abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52586989
Hoi allemaal,

Ik mag een auto uitkiezen van de baas. Budget = ¤ 18.000 voor een benzine-auto.

Ik twijfel nu tussen de Opel Corsa, de Peugeot 207 en de Fiat Grande Punto.

Zijn er hier mensen die een soortgelijke keuze moesten maken, en tips voor mij hebben voordat ik ga proefrijden?

Ik neig trouwens lichtjes naar de Grand Punto, omdat ik de Peugeot eigenlijk niet echt mooi vind, en de Corsa duurder is dan de andere twee.

Alvast bedankt!





Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52587055
Ik heb al veel negatieve verhalen over de Peugeot 207 gehoord... o.a. bedieningspanelen die binnen een jaar 3 keer kapot gaan...
Punto ken ik niet zo, qua prestaties, etc..

De Corsa vind ik een erg leuke auto, die je voor ¤18.000 volgens mij wel helemaal compleet moet kunnen krijgen!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52587283
Op basis van uiterlijk zou ik gaan voor de Punto. Qua rij-eigenschappen en kwaliteit weet ik er niets over te zeggen helaas...
Wees maar niet bang, ik doe niets...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:54:32 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587322
De Corsa is een zeer mooie, maar ook zeer fijne auto om te bezitten, het enige echte nadeel is dat hij echt ontzettend traag is De 1.2 is nog niet vooruit te schoppen en de 1.4(sport) is ook zeer traag. Dat gevoel heb je iig als je er in rijdt.

De Grande Punto is een hele mooie auto, die ook zeer fijn rijdt, niets mis mee in mijn ogen, persoonlijk heb ik er alleen totaal niks mee, dus ik zou hem daarom niet nemen. Dit is voor jou natuurlijk zelf te bepalen.

De 207 vind ik ook een mooie auto, die zeker lekker vlot meekan, maar het is dan weer kwalitatief de mindere van de 3.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:55:52 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587355
Ga trouwens eens proefrijden in die Corsa, als de snelheid je bevalt wil je imo niets anders meer, als je hem toch te traag vindt kun je die alvast wegstrepen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52587477
ik heb een Corsa en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Rijd lekker (even wennen vorige auto was 1.8 16V) , snel zat.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02:38 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52587535
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:00 schreef LamstraalASD het volgende:
ik heb een Corsa en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Rijd lekker (even wennen vorige auto was 1.8 16V) , snel zat.
Heb je de diesel of een benzine? Ik heb bij opel gewerkt, dus ik heb genoeg vergelijking gehad met ook de Corsa-C, en de beleving van de Corsa-D vond ik gewoon ontzettend traag. Verder vond ik het echt een hele fijne auto, ook het interieur is zeer netjes.

Edit: Ik wilde dus ook nog zeggen dat je met de diesel geen last hebt van die trage beleving.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:11:09 #8
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_52587755
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?

Die schijnt op alle fronten ERG goed te zijn.. (behalve het uiterlijk wat een beetje jammer is op sommige fronten). Maar het lijkt me zeker de moeite waard die mee te nemen in de overweging...
pi_52587831
Grande punto sport met TJET 120 pk motor is wel supercompleet hoor, zit volgens mij 1000 boven je budget.
pi_52587861
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?

Die schijnt op alle fronten ERG goed te zijn.. (behalve het uiterlijk wat een beetje jammer is op sommige fronten). Maar het lijkt me zeker de moeite waard die mee te nemen in de overweging...
De Clio vind ik een lelijke auto.

Bedankt voor het meedenken
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52587925
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef Whatashockr het volgende:
Grande punto sport met TJET 120 pk motor is wel supercompleet hoor, zit volgens mij 1000 boven je budget.
Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:19:01 #12
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_52588023
En de Suzuki Swift Sport?
Of de Seat Ibiza?
Of vind je dat ook niks?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:29:20 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52588363
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
T= turbo
Jet= hogedruk-brandstofinjectie.

Oftewel, zuinig, efficient en snel
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52588427
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
1.4 blokje met turbo. Ik heb voor de gein een proefrit gemaakt, en ik moet zeggen dat rijdt donders lekker. Echt wel snel, en ook behoorlijk wat koppel, zeker geen zenuwachtig blokje. Verder superzuinig.

De sport uitvoering heeft ook echt alles erop en eraan, je kan het zo gek niet bedenken of het is erbij. Gescheiden airco zones, bluetooth, USB aansluiting, sportinterieur, 17"velgen.

Het enige nadeel, maarja dat vind ik altijd bij fiat, is de versnellingsbak. Die schakelt nogal beroerd.
pi_52588529
ik moet binnenkort ook gaan kiezen voor een nieuwe (lease)auto en zat dus ook tussen deze 3 te dubben,

ik heb nog nergens in gereden maar op uitelijk zou ik voor de corsa gaan maar de verhalen die ik hoor van de punto zijn beter
maar goed ik heb nog ff ik blijf wel ff dit topic volgen

suc6 verder
pi_52589311
Ik had laatst een Seat Ibiza mee als leen auto (rij zelf een Leon II) en ik was verrast over het comfort van deze auto. Verder vind ik de auto qua look er erg leuk uit zien!!

Fiat Bravo zou mijn 2de optie zijn gevolgt door de Grande Punto


Een franse burger bak komt er bij sowieso nooit in
De corsa vind ik een echt vrouwen autootje, dan laat ik de corsa OPC even buiten beschouwing
pi_52601641
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:15 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wat houdt dat T-Jet precies in? Zuinig (geknepen) ?
Turbo Jet, dat is een injectiesysteem met turbodrukvulling. De injectoren hebben in de naald meerdere zeer kleine gaatjes zitten (vaak onder een hoek) om de verneveling te verbeteren. (een dergelijke naald heet een jet) Resultaat is een lager verbruik en de prestaties gaan er ook licht op vooruit.

Voor de keuze van de auto zou ik voor de Grande Punto gaan, omdat het kwalitatief een goede auto is (de Corsa ook wel, maar ik weet niet of Opel zijn lak al eens heeft verbeterd... maar dat merk je pas over een paar jaar), en omdat de Punto ook niet verkeerd oogt.

http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=676

Autoweek is wel tevreden, alhoewel Autoweek meer iets zegt over de rij-ervaring dan de kwaliteit natuurlijk, gezien ze over het algemeen niet echt veel over de gebruikte technieken weten te melden.
pi_52623545
Ik heb in alle drie gereden (werk bij verhuurbedrijf) En moet zeggen dat ik de 207 het minst vervelend vind.

Punto:
Mooie auto om te zien. Daar blijft het voor mij bij. Het stuur voelt goedkoop aan, net als de rest van het dashboard (bovendien vind ik die ergonomische vormen in het stuur voor je handen ontiegelijk irritant..). Bovendien heb ik bij ons verhuurbedrijf geen enkele auto vaker voor een onderhoudsbeurt zien gaan dan die punto's.

Hij rijdt wel lekker vlot, en het weggedrag is goed. Hij reageert wel enigsinds traag op sturen vind ik persoonlijk, en de stuurbekrachtiging staat iets te krachtig (ook als je "city" uitzet).

Corsa:
Mooie auto van buiten en van binnen. Zit heerlijk, en je hebt het idee dat je een redelijk grote auto rijdt. Echter, zoals eerder vermeld, niet vooruit te trappen. Een bejaarde aboriginal met 1 been zet een snellere tijd op de 100 meter neer... Nergens in het toerenbereik zit echt kracht. (zowel in de diesel als in de benzine uitvoering) Erg irritant bij met name inhaalacties.
Dat is in mijn ogen eigenlijk het enige nadeel van de corsaatjes.

207:
Lelijk eendje. Ziet er niet mooit uit. Maar rijd het lekkerst van ze alledrie. Zit goed, gaat vlot met het verkeer mee, stuurt goed. Voldoende ruimte voorin. Gewoon comfortabel rijden. Hoor een hoop verhalen over kwaliteit.. Nog geen bijzondere dingen gemerkt of gehoort... Dus uit eigen ervaring kan ik er niets over zeggen, maar ze voelen degelijker aan dan die punto.

Mijn top 3:

1) 207
2) Corsa
3) Punto
pi_52623681
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:11 schreef tummeke het volgende:
Heb je nog niet aan de Clio gedacht?
hebben we ook staan en dat zijn vinnige bakkies.. liggen als een huis op de weg, Zijn lekker rap, zien er imo goed uit. Voldoende ruimte (alleen achterin is het krap)

Die zou ik ook verkiezen boven de drie genoemde.
pi_52625590
Als ik uit de drie genoemde auto's moest kiezen, ging ik voor de Corsa (al vind ik de vijfdeurs versie veel mooier dan de driedeurs). De Punto zou op 2 komen, de 207 op de derde plek. Ik heb een paar keer in een 207 gereden en ik vind 'm niet prettig. Ik ben 1m90 en ik vind de ruimte gewoon aan de krappe kant. In tegenstellig tot Muzas, zit ik er ook niet prettig in. Ook slaan de portieren onhandig ver open.

Ik sluit me aan bij de opmerkingen over de SEAT Ibiza; een auto waarin ik zelf 3 jaar prettig en probleemloos heb gereden. Het huidige model bestaat al een tijdje, maar is nog steeds actueel. Rij-eigenschappen zijn uitstekend (Volkswagen-kwaliteit). Voor 18.000 euro kun je hem meer dan perfect aankleden met een goede motor en zaken als cruise-control en airco.
pi_52625716
Punto, zonder twijfel.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52630104
Collega van me heeft een Corsa 1.4 business met onder andere standkachel, cruise control, mp3-speler, DVD-navigatie en parkeersensoren voor een belachelijk lage leaseprijs van ¤424. Veel auto (of gadgets als je wil ) voor weinig geld. Op de snelweg is ie wel wat nerveus en heeft hij wat vaak stuurcorrecties nodig, vond ik. Komt door de electronische stuurbekrachtiging ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door vw_caddy op 23-08-2007 20:41:03 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:09:14 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52630465
Ik heb de Corsa 4 maanden gereden als voorloper.

Hij ziet er niet uit, hij is van binnen zo klinisch als een ziekenhuis. Er is gewoon niks wat je mooi of niet mooi kan vinden. Het is een emotieloos stuk plastic waarbij alles precies op de juiste plek zit. Heeft nul komma nul uitstraling, ook aan de buitenkant overigens. Waar je in 4 maanden nooit door een andere automobilist wordt aangekeken. Iedereen weet toch wel zonder kijken wie er in een Corsa zit en dat is niet positief. Kijk voor de gein maar eens een Corsa binnen.

Het is een betrekkelijk logge bak waarbij de koeling vol moet blazen om de hogere stukken voorruit zichtvrij te maken bij ongunstig weer. Bizar onhandig is dat de voorruit zo ver weg zit dat hij opnieuw beslaat als je de blower zachtjes zet. De onderkant van de voorruit kun je niet aanraken omdat het zo ver weg zit. Naar voor en naar achter heb je geen zicht op de weg en je dode hoek is MEGA.

Het is wel zuinig (1100 km op een tank met de diesel) en rijdt op rechte stukken prima en dat is gunstig tijdens 90% van zijn gebruik als leaserijder. Het parkeren went wel zonder zicht, al blijven er lastige punten om te kijken. Bizar gunstig in de lease. Detail: ik had wel de vijfdeurs.


De Peugot 207 heb ik proef gereden als opvolger voor de Corsa. Stukken beter als je het mij vraagt. Ik weet niet of de mooie versies van de 207 in je prijs passen. Ik ben niet op de hoogte van de benzineprijzen. Ik vond hem op alle punten beter dan de Corsa, al heeft de blower met een gelijkwaardig onhandige voorruit hetzelfde risico. Dat zie je niet in een testrit van 30 minuten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:35:07 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52631174
Ik vind dat je dat ontzettend overdrijft. De Corsa heeft inderdaad niet te veel rare of speciale fratsen, maar vooral de nieuwe Corsa-D heeft echt wel uitstraling en image, hij wordt zelfs al heel veel in de reclamewereld gebruikt, waar eerst de Smart ForTwo en de Mini Cooper bijvoorbeeld de uitblinkers waren. Dat zegt toch wel wat over uitstraling.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')