quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:29 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Tja, eigen fout, had je maar op moeten letten...
Ik heb een verschil gevonden: "NSquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef Manono het volgende:
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
De NS neemt geld aan voor jaarabonnementen en heeft je 3/4 jaar later nog geen pasje voor dat abonnement gestuurd
Gegevens die je 2 keer opstuurt raken 2 keer zoek
Passen die overal werken werken niet in NS automaten maar biljetten en muntgeld kunnen de meeste NS automaten niet verwerken
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden
beter bel je NS klantenservice, zijn op zich wel behulpzaam![]()
Er staat ook nog een ander smiley onderaan. Dus die geldkoffer is voor mijquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef ach het volgende:
[..]
Ik heb een verschil gevonden: "NS" !! Heb ik nu de geldkoffer?
Dat is toch handig? Als je toch een kaartje koopt en al weet dat je TT wil gebruiken, kan je mooi alles in eens kopen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef Manono het volgende:
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
Volgens mij geven die dingen toch echt wisselgeld.quote:NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden
Dus ze gaan standaard uit van het slechte in de mens?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.
Tja dus jij wilt dat iedereen kaartjes zonder datum krijgt (= lange rijen bij de stempelautomaten) of dat er alleen kaartjes mét datum bestaan? (waarbij het moeilijk wordt om kaartjes vantevoren in te slaan, zoals je zelf gedaan hebt)..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:29 schreef gebrokenglas het volgende:
k vind dat ook zo suf, die keuze tussen wel of geen datum op het kaartje. Er zit toch ook geen datum op een strippenkaart?![]()
Een strippenkaart wordt direct bij binnenkomst in de bus gestempeld en in de tram in principe ook. Daar wordt vaak bij binnenkomst dus direct gecontroleerd of je vervoersbewijs in orde is. Bij een trein ligt dit heel anders (aantal reizigers zal hiervoor de reden zijn lijkt me).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:29 schreef gebrokenglas het volgende:
k vind dat ook zo suf, die keuze tussen wel of geen datum op het kaartje. Er zit toch ook geen datum op een strippenkaart?![]()
Datumloze kaartjes kan je wel altijd teruggevenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:31 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zouden ze dan je geld terug moeten geven? Je hebt toch gewoon een domme fout gemaakt waar de NS niets aan kan doen?
Terecht.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus ze gaan standaard uit van het slechte in de mens?![]()
Precies, maar in het geval van TS is de redelijke omruiltermijn van 30 minuten al verstreken. Bovendien heb je op veel stations geen loket meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:57 schreef Daeron het volgende:
Dat ze hem niet konden innemen vanwege het feit dat die uit een automaat komt is onzin, ik had laatst 2 gekocht, maar was zo stom om uit automatisme in plaats van enkeltjes, retourtjes te nemen. Direct toen we erachter kwamen naar het loket gegaan en daar de kaartjes geruild voor enkeltjes.
Le-zenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:59 schreef gebrokenglas het volgende:
De knip van de conducteur op je vervoersbewijs bevat toch ook een datum?
Dat dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Allereerst hulde voor de manier waarop je je verhaal doet. Geen boze en kotsende smileys etc. Je accepteert dat de regels juist gehanteerd zijn en kan daar in zekere zin wel mee leven, al zie je het natuurlijk liever anders.
Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.
Als je wel gestempeld bent richting A'dam dan zou ik toch proberen om een brief te schrijven. Doe hierbij wel de 2 kaartjes (kopie maken voor eigen documentatie) en een printscreen van het afgeschreven bedrag van je bankrekening. Op deze manier weten ze dat het in ieder geval van één rekening komt en dat er maar één keer gestempeld is. Het andere kaartje zou logischerwijs ook geknipt/gestempeld moeten zijn als er gecontroleerd was. Daarbij staat er een tijd van het stempelen voor je het perron op loopt.
Het is dus hopen op vergevingsgezindheid van de NS, maar ik vrees dat ze daar niet op ingaan. Zoiets overkomt iedereen wel een keer en ik verwacht niet dat het je nog snel overkomt.
samenvatting:
- Regels NS zijn streng maar logisch (eerste reden die ze aan het loket gaf is onzin)
- Volgende keer even wat scherper zijn
Tis anders wel bijna 40 gulden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:40 schreef Hereco het volgende:
Tjsa, kut voor je.. maarja, ben je zo pauper dat 17 euro zoveel uitmaakt?
Het is wegstrepen tegen de zwartrijders.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 06:14 schreef KopieerMachine het volgende:
Hehehehehehe zomaar 17 euro winst, doen ze goed!
Geen zin.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.
Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!
Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:
- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!
Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!
Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!
Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.
Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Eigen schuld ! Voor hetzelfde geld was je met zijn 2 die ochtend en had er iemand anders wel op dat kaartje gereisd. Hoe goed en plausibel je verhaal ook is, regels zijn regels en die zullen vast wel in de algemene voorwaarden gestaan hebben. Ik denk dat als je je verhaal tegen een conducteur in de trein (desnoods ff zoeken) had verteld, je kaartje had laten zien etc. Je meer kans had gehad.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Guldens bestaan niet meer.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 04:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tis anders wel bijna 40 gulden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |