Bron: Highlow.quote:Na Richard snuffelt ook Rob Witschge bij Jong Ajax
Nadat Richard Witschge vorig seizoen bij Jong Ajax stage liep bij Jong Ajax, heeft nu ook broer Rob de Amsterdamse opleiding uitgekozen om meer ervaring bij op te doen. De afgelopen weken was hij regelmatig bij de beloftes van Ajax te vinden. “Hij is wat rustiger dan zijn broer.”
Richard Witschge behaalde begin juni zijn diploma coach betaald voetbal voor belofteteams, waarvoor hij vorig seizoen stage liep bij Jong Ajax. “Het is hartstikke leuk om te doen”, vertelde Witschge toen. “Om die jongens te verbeteren en wat bij te brengen, zoals mijn ervaring, dingen die ik mee heb gemaakt. Kwaliteiten die ze hebben proberen te verbeteren. Vooral de traptechniek, welke kant ze de bal aan moeten spelen en allemaal van dat soort kleine details. Voetballen kunnen ze, maar om de top te halen moet je die kleine details allemaal verbeteren. Als je ziet dat ze vooruitgang boeken is dat altijd leuk.” Richard is inmiddels assistent van coach Wim van Zwam van het Nederlands Elftal onder 19 jaar als stageopdracht voor het hoogste diploma om eerste elftallen te kunnen coachen. Zijn oudere broer Rob Witschge, die zijn stage volgde bij HFC Haarlem, heeft dat diploma al. Om als assistent van Marco van basten zijn coachende capaciteiten op peil te houden is hij regelmatig op het trainingsveld bij Jong Ajax te vinden. Zelf vindt hij het niks speciaals, dus wil hij er ook niks over zeggen. Voor de spelers van Jong Ajax is het wel speciaal als er een oud-international komt mee trainen. Tussen de twee broers is er wel enig verschil in leerervaring, zo vertelt Javier Martina aan highlow.nl. “Hij is veel rustiger dan zijn broer.” Richard Witschge gebruikte nogal vaak f*ck in zijn zinnen. “Dat kan je wel zeggen”, lacht Martina, om er direct aan toe te voegen, “ach, het maakt mij niet zoveel uit, als we maar wat leren van ze.” En, leren de jonge Ajacieden wat van oud-internationals als Rob en Richard Witschge? “Jazeker. Ze vertellen over hun ervaringen en laten dat ook zien in hun trainingen en aanwijzingen. Je leert absoluut van ze
Alleen maar goed, al die oud-Ajacieden bij de club!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar even een Ajax bericht tussendoor.. Sorry dat ik de slowchat onderbreek hoor, kinders.
[..]
Bron: Highlow.
En dan zeker de gebroeders Witschgequote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alleen maar goed, al die oud-Ajacieden bij de club!![]()
quote:Geen paniekaankopen
Als het aan Martin van Geel ligt zal Ajax wachten tot de winterstop met aankopen doen. 'We doen namelijk geen paniekaankopen, en op dit moment is er geen spelers die voldoen aan de schaduw van Sneijder'
De Technisch directeur van Ajax laat weten dat het nog onduidelijk is of de club voor 31 augustus nog twee aanwinsten kan presenteren.
'We halen alleen spelers wanneer die bewuste voetballer ons direct beter maakt.' We hebben genoeg talent rondlopen en Edgar Davids en Leonardo komen volgende maand weer terug. Het is dus nog onzeker of wij verder gaan zoeken, anders wachten we wel tot de winterstop', aldus Martin van Geel.
De tranfermarkt sluit op vrijdag 31 augustus na 23.59 uur.
Was te verwachten he. En over die schaduw van Sneijder, ik dacht dat Sneijder niet een op een vervangen zou worden maar dat Ajax het anders zou gaan invullen. Ajax heeft gewoon het deksel op de neus gehad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er komen wsl dus geen nieuwe spelers meer...........
[..]
Met mijn beperkte kijk op de beschibare spelers zie ik ook niemand die nu direct een verbetering is, maar er is nog een week, we zullen zien.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Stel dat we nou puntverlies hadden geleden bij De Graafschap, was de mededeling dan hetzelfde geweest?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vast wel, we hebben geld zat.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Stel dat we nou puntverlies hadden geleden bij De Graafschap, was de mededeling dan hetzelfde geweest?
Nu moet je goed opletten of men dividend uit gaat keren aan de aandeelhouders of niet...quote:
Precies. Na Slavia kon deze ploeg er geen klote meer van, na De Graafschap hebben we toch opeens wel een prima elftal. De waarheid ligt ergens in het midden, maar ik weet wel na dat eerste half uur in Doetinchem dat we al tegen een achterstand zouden kijken als we uit bij bijv. FC Groningen speelden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Stel dat we nou puntverlies hadden geleden bij De Graafschap, was de mededeling dan hetzelfde geweest?
Klopt, schijnt dat hij al een trein-abonnement voor het traject Utrecht - Amsterdam gekocht heeft bij de NS.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:40 schreef Dylan Dog het volgende:
Van geel wil de rust terugkrijgen met deze uitspraak. Achter de schermen is Ajax natuurlijk nog druk bezig.
En dan? 4-3-3 met de punt naar achteren?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:43 schreef BoNi het volgende:
Helemaal geen 10...!
Niet voor de bedragen die je nu zou betalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Met mijn beperkte kijk op de beschibare spelers zie ik ook niemand die nu direct een verbetering is, maar er is nog een week, we zullen zien.
En dan een ruit daarachter of twee aanvallende vleugelspelers en twee controlerende middenvelders centraal?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Gewoon 4-4-2 wat mij betreft. Suarez en Huntelaar in de spits.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |