat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 augustus 2007 @ 21:33:31 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52603263
Mij is dit ook al eens overkomen. Ik ben toen naar de conducteur gegaan, die heeft een aantekening gemaakt op mijn kaartje. Smiddags kon in in Utrecht CS op het loket mijn kaartje laten vervangen voor een kaartje zonder datum zodat ik dat de dag erna gewoon kon gebruiken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:34:57 #9
27699 Ravage
thinking about you
pi_52603333
Sowieso een brief naar de klantenservice sturen.. Die zijn vaak wel coulant (zeker als het de eerste keer is). Maar geen garantie, volgens de NS voorwaarden hoeven ze het kaartje idd niet terug te nemen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_52603419
Je had het kaartje kunnen gebruiken in dat uur... Daarom nemen ze het niet terug. Zonde van het geld, maar je had het beter gelijk terug kunnen brengen. Dan zijn ze niet zo moeilijk...
pi_52603521
Allereerst hulde voor de manier waarop je je verhaal doet. Geen boze en kotsende smileys etc. Je accepteert dat de regels juist gehanteerd zijn en kan daar in zekere zin wel mee leven, al zie je het natuurlijk liever anders.

Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.

Als je wel gestempeld bent richting A'dam dan zou ik toch proberen om een brief te schrijven. Doe hierbij wel de 2 kaartjes (kopie maken voor eigen documentatie) en een printscreen van het afgeschreven bedrag van je bankrekening. Op deze manier weten ze dat het in ieder geval van één rekening komt en dat er maar één keer gestempeld is. Het andere kaartje zou logischerwijs ook geknipt/gestempeld moeten zijn als er gecontroleerd was. Daarbij staat er een tijd van het stempelen voor je het perron op loopt.

Het is dus hopen op vergevingsgezindheid van de NS, maar ik vrees dat ze daar niet op ingaan. Zoiets overkomt iedereen wel een keer en ik verwacht niet dat het je nog snel overkomt.

samenvatting:

- Regels NS zijn streng maar logisch (eerste reden die ze aan het loket gaf is onzin)
- Volgende keer even wat scherper zijn
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:39:15 #12
27699 Ravage
thinking about you
pi_52603533
De datum staat er trouwens ook vrij groot op tegenwoordig...
i'm not living, i'm just killing time
pi_52603591
lekker slim
pi_52604593
Uiterst onbeschoft van de NS. Het is nog al een bedrag 17,20.. daar kun nog aardig wat mee doen. Klachtenbrief schrijven, en daarna de consumentenbond etc. etc.
pi_52604667
JOUW FOUT! kut TS!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52604732
Kom op zeg he.. net alsof iedereen foutloos is in de vroege ochtend.
pi_52605160
Nee, maar het is altijd nog je eigen verantwoordelijkheid om het dan zelf snel recht te zetten...
pi_52606067
edit dubbel

[ Bericht 80% gewijzigd door Manono op 22-08-2007 22:52:52 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52606068
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
De NS neemt geld aan voor jaarabonnementen en heeft je 3/4 jaar later nog geen pasje voor dat abonnement gestuurd
Gegevens die je 2 keer opstuurt raken 2 keer zoek
Passen die overal werken werken niet in NS automaten maar biljetten en muntgeld kunnen de meeste NS automaten niet verwerken
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden

beter bel je NS klantenservice, zijn op zich wel behulpzaam
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52606262
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef Manono het volgende:
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
De NS neemt geld aan voor jaarabonnementen en heeft je 3/4 jaar later nog geen pasje voor dat abonnement gestuurd
Gegevens die je 2 keer opstuurt raken 2 keer zoek
Passen die overal werken werken niet in NS automaten maar biljetten en muntgeld kunnen de meeste NS automaten niet verwerken
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden

beter bel je NS klantenservice, zijn op zich wel behulpzaam
Ik heb een verschil gevonden: "NS " !! Heb ik nu de geldkoffer?
pi_52606320
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef ach het volgende:

[..]

Ik heb een verschil gevonden: "NS " !! Heb ik nu de geldkoffer?
Er staat ook nog een ander smiley onderaan. Dus die geldkoffer is voor mij
pi_52606803
tulek. maarehhh waar hebben jullie het over?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52607285
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:29 schreef Sjibble het volgende:
Fuck today, it's tomorrow.
pi_52607732
noooit van gehoord zei de breedbekkikker
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52607931
Ach ja, klantvriendelijk is het niet, maar dat is bekend van de NS. En je hebt verder geen poot om op te staan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 23 augustus 2007 @ 02:45:08 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52611295
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef Manono het volgende:
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
Dat is toch handig? Als je toch een kaartje koopt en al weet dat je TT wil gebruiken, kan je mooi alles in eens kopen.
quote:
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden
Volgens mij geven die dingen toch echt wisselgeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:29:29 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52612610
k vind dat ook zo suf, die keuze tussen wel of geen datum op het kaartje. Er zit toch ook geen datum op een strippenkaart?
How can I make this topic about me?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:31:57 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52612643
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.
Dus ze gaan standaard uit van het slechte in de mens?
How can I make this topic about me?
pi_52612683
Tja ik neem aan dat je op de plaats van bestemming probeerde het kaartje om te ruilen?

In dat geval zouden mensen die gewoon niet gecontroleerd zijn dat ook kunnen proberen... Ik zou dat ook niet zomaar doen. Wellicht dat als je een brief schrijft dat het nog gaat lukken...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:01:28 #30
27699 Ravage
thinking about you
pi_52617218
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:29 schreef gebrokenglas het volgende:
k vind dat ook zo suf, die keuze tussen wel of geen datum op het kaartje. Er zit toch ook geen datum op een strippenkaart?
Tja dus jij wilt dat iedereen kaartjes zonder datum krijgt (= lange rijen bij de stempelautomaten) of dat er alleen kaartjes mét datum bestaan? (waarbij het moeilijk wordt om kaartjes vantevoren in te slaan, zoals je zelf gedaan hebt)..

Het probleem is opgelost als de OV chipkaart ingevoerd wordt
i'm not living, i'm just killing time
pi_52619305
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:29 schreef gebrokenglas het volgende:
k vind dat ook zo suf, die keuze tussen wel of geen datum op het kaartje. Er zit toch ook geen datum op een strippenkaart?
Een strippenkaart wordt direct bij binnenkomst in de bus gestempeld en in de tram in principe ook. Daar wordt vaak bij binnenkomst dus direct gecontroleerd of je vervoersbewijs in orde is. Bij een trein ligt dit heel anders (aantal reizigers zal hiervoor de reden zijn lijkt me).

En nee, ik ga niet altijd uit van het slechtste in de mens, maar op sommige punten kan ik me voorstellen dat ze de regels strak hanteren. De goede lijden hier onder de kwaden. Dat wil niet zeggen dat in sommige gevallen coulance heel schappelijk zou zijn.
pi_52619587
Tweaker
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_52624293
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:31 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zouden ze dan je geld terug moeten geven? Je hebt toch gewoon een domme fout gemaakt waar de NS niets aan kan doen?
Datumloze kaartjes kan je wel altijd teruggeven

Helaas voor TS stond er een datum op
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52626068
Dat ze hem niet konden innemen vanwege het feit dat die uit een automaat komt is onzin, ik had laatst 2 gekocht, maar was zo stom om uit automatisme in plaats van enkeltjes, retourtjes te nemen. Direct toen we erachter kwamen naar het loket gegaan en daar de kaartjes geruild voor enkeltjes.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:18:22 #35
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_52626629
De NS is een kutbedrijf, deal with it.
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_52626713
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus ze gaan standaard uit van het slechte in de mens?
Terecht.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_52626790
Jezus, jouw denkvermogen stijgt ook niet bijster ver boven 't N.a.p. uit, is het wel?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_52628992
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:57 schreef Daeron het volgende:
Dat ze hem niet konden innemen vanwege het feit dat die uit een automaat komt is onzin, ik had laatst 2 gekocht, maar was zo stom om uit automatisme in plaats van enkeltjes, retourtjes te nemen. Direct toen we erachter kwamen naar het loket gegaan en daar de kaartjes geruild voor enkeltjes.
Precies, maar in het geval van TS is de redelijke omruiltermijn van 30 minuten al verstreken. Bovendien heb je op veel stations geen loket meer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Forum Admin donderdag 23 augustus 2007 @ 19:11:42 #39
35723 crew  GGMM
pi_52629155
Ik heb ngo een kaartje van Amsterdam naar Amersfoort van 3juni1996, nooit gebruikt, moet ook maar is bellen om m'n geld terug te vragen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:30:37 #40
81894 godigita
Trollercoaster
pi_52629606
dramatopic
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:34:36 #41
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52629694
Die half-uur regeling vind ik heel redelijk, TS heeft gewoon pech gehad
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:59:12 #42
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52633717
De knip van de conducteur op je vervoersbewijs bevat toch ook een datum?
How can I make this topic about me?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:01:35 #43
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52633803
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:59 schreef gebrokenglas het volgende:
De knip van de conducteur op je vervoersbewijs bevat toch ook een datum?
Le-zen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:05:53 #44
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52633948
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Allereerst hulde voor de manier waarop je je verhaal doet. Geen boze en kotsende smileys etc. Je accepteert dat de regels juist gehanteerd zijn en kan daar in zekere zin wel mee leven, al zie je het natuurlijk liever anders.

Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.

Als je wel gestempeld bent richting A'dam dan zou ik toch proberen om een brief te schrijven. Doe hierbij wel de 2 kaartjes (kopie maken voor eigen documentatie) en een printscreen van het afgeschreven bedrag van je bankrekening. Op deze manier weten ze dat het in ieder geval van één rekening komt en dat er maar één keer gestempeld is. Het andere kaartje zou logischerwijs ook geknipt/gestempeld moeten zijn als er gecontroleerd was. Daarbij staat er een tijd van het stempelen voor je het perron op loopt.

Het is dus hopen op vergevingsgezindheid van de NS, maar ik vrees dat ze daar niet op ingaan. Zoiets overkomt iedereen wel een keer en ik verwacht niet dat het je nog snel overkomt.

samenvatting:

- Regels NS zijn streng maar logisch (eerste reden die ze aan het loket gaf is onzin)
- Volgende keer even wat scherper zijn
Dat dus.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_52635166
Tjsa, kut voor je.. maarja, ben je zo pauper dat 17 euro zoveel uitmaakt?
pi_52640515
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:40 schreef Hereco het volgende:
Tjsa, kut voor je.. maarja, ben je zo pauper dat 17 euro zoveel uitmaakt?
Tis anders wel bijna 40 gulden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52640524
Je ken dus beter de kaartjes bij de ouderwetse balie gaan halen. Automaten.
*****Kraak........
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 06:06:08 #48
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_52640728
Ik ben het wel met je eens hoor. Niet klantvriendelijk . Een foutje is menselijk. 'k Denk alleen niet dat een brief veel uit zal halen.
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 06:14:40 #49
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_52640743
Hehehehehehe zomaar 17 euro winst, doen ze goed!
Ja... echt!
pi_52640840
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 06:14 schreef KopieerMachine het volgende:
Hehehehehehe zomaar 17 euro winst, doen ze goed!
Het is wegstrepen tegen de zwartrijders.
pi_52640941
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.

Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!

Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:

- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!

Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!

Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!

Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.

Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Geen zin. Dit staat letterlijk in de algemene voorwaarden, en terecht natuurlijk.
Anders zou je een kaartje kunnen kopen, mee treinen, en weer inleveren en je geld terugkrijgen in het geval dat je niet gecontroleerd bent.
pi_52641092
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Eigen schuld ! Voor hetzelfde geld was je met zijn 2 die ochtend en had er iemand anders wel op dat kaartje gereisd. Hoe goed en plausibel je verhaal ook is, regels zijn regels en die zullen vast wel in de algemene voorwaarden gestaan hebben. Ik denk dat als je je verhaal tegen een conducteur in de trein (desnoods ff zoeken) had verteld, je kaartje had laten zien etc. Je meer kans had gehad.
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:51:55 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52667248
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 04:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tis anders wel bijna 40 gulden.
Guldens bestaan niet meer.

mensen die denken dat iets erger is door het uit de drukken in guldens
Druk het uit in italiaanse lire, dan lijkt het nog erger!! Komt het misschien nog wel op SBS of in de Telegraaf. "NS jat miljoenen van reiziger!!"
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52819914
17 is hoe dan ook een fors bedrag.. als je dat niet in kunt zien, vraag ik me af wie hier de pauper is..
pi_52820026
Is dit zo'n topic waar ik kan patsen dat ik liever elke dag in de file sta?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')